The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » lör maj 19, 2007 23:47

En liten extra dos av 3x12...
Jan told me to play it cool and not tell anybody because it can get us both in trouble. So officially, I did not see her. But I did see Jan there. In our room. At night. And in the morning. That's all I'm gonna say. Sex. We had sex. I had sex with her. I had sex with Jan.

Michael :lovebunny:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » sön maj 20, 2007 0:13

Oh, ny sida. Jag hoppas ingen missar allt intressant jag skrev i slutet av förra sidan nu bara. För jag är lite ego på det viset. Se mig! Se mig!

Hrm.

JAG ÄLSKAR DEN HÄR SERIEN! Det var egentligen allt jag ville säga just nu.

Ses snart igen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » sön maj 20, 2007 0:35

3x14
I don't understand how someone could have so little self-awareness.

Jaherrejävlar, hur mycket fina ord kan jag egentligen ösa nu? Jag har fallit, långt och hårt.

Roligt och tragiskt att se Dwight först försöka söka jobb och sedan få ett under hans kompetensnivå (en kompetens som aldrig varit så tydligt att han har förrän nu). Ledsamt att se Angela gråta, och att se henne sträcka ut sin hand till Oscar. Det här, att få en bry sig om karaktärer man en gång tyckt illa om, är en ypperlig måttstock för en bra serie. The Shield är fruktansvärt bra på det. The Office har gjort det ett flertal gånger. Smärtsamt på ett bra sätt.

Michaels attityd mot Andy, starkt skådespelari från Steve Carell där. Återigen, humor och drama i snygg förpackning.

Up Where We Belong i högtalarna när Michael och Dwight möts i butiken, det var fint :D

Prank Team Pam/Jim i full fart igen, härligt att se, och lite smärtsamt. Jag är definitivt för Pam/Jim som par, men det hindrar mig inte från att tycka massa synd om Karen. Och Roy, helt apropå. Smärta.
Jävla The Office.

Och så en massa skratt, förstås. Vilken serie. Hur lyckas dom?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön maj 20, 2007 0:38

adolvsson skrev:3x14

Du nämnde inte handskaket mellan Dwight och Angela. Kan vara min favoritscen. Nej, det är en favoritscen oavsett serie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön maj 20, 2007 0:42

noike skrev:
adolvsson skrev:3x14

Du nämnde inte handskaket mellan Dwight och Angela. Kan vara min favoritscen. Nej, det är en favoritscen oavsett serie.

Åh, handskaket. Blinckarna. Angelas leende! Så mycket värme.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » sön maj 20, 2007 2:14

:lovebunny:
faktiskt den där kaninen med två hjärtan om jag hade orkat leta upp länken till den!

det är nästan omtittsdags snart. tur att jag har offer som inte ännu sett serien uppradade!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » sön maj 20, 2007 2:20

Åh jag är så glad att du älskar serien, adolvsson. :) :lovebunny: Man blir så varm inombords! (där känns det annars lite tomt just nu för att det är en hel sommar mellan oss och nästa säsong)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » sön maj 20, 2007 2:33

Tinwiel skrev:(där känns det annars lite tomt just nu för att det är en hel sommar mellan oss och nästa säsong)

Naje! Jag vägrar. nästa säsong börjar vid midsommar.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Rombat » sön maj 20, 2007 3:33

DU börjar vid midsommar!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Illyria » sön maj 20, 2007 16:19

Preliminärt releasedatum för säsong 3 på DVD (region 1): 11 september :)

The old saying goes, "Never believe Office gossip", but maybe this time you should make an exception. We've heard from our friends in the industry that The Office - Season 3 will hit DVD on September 11th. Write that on your white board with dry erase marker, okay? It's still subject to change.

Furthermore, reader Dave Fowler sent us the heads-up that this past Thursday there was a "live blog" at the official NBC blog for The Office, and that mention was made about extras for the upcoming DVD:

Yes, the deleted scenes from nbc.com will be on the season 3 dvd. We are also looking for a lot of other stuff you haven't seen.

Källa: tvshowsondvd.com

Det går väl att förutsätta alla director's cuts av avsnitten osv som sänts den här säsongen kommer vara med? För någon director's cut gick det ju inte att få tag på för oss utanför US.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön maj 20, 2007 20:45

Argh! Hade hoppats på augusti så att jag hann se innan jobbet. Ja, ja låter bra med extras i alla fall.

Nån av skaparna hade faktiskt hört av sig till en del fanvids-makare och sagt att om det gick hade de tagit med 4-5 fanvids på box setet. Men eftersom det har med copyright att göra så gick det inte. Synd. Hade varit cool om en del sådana saker dykt upp. Tydligen ska de dock göra en fanvidtävling framöver där all copyright i så fall är löst. Kan bli intressant...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön maj 20, 2007 20:48

Borde vara musikcopyright som strular till det? För videomässigt så är de ju uppgjorda av NBC-ägt material.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön maj 20, 2007 20:53

Ja, kan vara det. De har diskuterat det i fanvidtråden på TWoP.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön maj 20, 2007 23:07

Angående S3 mot S2, är min starka övertygelse såhär långt att S3 är bättre. Älskade förra, älskar den här ännu mer.

3x15
Även om jag gillade Jims tid iväg, är det tydligt varför han hör hemma med dom andra i Scranton. Speciellt när hela gamla goda Jim/Pam-historien har fått tillökning med Karen och en Roy som, den här gången, faktiskt anstränger sig.Jag tyckte nog inte avsnittet i sig var så starkt, men delar av det var i allra högsta grad.

3x16
Se sista meningen i stycket ovan. En lite för pinsam Michael, fast det var överkomligt. Lite annat som inte kändes helt på. Flera saker som kändes väldigt mycket på. Karen/Jim/Pam/Roy-bitarna förstås, och när allt kommer kring var det trots allt synd om Michael. Mitt hjärta blöder, trots allt. Pawlovs hundar-pranket var lysande.

Toby: Toby! Yeah!

3x17
Fladdermöss! Nu är vi tillbaka ordentligt på spåret igen. Joss delivers och gör ett bra, lagom osynligt jobb. Förutom vampyrpranket. Som inte var speciellt osynligt. Åh, underbart. Fantastisk scen mot slutet också, när Michael besöker utställningen, uppriktigt gillar vad han ser, säger han är stolt över Pam och... har nåt i fickan.

Att se honom försöka försvara sitt företag under föreläsningssaken (där han var på väg att komma med ett riktigt bra argument, precis innan han stormade ur salen som ett litet barn, vill säga) var också både roligt och värmande, samma sak med Ryans straff och orsaken till det.
Även om Michael inte passar på sin position, eller ens någots socialt sammanhang, är det tydligt hur stolt han är över sitt företag och sina anställda. Det här avsnittet lyckades, tror jag, visa allt det bättre än något tidigare.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Bender » sön maj 20, 2007 23:21

Har sett klart säsong 2 nu, fantastiskt kul!
Det finns många roliga karaktärer och scener men Michael och Toby tillsammans är alltid roligt. Gud vad Michael hatar honom! :D
Senast redigerad av Bender sön maj 20, 2007 23:23, redigerad totalt 1 gång.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav noike » sön maj 20, 2007 23:22

adolvsson skrev:3x17 Även om Michael inte passar på sin position, eller ens något socialt sammanhang, är det tydligt hur stolt han är över sitt företag och sina anställda.

Intressant avsnitt att lägga den kommentaren på. För det han säger till Ryan -- hela "a great manager manages. People will never go out of business" -- tyder på att han trots allt ibland som i det här avsnittet faktiskt är lämpad för den middle-manager-position han har. Det är inte hans jobb att komma på nya strategier eller ens tänka på hur företaget ska skötas i helhet när branschen är i kris. Han ska ta hand om sitt folk och göra så att de säljer och därigenom överlever. Hans avdelning och han ger alla många chanser att hitta det de behöver.

Däremot tar han jobbet lite för personligt men det beror nog snarare på att jobbet är allt han har. Han må inte kunna ta folk som underordnader på rätt sätt, men samtidigt så är miljön på kontoret det som faktiskt gör att avdelningen fungerar. Had han varit på det andra sättet hade nog Dwight fått sparken -- trots alla kunderna han hade -- för han hade varit "förstörande" på arbetshierarkin.

Bara lite tankar om det.
Senast redigerad av noike mån maj 21, 2007 0:34, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön maj 20, 2007 23:23

Bender skrev:Gud vad Michael hatar honom :D

Och ändå är det Toby han har mest gemensamt med.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » sön maj 20, 2007 23:27

noike skrev:
Bender skrev:Gud vad Michael hatar honom :D

Och ändå är det Toby han har mest gemensamt med.

Har han hatat honom så från början? För jag har bara märkt det nu nyligen, och han hatar honom verkligen mycket. Det känns väldigt oprovocerat (och därför mycket kul!!!)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » mån maj 21, 2007 21:43

noike skrev:Bara lite tankar om det.

Intressanta tankar, och jag tror dom och vad jag skrev går att kombinera. Michael, mycket tack vara att hans hjärta sitter rätt, har egenskaper som skulle kunna göra honom till en enastående chef (vilket du ju beskriver), det är alla de andra sidorna (vilka, antar jag, du också nämner) som kommer ivägen och i slutändan gör honom fel för positionen.

Så jag håller väl egentligen med dig, men min tolkning är att det negativa tar överhanden och de passande drag han har är långt ifrån tillräckliga för att han ska passa där han sitter.

LWes skrev:Har han hatat honom så från början?

Det har blivit allt tydligare, det är sant, fast Michael har aldrig tyckt om Toby.

Och nu till inläggets huvudnummer, mina damer och herrar, jag presenterar avsnitt numero...

3x18
Det här kan vara... nej, korrigering; det här är det bästa J.J. Abrams satt sitt namn på.

Pam: I have decided that I'm going to be more honest. I'm going to tell people what I want. Directly. So, look out world, cause ol' Pammy is getting what she wants. And, don't call me Pammy.

Jag är så kär.

Jan: Why is this so hard? That's what she said. Oh my God. What am I saying?

Avsnittets roligaste, jag gav nästan tangentbordet dansk skalle.

Jen och Michaels förhållande är riktigt sött. Och bisarrt. Mest bisarrt. Men Michael är så gulligt valpkär.

Och slutet. Wow. När Pam gör slut, lämnar Roy med ett It's over. Roys våldsamma reaktion, och hans avslutande I'm gonna kill Jim Halpert. Oväntat starkt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav The Buffster » mån maj 21, 2007 22:14

adolvsson skrev:3x18

Jen och Michaels förhållande är riktigt sött. Och bisarrt. Mest bisarrt. Men Michael är så gulligt valpkär.

Jag gillar Michael och Jan, :lovebunny: . Det bästa är hur hon inte alls kan förstå varför hon är dragen till honom men ändå är det. Det fascinerar mig.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Tob » mån maj 21, 2007 23:09

Det vore roligt att ta tag i något större serieprojekt nu framåt sommaren när det inte går så mycket. Office US är det ju väldigt mycket prat om. Varför skall jag ägna tid på det?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » mån maj 21, 2007 23:15

The Buffster: You and me both.

Tob: För att det är bäst. Och roligt. Och värmande. Och bara har bra karaktärer. Och korta avsnitt som går snabbt att se. Och för att det är bäst. Och för att det är bäst.

3x19
Tihi, Angela so went to her bunk! :D

Kategorin underbara små ögonblick: När Jan tittar över axeln, lägger märke till kameran och bara ger en minimalistik reaktion. Toppform.

I övrigt kändes det här som ett av de mest citerbara avsnitten hittils och det vill inte säga lite. Relationsdramat i högform, humorn likaså. Inte mycket att tillägga förutom mera oavkortad kärlek. För det här är bäst.

Pam: It's been a really rough couple of days... This helps a little.

:lovebunny:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » mån maj 21, 2007 23:21

Vad fredrik sa, men han glömde det viktigaste! för att det är bäst!

Håll ut i början om du inte tycker det verkar vara din grej. I tredje eller fjärde avsnittet börjar man ana vad som komma skall, men har du inte fastnat en bit in på andra säsongen så kanske det inte är din typ av serie.

För mig var det en feelgood-upplevelse rakt igenom när jag såg ikapp, en serie som gjorde mig lycklig. Humorn och värmen, dramat och det bisarra.

Office US! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » mån maj 21, 2007 23:34

Yay Tob! Börja se omedelbart, jag tror att du kommer att älska, eller i alla fall gilla skarpt!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » tis maj 22, 2007 2:42

Vilken 5-åring har bytt titel på tråden?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Rombat » tis maj 22, 2007 3:33

:D The Office Wars II: Dwight Harder.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tis maj 22, 2007 7:11

BUUUUU till titeln!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis maj 22, 2007 12:07

Haha... ni kan ändra titeln hur mycket ni vill, det ändrar inte fakta.

Fact! US äger.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav caffeineaddict » tis maj 22, 2007 12:13

Nu behöver vi bara lista ut vem som gjorde det, ändå inte så många med de krafterna, och de flesta av dem (gaspode, noike, poser) verkar ju vara på US sida. Och det var inte jag, för även om jag kommer älska UK till död-dagar så är jag inte så inskränkt att jag tänker dissa US på det viset utan att ha sett mer än ett avsnitt. Soooo, Zaxxen eller Veidit? ;)

Eller var det en sneaky US-älskare som vill att kriget ska blossa upp på nytt och hoppas att ni uppretade US-människor nu ska förgöra den lilla men viljestarka skaran med UK-dyrkare? Witchhunt! WITCH! WITCH! Let's build a bridge out of her!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » tis maj 22, 2007 12:59

Vild gissning: Sebbeloo?! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film