Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » sön maj 20, 2007 2:32

bästa sexscenen är ändå i bride of chucky. :D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » sön maj 20, 2007 11:10

New Scenes Shot for Blade Runner Box Set Release

Eeeh, jag blev precis ganska rädd... skönt att den "gamla DC:n" också ska finnas med i boxen ifall det här visar sig ha gått åt helvete.

Och tydligen är det oktober som gäller för boxen nu, så pass mycket på riktigt att det låg med en reklam-flyer för det när man köpte Matrix-HD-boxen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav lilith » sön maj 20, 2007 13:10

Roligt att du tyckte lika mycket om Shortbus som jag, Caffe. Håller med dig om vad du skriver.
Tob: Jag tyckte tvärtom inte alls att sexscenerna borde tonas ner, eller är minsta effektsökande. De används för att berätta historien. Hade man valt att berätta på annat vis, och tonat ner sexscenerna, tror jag man samtidigt i den processen fått ett fokus på just sexscenerna som gjort att de kännts mer som effektsökeri. Nu satte man snabbt tonen och höll den rakt igenom.
Karaktärernas "resa" är ju intimt (!) förknippat med det sex de har, svårt att visa det om man "hyschar ner" sexet.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Bender » sön maj 20, 2007 15:04

AKS skrev:
adolvsson skrev:Och jag som till vardags är skitdålig på att se twistar i förväg, hur utannonserade dom än är, såg ingenting i The Prestige komma.

Jag brukar vara jävligt duktig på det, men såg ingenting i början av filmen som fick mig att veta slutet.

Har ni sett Illusionisten? (den andra magikerfilmen)
Där kan man prata om att se twisten långt innan den ens börjat.(lite överdrivet). Filmen har väl sina stunder annars iof men magi är inte speciellt magiskt på film.

Jag var rätt trött när jag såg Prestige så jag var nog rätt trögtänkt och upptäckte inte heller att det skulle komma en twist.

Förövrigt tycker jag inte Seabiscuit var så hemsk när jag såg den inför Oscarsgalan för några år sedan.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav HippieSpellan » sön maj 20, 2007 16:55

mmm jag har sett the illusionist. den är okej, men inte lika bra som prestige tycker jag.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » sön maj 20, 2007 19:40

Bender skrev:Har ni sett Illusionisten? (den andra magikerfilmen)
Där kan man prata om att se twisten långt innan den ens börjat.(lite överdrivet).

Humpa lumpa loo. Ja, jag har sett den men kommer inte alls ihåg den där twisten du pratar om. Vilket lär bero på mitt minne, inte filmen, är det dåliga. För jag tyckte den var enormt snygg, välspelad, helt okej och sämre än jag väntat mig. The Prestige är utan tvekan den bättre av de båda.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Bender » sön maj 20, 2007 19:59

adolvsson skrev:
Där kan man prata om att se twisten långt innan den ens börjat.(lite överdrivet).

Humpa lumpa loo. Ja, jag har sett den men kommer inte alls ihåg den där twisten du pratar om. Vilket lär bero på mitt minne, inte filmen, är det dåliga. För jag tyckte den var enormt snygg, välspelad, helt okej och sämre än jag väntat mig. The Prestige är utan tvekan den bättre av de båda.

Twisten är att att dom bara lurar hertigen(minns inte om det var det han var) att Jessica Albas karaktär är död och säkert någonting mer) man får se hur det gick till och inget var direkt överraskande ens.

Håller helt klart med om att Prestige var bättre!

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav HippieSpellan » mån maj 21, 2007 1:46

Ingen som sett Fallen Angel? det är med en av deltagarna i Americas next top model 2003-2004 enligt imdb, Adrianne Curry...
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinder » mån maj 21, 2007 9:06

För att inte nämna skräckikonerna David Hess och Kane Hodder... Se bara till att ni inte råkar se filmen med samma namn från 2002 istället, för det gjorde jag och den var inte bra på nått sätt.
Senast redigerad av Tinder mån maj 21, 2007 12:48, redigerad totalt 1 gång.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav HippieSpellan » mån maj 21, 2007 9:13

Bender skrev:
adolvsson skrev:

Twisten är att att dom bara lurar hertigen(minns inte om det var det han var) att Jessica Albas karaktär är död och säkert någonting mer) man får se hur det gick till och inget var direkt överraskande ens.

Håller helt klart med om att Prestige var bättre!

Jessica Biel :) jag tycker twisten var helt ok (jag såg the illusionist innan prestige) och det gjorde inget att man visste vad twisten var, för jag kom inte på hur de gjorde det som. försökte inte heller.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » mån maj 21, 2007 15:46

HippieSpellan skrev:Jessica Biel :)

Haaah! Tack, Spellan. Jag blev jätteförvirrad, förstod inte hur jag kunnat förtränga Alba från filmen så totalt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » mån maj 21, 2007 16:11

Blir Zodiac kväll. :) Go go Finchery goodness!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » mån maj 21, 2007 20:22

Go go go!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » mån maj 21, 2007 20:57

Zodiac. Åh åh åh åååh, Zodiac. Fincher my man.

Kortfattat: jag älskade.

Långfattat: Detta var en sådan throwback till så många filmer jag älskar så mycket. Det påminner inte om någon seriemördarfilm man någonsin sett, de andra filmer som jag satt mest och tänkte på (under de få stunder då jag inte var helt uppslukad av filmen) var Alla presidentens män och JFK. Fincher använder t.o.m. samma smarta metod som Oliver Stone i JFK för att man ska ha en chans att hänga med bland alla karaktärer och vändningar: att använda skådisar som publiken har sett förr för att göra det lättare att hålla reda på dem. Men där Stone använde världsstjärnor använder Fincher "hey it's that guy"-skådisar. Jag kan inte riktigt alla deras namn, men det kändes som om jag kände igen varenda ansikte i hela filmen och det låter dessutom skådisar i små biroller skina, där många andra filmer lätt skulle hålla dem i bakgrunden (Elias Koteas, Brian Cox, Donal Logue, med många fler). Dessutom en av de snyggaste tidsskildringar jag sett, David Shires musik och det faktum att det är San Francisco på 70-talet påminde dessutom om en av världens absolut bästa filmer: Coppolas The Conversation (som den delar fler likheter med).

Och så Downey såklart. Downey, always Downey. Och Gyllenhaal klarade sig faktiskt utmärkt i everyman-rollen.

Lovely, på alla sätt och vis. Helt klart värt att vänta sex år på.

4,5 / 5.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Bender » mån maj 21, 2007 21:27

adolvsson skrev:
HippieSpellan skrev:Jessica Biel :)

Haaah! Tack, Spellan. Jag blev jätteförvirrad, förstod inte hur jag kunnat förtränga Alba från filmen så totalt.

Nu börjar jag ana varför jag tycker Jessica (Alba) byter skepnad hela tiden.. Det finns en Biel också! :D

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Bender » mån maj 21, 2007 21:32

caffeineaddict skrev:Zodiac. Åh åh åh åååh, Zodiac. Fincher my man.

Kortfattat: jag älskade.

Långfattat: Detta var en sådan throwback till så många filmer jag älskar så mycket. Det påminner inte om någon seriemördarfilm man någonsin sett, de andra filmer som jag satt mest och tänkte på (under de få stunder då jag inte var helt uppslukad av filmen) var Alla presidentens män och JFK. Fincher använder t.o.m. samma smarta metod som Oliver Stone i JFK för att man ska ha en chans att hänga med bland alla karaktärer och vändningar: att använda skådisar som publiken har sett förr för att göra det lättare att hålla reda på dem. Men där Stone använde världsstjärnor använder Fincher "hey it's that guy"-skådisar. Jag kan inte riktigt alla deras namn, men det kändes som om jag kände igen varenda ansikte i hela filmen och det låter dessutom skådisar i små biroller skina, där många andra filmer lätt skulle hålla dem i bakgrunden (Elias Koteas, Brian Cox, Donal Logue, med många fler). Dessutom en av de snyggaste tidsskildringar jag sett, David Shires musik och det faktum att det är San Francisco på 70-talet påminde dessutom om en av världens absolut bästa filmer: Coppolas The Conversation (som den delar fler likheter med).

Och så Downey såklart. Downey, always Downey. Och Gyllenhaal klarade sig faktiskt utmärkt i everyman-rollen.

Lovely, på alla sätt och vis. Helt klart värt att vänta sex år på.

4,5 / 5.

Mark Ruffalo då? Det var min favorit bland många andra!(Downey såklart också.
Jag gillade den också starkt trots antiklimaxet: slutet!
Väldigt välspelad och välgjord, källarscenen var verkligen kuslig!

Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » mån maj 21, 2007 21:43

Zodiac.
Bender skrev:Jag gillade den också starkt trots antiklimaxet: slutet!

Jag borde kanske ha problem med det men det hade jag inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Zo-Zo-Zo-Zo-Zoodiac!

Inläggav adolvsson » mån maj 21, 2007 21:51

Bender skrev:Mark Ruffalo då? Det var min favorit bland många andra!(Downey såklart också.

Defintivt Ruffalo också. Problemet är att det var för många som var för bra, så ska man (jag) börjar räkna upp favoriter, blir det väldigt svårt att inte räkna upp typ halva rollistan eller mer. Men Downey, Gyllenhaal och Ruffalo. Topp tre. Om jag inte glömmer nån. Det gör jag säkert.

Jag gillade den också starkt trots antiklimaxet: slutet!

Inga problem här heller. Dels är det trots allt baserat på verkligheten, dels passar det oerhört - alldeles förbaskat oerhört - bra in på hur resten av filmen är uppbyggd. Utöver det är dessutom indicierna mot vadhannuhette såpass starka att dom ändå kan kännas tillräckligt tillfredsställande, om man är lagd åt det hållet.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Zaxx » tis maj 22, 2007 20:09

Seriöst... alla som sett "The Rock" titta hit... dvs alla.

Fick just hem ett mail från SF om jag ville se trailern för ARN...

Snälla ni, kolla trailern och lyssna på musiken, speciellt från mitten av trailern och till slutet.... det måste ju vara någonslags KOPIA av musiken (huvudtemat) från The Rock...

Arn - Trailer
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav noike » tis maj 22, 2007 20:15

Behöver inte vara en kopia. De kan ha licensierat musiken rakt av. Om musiken till en film inte är färdig och en trailer ska ut blir det mer och mer vanligt med att de använder musik från andra filmer. Originalmusik därifrån är lite billigare än att licensiera en låt av ett band numera.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tob » tis maj 22, 2007 20:16

Men det är inte så ovanligt att musik återanvänts i trailers för filmer. Rock temat är ju tacksamt att använda, ruggigt driv i det.

.....noike var snabbare.
Senast redigerad av Tob tis maj 22, 2007 20:17, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis maj 22, 2007 20:17

Ja, det är väl snarare standard att använda musik från andra filmer i trailers?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Off » tis maj 22, 2007 20:25

Filmface på Sebbe!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » tis maj 22, 2007 20:29

haha!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Zaxx » tis maj 22, 2007 20:33

Seriöst.. det är ju inte SAMMA.. det är liknande.. så nej ni har fel. Vi får väl se sen när filmen kommer.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » tis maj 22, 2007 20:45

Fast de kanske har fräschat till det lite à la Requiem for a Dream-temat för The Two Towers. Inte för att jag tänker lägga mig iom att jag inte är insatt och inte kommer ihåg The Rock-temat så här på rak arm.

Jag tyckte förresten trailern såg bra ut för att vara en svennefilm.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tis maj 22, 2007 21:15

Jag hatar film. De är bara bra om alla är nakna och sen dör.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » tis maj 22, 2007 21:18

Rombat skrev:Jag hatar film. De är bara bra om alla är nakna och sen dör.

Är det det du menar med "våldsporr"?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » tis maj 22, 2007 21:20

caffeineaddict skrev:

Våldsporr är sånt vi höll på med sist vi träffades. Meep meep meep! Balölölölölölö! Meep meep meep! Bababababa! Meep meep meep! Mi mah mahmahnahnah!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » tis maj 22, 2007 21:23

Rombat skrev:
caffeineaddict skrev:

Våldsporr är sånt vi höll på med sist vi träffades. Meep meep meep! Balölölölölölö! Meep meep meep! Bababababa! Meep meep meep! Mi mah mahmahnahnah!

MAHNANANAAH! Dudududuuu! MAHNANANAH! Dudududuuu!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film