Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Crashdummie » mån maj 14, 2007 11:55

ojdå, flashback till glosor!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav lilith » mån maj 14, 2007 14:10

Rombat skrev:Han är en modern Kitty Pride ju. Fast man. Han kan fasa med sig allt han rör vid. Skulle vara kul att veta om han förstör elektroniska kretsar om han fasar igenom dem, som Kitty gör.

Känner inte till henne.
Undrar om det är roligare eller tråkigare att se en sån här serie (nästan) helt utan referenser till superhjärltar? För mig som är "färsk" på den här genren är allt utan några givna regler och ramar. Har man sett nåt likande tidigare kankse man gärna vill översätta regler mellen världar, så att säga. Det blir kanske enklare att snabbt förstå och ta åt sig, och man får igenkänningsfaktorn (ahh, en sån kraft, kul). Men om man är mer ovetande så känns allt nytt (ahaa, en sån kraft, kul).
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav LWes » mån maj 14, 2007 16:36

NBC om nästa säsong skrev:*NBC "bulks up" with 30 combined episodes of "Heroes" and "Heroes: Origins," an innovative new spin-off that each week will introduce a new character -- one of whom will be chosen by viewers through the "Heroes" website on NBC.com to become a cast regular the following season.

:o
Senast redigerad av LWes mån maj 14, 2007 18:41, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » mån maj 14, 2007 16:47

Säg inte att det är sant. Fan. Jag hatar att inkompetenta tittare får bestämma.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » mån maj 14, 2007 16:48

Men det kommer ju bli jätteroligt!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » mån maj 14, 2007 18:01

Alltså det är inte ofta, men jag är med noike här.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav HeY » mån maj 14, 2007 18:10

Jag är också med Noike, detta ger mig ångest. Visst, ju fler avsnitt av en bra serie desto bättre, men jag hade sett fram emot en stor säsongsavslutning om två veckor och nu måste jag vänta i 9 veckor istället; det är för mycket och hade helt klart räckt med 23 avsnitt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » mån maj 14, 2007 18:14

Hm, ska det bli sju extra avsnitt denna säsong? Jag fattar inte. Låter idiotiskt i alla fall. Men säsongsavslutning blir det väl ändå? Sen blir dessa avsnitt fristående. Eller? Shit, jag fattar ingenting. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » mån maj 14, 2007 18:22

AKS skrev:Hm, ska det bli sju extra avsnitt denna säsong? Jag fattar inte. Låter idiotiskt i alla fall. Men säsongsavslutning blir det väl ändå? Sen blir dessa avsnitt fristående. Eller? Shit, jag fattar ingenting. :)

7 fristående avsnitt? Hur skulle det funka i denna serien :?
När jag läste 30 avsnitt var det enda jag kunde tänka på: "Skit också, 7 mer avsnitt tills säsongsavslutningen).

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » mån maj 14, 2007 18:28

Ja, men är det inte det det går ut på? 7 avsnitt att introducera sju olika karaktärers "genesis" vad gällre mutationerna. Sen väljer vi den mest intressanta (eller antagligen the prettiest pretty boy) och sen är de med från S2? Hur kan de *nu* utöka säsongen med sju avsnitt? Eller ja, who knows?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån maj 14, 2007 18:38

Nästa säsong gäller det. Det framgick visst inte i den lilla citatet, men det skulle man även kunna räkna ut med tanke på att det är lite sent ute att förlänga en säsong plus NBC släppte sitt höstschema idag. :)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » mån maj 14, 2007 18:38

Ja, det där var inte helt tydligt. Jag hoppas bara att vi få en riktig säsongsavslutning. Gör dom en "Lost" så blir jag galen.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Glorificus » mån maj 14, 2007 18:42

Det är såklart nästa säsong det handlar om. NBC har ju haft sina upfronts nu och det är väl då de har berättat om konceptet för nästa Heroes-säsong.

AKS skrev:Sen väljer vi den mest intressanta (eller antagligen the prettiest pretty boy)

Yeah. Om det inte vore för att större delen av tittarna inte är så smarta hade jag nog gillat den här grejen. Men... nä.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » mån maj 14, 2007 18:44

LWes skrev:Nästa säsong gäller det. Det framgick visst inte i den lilla citatet, men det skulle man även kunna räkna ut med tanke på att det är lite sent ute att förlänga en säsong plus NBC släppte sitt höstschema idag. :)

Som jag tänkte då ungefär (även om mitt WTF-ansiktsuttryck inte framgick i inläggen kanske) eftersom skådespelarna lär ha blivit lediga och allt sånt nu. Men när ska de sju avsnitten visas? Ett då och då eller? Och sen blir de regular i en eventuell S3?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » mån maj 14, 2007 19:03

Kunde de inte bara låta oss här på BF bestämma? :P

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » mån maj 14, 2007 19:11

AKS skrev:Men när ska de sju avsnitten visas? Ett då och då eller? Och sen blir de regular i en eventuell S3?

Ja, så tolkade jag det. Möjligt att de lägger in Genesis-avsnitten i veckor när vanliga serien inte visas.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån maj 14, 2007 19:43

Den idén gillar jag! Avbrott i serien, men man får ändå något litet s.a.s.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » mån maj 14, 2007 20:35

Jag vill ha en comic-relief i serien, utan naiv moral som en 5-åring (gissa vem jag syftar på!). Jag vill ha en "Anya" i serien, en rolig karaktär som också är riktigt seriös. Det är vad jag saknar bland hjältarna då jag tycker att alla - utom den vuxna 5-åringen - är så seriösa hela tiden. Hoppas en sådan är med i Genesis, eller är det bara jag som vill ha en sådan?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » mån maj 14, 2007 20:46

Det lät som en bra idé. HeY. En karaktär som är rolig och smart på samma gång. "5-åringen" är ju bara irriterande. Inte rolig och inte smart.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » mån maj 14, 2007 21:06

Tinwiel skrev:Det lät som en bra idé. HeY. En karaktär som är rolig och smart på samma gång. "5-åringen" är ju bara irriterande. Inte rolig och inte smart.

Ja, det är precis vad som saknas. 5-åringen kan "klockan" få ta om klockan vill!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis maj 15, 2007 19:57

1x22
Det som jag inte tycker är väldigt synd med DLs död är att dom inte hade tänkt igenom det ordentligt! Om en man drar en pistol, vad gör då en person med DLs kraft? Hoppar han framför sin kvinna och tar kulan? Nej, han tar tag i henne och använder sig kraft så att kulan åker rakt igenom!!!! Gud vilken miss!
Annars var det väldigt bra. Ska bli spännande nästa avsnitt. Jag hoppas att Sylar dör.
DET ÄR SÅ BRA!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HippieSpellan » tis maj 15, 2007 20:26

jag kan se hur det kan vara fler säsonger utan att det blir lostigt. men jag älskar superhjältar=)
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tomas » tis maj 15, 2007 20:48

LWes skrev:1x22
Det som jag inte tycker är väldigt synd med DLs död är att dom inte hade tänkt igenom det ordentligt! Om en man drar en pistol, vad gör då en person med DLs kraft? Hoppar han framför sin kvinna och tar kulan? Nej, han tar tag i henne och använder sig kraft så att kulan åker rakt igenom!!!! Gud vilken miss!

Att han står snett bakom henne från början och rör sig runt ett halvt varv gör inte saken bättre. Man tycker att han borde ha både möjlighet och tid att fasa bort dem båda två. Den klassiska slänga sig framför någon och få ett hål i magen-scenen har man sett alldeles för många gånger men här skulle det nog kännas mer logiskt om han stod framför henne från början så det var klart att han inte hade något val. Nu vet man iofs inte om alla krafter fungerar precis som i marvel. Flera av dem verkar behöva koncentrera sig för att använda dem och scenen 10 sekunder senare :) fick iaf mig att sluta tänka för mycket på det.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Rombat » tis maj 15, 2007 21:38

LWes skrev:1x22
Annars var det väldigt bra. Ska bli spännande nästa avsnitt. Jag hoppas att Sylar dör.
DET ÄR SÅ BRA!
Exakt vad jag trodde han skulle göra. Gissa vem som fick spatt här hemma. Jag gillar ju för fan DL. :cry:

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav HeY » tis maj 15, 2007 22:53

Jag har insett något, eller jag insåg det för ett tag sedan men det tåls att upprepas! Ju mer Hiro, desto sämre och mer urspårat blir Heroes. Detta avsnittet var sjukt dåligt i alla hans scener och jag hoppas att Sylar dödar honom långsamt och plåsamt snart!! :x :x :x
Allt annat är så otroligt bra, intensivt och extremt spännande, sedan så kommer Hiro in i bilden och då blir allt så töntigt, mesigt och alla fler synonymer!

Jag är så besviken över att Hiro verkar ha en så stor roll och sedan tror jag att författarna tror att alla *älskar* Hiro, så därför kommer han aldrig att dö. Inte älskar väl alla Hiro? Snälla säg att det inte är så! :?

Jag är besviken :(

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » tis maj 15, 2007 23:12

Jag gillar Hiro. Inte överdrivet och inte när han är som en 5-åring, men jag gillar honom. Scenerna med honom och hans farsa i detta avsnittet var ju grymma.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » tis maj 15, 2007 23:21

Rombat skrev:Jag gillar Hiro. Inte överdrivet och inte när han är som en 5-åring, men jag gillar honom. Scenerna med honom och hans farsa i detta avsnittet var ju grymma.
Ja det var bra. George Takei är så cool och rolig! Kan ni tro att han är 70 år?!
Jag tycker det är intressant med den här äldre generationen som man ännu inte vet så mycket om. Jag hoppas att det blir något flashback-avsnitt under andra säsongen som visar hur det var när dom var unga och vad som hände!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Noam » tis maj 15, 2007 23:26

LWes skrev:Nästa säsong gäller det. Det framgick visst inte i den lilla citatet, men det skulle man även kunna räkna ut med tanke på att det är lite sent ute att förlänga en säsong plus NBC släppte sitt höstschema idag. :)
Prexis.. hehe. så här skriver futon critic:
As for "Heroes," 24 episodes are on tap for the 2007-2008 season as well as six episodes of "Heroes: Origins," an "innovative new spin-off that each week will introduce a new character -- one of whom will be chosen by viewers through the 'Heroes' website on NBC.com to become a cast regular the following season."
Med andra ord, under säsong 2 kommer sex nya karaktärer att presenteras i specialavsnitt, en av dem blir regular i säsong 3.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav HeY » tis maj 15, 2007 23:56

LWes skrev:
Rombat skrev:Jag gillar Hiro. Inte överdrivet och inte när han är som en 5-åring, men jag gillar honom. Scenerna med honom och hans farsa i detta avsnittet var ju grymma.
Ja det var bra. George Takei är så cool och rolig! Kan ni tro att han är 70 år?!
Jag tycker det är intressant med den här äldre generationen som man ännu inte vet så mycket om. Jag hoppas att det blir något flashback-avsnitt under andra säsongen som visar hur det var när dom var unga och vad som hände!

Nej usch, de scenerna med svärdet gillade jag inte heller. Jag gillade pappan men Hiros prat och ordval, nej; det funkar helt enkelt inte för mig :(

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav CheeseGuy » ons maj 16, 2007 0:22

(spoiler 1.22) Jag tycker inte att Hiro sticker ut på något sätt. Han är lite väl tramsig ibland, men är helt okej för det mesta och småkul ibland. De andra karaktärerna är ju inte direkt lysande heller. Är det någon som gärna får dö så är det Nicki/Jessica.

Jag gillade i alla fall det här avsnittet riktigt mycket för att vara Heroes. Antagligen bäst sedan 1.17. Till och med Sylar fick vara lite cool.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film