Grey's Anatomy

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » mån apr 30, 2007 22:45

Han kan få vara med mer i Weeds istället.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Oxytocin » ons maj 02, 2007 22:05

Konstigt. Såg just kvällens avsnitt ("Staring at the Sun" )och undrar om jag kan ha sett rätt?
I en av de första scenerna då de befinner sig i omklädningsrummet så blöder Karev näsblod och sen i nästa klipp gör han det inte. Har jag sett fel? Har nån boxen hemma och kan kolla upp det?
Inte livsviktigt men ändå av intresse liksom.... :?
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav HippieSpellan » fre maj 04, 2007 18:08

okej spinoffen tror jag att jag kommer älska A i. Jag gillar henne inte så värst nu, men då kommer jag nog verkligen uppskatta henne. Jag kan tänka mig att den blir bra, men det beror på hur den mörka killen drar iväg.
Men hoho... piz och judge grey osv?=DD haha. jag tycker piz är söt. fast mer på ett lillebroraktigt sätt.

Jag och hanna vill ha en Hornyelevator
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Illyria » fre maj 04, 2007 18:48

Jag avskydde spinnoffen beyond words och den totalt förstörde att titta på de vanliga Grey's-scenerna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör maj 05, 2007 0:09

Jag tyckte att spinoffen var ok, fast inte nåt "wow". Den kommer nog att bli en ok dramedi, men i det där mellanfacket. Inte så engagerande, och förutsägbara storylines fast man kan tänka sig att se på det för en stunds tidsfördriv. Jag gillar Addison.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » lör maj 05, 2007 0:15

Ett av de större problemen tyckte jag var att det öht inte gick att känna igen Addison. Kändes som hon var på crack eller nått. Och övriga karaktärer var både urlöjliga och urtråkiga, med klyshiga fall och de sa sex lika mycket som de säger cocksucker i Deadwood. Och den "pratande" hissen... :rolleyes:

Sämre än den där spinnoffen GG försökte sig på en gång, och den var verkligen inte bra, och lika patetiskt dåligt som October Road.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav dansdansdans » lör maj 05, 2007 13:34

finns spinoffen ute? vad heter den?
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav Illyria » lör maj 05, 2007 13:37

Det är de två senaste avsnitten av Grey's, 3.22-23.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HippieSpellan » lör maj 05, 2007 13:41

kanske därför jag gillar den, att hon inte är lika tråkig och jobbig i spinoffen som i ga=D jag fann en person jobbig, och det var han mörka killen med fula skägget.
Psykotiska psykologen (judge grey) gillar jag jättemkt. nä jag tror på den här, även om han som ska vara snygging kanske är... bjä
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Illyria » lör maj 05, 2007 14:20

HippieSpellan skrev:mörka killen med fula skägget

Jag kommer inte alls på vem du menar, han som var gift med "Francie"? Eller gynekologen, eller han som hade en död fru och kysste Addison?

Jag gillar inte när de gör 180 på karaktärer.

Glömde ju nämna det bästa med avsnitten - SARK! 8)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HippieSpellan » lör maj 05, 2007 14:24

han som var gift ja, taye...
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » lör maj 05, 2007 14:56

3x22-23

De riktiga Grey-scenerna var bra, men passade inte in riktigt och man kunde inte bli lika engagerad som vanligt. Så jag håller med Illyria där!

Scenenerna med Addison var bra, men notera, scenerna *med* Addison. Där man fick känna vad hon kände osv. Men scenerna med Addisons karaktärer sög gammal kamelpung :rolleyes:

Nej, jag vill inte ha någon spinn-off. Jag älskar Addsion *i* Grey's Anatomy och där vill jag ha kvar henne! Men bara för att det är vad jag önskar kommer ABC ta upp piloten.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » lör maj 05, 2007 15:19

HeY skrev:Nej, jag vill inte ha någon spinn-off. Jag älskar Addsion *i* Grey's Anatomy och där vill jag ha kvar henne! Men bara för att det är vad jag önskar kommer ABC ta upp piloten.

Jag skulle vilja ha kvar Addison i GA och vill därför inte ha någon spinnoff, jag skulle definitivt inte titta på den, men något positivt skulle vara (spoiler om casting, även för annan serie) att Chris Lowell då kommer vara med i den serien i stället för you know where. ;)

Normalt brukar jag aldrig få vad jag önskar med tv-serier, men nu tycker jag det verkar riktigt ljust. Min önskan om The Office diskuteras och GG ska avslutas, vad som kan hända. :P ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » lör maj 05, 2007 15:38

Illyria skrev:
HeY skrev:Nej, jag vill inte ha någon spinn-off. Jag älskar Addsion *i* Grey's Anatomy och där vill jag ha kvar henne! Men bara för att det är vad jag önskar kommer ABC ta upp piloten.

Jag skulle vilja ha kvar Addison i GA och vill därför inte ha någon spinnoff, jag skulle definitivt inte titta på den, men något positivt skulle vara (spoiler om casting, även för annan serie) att Chris Lowell då kommer vara med i den serien i stället för you know where. ;)

Normalt brukar jag aldrig få vad jag önskar med tv-serier, men nu tycker jag det verkar riktigt ljust. Min önskan om The Office diskuteras och GG ska avslutas, vad som kan hända. :P ;)

Jag hoppas på att dina lycka ska räcka för att hålla kvar Addison i GA då ;)

Dock så ser det ju inte så ljust ut för VM, och det är ju inte lycka :(

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » sön maj 06, 2007 8:54

3x22-23
Jag var väldigt tveksam till spin-offen innan, men nu är det en serie jag skulle kolla på.
Mycket för att jag inte kan få nog av Taye Diggs, Chris Lowell (Piz!) och Paul Adelstein (Kellerman!)! Och Amy Brenneman gillade jag också mycket, åtminstone i de här avsnitten. Däremot har jag alltid haft svårt för Merrin Dungey... även om jag nu vill se mera av hennes will-they-won't-they med Chris Lowell. :D

Bra gästskådespelare också... David Anders! Kunde inte han ha fått en reguljär roll istället? We need more speaking David Anders!

Kate Walsh är en stark skådespelerska som klarar av att bära en egen serie, det blev åtminstone tydligt här. Sen kan man tycka vad man vill om Addison... men jag hör nog till dem som gillade henne bättre såhär än på Seattle Grace.

Över till vanliga Grey's... där blev jag nervös av Burkes tvekan inför att gifta sig med Christina... de är ju så bra för varandra. Däremot får George och Callie gärna göra slut snart. Suck.

Stark scen när Meredith kom med dödsbeskedet till sin pappa! Jag trodde det skulle bli ett snyft-fritt avsnitt, men så kom det där smygande, alldeles "ha-ha, trodde du ja..." :P
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » sön maj 06, 2007 14:48

Jag är nyfiken; hur reagerade ni på Thatchers "misshandel" av Meredith?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » sön maj 06, 2007 14:56

HeY skrev:Jag är nyfiken; hur reagerade ni på Thatchers "misshandel" av Meredith?

Jag förstod den samtidigt som jag blev "jaja gubbjävel, fattar väl att du inte är klok på en fläck!" har aldrig gillat honom, förstår att hon var otrogen mot honom.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HeY » sön maj 06, 2007 15:00

HippieSpellan skrev:
HeY skrev:Jag är nyfiken; hur reagerade ni på Thatchers "misshandel" av Meredith?

Jag förstod den samtidigt som jag blev "jaja gubbjävel, fattar väl att du inte är klok på en fläck!" har aldrig gillat honom, förstår att hon var otrogen mot honom.

Jo jag hade ungefär samma reaktion. Sedan så förstog jag inte, anklagade han henne och tyckte att det var hennes fel? Så tog jag det iaf men i vilket fall tycker jag varken om skådespelaren eller karaktären.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HippieSpellan » sön maj 06, 2007 15:03

HeY skrev:
HippieSpellan skrev:

Jo jag hade ungefär samma reaktion. Sedan så förstog jag inte, anklagade han henne och tyckte att det var hennes fel? Så tog jag det iaf men i vilket fall tycker jag varken om skådespelaren eller karaktären.

troligen eftersom hon sa att det var en enkel procedur osv... och att hon vågade komma och säga så. sen så kan det vara mkt uppdämt, att han inte alls ville ha något med henne att göra från det att hon var född och på så sätt hela tiden stört honom i sitt liv, både med första och andra frun.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav HippieSpellan » ons maj 09, 2007 22:03

Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav The Ankh » ons maj 09, 2007 23:32

ok. i går skuylle jag o karro se de senaste två avsnitten. dubbelavsnittet. så såg voi det ena. så skulle vi sätta åp det andrea. då FUNKADE inte det! WAF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

vi blev buttra men sansade oss o satte på ett medium i stället. då var det OXÅ ett "to be conintued" avsnitt. ... världen..
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav dansdansdans » sön maj 13, 2007 20:45

nu har jag oxå sett avs.22-23

Thatcher var i chocktillstånd, tolkar jag det som och jag hoppas verkligen att han ber om en STOR ursäkt och verkligen jobbar för att Meredith ska förlåta honom. för det var verkligen misshandel. speciellt då de började närma sig varandra och sen gör han så. tycker det var nog med den psykiska "misshandel" hennes mamma utsatte henne för. usch :(

addison i LA! märkte ni hur alla i Seattle såg bleka ut i jämförelse? hehe
jag kan nog försöka mig på serien. men tillochmed musiken kändes fel på något sätt. den var annorlunda med.. gladare. och lite störig. gillade inte när de mixade ihop "serierna", jag ville hellre ha de var för sig. och med passande musik till.

hejja izzie och george!! :lovebunny:
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion

Inläggav The Ankh » tor maj 17, 2007 23:05

22-23
Jag hoppas jättemycket på en spin-off. INte för att jag vill bli av med addison, men jag tror en serie baserad på henne och de andra där i solen kan bli skitbra. Ph! Jag älskar Addison!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav carre » fre maj 18, 2007 1:36

klägg av
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav Tinwiel » fre maj 18, 2007 21:16

säsongsavslutningen av säsong 3
Hmm... alltså jag tyckte att det var sådär. Jag blir irriterad när man märker av att manusförfattarna har suttit och gnuggat sina gråa för att få till förvecklingar mellan karaktärerna, och sen känns det inte "äkta" eller in character. Eller så blir jag bara så less kanske... Christinas utbrott på slutet kändes äkta och ledsamt dock. Men Meredith och Derek? Skärp er!

Vilka ska sluta egentligen? Jag och Spellan har i flera avsnitt nu spekulerat om vem som ska sluta, efter allt bråk under den här säsongen. George, Izzy, Burke? Det är ju dom som har stått i centrum för bråken. Shit.. jag lovar att manusförfattarna gör såhär bara för att jävlas och dom har alla blivit kompisar igen i verkligheten. Hmf.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » fre maj 18, 2007 21:22

fjanteriavsnitt!
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Illyria » fre maj 18, 2007 21:24

Värdelös säsongsfinal, något GA inte är ensam om, men det hjälper ju föga.

Jag hoppas Burke är borta, han/skådespelaren var problemet, tror alla andra stannar kvar. Och sen försvinner såklart Addison, hela kommentaren om att hon måste skaffa sig ett liv var bara en så skrattretande dålig setup för spinoffen.

Serien bara förfaller mer och mer.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre maj 18, 2007 22:01

Illyria skrev:Serien bara förfaller mer och mer.

Jag håller med. Jag tyckte att säsong 3 var fantastisk, men efter att trippelavsnittet hade gått så gick det neråt som i ett skyfall!

Värdelöst avsnitt var det verkligen, det enda jag gillade var Christinas utbrott på slutet. Äkta, hjärtskärande och framför allt: IN CHARACTER!!

Håller med Tinwiel om att det känns som om författarna har gnuggat sig gråa och tvingat sig på en handling. Allt mellan George och Izzie har bara känts mer och mer fel och out-of-character. Förstår verkligen inte vad de tänkte med det?

Även jag hoppas på att Burke lämnar serien ifall ngn ska göra det, hur intressant har han varit typ .. någonsin? :?

Varför kan inte alla serier ha en Joss Whedon som tänkt ut handlingen för flera säsonger framåt? Tänk hur många serier som skulle slippa bli dåliga p.g.a handlingar som känns påtvingade. Vem vet, kanske serier som The O.C. aldrig tappat miljontals tittare?
Jag hoppas på att Grey inte tappar tittare och hinner hitta tillbaka till sin "safety-zone".

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre maj 18, 2007 22:22

Grey's kan gott tappa ett antal miljoner tittare - mindre konkurrens för The Office!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HippieSpellan » fre maj 18, 2007 22:26

inte direkt så att de kommer se på the office heller... de gillar ju bra serier :rolleyes: :D :D
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film