AKS skrev:adolvsson skrev:Och jag som till vardags är skitdålig på att se twistar i förväg, hur utannonserade dom än är, såg ingenting i The Prestige komma.
Jag brukar vara jävligt duktig på det, men såg ingenting i början av filmen som fick mig att veta slutet.
Bender skrev:Har ni sett Illusionisten? (den andra magikerfilmen)
Där kan man prata om att se twisten långt innan den ens börjat.(lite överdrivet).
adolvsson skrev:Bender skrev:Har ni sett Illusionisten? (den andra magikerfilmen)
Där kan man prata om att se twisten långt innan den ens börjat.(lite överdrivet).
Humpa lumpa loo. Ja, jag har sett den men kommer inte alls ihåg den där twisten du pratar om. Vilket lär bero på mitt minne, inte filmen, är det dåliga. För jag tyckte den var enormt snygg, välspelad, helt okej och sämre än jag väntat mig. The Prestige är utan tvekan den bättre av de båda.
Bender skrev:adolvsson skrev:Bender skrev:Har ni sett Illusionisten? (den andra magikerfilmen)
Humpa lumpa loo. Ja, jag har sett den men kommer inte alls ihåg den där twisten du pratar om. Vilket lär bero på mitt minne, inte filmen, är det dåliga. För jag tyckte den var enormt snygg, välspelad, helt okej och sämre än jag väntat mig. The Prestige är utan tvekan den bättre av de båda.
Twisten är att att dom bara lurar hertigen(minns inte om det var det han var) att Jessica Albas karaktär är död och säkert någonting mer) man får se hur det gick till och inget var direkt överraskande ens.
Håller helt klart med om att Prestige var bättre!
HippieSpellan skrev:Jessica Biel
adolvsson skrev:HippieSpellan skrev:Jessica Biel
Haaah! Tack, Spellan. Jag blev jätteförvirrad, förstod inte hur jag kunnat förtränga Alba från filmen så totalt.
caffeineaddict skrev:Zodiac. Åh åh åh åååh, Zodiac. Fincher my man.
Kortfattat: jag älskade.
Långfattat: Detta var en sådan throwback till så många filmer jag älskar så mycket. Det påminner inte om någon seriemördarfilm man någonsin sett, de andra filmer som jag satt mest och tänkte på (under de få stunder då jag inte var helt uppslukad av filmen) var Alla presidentens män och JFK. Fincher använder t.o.m. samma smarta metod som Oliver Stone i JFK för att man ska ha en chans att hänga med bland alla karaktärer och vändningar: att använda skådisar som publiken har sett förr för att göra det lättare att hålla reda på dem. Men där Stone använde världsstjärnor använder Fincher "hey it's that guy"-skådisar. Jag kan inte riktigt alla deras namn, men det kändes som om jag kände igen varenda ansikte i hela filmen och det låter dessutom skådisar i små biroller skina, där många andra filmer lätt skulle hålla dem i bakgrunden (Elias Koteas, Brian Cox, Donal Logue, med många fler). Dessutom en av de snyggaste tidsskildringar jag sett, David Shires musik och det faktum att det är San Francisco på 70-talet påminde dessutom om en av världens absolut bästa filmer: Coppolas The Conversation (som den delar fler likheter med).
Och så Downey såklart. Downey, always Downey. Och Gyllenhaal klarade sig faktiskt utmärkt i everyman-rollen.
Lovely, på alla sätt och vis. Helt klart värt att vänta sex år på.
4,5 / 5.
Bender skrev:Jag gillade den också starkt trots antiklimaxet: slutet!
Bender skrev:Mark Ruffalo då? Det var min favorit bland många andra!(Downey såklart också.
Jag gillade den också starkt trots antiklimaxet: slutet!
Rombat skrev:Jag hatar film. De är bara bra om alla är nakna och sen dör.
Våldsporr är sånt vi höll på med sist vi träffades. Meep meep meep! Balölölölölölö! Meep meep meep! Bababababa! Meep meep meep! Mi mah mahmahnahnah!caffeineaddict skrev:Rombat skrev:Jag hatar film. De är bara bra om alla är nakna och sen dör.
Är det det du menar med "våldsporr"?
Rombat skrev:Våldsporr är sånt vi höll på med sist vi träffades. Meep meep meep! Balölölölölölö! Meep meep meep! Bababababa! Meep meep meep! Mi mah mahmahnahnah!caffeineaddict skrev:Rombat skrev:Jag hatar film. De är bara bra om alla är nakna och sen dör.
Är det det du menar med "våldsporr"?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare