Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav CheeseGuy » tis maj 22, 2007 23:50

Illyria skrev:Kanske den irriterande hypen äntligen kan lägga sig nu, men det är väl för mycket att hoppas på.

Vad spelar det för roll? Folk i allmänhet kommer alltid ha kass smak ändå.

Jag tyckte avsnittet var bra för att vara Heroes, trots antiklimax och så vidare (det borde ha varit mycket bättre). Men jag hade inga speciella förväntningar heller.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tis maj 22, 2007 23:51

LWes skrev:
noike skrev:
LWes skrev:Något speciellt är det ju med solförmörkelser i serien. Kanske ungefär som fullmåne för Varulvar!

Folk föds kanske som mutanter om de får för liten exponeringstid under sitt första dygn!

och så får dom bo i kloakerna, och det är dom Sylar kommer träffa där nere!

(spoiler X-men-nördighet) Om Sylar kommer bli kung över Morlocks, betyder det att Mohinder med sina genetiska mojokunskaper är Mr Sinister? Som om jag inte tyckte Mohinder var tråkig nog redan nu...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tis maj 22, 2007 23:56

noike skrev:
LWes skrev:
noike skrev:
LWes skrev:Något speciellt är det ju med solförmörkelser i serien. Kanske ungefär som fullmåne för Varulvar!

Folk föds kanske som mutanter om de får för liten exponeringstid under sitt första dygn!

(spoiler X-men-nördighet) Om Sylar kommer bli kung över Morlocks, betyder det att Mohinder med sina genetiska mojokunskaper är Mr Sinister? Som om jag inte tyckte Mohinder var tråkig nog redan nu...

Nej Niki får bli ledare för Morlocks, för hon ser ut som hon den enarmade kvinnan med lapp för ögat som är det.
Mr Sinister är cool. Jag håller i honom som actionfigur just exakt nu, och han är fin.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » ons maj 23, 2007 0:47

noike skrev:

Fast då FÖDS de ju inte som mutanter, om det beror på första dygnet menar jag :P
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » ons maj 23, 2007 0:51

Zaxx skrev:
noike skrev:

Fast då FÖDS de ju inte som mutanter, om det beror på första dygnet menar jag :P

Jo, för alla föds som mutanter men det går över om barnet får tillräckligt med sol.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » ons maj 23, 2007 1:02

1x23:

tja.. i stort sett ett nej, med bra delar.

som ni andra, besviken på slutfighten. hade kunnat göras mycket häftigare, nu var det bara dyk upp, hugg, släng, försvinn, blöd, jaha.
Hade kunnat bli skitsnyggt om de gjort mer av det.
Och det var lite för typiskt att Sylar överlevde, även om jag inte är ledsen för det, som noike säger så har han växt.
Hur funkar Peters krafter egentligen?! Varför kunde han inte flyga iväg själv? kan han bara använda en kraft åt gången?
Och ärligt talat.
Skjut honom bara! han är ju för fan odödlig! idioti!

Bra att Niki frågade varför han inte fasade kulan.
Visst var den repliken pålagd i efterhand? :) snyggt räddat!

Nathan dog väl antagligen, men kan han inte bara ha släppt Peter i luften och låta honom explodera medan han flög därifrån? lite risky när man inte vet hur mycket tid det finns, men de kanske vill ha med Nathan i nästa säsong så vem vet? Nathan kommer att saknas.

Måste också nämna Mollys och Micahs lilla scen vid hissen. Gillade!
Håller verkligen med er om Lindermans död, riktigt onödig.

Serien har tyvärr tappat fart de sista avsnitten, och jag hoppas att den rycker upp sig nästa säsong!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Zaxx » ons maj 23, 2007 1:16

noike skrev:
Zaxx skrev:
noike skrev:

Jo, för alla föds som mutanter men det går över om barnet får tillräckligt med sol.

Formulera om då, eller erkänn att du bara pratar om din värld.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 1:29

CheeseGuy skrev:
Illyria skrev:Kanske den irriterande hypen äntligen kan lägga sig nu, men det är väl för mycket att hoppas på.

Det är som sagt irriterande och det drar ned, för serien är verkligen inte all that. Ugly Betty blev t ex mycket bättre efter hypen lagt sig och det gick att se serien för vad den är. Den här hypen rör inte bara folk i allmänhet heller, det har gått en hel säsong och fortfarande hypas serien åt alla håll och kanter.

Slutet på finalen, med kapitel två och Hiro på 1600-talet, såg ungefär lika intressant ut som att titta på torkande färg. Dock är jag inte helt redo att ge upp serien, ska se vad de hittar på i s2, men den här serien hänger på en skör tråd efter finalen (den hamnar ivarjefall inte på hyllan som Supernatural gör). Kan de inte leverera nu varför ska jag lita på att de kan leverara något framöver? Dessutom tycker jag de krånglat till det rejält med vissa "lösningar" på problem osv, och det känns inte helt trovärdigt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons maj 23, 2007 1:29

HippieSpellan skrev:Kan någon förklara det där med hiro på slutet på ängen vad det har med saken att göra? och jag fattade inte vad han som peter skötte om som dog i början surrade om, var nog okoncentrerad, men kan någon vara söt och förklara det med?

Inledningen till nästa säsong, därav att dom skrev ut volym 2. Gissar att den ensamme samurajen är snubben Hiro pratat om, från legenderna.

(spoiler om vad nästa säsong kommer behandla) Och gubben verkade onekligen inte ha mycket att tillföra i avsnittet, nej, men återigen, det finns nog en bra chans att han kommer synas i nästa säsong, eftersom det tydligen ska handla mycket om den tidigare generationens kraftmänniskor. Som gamla samurajer. Därav titeln "Generations". Precis som Star Trek-filmen med Malcolm McDowell. Vilket sammanträffande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HippieSpellan » ons maj 23, 2007 2:05

så egentligen tillförde han inte ett skit utan var bara där för att säga "hej jag ska vara med sen"
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Rombat » ons maj 23, 2007 3:45

LWes skrev:
noike skrev:
LWes skrev:
noike skrev:

Nej Niki får bli ledare för Morlocks, för hon ser ut som hon den enarmade kvinnan med lapp för ögat som är det.
Mr Sinister är cool. Jag håller i honom som actionfigur just exakt nu, och han är fin.
Niki är väl snarare en Marrow än en Callisto, tycker jag. Mer våld mindre taktik. Sylar är verkligen en all-purpose-bad-guy. Han har ju alla krafter typ. Och Mohinder är inte Mister Sinister. Han är Moira McTaggert ju! :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 10:00

Jag tycker att Heroes har varit en utav TV-världens guldkorn i år och den har i vissa fall varit extremt bra och en av de serier jag sett fram emot mest i veckan. Men den här säsongsfinalen får dock ett .. nja?
Jag vet inte riktigt vad jag tycker, eller vad jag förväntat mig heller av avsnittet. Men som säsongsavslutning av just denna serien hade jag förväntat mig att det skulle varit en utav de bästa i år, men det enda jag kan säga är faktiskt bara nja.

Jag gillade vissa delar, men som helhet hade jag nog hoppats på mer (större tempo t.ex, ngt i stil med vilket tempo som Smallville vanligtvis har i säsongsavslutningarna). På den positiva sida så "njöt" jag långt mer av denna säsongsavslutningen än vad jag gjorde under Grey's Anatomy; hela det avsnittet var ångest!

Jag ser ändå fram emot nästa säsong!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » ons maj 23, 2007 10:06

Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:

Det är som sagt irriterande och det drar ned, för serien är verkligen inte all that. Ugly Betty blev t ex mycket bättre efter hypen lagt sig och det gick att se serien för vad den är. Den här hypen rör inte bara folk i allmänhet heller, det har gått en hel säsong och fortfarande hypas serien åt alla håll och kanter.

Jag har alltid tyckt att serien har varit kul och inte så mycket mer för det mesta, oavsett hype.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 11:05

CheeseGuy skrev:
Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:

Jag har alltid tyckt att serien har varit kul och inte så mycket mer för det mesta, oavsett hype.

Det var väl en så kallad "Buffy-hype" när den serien gick också; irriterade du dig inte på den?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » ons maj 23, 2007 12:02

fun fact att hon heter Tawny Cypress ... :D :D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons maj 23, 2007 15:10

HeY skrev:
CheeseGuy skrev:
Illyria skrev:
CheeseGuy skrev:

Det var väl en så kallad "Buffy-hype" när den serien gick också; irriterade du dig inte på den?

Nej. Men den var jag i och för sig inte så medveten om innan jag började gilla serien ordentligt.

Om Heroes har hypats av kritiker och annat folk med smak (inte nödvändigtvis bra sådan förstås) har jag missat det, förresten.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 17:26

Jag vet inget om Heroes hypen heller. Det enda jag vet om USA:s reaktion till serien är att den är populär, vilket fungerar prima för mig då jag gillar den och vill ha många säsonger :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » ons maj 23, 2007 20:19

Har inte uppfattat någon hype heller, men tycker såklart att Illyrias brutala totalsågningar är underhållande, som vanligt. ;)

Vet inte om det är jag som ser på serierna fel eller något, eller om du Illyria felaktigt höjer upp förväntningarna till skyarna. Är ju inte första gången du blir supermega besviken och sågar något längst fotknölarna.

Själv har jag njutit av hela denna säsong Heroes och ser fram mycket emot ytterligare säsonger. Heroes är en av mina favoritserier just nu och trots den aningens mediokra säsongsfinalen så har jag absolut inga planer på att sluta se serien. 8)

Men nu till handlingen, ett par saker jag undrar över som jag troligen missat..

1. Varför var det en så stor grej att skjuta Peter? Han är ju odödlig och läker väl ett skottsår hur lätt som helst?

2. Varför kunde man inte söva ner Peter precis som man gjorde med Ted?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav adolvsson » ons maj 23, 2007 20:35

Noam:
1. Eftersom trägren och glassplitter i nacken har stängt av kraften förut, kanske dom antar att ett rejält nacksprängande skott är det enda som verkligen kan döda. Inte för att det gått bevisa säkert än. Jag tycker hursom det låter som en logisk lösning.

2. Ett svar är att Peters läkekraft sätter stopp för att bedövningsmedel ska ha någon effektivare verkan, ett annat svar är att manusförfattarna gjorde en Peter Dalle och inte tänkte på det. Jag gillar det förstnämnda svaret bäst.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » ons maj 23, 2007 20:46

Och så är han ju inte odödlig heller. Inte ens osårbar. Han har en helande kraft, det är allt. Sen om han skulle överleva att bli skjuten i huvudet, det kan man fråga sig...

Jag tycker att Heroes lätt är den bästa manusbaserade serien som görs. Utan tvekan.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » ons maj 23, 2007 20:58

Noam skrev:Vet inte om det är jag som ser på serierna fel eller något, eller om du Illyria felaktigt höjer upp förväntningarna till skyarna. Är ju inte första gången du blir supermega besviken och sågar något längst fotknölarna.

Det handlar inte om att se på serierna "fel", folk tycker olika helt enkelt. Jag har också övervägt att sluta se på Heroes för att det finns mycket med serien jag tycker är dåligt och jag är gärna där och hackar lite längs de där fotknölarna, men det betyder inte att jag tycker det är det minsta fel av andra att tycka samma saker är bra eller rentav superbra. Alla tycker olika och det är ju en del av nöjet med att höra andras åsikter.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 21:07

Noam skrev:Har inte uppfattat någon hype heller, men tycker såklart att Illyrias brutala totalsågningar är underhållande, som vanligt. ;)

Vet inte om det är jag som ser på serierna fel eller något, eller om du Illyria felaktigt höjer upp förväntningarna till skyarna. Är ju inte första gången du blir supermega besviken och sågar något längst fotknölarna.

Hade inga större förväntningar på den här finalen, men den lyckades ändå inte leverera något. Sätt förväntningarna lågt och bli positivt överrakad. Är det kasst är det kasst, är det bra är det bra, är det ljummet är det ljummet. Definitivt inte konstant ljummet ivarjefall.
Men med en säsongsfinal förväntar jag mig dock något litet mer än under resten av säsongen också, det gäller alla serier (och filmer).

Haha, supermegabesviken? Ja, det är så mycket jag blir superdupermegabesviken på hela tiden. :rolleyes:
Och som om någons sätt att se på en serie eller film och kommentera är felaktigt eller mer rätt än någon annans, vad försöker du få fram egentligen?

Baserat på allt prat i media och överallt på (utländska) forum osv så är serien otroligt hypad fortfarande. Det pratas om den som the next coming. Utdragna hypes är dessto mer irriterande också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 21:10

adolvsson skrev:Noam:
1. Eftersom trägren och glassplitter i nacken har stängt av kraften förut, kanske dom antar att ett rejält nacksprängande skott är det enda som verkligen kan döda. Inte för att det gått bevisa säkert än. Jag tycker hursom det låter som en logisk lösning.

2. Ett svar är att Peters läkekraft sätter stopp för att bedövningsmedel ska ha någon effektivare verkan, ett annat svar är att manusförfattarna gjorde en Peter Dalle och inte tänkte på det. Jag gillar det förstnämnda svaret bäst.

Annan teori på 1: Skulle det inte kunna vara så att ett skott skulle få Peter att svimma av och därmed stoppa kraften eftersom Peter tuppar av=avslappning=lugn=kraften slutar verkar, och sedan när han ligger där avtuppad så helas han och exploderingen avslutas. Or is it too crazy :?

Jag har förresten tänkt på en annan sak: När Ted var upprörd aktiverades väl kraften, men Peter var väl inte upprörd varje gång som han var på väg att sprängas? Okej kanske under "slaget" med Sylar, men de andra gångerna? Aktiveras den av nervositet, spända nerver, stress?
Senast redigerad av HeY ons maj 23, 2007 21:49, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » ons maj 23, 2007 21:48

Illyria skrev:Haha, supermegabesviken? Ja, det är så mycket jag blir superdupermegabesviken på hela tiden. :rolleyes:
Och som om någons sätt att se på en serie eller film och kommentera är felaktigt eller mer rätt än någon annans, vad försöker du få fram egentligen?
Jag försöker förstå dina otroligt starka formuleringar och brutala sågningar, det är allt. Jag tycker dom känns överdrivna och är på gränsen till larviga ibland. Det låter som att du precis sett starship troopers 2 och inte ett halvbra avsnitt.

Det är naturligtvis helt okej att skriva precis vad man vill, och jag tycker som sagt det är mycket underhållande. Men jag skulle inte för en sekund tro att jag kommer uppfatta ett avsnitt likadant som du gör. :)

Illyria skrev:Baserat på allt prat i media och överallt på (utländska) forum osv så är serien otroligt hypad fortfarande. Det pratas om den som the next coming. Utdragna hypes är dessto mer irriterande också.
Så det faktum att andra hypar en serie får dig att totalsåga serien där den bara är bra och inte the next coming.?

HeY skrev:Anna teori på 1: Skulle det inte kunna vara så att ett skott skulle få Peter att svimma av och därmed stoppa kraften eftersom Peter tuppar av=avslappning=lugn=kraften slutar verkar, och sedan när han ligger där avtuppad så helas han och exploderingen avslutas. Or is it too crazy :?

1.Jo, det är ju den logiska slutsatsen. Men varför står då Claire och gråter och säger "there's gotta be another way"? Borde ju inte vara en big deal att skjuta Peter om han läker direkt. Och om det var så lätt så finns det ju heller ingen anledning för Nathan att offra sig.
Senast redigerad av Noam ons maj 23, 2007 21:51, redigerad totalt 1 gång.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 21:51

Noam skrev:
Illyria skrev:Haha, supermegabesviken? Ja, det är så mycket jag blir superdupermegabesviken på hela tiden. :rolleyes:
Jag försöker förstå dina otroligt starka formuleringar och brutala sågningar, det är allt. Jag tycker dom känns överdrivna och är på gränsen till larviga ibland. Det låter som att du precis sett starship troopers 2 och inte ett halvbra avsnitt.

Det är naturligtvis helt okej att skriva precis vad man vill, och jag tycker som sagt det är mycket underhållande. Men jag skulle inte för en sekund tro att jag kommer uppfatta ett avsnitt likadant som du gör. :)

HeY skrev:Anna teori på 1: Skulle det inte kunna vara så att ett skott skulle få Peter att svimma av och därmed stoppa kraften eftersom Peter tuppar av=avslappning=lugn=kraften slutar verkar, och sedan när han ligger där avtuppad så helas han och exploderingen avslutas. Or is it too crazy :?

1.Jo, det är ju den logiska slutsatsen. Men varför står då Claire och gråter och säger "there's gotta be another way"? Borde ju inte vara en big deal att skjuta Peter om han läker direkt. Och om det var så lätt så finns det ju heller ingen anledning för Nathan att offra sig.

För att det är antagligen inte rätt slutsats, eller så insåg de inte det. Claire är trots allt bara 16 (eller?). Men sedan så tycker jag också att ifall Peter klarade av att explodera och hela sig i framtidsavsnittet så borde han klara en kula.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Noam » ons maj 23, 2007 21:52

HeY skrev:För att det är antagligen inte rätt slutsats, eller så insåg de inte det. Claire är trots allt bara 16 (eller?). Men sedan så tycker jag också att ifall Peter klarade av att explodera och hela sig i framtidsavsnittet så borde han klara en kula.
Exaktomundo, jag tänkte precis samma sak.. det är därför jag inte hänger med riktigt. :P
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » ons maj 23, 2007 21:54

Noam skrev:
HeY skrev:För att det är antagligen inte rätt slutsats, eller så insåg de inte det. Claire är trots allt bara 16 (eller?). Men sedan så tycker jag också att ifall Peter klarade av att explodera och hela sig i framtidsavsnittet så borde han klara en kula.
Exaktomundo, jag tänkte precis samma sak.. det är därför jag inte hänger med riktigt. :P

Jag antar att det är bara att bita sig i tungan och acceptera deras sätt :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Peak » ons maj 23, 2007 22:36

Peter nämnde ju just vart hon skulle skjuta när Claire fick pistolen. "You know where", eller vad han sade. Vilket antagligen betyder i huvudet.

Själv så gillade jag sista avsnittet. Serien är helt klart en "realistisk" version av superhjältande. Bara för att man får en speciell kraft betyder inte att man plötsligt får ninjaförmågor och kan fightas som ett proffs helt plötsligt. Hiro fick ju lite coachning av farsan, men frågan är om ens det räckte för att göra honom badass...
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Illyria » ons maj 23, 2007 22:41

Noam skrev:Jag försöker förstå dina otroligt starka formuleringar och brutala sågningar, det är allt. Jag tycker dom känns överdrivna och är på gränsen till larviga ibland. Det låter som att du precis sett starship troopers 2 och inte ett halvbra avsnitt.

Nu har jag inte sett Starship Troopers 2 (eller 1), men det finns säkert de som älskar den filmen medan andra hatar den. Alla har inte samma smak eller sätt att uttrycka sig på heller, allt kan inte vara ljummet, bra och trevligt och glada små smileys och annat som för mig känns platt, halvfalskt och inte speciellt ärligt. Det finns toppar och dalar, allt är inte platt och samma hela tiden eller glada miner. And for pete's sake, det är tv, det är underhållning (eller ska vara det), kan det inte diskuteras underhållande då också? Dessutom: lite snark, eller mycket, goes a long way.

Lighten up, läs lite på Television Without Pity och vidga dina vyer lite istället för att skratta åt sånt du inte förstår. :rolleyes:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peak » ons maj 23, 2007 22:52

Television Without Pity (iaf forumet) är ju hemsk. Söndermodererat tillsammans med massvis med fanboys/girls som får Al-Qaida att verka moderata.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film