av lilith » tor maj 24, 2007 12:46
1.23
Jag verkar vara ganska ensam om att gilla detta avsnitt. Jag och Peak. Kanske det beror på vad man förväntar sig. Jag väntade inte på en stor final med en jättefight, tror faktiskt jag skulle bli besviken på det. Nu blev det istället en mjuk övergång till nästa kapitel. Det verkar som det ska bli mer historia och mer om de tidigare generationerna, vilket också passar mig alldeles utmärkt. Mer episkt. Vart skulle de annars ta serien? Den måste ju växa.
Nej, det här är inte x-men, har aldrig varit, och ska inte bli det hoppas jag.
Det fanns mycket jag gillade, det mesta har ni redan nämnt. Barnen, Nikis svingande med stolpe, att Parker och DL inte dog.
Jag förstår inte helt heller tanken med pistolskottet. Men det är ju inte så att kraften "stängs av", adolvsson. Men det är svårt att hela ett huvud med en stor glasbit i. Därför helade Peter inte förrän Claire drog ut den. Frågan är då vad ett pistolskott i huvudet skulle göra, för gick den rakt genom huvudet skulle ingen skada vara skedd. Såvida inte den tog med sig vitala delar. Jag tänker mig att skottet kanske orsakade en bortsprängning att bakhuvudet. För det skulle bli svårt att hela. Det vi såg av framtiden visade att det var Peter som sprängdes, i alla fall tror han det själv. Hur överlevde han då det? Sprängd i bitar, hur helar man det? Ja, det där känns lite ologiskt. Tanken kan ju ha varit att Claire skulle göra honom medvetslös med skottet, så att atom-kraften avtog. Men varför var det då så svårt för henne? Hon (och han) var ju övertygade om att det var dödande.
Det kan få finnas logiska luckor. Det finns det i BSG också, jag gillar det ändå.
Ser fram emot nästa kapitel. Episkt. Oh goody!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time