Tyckte de totalförstörde arcen i finalen, all presenterad potential under båda säsongerna känns som bortblåst med lätta och ej trovärdiga lösningar och det är här jag verkligen börjar tveka på vart serien är på väg. Jag tycker inte stand alone-avsnitten ger något, speciellt när du har arcen i bakgrunden och du väntar på att något ska hända med den - och så får du det här. Arcen var lovande och den stora anledningen till att jag tittar, men säsong 2 har tappat mycket och med den här utvecklingen så gick all luft ur ballongen. Otroligt onödigt att döda en massa potentiellt bra karaktärer i samma situation som Sam och speciellt för den är utvecklingen/upplösningen. Lame. Det är det ord jag tycker beskriver den tvådelade säsongsfinalen och arcen, och speciellt första delen var verkligen meh, avslutningen lite bättre, men med det här materialet var det överlag inte något att hurra för. Vilket slöseri med Ava, och det var uppenbart att det var någon "joker" i leken redan från början.
Deans del, eller deal, tyckte jag bara var ytterligare en dum del av lösningen och tycker inte det ger någon intressant förveckling till nästa säsong. En offrar sig hit, den andra offrar sig dit, gör en deal med djävulen och sen ska de rädda varandra. Kom på något nytt, I'm bored.
Överlag tycker jag inte s2 var bättre än s1 heller, stora delar av att serien var "fresh" har inte kunnat hållas uppe, och det är för arcen jag tittar, stand alone-avsnitten ger mig inte mycket och det var en hel del sådana. Fungerade bättre första säsongen när de inte spelade upp arcen så mycket. Dessutom har de lyckats totalförsta Dean som karaktär den här säsongen. Han är inte rolig längre, bara tragsikt irriterande med sin I'm awesome-attityd. Gag. Åtminstone håller Sam liv i serien, men det räcker inte längre... (för då måste han vara lite trevligare att titta på också

Efter den här säsongen, med den totala kollapsen av arcen och Dean som blivit en av de mest irriterande karaktärerna på tv (och alla fangirls som skriker efter JA), så har jag inget större intresse av att följa serien längre.
Nästa säsong lägger jag den här serien på hyllan och kanske ser ifatt den nästa sommar.