Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor apr 05, 2007 23:00

Tob skrev: (spoiler 3.15) Jäklar vilket spänningsmoment monstret/röken är. Synd att det inte används mer i serien. Bra avsnitt.

Jag tyckte att det var bra, men jag gillar verkligen inte Kate. Som när hon i början anföll hon vad-hon-nu-heter som kom med en macka åt henne, och sen när hon började misshandla henne i jungeln. Nej ush va hon är jobbig. Blä blä blä. Men det med Sawyer och att han blev lurad att göra snälla saker var kul.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Re: Lost

Inläggav XY » fre apr 13, 2007 4:04

Köpte första säsongen nyligen (169:- på cdon!) och har nu sett den. Förvånansvärt bra, faktiskt. Hade väntat mig en OK serie, men den är bättre. Inte en ny favorit, men tillräckligt bra för att fortsätta köpa... så nu är säsong 2 på väg (också rätt billig just nu, 249:- på cdon.)
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Mush » fre apr 13, 2007 5:27

ja, att denna serie är så billig fast den är uber populär så tycker jag de är konstigt att butiker/nät säljer för så lågt pris. De är skit bra!

Jag har Säsong 2 importerad från usa för jag tycker boxen är mycket härligare plus att man får en booklet med episod & info.

Enda nackdelen är att jag nu när min gamla DVD pajat så måste man ha en ny regiongri spelare :x

BTW. S3 må ha varit sämst i de första 6 delarna men nu har de blivit olidligt spännande!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav XY » fre apr 13, 2007 6:34

Mush skrev:ja, att denna serie är så billig fast den är uber populär så tycker jag de är konstigt att butiker/nät säljer för så lågt pris. De är skit bra!

De rear ut olika serier vid olika tillfällen, så det gäller att ha en lista med serier (och filmer) som man vill köpa och sedan slå till stort när en viss serie eller film reas ut. : )

Fast även med fullpris (450-500:-) är tv-serier rätt billigt i förhållande till vad man får. Särskilt om man jämför med att många betalar mer för att fylla sig själv med gift på olika uteställen. :P
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav LWes » fre apr 13, 2007 12:40

XY skrev:Fast även med fullpris (450-500:-) är tv-serier rätt billigt i förhållande till vad man får. Särskilt om man jämför med att många betalar mer för att fylla sig själv med gift på olika uteställen. :P

Ja jämfört med hur mycket filmer kostar (100-200 kr) så får man ju mycket mer för pengarna (20+ avsnitt) och det är väl det folk har upptäckt och därför säljer tv-serier väldigt bra i nutiden till skillnad mot för bara några år sen, då jag inte tror att det alls var lika stort.
Man kan ju se det på utbudet av tv-serier på dvd, nu att så gott som alla serier ges ut, till och med dom som läggs ner efter en okomplett säsong, så det är ju trevligt, trots att jag själv inte köper dvd:er alls nu för tiden.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » fre apr 13, 2007 16:46

Yay! Avsnitt 19 ska vara flashbackfritt!! De har hört min bön!

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800012791
(Ev. spoiler för de som inte vill veta vilka personer kommande avsnitt fokuserar på.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » fre apr 13, 2007 16:48

AKS skrev:Yay! Avsnitt 19 ska vara flashbackfritt!! De har hört min bön!

:eek: :eek: NICE!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre apr 13, 2007 17:01

Eller så gör dom flashbacks i form av tidigare erfarenheter som vi redan see på ön och då räknas det inte som flashbacks trots att det är det.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » fre apr 13, 2007 17:17

Om det händer vill jag att de ska behandlas som Bruce Willis karaktär i Pulp Fiction.

(Iofs är ö-flashbacks hundra gånger bättre än alla andra flashbacks och cirka 1000 gånger bättre än Jacks flashbacks.)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » fre apr 13, 2007 18:27

Ligger lite efter - har precis sett 3x09 - och inget ord kan beskriva hur tråkigt jag tyckte det avsnittet var och hur ointressanta Jacks tatueringar är. :rolleyes:

Hoppas på att nästa avsnitt är bättre för 3x08 var riktigt bra och när Lost väl är bra så är det BRA.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre apr 13, 2007 19:41

3x10

"There is no curse, we make our own luck"
Det är på tiden att han inser det, och jag hoppas att Charlie inte ska tänka på sin såkallade död hela tiden också. Om man tror att något dåligt ska hända så gör det ju det, men om man tar dagen som den är så kommer det inte finnas något sånt som tur och otur (ngt som ni som tror på fre 13 borde tänka på. ;) ).

Mer plus: Sayid, Locke!! Äntligen är Kate och Sayid tillbaka i lägret dessutom. "Operation Rädda Jack" kan bli bra med en bra krigsplan förhoppningsvis planerad, och sedan Rousseo (don't know the spelling but whatever!).

På så många sett mycket bättre än förra avsnittet, men fortfarande inte uppe i den nivån jag vill ha det.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre apr 13, 2007 20:53

3x11 - Det känns som om Lost börjar återhämta sig lite, kan det vara sant eller är det av längtan över alla serier som har uppehåll ska komma tillbaka som gett mig en illusion av att Lost är på bättring, ngt är det iaf :rolleyes:

Jag skulle tippa på att karaktärerna som jag gillar återvänt. När allt handlade om Jake, Kate och Sawyer tröttnade jag, men när Sayid, Locke, Charlie och alla nu varit med mer så har allt livat upp sig. Det var ingen Jack alls i detta avsnittet, och han var inte saknad heller.

Sayids flashbacks var helt orelevanta men det är ju inte första gången. Minns ni tiden då det kändes som om flashbacksen hade någon betydelse? Det gör inte jag, finns det en sådan? :rolleyes: ;)

Jag väntar spänt på kriget mellan the others och .. ja, vad ska man kalla gänget, the lostones? Ett krig är iaf vad jag väntar mig, inte kan det sluta med något annat än det?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav XY » sön apr 15, 2007 6:05

LWes skrev:Man kan ju se det på utbudet av tv-serier på dvd, nu att så gott som alla serier ges ut, till och med dom som läggs ner efter en okomplett säsong, så det är ju trevligt, trots att jag själv inte köper dvd:er alls nu för tiden.

Varför inte? Själv väntar jag på att Veronica Mars ska reas ut, samt den nya billigare utgåvan av BSG som kommer i Maj. Och på tal om okompletta säsonger så är säsongen med Eldflugan rätt billig just nu (jag slog till).
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav Glorificus » mån apr 23, 2007 0:25

3x17
Ännu ett bra avsnitt!

Jag gillade både den större storyn med Desmond och hans "test", och så alla smågrejer i hela avsnittet. Jin med ficklampan när han berättade sin spökhistoria var guld! :D Underbart. Och Hurleys plan för att övertala Jin att följa med... "Everybody loves marshmallows."

Bra val att låta Sawyer försöka vara med kompis med Jack trots hela Kate-grejen. Det gör det hela mycket mer intressant. Plus att vi fick lite mer Kate/Sawyer-action och det är aldrig fel. ;)

Fin bakgrundsgrej om Desmond och varför han alltid säger "brother". Det är en av de saker jag tycker om med Lost och alla dessa flashbacks - just att man tror sig känna en karaktär och så kommer de med något helt nytt som stämmer in med med det man sett tidigare men ändå förändrar synen på karaktären. I like it.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » mån apr 23, 2007 7:50

Glorificus skrev:3x17
Ännu ett bra avsnitt!

Jag håller inte med. Det var ju ett bättre avsnitt än många i säsong 3 standarden men för att vara så bra som Lost kan vara (s1) så var det ett väldigt segt avsnitt. Jag gillade konceptet men det hade kunnat framförts bättre.
Jag föredrog 16 framför detta.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Zaxx » tis apr 24, 2007 0:12

Såg precis 3x17. Tycker nog också om 16 bättre.

Dock snygg avslutning... paralell universe igen kanske?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » tor maj 03, 2007 21:45

Efter fem minuter av 3.19: Locke... suck. *boring* Men jag hoppas att det inte är så uppenbart att han ska lura Sawyer att Ben är den de ska ta död på, men i själva verket är det hans pappa som Sawyer ska mörda (typ med huva på eller nåt) för Locke... snyft.... klarar det inte. Så, hoppas jag har fel om att det är så dåligt och så uppenbart.

3.19: Inte så uppenbart som jag trodde, men nästan... Hatar locke mer än nånsin nu. han är både tråkig och en bastard. Bra att han gav Sawyer bandspelaren i alla fall så att jag orkar med karaktären över huvud taget.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tor maj 03, 2007 23:53

Teori : Kan det vara så att man kommer till ön när man dör som ett slutgiltligt test? Men eftersom inte alla kommer till ön, så kanske man måste dö under speciella omständigheter.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Simon » fre maj 04, 2007 0:19

3x19

Wow. Första avsnittet på mycket länge efter vilket jag omedelbart kastade mig hit för att säga det. Wow!

Sawyers absolut bästa ögonblick sedan första säsongen. Klubba ner Locke och härja. Inse att äckelpappan var Tom Sawyer samt YOU WANNA GO TO HELL!?. Rysningsframkallande! Toppen!
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav HeY » fre maj 04, 2007 0:35

Simon skrev:3x19

Wow. Första avsnittet på mycket länge efter vilket jag omedelbart kastade mig hit för att säga det. Wow!

Sawyers absolut bästa ögonblick sedan första säsongen. Klubba ner Locke och härja. Inse att äckelpappan var Tom Sawyer samt YOU WANNA GO TO HELL!?. Rysningsframkallande! Toppen!

Jag tycker avsnittet var bra men jag är långt ifrån lika entusiastisk som du är dock. Jag tyckte det var ett ganska så säsong 2-3 standard, inte säsong 1 nivå.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Simon » fre maj 04, 2007 1:52

Men säsong 1-bra kommer Lost aldrig bli igen. De bytte bort den braigheten mot rökpuffar och svettiga ansikten för längesen.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav AKS » mån maj 07, 2007 16:58

Från kristin på eonline -- 48 avsnitt kvar av Lost efter S3!

48 more episodes.

That's exactly how much more time we will be able to spend with our good friends Kate, Jack and Sawyer after this month's season finale, according to an official release from ABC this morning.

Lost will continue for three more seasons of 16 episodes each.

I'm told by multiple sources inside ABC that the initial plan was to do two more seasons of Lost, with 24 episodes each, however, because of interntional deals already in place, Lost's producers Damon Lindelof and Carlton Cuse agreed to divvy up those remaining 48 episodes over three seasons. (A TV season must be a minimum of 16 episodes.)

So, essentially, we are getting two more seasons' worth of episodes strewn out over three seasons. The remaining seasons will be just like this year--minus the first six episode block. And they will be shot over three years to prevent spoilers from leaking out too early. (Um, err, who would do that?!)

I'm told that when we see the "game-changer," which the show's writing team is calling "the snake in the mailbox," at the end of the May 23 season finale, we will understand why the show can not go longer than 48 more episodes.
Anybody else dying to know why?

http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... eb872132e0

Personligen hade jag helst bara sett en säsong till. Anting med 16 avsnitt (antagligen bäst) eller 22/24 avsnitt. Detta känns så utdraget. Extremt utdraget.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Simon » mån maj 07, 2007 17:10

Happ, då kommer inte andra säsongen bli en fotnot av sjaskighet på det stora hela som jag hade hoppats, utan i stället tillsammans med ca halva säsong 3 utgöra mer än en tredjedel av serien.

En riktigt sanslöst tråkig och meningslös tredjedel.

Ironiskt hur Alias också slutade precis när den kommit på rätt köl och fått upp farten igen. :)

Nåja, det är väl bra att de tänker ut ett slut så saker inte flummas till bortom begriplighet ala Arkiv X, men jag är ändå lite besviken för att det inte blev det karaktärsdrivna drama som jag på lång sikt hoppats på. Nu lär ju den dynamiska och naturliga utvecklingen sidokastats för systematisk fortskridande av handlingen, i stället för att låta situationer som inte var helt relevanta för den övergripande intrigen uppstå naturligt och personerna reagera på dessa.

Fast med bra manus följer stor njutning i vilket fall som helst, och om förra avsnittet är något att gå efter så tänker jag absolut inte klaga.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav HeY » mån maj 07, 2007 22:11

Alias funkade iaf rakt igenom utan att man tappade intresset helt. Jag tyckte absolut inte att säsong 4 var någon svacka, även om den inte kändes lika detaljrik som tidigare säsonger men den var ändå riktigt bra och slutade med en cliffhanger som fick en att se ut så här hela sommaren :eek: :eek: :eek:
Säsong 5 däremot hade en liten svacka i början av säsongen men inte en lång en utan fick ganska snabbt upp farten igen tycker jag. Även om säsongen antagligen är den jag gillade minst så gillade jag slutet.

Lost däremot har haft en svacka i snart 2 år. Visst har den haft sina stunder men inte har den varit så lysande som jag vet att det kan vara. Jag tror inte på att man kan vara lysande första året och sedan tappa allt, varför skulle man kunna ha ett kreativt lysande år och sedan tappa allt. Jag tror däremot att all seriens beröm steg sig över huvudet över författarna och de fick illusionen att ju mer mystisk och konstig de gör serien ju mer tittare kommer de får. Mindcheck, det funkade inte för Twin Peaks och det funkar inte för er heller!

Men iaf, 48 avsnitt och 3 år låter bedrövligt och jag vet inte om jag står ut med det. Jag hade mycket hellre haft detta 48 avsnitt på två år med fulla säsonger; helst av allt så hade jag viljat ha det slut efter säsong 4 då jag ändå tror att endast 24 av dessa avsnitten kommer att ha med arcen och göra. De andra kommer ha som mål att ge oss fler frågor, som varför Locke inte har något hår.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tor maj 10, 2007 10:38

Efter att, av oförklarliga skäl rådissat Lost, och smutskastat serien offentligt på detta forum satte jag mig ner för några dagar sedan och började titta igen. 7 avsnitt har jag hunnit kolla igenom och senaste var det där som handlade om Nikki och Paulo

Förvisso vävs dåtid ihop med nutid, men jag tycker att det är alldeles för mycket som är uppenbart och förutsägbart, och OM det inte är det så är det bara abstrakt och konstigt (& osammanhängande kan hända) istället, och spänning får lov att vänta på sig.

Det är Lost, därför serien antagligen kommer bli 5 säsonger. (Tro)

Förlåt, den e faktiskt bra!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » tor maj 10, 2007 14:14

Jag tycker att Lost är lost men av någon anledning kan inte jag bli lost ifrån Lost :rolleyes:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tob » tor maj 10, 2007 21:30

(spoiler 3.20) Jag tyckte detta avsnitt var riktigt bra. Ben är intressant och hans förflutna känns tragiskt. Effektivt att göra honom till ett offer. Framförallt känns ju Locke/Ben engangerande, känns som Ben ser sig själv mycket i Locke. Jag antar att Locke kommer överleva på något sätt i alla fall.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre maj 11, 2007 0:08

JÄVLAR va Lost är bra.
Alla bara klagar "å det är så tråkigt", "ush vad det är utdraget".
Alla serier kan inte vara som One Piece och ge tillsfredställande konkreta svar på ens frågor med jämna mellanrum, Lost är lite mer "vi har redan planerat hur allt hänger ihop, men om ni försöker lista ut det själva får ni ont i huvudet"
Jag är imponerad över hur mycket som passar så perfekt ihop när det avslöjas. Det känns som att dom verkligen planerat ut det mesta sedan långt tillbaka, med undantag för några grejer.
3x20
Riktigt bra avsnitt! Att se allt i Ben's flashbacks var spännande och intressant. Så den hära forskar-mannen som rekryterade Juliette är alltså från ön och har inte åldrats på typ 40 år? Allt med Jacob var riktigt skumt, och jag får ont i huvudet av att försöka komma på hur saker kan gå samman. Dom är ju inte döda, det kan inte stämma även om det i förra avsnittet gav lite mer till den teorin och att flygplanet hittats med passagerare i? Det är helt knäppt, men han doktorn var ju i riktiga världen och hämtade Juliette så han kan ju inte varit död när han innan det var på ön, men han har ju inte åldrats, hur fan går det till?
Det är nästan så att jag blir arg av att tänka på det för allt är så förvirrande.

Det suger ju att det ska vara 16 avsnitt per säsong! Hellre en bunt extra fillers så att det blir 22, än att det ska vara så korta säsonger som ska visas från februari-maj? Det är ju en jättelång väntan!!!
JAG TYCKER ATT LOST ÄR MYCKET BRA!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » sön maj 13, 2007 23:27

Jag såg ep 18,19,20 nu i ett svep.

Jag gillar det. Jag är mycket på http://www.thetailsection.com och läser efter att jag sett avsnitt. Det ger så mkt mer till avsitten än att bara se dem. Man får så mkt gömd info där.

OBS, med NÅGOT undantag så är den fri från spoilers. DVS spoilers ligger bakom länkar.

ep 20 var grymt coolt. Det kändes tom som om de skyndande på avslöjande processen juh! Coolt!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Ruccola » mån maj 14, 2007 8:05

Avsnitt 3x20

Om ni är flinka med pauseknappen kan man faktiskt se Jacob i stolen en KORT stund när huset börjar skaka... läbbans :)

Jag tycker Lost absolut är tillbaka i toppform just nu. Skitbra är det!
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film