Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis maj 15, 2007 21:59

Rombat skrev:
AKS skrev:Hugaligen! Jag vill inte orsaka lidande, men tycks vara tvungen.
Mistress of Pain! :D

GODDESS of Pain!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis maj 15, 2007 22:07

caffeineaddict skrev:
Rombat skrev:
AKS skrev:Hugaligen! Jag vill inte orsaka lidande, men tycks vara tvungen.
Mistress of Pain! :D

GODDESS of Pain!

Heh. Heavy on the kink, hur kan jag inte godkänna? 8):D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tis maj 15, 2007 22:32

Ah! Där ser man hur saker och ting kan tolkas. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis maj 15, 2007 22:35

AKS skrev:Ah! Där ser man hur saker och ting kan tolkas. :)

If there's a will, there is a way.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tis maj 15, 2007 22:35

:D

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis maj 15, 2007 22:36

Känns lite som om att regeln angående sådant här måste påpekas igen: naughty boys don't get spanked here. För de blir bara glada av sådant där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Noam » ons maj 16, 2007 9:10

tapeworm skrev:Jericho. Är den värd att se? Jag tycker Skeet är söt, men resten av serien måste ju också vara tillräckligt bra.
Herregud ja. Sjukt bra serie, lätt en av mina favoriter ihop med Heroes, Lost och Veronica Mars.

Tyvärr så:
LOS ANGELES (thefutoncritic.com) -- Both CBS and the CW confirmed the bulk of their renewals and cancellations today as upfront week kicked into high gear.
Not making the cut: freshman drama "Jericho" as well as longshots "Close to Home" and "The Class."
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav LWes » ons maj 16, 2007 21:34

Idag såg jag dom tre sista avsnitten av Jericho och jag tyckte att det var riktigt bra. Sen läser jag om seriens öde. FAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!!!!!!!

Förutom dom serierna som man vetat ett tag nu att dom skulle sluta tycker jag inte att det varit så många hemska nerläggningar, men Jericho helt klart... Jag blir så ledsen! Under säsongen har jag inte haft ett så stort intresse då jag följt serien men det kan ju inte sluta så här!!!!
Äsh, jag behöver bara tänka på SURFACE så blir jag lugn. DEN serien var bland dom värsta nerläggningarna jag vet, och den har jag kommit över, så Jericho är inte så farligt...
WHAT ABOUT BRIAN blev jag lite förvånad över, men inte så mycket. Den har jag inte heller haft så stort intresse för, så det gör mig inget att den inte kommer tillbaka.

Nu är det bara några spännande beslut kvar.
Förutom Veronica Mars, är det för mig THE WAR AT HOME och THE WINNER som jag håller på. Det är två väldigt bra komediserier och jag ÄLSKAR att följa bra komediserier.
En stor överraskning för mig var att RULES OF ENGAGEMENT förnyades. Jag gillar den så det är väl bra, men jag trodde det var en sån där komediserie som jag varit med om så många gånger - Överlever inte in på ett andra år.

Det har varit ett mycket bra år i serier annars, tycker jag!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » tor maj 17, 2007 0:38

Vill bara flika in lite snabbt att Buffyhubben fortfarande finns kvar och för er som inte har konto där så är det bara att skicka ett pm till mig så ordnar jag det!

Och ni som har konto, kom gärna in och dela med er av allt smått och gott ni sitter på. (Tinwiel blir ju så glad)
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tinwiel » tor maj 17, 2007 1:18

Noam skrev:Vill bara flika in lite snabbt att Buffyhubben fortfarande finns kvar och för er som inte har konto där så är det bara att skicka ett pm till mig så ordnar jag det!

Och ni som har konto, kom gärna in och dela med er av allt smått och gott ni sitter på. (Tinwiel blir ju så glad)

Haha! Ja, jag blir glad. The more the merrier!

Jericho... jag ska fundera på det...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tor maj 17, 2007 1:22

Tinwiel skrev:Jericho... jag ska fundera på det...

Nej.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » tor maj 17, 2007 1:24

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Jericho... jag ska fundera på det...

Nej.

Inte?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tor maj 17, 2007 1:26

Tinwiel skrev:Inte?

Nej.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HippieSpellan » tor maj 17, 2007 1:29

Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Illyria » tor maj 17, 2007 1:29

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Inte?

Nej.

I second that.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav madskellig » tor maj 17, 2007 1:31

Jag såg rätt mycket av Jericho, ungerfär halva säsongen tror jag, men det blev verkligen aldrig bra. Smörigt och tomt trots ett intressant upplägg. Nej, inte en serie jag saknade ens en sekund då jag slutade titta.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Noam » tor maj 17, 2007 16:23

HippieSpellan skrev:http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?09272006 ang jericho
Tack för den! Påskrivet och klart samt vidarelänkat till alla jag känner. :)

madskellig skrev:Jag såg rätt mycket av Jericho, ungerfär halva säsongen tror jag, men det blev verkligen aldrig bra. Smörigt och tomt trots ett intressant upplägg. Nej, inte en serie jag saknade ens en sekund då jag slutade titta.
Känner inte alls igen din beskrivning. Jag tyckte Jericho vad KUNGLIGT. Otroligt spännande och klockren story. Särskilt de sista 5-6 avsnitten och storyn där var riktiga nagelbitar-moments.

När jag inte hade hunnit se några eps alls en vecka i våras så var Jericho den första jag tittade på. Av Lost, Heroes, Veronica Mars, Gilmore Girls osv.

SÅ bra tycker jag att Jericho är! :)
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav CheeseGuy » tor maj 17, 2007 16:31

Noam skrev:När jag inte hade hunnit se några eps alls en vecka i våras så var Jericho den första jag tittade på. Av Lost, Heroes, Veronica Mars, Gilmore Girls osv.

Men det där är ju inte direkt lysande serier heller (förutom kanske Gilmore Girls som jag inte har sett)...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Noam » tor maj 17, 2007 17:39

CheeseGuy skrev:
Noam skrev:När jag inte hade hunnit se några eps alls en vecka i våras så var Jericho den första jag tittade på. Av Lost, Heroes, Veronica Mars, Gilmore Girls osv.

Men det där är ju inte direkt lysande serier heller (förutom kanske Gilmore Girls som jag inte har sett)...
då har vi uppenbarligen totalt olika smak.. Heroes, Veronica Mars, Lost och Gilmore Girls är mina favoriter vid sidan om Battlestar Galactica och The L Word.

Det måste väl vara nån mer än jag som gillade Jericho. Känns som värsta flockbetéendet här, alla bara håller med varandra.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HippieSpellan » tor maj 17, 2007 17:42

nejdå det tror jag inte, bara det att vissa gillar samma saker. jag älskar gg vm och heroes=)
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » tor maj 17, 2007 17:43

Noam skrev:Känns som värsta flockbetéendet här, alla bara håller med varandra.

You ain't from 'round here, are ya?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tor maj 17, 2007 18:03

Hey Noam, *du* håller ju inte med. Men var lugn du. Att gilla Jericho är mer socialt accepterat på bf än att säg, inte tycka att DLM är Jesus Kristus reinkarnerad som TV-serie eller att inte tycka att "Sorken" är världens bäste TV-serieskapare.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor maj 17, 2007 18:08

Noam skrev:Det måste väl vara nån mer än jag som gillade Jericho. Känns som värsta flockbetéendet här, alla bara håller med varandra.

LWes gjorde det, står lite högre upp på den här sidan. Säkert någon till skulle jag tro. (Jag är inte en av dem.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » tor maj 17, 2007 18:10

AKS skrev:Hey Noam, *du* håller ju inte med. Men var lugn du. Att gilla Jericho är mer socialt accepterat på bf än att säg, inte tycka att DLM är Jesus Kristus reinkarnerad som TV-serie eller att inte tycka att "Sorken" är världens bäste TV-serieskapare.

Eller sluta titta på House. Eller tycka att Joss inte är bäst ens inom Whedonverse.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor maj 17, 2007 18:28

Jag tycker vi ganska ofta inte håller med varandra. Kolla musikdiskussionerna. Eller prettofilm-diskussionerna. Eller Office-kriget. Eller, för den delen, Wire/Shield-kriget som väl går in på sitt fjärde år nu. ;)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor maj 17, 2007 18:33

caffeineaddict skrev:Eller, för den delen, Wire/Shield-kriget som väl går in på sitt fjärde år nu. ;)
Där folk dessutom byter sida var tredje vecka. (Vilket även gäller personer som påstått att the Wire är viktigare än bröst oavsett specifikgrad. Shield/Wire-kriget är smutsigare än en Le Carré-roman.)
Senast redigerad av noike tor maj 17, 2007 18:35, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor maj 17, 2007 18:34

Noam skrev:
CheeseGuy skrev:

då har vi uppenbarligen totalt olika smak.. Heroes, Veronica Mars, Lost och Gilmore Girls är mina favoriter vid sidan om Battlestar Galactica och The L Word.

AKS har helt rätt. Men av ren nyfikenhet: vad har du sett av Wire, Shield, Sopranos, Weeds, Friday Night Lights, Dexter och Office US, till exempel? Att inte nämna åtminstone två-tre stycken av dem som favoriter känns lite konstigt ändå. Konstigt alltså, inte fel.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav noike » tor maj 17, 2007 18:39

AKS skrev:att inte tycka att "Sorken" är världens bäste TV-serieskapare.

Är det bara jag som just nu får upp bilder av en Caddyshack-serie där Chevy Chase spelar gräscurling medan Bill Murray jagar en ettrigt knarkpåverkad Aaron Sorkin med vapen i bakgrunden?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » tor maj 17, 2007 18:50

CheeseGuy skrev:Men av ren nyfikenhet: vad har du sett av Wire, Shield, Sopranos, Weeds, Friday Night Lights, Dexter och Office US, till exempel? Att inte nämna åtminstone två-tre stycken av dem som favoriter känns lite konstigt ändå. Konstigt alltså, inte fel.

weeds är bra=)
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Noam » tor maj 17, 2007 21:41

HippieSpellan skrev:nejdå det tror jag inte, bara det att vissa gillar samma saker. jag älskar gg vm och heroes=)
skönt att höra det! :P
AKS skrev:Hey Noam, *du* håller ju inte med. Men var lugn du. Att gilla Jericho är mer socialt accepterat på bf än att säg, inte tycka att DLM är Jesus Kristus reinkarnerad som TV-serie ..
DLM är en jättebra tv-serie, roligare än Jericho men inte mer spännande. Svårt att jämföra dem egentligen.
noike skrev:Eller sluta titta på House. Eller tycka att Joss inte är bäst ens inom Whedonverse.
House har jag bara sett ett gäng avsnitt av på tv. Underhållande imellanåt, men absolut inte tillräckligt spännande eller dramatiskt för att jag ska orka följa det regelbundet.
caffeineaddict skrev:Jag tycker vi ganska ofta inte håller med varandra. Kolla musikdiskussionerna. Eller prettofilm-diskussionerna. Eller Office-kriget. Eller, för den delen, Wire/Shield-kriget som väl går in på sitt fjärde år nu. ;)
Absolut, det finns väldigt många olika åsikter på det här forumet. Och många starka viljor. Men just i fallet Jericho så verkar alla vara rörande överens. Vilket jag finner underligt efrtersom jag fastnade så hårt själv för serien.
CheeseGuy skrev:
Noam skrev:
CheeseGuy skrev:

AKS har helt rätt. Men av ren nyfikenhet: vad har du sett av Wire, Shield, Sopranos, Weeds, Friday Night Lights, Dexter och Office US, till exempel? Att inte nämna åtminstone två-tre stycken av dem som favoriter känns lite konstigt ändå. Konstigt alltså, inte fel.
Följer ingen av de serierna för tillfället. Shield har jag kollat lite på, bra serie. Sopranos har jag sett de första säsongerna, skitbra serie.

Så här ser min lista ut för tillfället:

## Last Seen List ##
Battlestar Galactica, All eps seen!
Buffy The Vampire Slayer, 101 unseen episodes - Next ep to watch: 3e10 - "Amends" aired 3075 days ago (1998-12-15 Tuesday)
Close To Home, 28 unseen episodes - Next ep to watch: 1e17 - "Land of Opportunity" aired 412 days ago (2006-03-31 Friday)
Criminal Minds, 31 unseen episodes - Next ep to watch: 1e15 - "Unfinished Business" aired 442 days ago (2006-03-01 Wednesday)
Desperate Housewives, All eps seen!
Gilmore Girls, All eps seen!
Grey's Anatomy, All eps seen!
Heroes, All eps seen!
Jericho, All eps seen!
Lost, All eps seen!
Medium, 13 unseen episodes - Next ep to watch: 3e10 - "Very Merry Maggie" aired 106 days ago (2007-01-31 Wednesday)
One Tree Hill, 2 unseen episodes - Next ep to watch: 4e17 - "It Gets the Worst at Night" aired 8 days ago (2007-05-09 Wednesday)
Prison Break, All eps seen!
Shark, 3 unseen episodes - Next ep to watch: 1e20 - "Fall From Grace" aired 28 days ago (2007-04-19 Thursday)
Smallville, All eps seen!
The Black Donnellys, 4 unseen episodes - Next ep to watch: 1e03 - "The World Will Break Your Heart" aired 66 days ago (2007-03-12 Monday)
The L Word, All eps seen!
Veronica Mars, All eps seen!
##
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film