Alias funkade iaf rakt igenom utan att man tappade intresset helt. Jag tyckte absolut inte att säsong 4 var någon svacka, även om den inte kändes lika detaljrik som tidigare säsonger men den var ändå riktigt bra och slutade med en cliffhanger som fick en att se ut så här hela sommaren
Säsong 5 däremot hade en liten svacka i början av säsongen men inte en lång en utan fick ganska snabbt upp farten igen tycker jag. Även om säsongen antagligen är den jag gillade minst så gillade jag slutet.
Lost däremot har haft en svacka i snart 2 år. Visst har den haft sina stunder men inte har den varit så lysande som jag vet att det kan vara. Jag tror inte på att man kan vara lysande första året och sedan tappa allt, varför skulle man kunna ha ett kreativt lysande år och sedan tappa allt. Jag tror däremot att all seriens beröm steg sig över huvudet över författarna och de fick illusionen att ju mer mystisk och konstig de gör serien ju mer tittare kommer de får. Mindcheck, det funkade inte för Twin Peaks och det funkar inte för er heller!
Men iaf, 48 avsnitt och 3 år låter bedrövligt och jag vet inte om jag står ut med det. Jag hade mycket hellre haft detta 48 avsnitt på två år med fulla säsonger; helst av allt så hade jag viljat ha det slut efter säsong 4 då jag ändå tror att endast 24 av dessa avsnitten kommer att ha med arcen och göra. De andra kommer ha som mål att ge oss fler frågor, som varför Locke inte har något hår.