The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » sön maj 13, 2007 21:33

3x02
Oooch tajtheten är tillbaka, det där lite negativa jag skrev om 01 gäller inte längre. Bra avsnitt. Jim pratar förtroligt med Michael igen, jag gillar verkligen deras relation.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » sön maj 13, 2007 21:37

Såhär mycket har jag inte skrivit om en serie sen... oj. Jättelängesen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » sön maj 13, 2007 22:12

Och det är jättekul att läsa! Skriv på mer du. Själv tycker jag att S3 är svagare än S2, men den är ändå alldeles, alldeles underbar!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån maj 14, 2007 16:21

Säsong 4 blir 30 avsnitt! Inklusive fem heltimmesavsnitt. I'm happy! :D

Serien flyttar också från 20:30 till kl 21 och hamnar i samma slot som CSI och Grey's.

Källa
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån maj 14, 2007 16:24

I think I just found religion.

Seriöst. Gud jag är så glad så glad så glad så glad!!!!!!!!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån maj 14, 2007 16:25

Illyria skrev:Säsong 4 blir 30 avsnitt! Inklusive fem heltimmesavsnitt. I'm happy! :D

Wohoo! Väldigt bra.

Serien flyttar också från 20:30 till kl 21 och hamnar i samma slot som CSI och Grey's.

Det här däremot... Är inte det en dålig sak att ligga samtidigt som CSI?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån maj 14, 2007 16:29

Och än värre att ligga mot Grey's? Skrev precis på Tv-land att *det* gör mig nervös.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån maj 14, 2007 16:29

Det är helt klart en tuff slot, en av de allra tuffaste den här säsongen, och jag tror inte ABC och CBS kommer flytta på de två serierna till hösten. 30 avsnitt är fantastiskt, men sloten oroar mig en del.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån maj 14, 2007 16:33

Jag hoppas att NBC inser att TOUS S4 kan tappa en del tittare och att det i så fall antagligen beror på slot (om inget extremt händer med kvalitén).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån maj 14, 2007 16:39

Jag såg just också att det ska vara 30 st avsnitt, det är ju JÄTTEMYCKET!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav poser » mån maj 14, 2007 16:40

Underbart! 30 avsnitt är helt galet faktist.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » mån maj 14, 2007 17:53

Illyria skrev:Säsong 4 blir 30 avsnitt! Inklusive fem heltimmesavsnitt. I'm happy! :D

Wow. Jag väljer att ignorera eventuella olyckssloten och mysryser rakt igenom.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » mån maj 14, 2007 21:15

AKS skrev:Själv tycker jag att S3 är svagare än S2, men den är ändå alldeles, alldeles underbar!

Rent spontant, efter fyra avsnitt och således kanske helt feltolkat men det kan bara framtiden utvisa nana na na nanaaaa, känns det som dom är ännu mer på väg från sitcomhumor och mer subtil humor, mer absurditeter, mer drama, vilket är en väg jag gillar. Så baserat på hur det spelas ut, kan S3 mycket väl bli bättre i mina ögon.

Eller så kommer jag tycka som du. Framtiden.

För övrigt har jag börjat tänka "så..." i slutet av meningar väldigt ofta.

3x04
(spoiler för... eh, pun effect) Pam: [after Michael returns with coffee] With cream and sugar?
Michael: [sighs] All right.

och

Well, you can't get diseases from a bird!

Michael! :lovebunny:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » mån maj 14, 2007 22:45

3x05
Så jämrans dunderbart! Teasern. Jim, Karen, Andy och stolen. Lovefool. Pam och Jims lååånga telifånkonversation :lovebunny: .

Åh, vad jag älskar The Office såhär mycket *sträcker armarna jääättelångt igen* !

Och, helt apropå, det kändes som en stor payoff att få se Pam och Jim tillsammans igen efter flera avsnitt, även om det bara var på distans. Tog inte många meningar innan dom var igång igen som aldrig förr. Mysigt, väldigt mysigt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis maj 15, 2007 0:18

Passade på att gå tillbaka i tråden, läsa lite nu när jag kan kika under massa mer spoilermarkeringar. Inte för att jag tänker svara på nån av just dom nu, men ändå. Jag kan!

AKS skrev:Michael är min favorit.

Din och min! Och det är fortfarande ett inlägg jag tänker skriva framöver om varför han står snäppet över de andra i min bok. 3x06 är annars ett bra exempel. Visst kan det osa av pinsamhet, jag tänker förstås specifikt på frieriet, men han kastar ju sig faktiskt i det med hjärtat på skjortärmen, med en underbar spontantitet, utan att tänka varken efter eller före, bara gå på känsla, precis som det stora barn han är.

Samtidigt inser jag att S3 redan gjort mer för få mig uppskatta Jim, Pam och Dwight som karaktärer helt i sin egen rätt. Tidigare verkade dom, för mig i alla fall, mer definieras av sina relationer till varandra (vilket är en stor anledning till varför ingen av dom lyckats ta sig över Michael i min berömda bok), nu har dom liksom hittat sig själva. Typ. Vilket, antar jag med viss övertygelse, beror på att dom tre varit splittrade (även Pam och Dwight, som interagerar väldigt lite utan Jim, trots att dom båda är kvar på samma kontor). Därför gillar jag att Jim fått spendera tid från Scranton. Även om jag i slutändan givetvis vill se honom komma tillbaka. Goes without saying, liksom.
Tinwiel skrev:Det är tomt redan och jag har massa avsnitt kvar! För jag vet vilken abstinens jag kommer att få... jag kommer säkert att vilja stoppa in folks skrivbordssaker i jello. Om jag visste hur man gjorde, och om jag hade nån jello... tänk vad förvånad Anna skulle bli!

Ja! Mera roliga rörliga bilder i mitt huvud. Som The Office Kville. Fast utan kontoret. Eller mer ett hemmakontor. Minst lika roligt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis maj 15, 2007 0:25

adolvsson skrev:
AKS skrev:Michael är min favorit.

Din och min! Och det är fortfarande ett inlägg jag tänker skriva framöver om varför han står snäppet över de andra i min bok.

Jag kan inte längre göra den bedömningen. Det blir som en sådan där jobbig trappa där allt går runt och det finns varken topp eller botten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tis maj 15, 2007 12:19

the futon critic skrev:30 half-hours of "The Office," five of which will be paired together as one-hour specials.

Betyder det att det bara är 25 avsnitt varav 5 är dubbel längd alltså? Jag hade inte förstått det så tidigare.
Det låter ju mer logiskt eftersom dom beställ 25 avsnitt av My Name Is Earl också.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis maj 15, 2007 12:40

Det verkar vara så, men ett väldigt konstigt sätt att skriva det på också då det lätt kan missuppfattas. 30 halvtimmar, vilket är fem mer än den här säsongen, låter mer än 25 avsnitt. Nu lät det lite mindre bra jämfört med tidigare, speciellt som jag hade velat ha Office som en heltimme den här säsongen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis maj 15, 2007 15:44

mm, det har varit mycket diskuterande om detta på t ex TWoP, men det tycks som att det är 25 avsnitt och inte 30. jag bryr mig inte om halvtimmar jag bryr mig om antalet veckor en serie visas = är det inte 30 veckor ska de inteförsöka få folk att tro att det är det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis maj 15, 2007 15:52

Nej precis, det känns som de lurade oss lite där, med just 30 kändes det som vi skulle slippa alla hemska uppehåll osv.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor maj 17, 2007 8:54

Jenna! Tur att det ändå gick som det gick. Hon hade ju kunnat bryta nacken:

http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 6686d90d9a

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Bender » tor maj 17, 2007 12:49

Vilken underbar serie! Har sett fram till 209 och den är nog min favoritkomediserie just nu, en precis lagom dos av pinsamheter och högklassig humor. Riktigt bra karaktärer, även dom små birollerna har fantastiska små egenheter.

209Michael "skjutande" alla på improve class var otroligt roligt! :)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav AKS » tor maj 17, 2007 12:59

Yay! Vi blir fler och fler.... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 17, 2007 13:00

AKS skrev:Jenna! Tur att det ändå gick som det gick. Hon hade ju kunnat bryta nacken:

http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 6686d90d9a

:eek: :( Oj. Tur att det inte blev värre. Otäckt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tor maj 17, 2007 13:11

AKS skrev:Jenna! Tur att det ändå gick som det gick. Hon hade ju kunnat bryta nacken:

WHY, OH WHY DOES COSMOS ALWAYS HURT THE ONES I LOOOVE!

Hrm.

3x07
Tillbaka igen efter några dagar utan, jag skyller övertidsbaserad trötthet och så vidare. Avsnittet var underbart rakt igenom, inklusive (förstås) ett av dom mest citerade citaten häromkring:
Jim: I don't have a ton of contact with the Scranton branch, but, before I left, I took a box of Dwight's stationery, so, from time to time, I send Dwight faxes. From himself. From the future. [reading fax] "Dwight, at 8 A.M. today, someone poisons the coffee. Do not drink the coffee. More instructions will follow. Cordially, Future Dwight."

HAHAHA!

Och en Steve Carrell i toppform...
Michael: It is an outrage, that's all. It's... hey're making a huge, huge mistake. Let's see Josh replace these people. Let's see Josh find another Stanley. You think Stanleys grow on trees? Well they don't. There is no Stanley tree. Do you think the world is crawling with Phyllises? Show me that farm. With Phyllises and Kevins sprouting up all over the place. Ripe for the plucking. Show me that farm.

Dessutom scenen med Michael Moore-referensen. Älskade.

Återigen, riktigt bra uppvägning av det komiska, det dramatiserade och det dokumentära, och jag hoppas ingenting händer som kommer i vägen för Jims nya position. Ser fram emot förändringen av gruppdynamiken.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tor maj 17, 2007 13:17

Oh, en sak till angående 3x07. Säga vad man vill om Karen/Jim-kombon, men jag tyckte väldigt mycket om att hon berättade för kameran att hon är intresserad av honom. Skön skillnad mot Pam/Jim, som aldrig sa nåt rent ut, och Angela/Dwight som aldrig sa nåt alls.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » tor maj 17, 2007 14:51

Angela är med i Thank God You're Here 1x05 och hon var riktigt rolig - inte ett dugg som i The Office. Det var kul att se.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor maj 17, 2007 15:59

Åh, vad jag ser fram emot imorgon!

Jag gör en Michael:
Pros: Säsongsfinal! 25 avsnitt nästa säsong (bättre än 22 i alla fall)! Långt avsnitt imorgon!

Cons: Inga mer avsnitt på cirka fyra månader. :(

Allt du behöver veta inför finalen:
http://www.youtube.com/watch?v=_Mpg85YQbfw

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor maj 17, 2007 16:07

Ååh, ska jag titta på länken eller inte. Jag längtar massor tills imorrn men jag vill kanske att det vara ett helt nytt avsnitt som möter mig när jag kommer hem..

Äsch, vafan, jag kan inte hålla mig.

Edit: Jaha, det var bra typ "previously on".
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tor maj 17, 2007 16:12

åh, youtube, jag skulle kunna fastna ett par timmar där och bara klicka på office-videos nu.

det har inte kommit nån promo förutom den där recapen den här veckan eller? bra isf, för jag skulle inte kunna hålla mig. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film