Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » ons maj 23, 2007 23:03

Illyria skrev:Baserat på allt prat i media och överallt på (utländska) forum osv så är serien otroligt hypad fortfarande. Det pratas om den som the next coming. Utdragna hypes är dessto mer irriterande också.

Okej. Men det är väl som med alla andra väldigt populära serier? Och jag förstår fortfarande inte hur det gör serien sämre.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 23:04

De har väldigt strikta regler för att posta saker i rätt tråd på forumet, men nu sa jag läs (recaps t ex) och inget om att posta. ;)

CheeseGuy skrev:Och jag förstår fortfarande inte hur det gör serien sämre.

Det förändrar inte kvaliteten på serien (om inte skaparen låter sig påverkas), det drar ned den allmänna uppfattningen och nöjet av att se serien (för vad den är).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Noam » ons maj 23, 2007 23:09

CheeseGuy skrev:
Illyria skrev:Baserat på allt prat i media och överallt på (utländska) forum osv så är serien otroligt hypad fortfarande. Det pratas om den som the next coming. Utdragna hypes är dessto mer irriterande också.

Okej. Men det är väl som med alla andra väldigt populära serier? Och jag förstår fortfarande inte hur det gör serien sämre.
samma här, jag förstår inte heller.

Illyria skrev:And for pete's sake, det är tv, det är underhållning (eller ska vara det), kan det inte diskuteras underhållande då också?

Om ditt mål är att diskutera "underhållande" så förstår jag dina poster mycket bättre. Jag respekterar ditt sätt att kommentera på även om jag inte håller med dig eller för den delen kommer börja kommentera "ärligt".

Jag har svårt att bli särskilt upprörd, arg eller hatisk som du verkar bli när du sett ett mediokert eller dåligt avsnitt. Det må vara en brist hos mig, mycket möjligt.

fyi: starship troopers 2 är en av de sämsta filmerna som någonsin har gjorts. Starship troopers 1 var lite sådär ironiskt häftig och drev med kalkonerna i samma genre.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav CheeseGuy » ons maj 23, 2007 23:17

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:Och jag förstår fortfarande inte hur det gör serien sämre.

Det förändrar inte kvaliteten på serien (om inte skaparen låter sig påverkas), det drar ned den allmänna uppfattningen och nöjet av att se serien (för vad den är).

Inte för mig. Det där känns konstigt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 23:24

Cheeseguy: då ser vi det olika, men överdriven hype för mig är negativt, speciellt utdagen sådan. Då väntar jag hellre tills hypen dött ut och ser en serie, eller vad det gäller.

Noam skrev:Jag respekterar ditt sätt att kommentera på även om jag inte håller med dig eller för den delen kommer börja kommentera "ärligt".

Jag har svårt att bli särskilt upprörd, arg eller hatisk som du verkar bli när du sett ett mediokert eller dåligt avsnitt. Det må vara en brist hos mig, mycket möjligt.

Om du respekterade det skulle du inte skratta. Och läser du in att jag är upprörd, arg eller hatisk i en negativ kommentar så är det precis vad du gör - läser in det. Because it ain't there, om jag inte mer uttryckligen säger att jag är arg eller hatar något.

Lär dig att se skillnad på en negativ åsikt och hat, det är inte samma sak. Det går dessutom att diskutera negativa åsikter utan att det ska bli bråk, om det just inte läses in hat mellan raderna som inte är där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 23:40

Illyria: På vilket sätt påverkar hypen dig? Skulle du kunna motivera lite mer för jag förstår inte riktigt hur :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » tor maj 24, 2007 0:07

GEEK FIGHT!

Bild

Nåväl. Om man inte har sett serien så kan jag förstå vad Illyria pratar om. Motvalimpulser och att man hört så jävla mycket om det att man redan vill spy. Men om jag har sett ett avsnitt och vet vad det går ut på och har en egen uppfattning, då spelar hype noll roll. Även om man ibland då kan sucka och stöna fram ett "Men så bra var det inte. Skärp er för satan."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor maj 24, 2007 0:07

Jag förstår till viss del.
För mig är det så att om jag tycker att en serie är jättebra och alla andra tjatar om att den är jättebra så påverkar det mig ingenting, för jag vet ju redan att den är det och tycker också det, men om det är någon serie jag tycker är bara "bra" som alla tjatar om att den är jättebra och helt fantastisk, då blir det negativt för mig så att jag gillar serien mindre för att jag inte ser det som dom andra ser om ni förstår vad jag menar.

Som Friday Night Lights som jag förväntade mig tycka om för att många här på forumet gillar den mycket, men när jag såg flera avsnitt av serien och inte alls tyckte att det var så pass bra utan inte mer än bra tyckte jag illa om serien istället, speciellt eftersom många av mina kompisar IRL också tycker det nu.
Jag skulle kunna tänka mig att se färdigt säsongen i sommar och följa serien i höst, men den serien kommer aldrig vara nå speciell för mig, men å andra sidan skulle jag aldrig heller bli besviken på den.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 24, 2007 0:28

noike skrev:"Men så bra var det inte. Skärp er för satan."

Och normalt är det så, och sen dör hypen ut efter ett tag, och allt landar på en mer lagom nivå. Men den här hypen har suttit i hela säsongen and still buggs!

Och jag tycker inte det är så mycket att förklara egentligen, antingen ser du en hype som negativ eller inte. Lite som kommersialism/kapitalism. Det är en uppblåst ballong. Applicera en nål, kanske säsongsfinalen i det här fallet, och problemet är löst. ;) Allt som finns kvar är Heroes. WYSIWYG. Ingen stor och störande ballong ivägen.

WYSIWYG FTW! 8)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tor maj 24, 2007 0:44

LWes skrev:Jag förstår till viss del.
För mig är det så att om jag tycker att en serie är jättebra och alla andra tjatar om att den är jättebra så påverkar det mig ingenting, för jag vet ju redan att den är det och tycker också det, men om det är någon serie jag tycker är bara "bra" som alla tjatar om att den är jättebra och helt fantastisk, då blir det negativt för mig så att jag gillar serien mindre för att jag inte ser det som dom andra ser om ni förstår vad jag menar.

Som Friday Night Lights som jag förväntade mig tycka om för att många här på forumet gillar den mycket, men när jag såg flera avsnitt av serien och inte alls tyckte att det var så pass bra utan inte mer än bra tyckte jag illa om serien istället, speciellt eftersom många av mina kompisar IRL också tycker det nu.
Jag skulle kunna tänka mig att se färdigt säsongen i sommar och följa serien i höst, men den serien kommer aldrig vara nå speciell för mig, men å andra sidan skulle jag aldrig heller bli besviken på den.

Nu fick du in mig i ditt exempel så jag förstår hur ni menar, var bara lite oklar på exakt hur ni menade förr. För med FNL var det exakt likadant för mig som det är med dig (jag funderar till och med på att se klart i sommar och följa till hösten, läskigt likt :rolleyes: (förlåt, jag är lättroad när jag är trött, god natt!) )

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » tor maj 24, 2007 7:48

Illyria skrev:
Noam skrev:Jag respekterar ditt sätt att kommentera på även om jag inte håller med dig eller för den delen kommer börja kommentera "ärligt".

Om du respekterade det skulle du inte skratta. Och läser du in att jag är upprörd, arg eller hatisk i en negativ kommentar så är det precis vad du gör - läser in det. Because it ain't there, om jag inte mer uttryckligen säger att jag är arg eller hatar något.

Lär dig att se skillnad på en negativ åsikt och hat, det är inte samma sak. Det går dessutom att diskutera negativa åsikter utan att det ska bli bråk, om det just inte läses in hat mellan raderna som inte är där.

Jag har inte skrattat, det har jag aldrig sagt. Jag sa att jag tyckte dina överdrivet starka formuleringar var underhållande. Så som att man hade "totalförstört" arcen. Eller att det var lika intressant som att "titta på torkande färg".

Eftersom du i posten efter min själv sa att du försöker kommentera underhållande med flit så ser jag inte problemet direkt.?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav lilith » tor maj 24, 2007 12:46

1.23
Jag verkar vara ganska ensam om att gilla detta avsnitt. Jag och Peak. Kanske det beror på vad man förväntar sig. Jag väntade inte på en stor final med en jättefight, tror faktiskt jag skulle bli besviken på det. Nu blev det istället en mjuk övergång till nästa kapitel. Det verkar som det ska bli mer historia och mer om de tidigare generationerna, vilket också passar mig alldeles utmärkt. Mer episkt. Vart skulle de annars ta serien? Den måste ju växa.
Nej, det här är inte x-men, har aldrig varit, och ska inte bli det hoppas jag.
Det fanns mycket jag gillade, det mesta har ni redan nämnt. Barnen, Nikis svingande med stolpe, att Parker och DL inte dog.
Jag förstår inte helt heller tanken med pistolskottet. Men det är ju inte så att kraften "stängs av", adolvsson. Men det är svårt att hela ett huvud med en stor glasbit i. Därför helade Peter inte förrän Claire drog ut den. Frågan är då vad ett pistolskott i huvudet skulle göra, för gick den rakt genom huvudet skulle ingen skada vara skedd. Såvida inte den tog med sig vitala delar. Jag tänker mig att skottet kanske orsakade en bortsprängning att bakhuvudet. För det skulle bli svårt att hela. Det vi såg av framtiden visade att det var Peter som sprängdes, i alla fall tror han det själv. Hur överlevde han då det? Sprängd i bitar, hur helar man det? Ja, det där känns lite ologiskt. Tanken kan ju ha varit att Claire skulle göra honom medvetslös med skottet, så att atom-kraften avtog. Men varför var det då så svårt för henne? Hon (och han) var ju övertygade om att det var dödande.

Det kan få finnas logiska luckor. Det finns det i BSG också, jag gillar det ändå.

Ser fram emot nästa kapitel. Episkt. Oh goody!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav LWes » tor maj 24, 2007 17:10

lilith skrev:1.23
Det vi såg av framtiden visade att det var Peter som sprängdes, i alla fall tror han det själv. Hur överlevde han då det?

Han kanske inte exploderar innifrån, utan mer att energin samlas upp i honom och sen släpps den ut genom honom vilket orsakar en atomexplotion, men han själv påverkas inte, för att det sprängs runt om honom och han själv skadas inte, eller nåt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Peak » tor maj 24, 2007 17:22

Jo, det är väl så kraften funkar, enligt vad vi erfarit från Ted. Han klarade sig ju rätt bra, även om han spränger diverse saker runt om sig i luften
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Simon » tor maj 24, 2007 17:59

Sista avsnittet
Att han ber just Claire att skjuta honom måste ju ha betydelse. Jag fattade det alltid som att han kan använda krafterna med vilje om han är vid medvetande, men om han är, säg, *död* så måste Claire vara i närheten så att han omedvetet kanaliserar kraften.

Men det förklarar egentligen inte varför han ville att just hon gjorde det, om det nu inte var så att han skulle explodera i vilket fall som helst, men att kraften skulle bli mindre, dvs ändå döda personen som skjuter honom. I så fall skulle han insistera att Claire gjorde det bara för att han inte vill orsaka någons död. Alla verkar ju dessutom rörande eniga om att Claire är "den enda som kan göra det", vilket jag inte riktigt begriper.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav carre » tor maj 24, 2007 19:03

sista:
alltså, ber han inte claire att skjuta honom eftersom hon vet den exakta punkten? jag menar, visst det finns fler som vet att man ska skjuta honom men det exakta stället vet ju faktiskt bara claire. skjuter ngn honom i magen så läker han ju bara det snabbt igen.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav gaspode » tor maj 24, 2007 19:09

Jo, så tycker jag är rimligt att tolka det. Peter och Claire vet båda vilken punkt som verkligen kan döda dem. Det känns inte så konstigt.

Det förklarar dock inte varför de inte kan skjuta honom så att han inte dör men blir medvetslös. eller puckla på honom. eller söva honom.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor maj 24, 2007 19:21

gaspode skrev:Det förklarar dock inte varför de inte kan skjuta honom så att han inte dör men blir medvetslös. eller puckla på honom. eller söva honom.

Han läker väl för snabbt för att ett vanligt skott inte skulle göra honom medvetslös, åtminstone inte tillräckligt länge. Och hur kan man ändå vara säker på att det skulle funka? Samma sak med pucklandet och absolu samma sak med nedsövning. Det är en läkekraft han har, vilket säkert inte bara betyder ytliga sår. Så är det med Wolverine, försök förgifta den lille jäveln och du får det inte lätt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » tor maj 24, 2007 22:35

adolvsson skrev:Det är en läkekraft han har, vilket säkert inte bara betyder ytliga sår. Så är det med Wolverine, försök förgifta den lille jäveln och du får det inte lätt.

Dör Wolverine om hans hjärna mosas, eller byggs den upp igen?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tor maj 24, 2007 22:44

LWes skrev:Dör Wolverine om hans hjärna mosas, eller byggs den upp igen?

Den byggs upp igen. Det verkar som om det behövs väldigt lite Wolverine kvar för att han ska klara sig. Har du läst hans tidning på sistone? Jag har för mig att Marc Guggenheims sista nummer behandlade det, eller skulle göra ett enstaka nummer till framöver - när Jeph Loeb är klara med sitt - som verkligen går in på djupet, avslöjar stort. Nåt sånt.

Men ja, gamle järven klarar hjärnmos.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » tor maj 24, 2007 22:49

adolvsson skrev:

Den byggs upp igen. Det verkar som om det behövs väldigt lite Wolverine kvar för att han ska klara sig. Har du läst hans tidning på sistone? Jag har för mig att Marc Guggenheims sista nummer behandlade det, eller skulle göra ett enstaka nummer till framöver - när Jeph Loeb är klara med sitt - som verkligen går in på djupet, avslöjar stort. Nåt sånt.

Nej jag är inte djupgående bekant med Marvels icke-övernaturliga karaktärer. Någon gång vill jag läsa igenom X-men och alla relaterade titlar, men det är en så länge bara en dröm :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Rombat » tor maj 24, 2007 22:56

LWes skrev:
adolvsson skrev:

Nej jag är inte djupgående bekant med Marvels icke-övernaturliga karaktärer. Någon gång vill jag läsa igenom X-men och alla relaterade titlar, men det är en så länge bara en dröm :o
Enligt The Xavier Protocolls så bör väl Wolverines huvud helt tas loss från hans ryggrad och hållar åtskilda med flera mil.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » fre maj 25, 2007 0:50

LWes skrev:
lilith skrev:1.23
Det vi såg av framtiden visade att det var Peter som sprängdes, i alla fall tror han det själv. Hur överlevde han då det?

Han kanske inte exploderar innifrån, utan mer att energin samlas upp i honom och sen släpps den ut genom honom vilket orsakar en atomexplotion, men han själv påverkas inte, för att det sprängs runt om honom och han själv skadas inte, eller nåt...

Så kan det vara.
Peak skrev: enligt vad vi erfarit från Ted. Han klarade sig ju rätt bra,
Sant, tänkte jag inte på.
Simon skrev:Jag fattade det alltid som att han kan använda krafterna med vilje om han är vid medvetande, men om han är, säg, *död* så måste Claire vara i närheten så att han omedvetet kanaliserar kraften.

Men att han läkte efter sin "död" berodde ju enbart på att Claire tog bort glasbiten som satt ivägen för läkning, inte på hennes närvaro. Hans kraft är inte medveten eller omedveten, den bara är. Men atom-kraften "vill" manifestera sig när han är upprörd (slagsmål med Sylar) och det är svårt att styra den. Det kunde ju inte heller Ted så bra. Är han död eller inte vid medvetande så är han ju lugn och atom-kraften håller sig lugn.
Att Claire skulle veta nån magisk punkt att skjuta på känns bara tramsigt. Det är väl helt enkelt så att de står varandra nära, hon och Peter. De har räddat varandras liv. Och de har nyss spenderat tid tillsammans, där han ber henne att göra vad som krävs om det skulle behövas. Det behöver ju inte alls ha med hennes läkande kraft att göra. Peter ber nån han litar på helt enkelt.

Sen börjar ni prata omWolverine. Det har ju inget alls med saken att göra... :rolleyes:
Nördar... ;)
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Glorificus » fre maj 25, 2007 1:53

1x23
Är inte poängen med att Claire ska följa med Peter bort från NY och ut i vildmarken, plus att han ber just henne skjuta honom i nacken, att hon är den enda som kan komma nära strålningen om han hinner ladda upp den för länge? Även om det verkade gå nog så bra för Nathan att vara sådär nära.

Men bortsett från logiska luckor så gillade jag verkligen slutlösningen med Nathan som offrar sig för Peter. Det gav bröderna Petrelli en fin arc genom säsongen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LauraP » fre maj 25, 2007 7:47

Glorificus skrev:1x23
Men bortsett från logiska luckor så gillade jag verkligen slutlösningen med Nathan som offrar sig för Peter. Det gav bröderna Petrelli en fin arc genom säsongen.

Ja, det tycker jag med!
Is this desire?
Användarvisningsbild
LauraP
Zeppo

Inläggav Rombat » fre maj 25, 2007 9:33

Är inte poängen med att Claire ska följa med Peter bort från NY och ut i vildmarken, plus att han ber just henne skjuta honom i nacken, att hon är den enda som kan komma nära strålningen om han hinner ladda upp den för länge? Även om det verkade gå nog så bra för Nathan att vara sådär nära.

Glory har fattat. Det ni andra ser som logiska luckar är bara er egen trögfattadhet! :D

edit: Eller man kanske skulle läsa allt hon skrev innan man citerar. Jaja... :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Glorificus » fre maj 25, 2007 11:14

Rombat skrev:

Glory har fattat. Det ni andra ser som logiska luckar är bara er egen trögfattadhet! :D

edit: Eller man kanske skulle läsa allt hon skrev innan man citerar. Jaja... :P

Äsch, Peter hade väl inte börjat stråla så mycket att det var skadligt för dem som stod närmast. Och man såg ju att Nathan var snabb med att flyga iväg så fort han slagit armarna om honom. Nu blev det ju för att alla andra var utslagna eller väldigt förvirrade som bara Claire kunde gå fram och skjuta honom. Så om man bortser från pratet i tidigare avsnitt om att Claire visste var hon skulle skjuta så borde det gå ihop. Gnnh.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » lör maj 26, 2007 2:16

Ja, jag gillade inte det sista avsnittet så mycket. Bland de sämsta denna säsong, men inte helt utan bra ögonblick Gillade verkligen då Nikki slog till Sylar, och egentligen Sylar överhuvudtaget i detta avsnitt. Jag förstår inte varför dom var tvungen att "offra" Nathan (förutom för dramatisk effekt då) - borde inte Peter kunna flyga därifrån själv om han nu kan ta alla krafter han har kommit i närheten av? Sånt stör mig inte så jättemycket dock, för det blev ju en fin scen mellan bröderna.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav lilith » lör maj 26, 2007 10:08

Ah, naturligtvis Glory!
Du har rätt tror jag. Nu är allt helt logiskt för mig. Känns bra. Förutom att jag inte alls minns nåt om prat om nackskott. Och Peter vände ju sig mot Claire. Svårt att skjuta honom i nacken då kan man tycka. Och varför just nacken? Trams, vilket dödande skott som helst hade nog dugt, sålänge kulan stannade i kroppen eller tog med sig mycket vävnad och därmed hindrade läkning.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » lör maj 26, 2007 14:43

madskellig skrev:Ja, jag gillade inte det sista avsnittet så mycket. Bland de sämsta denna säsong, men inte helt utan bra ögonblick Gillade verkligen då Nikki slog till Sylar, och egentligen Sylar överhuvudtaget i detta avsnitt. Jag förstår inte varför dom var tvungen att "offra" Nathan (förutom för dramatisk effekt då) - borde inte Peter kunna flyga därifrån själv om han nu kan ta alla krafter han har kommit i närheten av? Sånt stör mig inte så jättemycket dock, för det blev ju en fin scen mellan bröderna.

Vi vet väl inte ifall Peter kan använda mer än en kraft samtidigt, för ifall han inte kan det så har vi ju en lösning på varför han inte bara flög iväg. Men då skapas iofs ett annat problem; ifall Claire och Peter ville bort ifrån NY fort, varför flög det inte :?

lilith skrev:Ah, naturligtvis Glory!
Du har rätt tror jag. Nu är allt helt logiskt för mig. Känns bra. Förutom att jag inte alls minns nåt om prat om nackskott. Och Peter vände ju sig mot Claire. Svårt att skjuta honom i nacken då kan man tycka. Och varför just nacken? Trams, vilket dödande skott som helst hade nog dugt, sålänge kulan stannade i kroppen eller tog med sig mycket vävnad och därmed hindrade läkning.

Vet vi med säkerhet att Claire och Peter inte kan hela bortsliten vävnad? Precis som att man kan ge bort halva sin lever och sedan överleva eftersom den växer igen så borde väl C&P kunna återställa vävnad bara ännu fortare än vad vi gör?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film