The Office US

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tis apr 24, 2007 22:12

jag blir så glad när du skriver så fint om Office! :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tis apr 24, 2007 22:17

Jag blir också så glad för att jag har börjat titta på the Office! :lovebunny: (och snart tittat klart..)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tis apr 24, 2007 22:30

Tinwiel skrev:Det fina är att det är inte bara roligt utan man bryr sig ju om dom, inte bara Pam och Jim, utan även Michael ibland. Han är ju så tragisk... och menar ofta väl, fastän det blir fel.

Michael är min favorit. Steve Carell ftw! Se slutscenen i Halloween (S2) t ex. Jag har sett den hur många gånger som helst där han sopar av bilen, sitter ensam framför sin tv, antagligen fylld av skuldkänslor, och sedan ringer barnen på och han spelar glad, kanske till och med blir glad för att han är så ensam. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav gaspode » tis apr 24, 2007 22:38

Ja, Michael är riktigt bra ibland!
han är så tragisk och patetisk och hemsk, men man känner ändå att han har hjärtat på rätta stället...

Tyvärr förstör han så många scener med att vara pinsam att jag inte kan gilla karaktären fullt ut. :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tis apr 24, 2007 23:04

Michael är en karaktär som växer allt mer, och fortfarande växer, i början hade jag väldigt svårt för honom men numera gillar jag Michael. Det är ju meningen att pinsamheterna ska förstöra saker, men ju fler avsnitt som går desto mer mänsklig blir han också. Ivarjefall för mig.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis apr 24, 2007 23:13

gaspode skrev:Ja, Michael är riktigt bra ibland!
han är så tragisk och patetisk och hemsk, men man känner ändå att han har hjärtat på rätta stället...

Tyvärr förstör han så många scener med att vara pinsam att jag inte kan gilla karaktären fullt ut. :(

Vad Martin sa.

AKS: Jag kommer inte ihåg just den scenen men en liknande scen (spoiler s 2) är ju den från "bring kids to work-day" där han som liten berättar om vad han vill bli när han är vuxen, och det visar sig att han varken har fått fru eller barn eller ens vänner. Han går in på sitt rum och deppar och sen får man se när han vinkar hej då till kollegornas barn. Stackarn..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tis apr 24, 2007 23:48

220
Jag tror jag dog litegrann av aaaaw när Jim och Pam sa hej till varann efter "tystnaden". Dom är verkligen världens gulligaste och kvalar snart in på en topplista (topp 10 eller topp 20 kanske) över favoritpar i tv-serier. Det kan förändras men just nu är det så i alla fall. Får jag inget hångel dom emellan innan säsong 2 är slut så blir jag.. sur! (fast inte så sur att jag slutar att titta såklart). :)

Edit: Darn. Min supplier av säsong 3 verkar ha gått offline. Hoppas han är online imorrn... annars.. blir jag utan imorrn!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 0:07

221
ur minnet: Jim jävlas med Dwight när dom går igenom klagomålmapparna.
"Dwight tried to kiss me and I didn't tell anyone cause I I'm not sure how I feel about it".

Älskar Jim! :D :lovebunny:

Edit:"and my middle name is Curt, not Fart!" *gapskrattar* :D

Edit 2: Det här var fanimej det roligaste avsnittet på länge. Jag höll på att dö av skratt efter att Michael hade konfliktlösning med Dwight och Jim och räknade upp alla hyss som Jim hade utsatt Dwight för.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 1:08

222

Gaaaaaah! Först :cry: efter Pam och Jims scen på parkeringsplatsen, Jim såg ut som att han skulle börja grina, och sen kyssen inne på kontoret. Kemi i massor! Han som spelar Jim är verkligen en duktig skådis.. humorn var inte så märkbar i det här avsnittet men dramat var det istället. Yay! Jag fick hånglet jag har väntat på! och vilket hångel! :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 1:13

Suck... svårt att inte fortsätta till 301 nu men det är verkligen dags att lägga sig. Typiskt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » ons apr 25, 2007 1:15

Tinwiel skrev:men det är verkligen dags att lägga sig. Typiskt.

Vill inte!

...

Äsch.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 1:20

Ja äsch! :rolleyes: Nu går vi och lägger oss båda två, mm'kay? Nattis!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » ons apr 25, 2007 1:21

Tinwiel skrev:Ja äsch! :rolleyes: Nu går vi och lägger oss båda två, mm'kay? Nattis!

... okej'rå. Gonattens!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 10:58

Noooo! 301 som jag hade fått hem var nån slags mkv-fil, jag kan inte spela den. Det blir ingen bild. :( *springer till hjälp-tråden*
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 17:45

301
Jim, kom tillbaks, hon ska inte gifta sig!!

Kan man köpa gaydar på nätet? :D Jag höll på att dö när gaydarn gav utslag på Dwight... Jim är bäst. Jim och Dwight är bäst. Och Pam.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 18:35

303
NEJ!! Jim ska inte få ihop det med den här tjejen på hans nya kontor, det accepterar jag inte. INTE! Det är dags för honom att flytta tillbaks, han måste börja jävlas med Dwight igen.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » ons apr 25, 2007 20:07

Snacka om TOUS-frossa, Tinwiel. Imponerande! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons apr 25, 2007 20:08

Jag har försökt ladda ner säsong 1 av TOUS många gånger, men varje gång jag har tänkt så har jag inte vetat om det är TOUS eller TOUK jag hittar som torrent; det står ju bara "The Office" :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 20:11

AKS skrev:Snacka om TOUS-frossa, Tinwiel. Imponerande! :)

Ja, jag är rätt så duktig faktiskt. ;) Fördelen med att ha en serie med flera säsonger osedd, att man kan maraton-se, allt blir så mycket bättre då. Jag och the Office US och speciellt, Jim, Pam och Dwight, vi är lite nykära nu.

305
Jims och Pams telefonsamtal var fint. Dwights lilla äventyr med Ryan var sådär, Dwight är roligast när han är tokig men inte SÅ tokig. Lite fint att dom blev nästan vänner där ändå. Jim måste komma tillbaks nu, serien förlorar lite för många komiska scener när han inte är på kontoret. Giief Jim back pliix!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav CheeseGuy » ons apr 25, 2007 20:27

HeY skrev:Jag har försökt ladda ner säsong 1 av TOUS många gånger, men varje gång jag har tänkt så har jag inte vetat om det är TOUS eller TOUK jag hittar som torrent; det står ju bara "The Office" :?

Gör det? Nåja, här har du The Office (US) Season 1 - HDTV XviD-LOL.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » ons apr 25, 2007 20:32

CheeseGuy skrev:
HeY skrev:Jag har försökt ladda ner säsong 1 av TOUS många gånger, men varje gång jag har tänkt så har jag inte vetat om det är TOUS eller TOUK jag hittar som torrent; det står ju bara "The Office" :?

Gör det? Nåja, här har du The Office (US) Season 1 - HDTV XviD-LOL.

Är den ny, jag kollade ju precis där :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 21:15

306
"These are not my shoes" :D

För övrigt anser jag att Jim måste komma tillbaks. Nu.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 21:18

307
Jim faxar Dwight papper från "Future Dwight". Jag älskar den här serien och jag älskar Jim.
:lovebunny:

Edit: Ok, note to self, skriv kommentarer om avsnitten när du har sett hela, inte så fort du ser nåt roligt... det..

Edit 2: Jaha.Ska det bli nåt slags tringeldrama nu när både Jim och nya kontorstjejen ska tillbaks till Scranton? Dumheter! Hon gilllar honom och han kanske gillar henne litegrann, men han älskar Pam men hon vågar inte satsa på Jim och hennes ex försöker få henne tillbaks och Jim ger upp Pam och kanske satsar på den nya tjejen. Äsch. Ja ni ser hur förvirrande det blir. Och frustrerande för en hängiven Pam/Jim-shipper som jag!
Senast redigerad av Tinwiel ons apr 25, 2007 21:38, redigerad totalt 2 gånger.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » ons apr 25, 2007 21:20

Tinwiel skrev:307
Jim faxar Dwight papper från "Future Dwight". Jag älskar den här serien och jag älskar Jim.
:lovebunny:

:D så bra! :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » ons apr 25, 2007 22:05

Tinwiel: jag förutspår att du kommer få stora abstinensbesvär när du är klar med alla avsnitt. ;) Vet hur det var när jag klämt s1-2 på några dagar, det blev väldigt tomt efter det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 22:20

Illyria skrev:Tinwiel: jag förutspår att du kommer få stora abstinensbesvär när du är klar med alla avsnitt. ;) Vet hur det var när jag klämt s1-2 på några dagar, det blev väldigt tomt efter det.

Det är tomt redan och jag har massa avsnitt kvar! För jag vet vilken abstinens jag kommer att få... jag kommer säkert att vilja stoppa in folks skrivbordssaker i jello. Om jag visste hur man gjorde, och om jag hade nån jello... tänk vad förvånad Anna skulle bli!

Men ja.. abstinens.. sen måsta vänta en hel vecka på nästa avsnitt och sen är det säsongsuppehåll. Att sträckse serier är det bästa.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » ons apr 25, 2007 22:33

Kan rekommendera serien på dvd, innehåller mycket extramaterial, roliga kommentarsspår, bortklippta scener från alla avsnitt, bloopers osv. Något att underhålla sig med under sommaren!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons apr 25, 2007 23:01

Hmm... jag får fundera på det, Illyria, låter onekligen lockande. Beror på pris och om det finns i reg 2 osv..

308
Yay! Jim är tillbaks och jävlas redan med Dwight. Det verkar som att vi ska få vänta på Jim/Pam IGEN. Suck..

Rap-videon!
:D

Edit: Det finns i reg 2. Yay! (fast jag har ändå inte råd med det nu... sen, inte nu!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tinwiel » tor apr 26, 2007 0:56

309
Sådär.. fortfarande roligt! men lite sådär för att vara the Office. Några glimtar av excellentness, tex Jims blick mot Pam när hon inser att det är han som har lurat i Andy saker. När dom frågar ut "Prison-Mike" hur det var att vara i fängelse.

Så Jim är ihop med hon... vad hon nu heter. Hon är jättefin och söt och trevlig men nej. Är jag en shipper så är jag. Dessutom så kan jag inte glömma det där "I'm in love with you" och kyssen från 222 och 301. Den var magisk. När Jim grät så grät jag lite också. Så jag köper inte det här förhållandet. Han må gilla henne, och det tror jag att han gör men jag har bestämt att det inte får hålla på så värst länge. Pam kommer att inse sitt misstag och så blir det mera hångel! Yesss!

Ok, inge mer för mig idag, det är läggdags. Imorrn! Tokigt är att jag inte har rena kläder så jag skulle behövt tvätta och tagit tag i saker. Istället har jag tittat på the Office.

Haha. Anna kommer in och säger "vet dom om att du sitter här naken och skriver"? Jag har handduk på mig, faktiskt! Nu säger hon att det inte är så viktigt med kläder. Va? ;)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav gaspode » tor apr 26, 2007 0:59

Tinwiel skrev:Ok, inge mer för mig idag, det är läggdags. Imorrn! Tokigt är att jag inte har rena kläder så jag skulle behövt tvätta och tagit tag i saker. Istället har jag tittat på the Office.

Haha. Anna kommer in och säger "vet dom om att du sitter här naken och skriver"? Jag har handduk på mig, faktiskt! Nu säger hon att det inte är så viktigt med kläder. Va? ;)
*dör*

Dina prioriteringar är bäst!
Office>kläder
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film