The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » tis maj 08, 2007 21:19

AKS skrev:Mm, håller med. Kombinerat med Michaels ansiktsuttryck innan (spoiler 2.05) det ringer på. Han mår inte bra i sin ensamhet... Aww.

Jag såg om det här avsnittet igår. Ni har så rätt. Mitt hjärta blödde lite där i slutet.. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis maj 08, 2007 21:39

206
Åh varför kom jag inte ihåg den här dialogen! Nåt sånt här:

Michael vill att Jim ska slå honom i magen.
Michael: Go ahead, do it.
Jim: Just have Dwight punch you.
Michael: haha, well that would be kind of worthless cause I know a ton of fourteen year old girls that could kick his ass.
Jim: You know a ton of fourteen year old girls?
Dwight: What belt are they?

*dör* "what belt are they?". :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tis maj 08, 2007 21:43

Tinwiel skrev:206
Åh varför kom jag inte ihåg den här dialogen! Nåt sånt här:

Så bra dialog att jag blir tokig.

Om man inte kommer ihåg ordentligt: http://www.officequotes.us/index.php
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » ons maj 09, 2007 10:20

Verkligen svårt att slita sig från The Office. 10 avsnitt flyger förbi bara sådär. Ser väl på tills jag somnar.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » tor maj 10, 2007 23:18

Nuuu... har jag temat som ringsignal. Med hjälp av härifrån. Naanaa, nana nana naa...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tor maj 10, 2007 23:30

Bra. Skriv nu bara om avsnitten också. För som jag gtalkade innan: "annars måste vi banna dig. För det är ett forum, inte en förbannad checklista."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor maj 10, 2007 23:49

Vad noike säger! Skriv saker! det gäller aron och det gäller fredrik!

och, nu laddar jag ner signalen, och bannar mig själv för att jag inte kom på att använda den först. kan ju inte sno fredriks idé sådär.. :D
Senast redigerad av gaspode tor maj 10, 2007 23:50, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor maj 10, 2007 23:50

Jag kom på idén med ringsignal tidigare, men min telefon är krabbig och vill inte göra sådana saker på ett smart sätt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor maj 10, 2007 23:53

jag tänkte ha "Fact. Bears eat beets." som sms-signal. men sen glömde jag av det. sen är det nog mer jobbigt än kul med en sån sms-signal.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tam » fre maj 11, 2007 0:14

gaspode skrev:Vad noike säger! Skriv saker! det gäller aron och det gäller fredrik!

Jaha. Sett 3x18. 3x16 var dåligt. Min favoritkaraktär är Michael. Jag tycker han är rolig och inte bara en katalysator för andra karaktärers humor. Säsong 3 är inte riktigt lika bra som säsong 2.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » fre maj 11, 2007 0:45

gaspode skrev:kan ju inte sno fredriks idé sådär..

Just det! Om du ens klickat på länken tills signalen, kommer jag stämma rumpan av dig och din familj. Pilutta dig!

noike skrev:Bra. Skriv nu bara om avsnitten också. För som jag gtalkade innan: "annars måste vi banna dig. För det är ett forum, inte en förbannad checklista."

Känslig kille.

Jag har faktiskt inte kännt något direkt behov av att skriva något än. Rolig skit, absolut, sjukt rolig skit emellanåt, men mycket mer än hyllningar till Jim och Pam hade det inte blivit. Förrän på sistone. Och med på sistone menar jag 2x07-09, det är dom senaste jag sett. Nu börjar verkligen karaktärerna leva upp, relationerna dom emellan, utveckligen. Nu börjar jag intressera mig för dom och deras liv på riktigt. Det är nu jag vill kommentera.

Det finns nog ingen karaktär jag helt ogillar, däremot tänker jag passa på att hylla Michael. Han får oförtjänt lite cred. Efter några månader med min chef känns Michael inkompetens otäckt realistiskt, samtidigt är det inte hans stora problem. Michael har en vilja, han har mål, men är alldeles för vilsen för att hitta dit. Han har ett stort hjärta, men kan inte riktigt hantera situationen han hamnat i. Kanske hade livet varit enklare för honom om han aldrig blivit chef. Felplacerad och vilsen, det är Michael Scott.

Jag älskar hur dom använder den dokumentära vinklingen. På ett effektiv sätt, för både komisk och dramatisk effekt, utan att köra upp det i ansiktet på oss. Det, om något, gör The Office unikt.

(spoiler 2x09) Email Surrvailence är ett underbart exempel på hur väl det används, när Pam utnyttjar kameran för att klura ut om det är nåt mellan Dwight och... hårdblondinen, whatsherface.

Överhuvudtaget ett härligt avsnitt, helt apropå. Från inledningen med "The IT tech guy and me... did not get off to a great start." (Steve Carrells tajming är fantastisk) till scenen med Michael vid carre-åken och allt annat.

Karaoken är förresten ett skitbra exempel på varför The Office US i slutändan är bättre än The Office UK. Ofta brukar amerikanerna, med all rätt, anklagas för att softa till sig, tona ned, mjuka till sin underhållning jämfört med de brittiska kusinerna, och det brukar sällan bli bra. I The Office har det istället blivit mer mänskligt. (spoiler 2x09) Att se Michael försöka ragga upp en karaokeparter hade lätt kunnat bli UK-pinsamt, och var på riktigt god väg, men hela situationen räddades av Jim och i slutändan blev det en scen jag verkligen gillade.

Vilket, som sagt, är en nertoning amerikanerna i vanliga fall får välförtjänt kritik för, men görs det med samma typ av hjärta som i TOUS, då kommer man undan med det. Jag gillar tanken på att Jim ändå hyser någon slags... om inte respekt för Michael, så har han åtminstone tillräckligt mycket medkänsla för att inte utsätta ens Michael för precis vad som helst, och det är fint.

Och så älskar jag Pam och Jim. Älskarälskarälskar. Underbara söta människor.

Blickar och ansiktsuttryck, det är dom flesta skådespelarna bra på. Blickar och ansiktsuttryck i förhållande till kameran. Det är en av seriens absolut bästa grejer.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » fre maj 11, 2007 0:48

:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » fre maj 11, 2007 0:51

gaspode skrev::lovebunny:

Så... hotet om stämning gav ingen effekt? Alls?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » fre maj 11, 2007 0:53

adolvsson skrev:

jag tyckte mest det var lite gulligt att du vill åt min rumpa.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 0:54

adolvsson skrev:Kanske hade livet varit enklare för honom om han aldrig blivit chef. Felplacerad och vilsen, det är Michael Scott.

Jag tror inte det handlar om positionen. Nu kommer jag inte ihåg vilket avsnitt det var, men det framgår att Michael redan som liten aldrig riktigt fick vara med. Han vill och han älskar människor på ett sätt som få andra. Men han vet inte vad som är accepterat och hur man ska bete sig. Jag skyller på Todd Packer och hans inflytande från när de arbetade ihop -- hemsk människa den där Todd.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre maj 11, 2007 0:55

gaspode skrev:
adolvsson skrev:

jag tyckte mest det var lite gulligt att du vill åt min rumpa.

Mmm... rrrummmpstek...

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » fre maj 11, 2007 1:07

noike skrev:Jag tror inte det handlar om positionen.

Nej, det är inte positionen som gjort Michael till den han är, men den passar honom inte, gör saken värre, och han verkar själv vara obekväm i den. Helst skulle han nog vilja vara ute i kontorslandskapet med de andra lägre anställda.

Jag har också glömt mitt avsnittsexempel, men det var den där han berättade att han blev chef tidigt. Var det Todd Packers första avsnitt, kanske? Den. Det var något med Michael då, när han pratade om tiden som försäljare.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » fre maj 11, 2007 1:09

För övrigt är katt-Pam sötare än sötast. Det var allt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 1:13

adolvsson skrev:För övrigt är katt-Pam sötare än sötast. Det var allt.

Hon och Irene i TGaaG borde vara de enda som får använda kattdräkter.

adolvsson skrev:Nej, det är inte positionen som gjort Michael till den han är, men den passar honom inte, gör saken värre, och han verkar själv vara obekväm i den. Helst skulle han nog vilja vara ute i kontorslandskapet med de andra lägre anställda.

Definitivt. Det hjälper honom inte heller att alla inte kan ignorera hans bisarra infall i och med hans position.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre maj 11, 2007 1:23

Haha... tänk om vi skulle skaffa The Office-ringsignalen allihop. :D

adolvsson: Kul att du gillar serien. Jag visste att du skulle bli charmad. :lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 1:26

Tinwiel skrev:Haha... tänk om vi skulle skaffa The Office-ringsignalen allihop. :D

Och sedan samlas i ett rum och ringa till varandra?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre maj 11, 2007 1:27

Jag fick hem en mp3-ringsignal till min dator, men hur ska jag nu få den till min telefon? Det går ju inte att koppla den till datorn..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » fre maj 11, 2007 1:28

noike skrev:
Tinwiel skrev:Haha... tänk om vi skulle skaffa The Office-ringsignalen allihop. :D

Och sedan samlas i ett rum och ringa till varandra?

Haha, roligt! Vems telefon är det, det skulle bli sån förvirring. Vi kanske kunde gömma nåns telefon också för att skapa ännu mer förvirring.. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » fre maj 11, 2007 1:32

Vi kanske kunde gömma nåns telefon också för att skapa ännu mer förvirring.. :D

- Here's a little newsflash for you! It's NOT funny. In fact it's pretty freaking unfunny!
[smashes fist through wall]
- That was an over reaction.
http://youtube.com/watch?v=Nx2SpJNWfgM
Tinwiel skrev:Jag fick hem en mp3-ringsignal till min dator, men hur ska jag nu få den till min telefon? Det går ju inte att koppla den till datorn..

jag kan skicka över den till dig från min telefon på lördag.
det är nog enklast.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » fre maj 11, 2007 1:35

Tinwiel skrev:adolvsson: Kul att du gillar serien. Jag visste att du skulle bli charmad. :lovebunny:

Det är jättehemskt, jag har ingen motståndskraft mot charm!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » fre maj 11, 2007 1:37

gaspode skrev:

- Here's a little newsflash for you! It's NOT funny. In fact it's pretty freaking unfunny!
.

On-topic dessutom!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre maj 11, 2007 1:41

noike skrev:
gaspode skrev:

.

On-topic dessutom!

:D

gaspode: Tack, ja gärna. Den där midiversionen verkade inte gå att ladda hem. Men mp3-versionen kan man ju ha på telefonen i alla fall, och spela när man behöver uppmuntras. Jag måste radera lite bilder så att jag får plats i telefonen. Jag har en gammal telefon med liiite minne.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » fre maj 11, 2007 1:41

noike skrev:On-topic dessutom!

tossigt!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Rombat » fre maj 11, 2007 3:44

Jag fick precis första ordentligt sjuka gapskrattet av denna serien.

3.13 Boobs...

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » fre maj 11, 2007 7:11

Verkar inte som att säsongen blir entimmesavsnitt nästa år, men det blir fyra entimmesavsnitt i alla fall:

http://www.eonline.com/gossip/kristin/d ... 7be4480c97
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film