Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » ons maj 09, 2007 23:34

var det? det kommer jag inte ihåg... shit jag glömmer sånt där för fort om det inte är personavatarer.
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » ons maj 09, 2007 23:39

HippieSpellan skrev:var det? det kommer jag inte ihåg... shit jag glömmer sånt där för fort om det inte är personavatarer.

Denna hade jag: http://www.brokenframes.net/icons/ocs4ic3.jpg

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » ons maj 09, 2007 23:40

ah den... kände jag inte igen tjejerna på.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav LWes » ons maj 09, 2007 23:49

3x17
VA TUSAN JAG TYCKER ATT DET FORTFARANDE ÄR HELT BRA OCH UNDERHÅLLANDE!
LEO ÄR TILLBAKA! Han är så cool. Jag vill se FBI Veronica Mars!

Är Paul Rudd känd eller? Jag vet ju knappt något utanför TV, så jag känner honom bara som Mike i FRIENDS. Jag älskade honom i den serien, men jag trodde inte han var så populär som han verkar?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons maj 09, 2007 23:50

LWes skrev:3x17
VA TUSAN JAG TYCKER ATT DET FORTFARANDE ÄR HELT BRA OCH UNDERHÅLLANDE!
LEO ÄR TILLBAKA! Han är så cool. Jag vill se FBI Veronica Mars!

Är Paul Rudd känd eller? Jag vet ju knappt något utanför TV, så jag känner honom bara som Mike i FRIENDS. Jag älskade honom i den serien, men jag trodde inte han var så populär som han verkar?

Samma var det för mig, jag tänkte direkt (spoiler Friends S10) "Whoa, det är ju Phoebes man!":D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » tor maj 10, 2007 1:02

Han är naturligtvis känd från Clueless. :)

men han är också med i Anchorman och 40 year old virgin t.ex.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tor maj 10, 2007 8:07

Clueless! :lovebunny:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » tor maj 10, 2007 18:29

seriöst jag vill vara ung och kär! när de höll handen såhöll jag på att få hjärtsnörp, specielt när han ler. okej jag håller påa tt bli lite lär i piz. han är så söt och glad.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor maj 10, 2007 20:12

Jag gillade faktiskt det senaste avsnittet. Det var inte fantastiskt, men det var väldigt underhållande och mysigt.

(spoiler 3.17) Logan har väl för det mesta varit stentrist sedan S1 vad jag kan minnas? Så jag har inget emot Veronica och Piz, särskilt när de är gulliga ihop så att allt inte behöver vara angsty och jobbigt för fröken Mars jämt. Så jag är för, än så länge.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HippieSpellan » tor maj 10, 2007 20:20

caffeineaddict skrev:Jag gillade faktiskt det senaste avsnittet. Det var inte fantastiskt, men det var väldigt underhållande och mysigt.

(spoiler 3.17) Logan har väl för det mesta varit stentrist sedan S1 vad jag kan minnas? Så jag har inget emot Veronica och Piz, särskilt när de är gulliga ihop så att allt inte behöver vara angsty och jobbigt för fröken Mars jämt. Så jag är för, än så länge.

jo fast det kan vara dåligt för söta snälla gulliga piz som bara är världens gulligaste.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor maj 10, 2007 21:21

HippieSpellan skrev:
caffeineaddict skrev:Jag gillade faktiskt det senaste avsnittet. Det var inte fantastiskt, men det var väldigt underhållande och mysigt.

jo fast det kan vara dåligt för söta snälla gulliga piz som bara är världens gulligaste.

Ja, förr eller senare kommer Piz inte må så bra, om han inte stendör dessförinnan. Men det kan iofs fungera bra det med, för det blir bra drama när karaktärer jag bryr mig om mår dåligt. Bara det att Logan bryr jag mig inte om längre. Piz och Mac är typ de jag gillar mest nuförtiden (förutom Keith. Alltid Keith.), vilket väl är ett tecken på hur utför det har gått med serien.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tor maj 10, 2007 21:26

Några jag saknat enormt mycket i säsong 3 är Wallace och Weevil. Wallace har väl varit med mer än Weevil men han har varit helt 'off'. Jag saknar säsong 1 Wallace, och jag saknar kemin mellan Veronica och Weevil; jag saknar en bad-boy som Veronica kan läxa upp (på det icke sexuella sättet :rolleyes: )

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » fre maj 11, 2007 0:39

absolut hey om wevil, men på slutet så var det så mkt tjafs och hon anklagade honom oprovocerat, och det blev bara pannkaka... men jag saknar wallace med. det här avsnittet var lite roligt då han fick vara girltalkbollplank=D
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav CheeseGuy » ons maj 16, 2007 15:56

3.18 var härligt. Och nu känns allt upplagt för att det ska bli en bra avslutning ändå. Förutom att de tvunget skulle göra det som en säsongavslutning, inte serieavslutning.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » tor maj 17, 2007 0:39

3x18: Ja! Mycket bra!
ALLT var bra. Älskade när Dick skrek åt sin farsa, det kändes bra. Bra att Wallace signade up för det där i Afrika också och som sagt känns det som allt kommer samman.
Imorgon är en så viktig dag! Veronica Mars mååååååååååste fortsätta! SNÄLLA!!!!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 17, 2007 0:45

Vi kommer troligvist inte få reda på något imorgon, isåfall bara om serien lagts ned, men det verkar som de kommer vänta med att avgöra seriens öde, den kommer isåfall tillbaka midseason och med FBI/ett tidshopp. CW har till 15 juni på sig. Läs mer detaljer på Tv-land, jag orkar inte kopiera många inlägg.

Andra nyheter, som inte bör påverka en fjärde säsong: KB ska vara berättarröst i nya Gossip Girl.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tor maj 17, 2007 10:23

Illyria skrev:Vi kommer troligvist inte få reda på något imorgon, isåfall bara om serien lagts ned, men det verkar som de kommer vänta med att avgöra seriens öde, den kommer isåfall tillbaka midseason och med FBI/ett tidshopp. CW har till 15 juni på sig.

Jobbigt!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav lilith » tor maj 17, 2007 11:45

3.18
Jättebra avsnitt!
Tårdrypande! Spännande och oväntad upplösning. Jag hade inte väntat mig att Apollo iscensatt hela historien om bluffen. Hur visste han förresten att Veronica stod utanför hans rum när han talade med Silver Films? Eller det gjorde han kanske inte alls? Bara tur. För han måste ju hålla samma front om bluffen mot alla, så Silver Films drog sig ur, men det bekymrade inte Apollo nämvärt kan jag tänka mig. Bra historia.
Det var roligt också att Wallace ska till Afrika. Men det betyder väl att vi inte får se mycket av honom. Om ens alls.
Dick var mer än rolig. Roligt.
Vad vill Logan? Han velar och är tråkig. Inte som karaktär, men som människa.
Veronica till FBI! Jag vill se det!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tinwiel » tor maj 17, 2007 13:06

Just ja. Dick. (spoiler 318)
Dick var jättebra i scenen med sin pappa och skådisen visar att han kan spela dramatiska scener också. Det var faktiskt rätt så gripande. Yay Dick! Dick kan faktiskt få vara lite mera än kåt, rik collegesnubbe ibland.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor maj 17, 2007 18:58

Knappast förvånande, men likväl; det tycks nu som att Veronica Mars är nedlagd:

http://www.cnn.com/2007/SHOWBIZ/TV/05/1 ... index.html

Ausiello/Angel Cohn skriver:

12:28 First question, asked by me: "Is Veronica dead?"

12;29 OK, here it is in a nutshell, per dawn ostroff. Veronica Mars is dead. But, and there is a but, she says she's "talking to Rob and Kristen" about doing something else. She's not calling it a spin-off, and wouldn't say whether it would feature the character of Veronica. Translation; I'm as confused as ever!

---
12;47 The press conference is over. I tackle dawn just as she tries to escape and I ask her to level with me. Is Veronica dead? "Veronica Mars is over, but we're talking about something else. I don't know if it's going to be anything. I'm being honest with you. It could come back in some form, but I don't know what form that would be." She confirmed that the deadline to make a decision is "somewhere around" the June 15 date i referred to previously. Long story short: mystery still not solved!

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800015355
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor maj 17, 2007 19:45

CW is the new FOX.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 17, 2007 19:51

Jag håller inte med. Sedan UPN-tiden har Veronica Mars i alla fall fått rejäla chanser. Det fick t ex inte Firefly. Jag vet inte varför the CW skule förnya VM med de tittarsiffror serien haft. Den tilltalar helt enkelt inte tillräckligt många människor, vilket är nåt jag var väldigt förvånad över under S1 i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tor maj 17, 2007 19:57

Jag tror fortfarande på FBI-idén och jag tror att dom kommer plocka upp den!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor maj 17, 2007 20:00

LWes skrev:Jag tror fortfarande på FBI-idén och jag tror att dom kommer plocka upp den!!!

Nja, det verkar isåfall vara något helt annat och inte VM, det var ivarjefall så jag tolkade Dawns mer kryptiska ord.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tor maj 17, 2007 20:54

Något nytt med Kristen låter väldigt bra då hon är den enda behållningen i VM nuförtiden.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav LWes » tor maj 17, 2007 21:15

Illyria skrev:
LWes skrev:Jag tror fortfarande på FBI-idén och jag tror att dom kommer plocka upp den!!!

Nja, det verkar isåfall vara något helt annat och inte VM, det var ivarjefall så jag tolkade Dawns mer kryptiska ord.

Jag tror!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Matt » tor maj 17, 2007 22:42

poser skrev:Något nytt med Kristen låter väldigt bra då hon är den enda behållningen i VM nuförtiden.

Jag tycker som Drama
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav MissKittyFantastico » sön maj 20, 2007 15:07

3x16

Hur dum är jag egentligen? :oops: Jag såg inte att det var Ilona Costa Bianchi som var mamman.

We will speak of it NO MORE!
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav lilith » sön maj 20, 2007 15:36

MissKittyFantastico skrev:3x16

Hur dum är jag egentligen? :oops: Jag såg inte att det var Ilona Costa Bianchi som var mamman.

Inte jag heller. Hur kom du på det? :eek:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav MissKittyFantastico » sön maj 20, 2007 16:34

lilith skrev:
MissKittyFantastico skrev:3x16

Inte jag heller. Hur kom du på det? :eek:

Det gjorde jag inte. My darling lillebror ringde igår och var alldeles uppspelt. Kan ju bero på att The Girl In Question är hans favoritavsnitt av Angel.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film