Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 0:23

eynosh hatar också Clockwork, men har inte ens vettet nog att tycka den är riktigt bra. Ni är BTW tokiga. Nu vet jag vilken tröja jag måste ha på mig nästa gång jag träffar er.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HippieSpellan » tis apr 10, 2007 0:24

jag hatar våld, speciellt på film så...=) men den är bra. faktiskt jävligt bra. vill bara aldrig mer se den igen
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Rombat » tis apr 10, 2007 0:25

Jag avskyr Clockwork. Den är bara jobbig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » tis apr 10, 2007 0:26

Lost and Delirious! Nu vill jag se om den. Men jag hade ju tänkt se F For Fake nu. Gnnnnn. Damn you people!

Clockwork är ruskigt snygg, okej manus, nästintill löjligt överspeleri och är på det stora en helt okej film. Varken mer eller mindre.
Senast redigerad av noike tis apr 10, 2007 0:42, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 0:27

Det är samtidigt världens en av världens mest skrämmande och en av världens roligaste filmer. Och de två bitarna krockar inte utan tillför bara varandra en massa. Jag asgarvar samtidigt som jag är precis vettskrämd och sitter och ryser över karaktärernas handlingar.

Konstigt nog skrev jag ungefär samma sak om Sopranos i den tråden i morse.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » tis apr 10, 2007 0:28

Vad noike sa om A Clockwork Orange är nog ungefär överensstämmande med känslan jag har.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav madskellig » tis apr 10, 2007 0:31

Jag älskar A Clockwork Orange, tycker den är otroligt bra.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 0:36

Äntligen någon mer! :D Yay mad!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis apr 10, 2007 0:43

Jag vet inte jag. Överspeleriet gör att den för min del inte är mer skrämmande än Re-Animator och långt ifrån lika rolig som den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 0:45

Alltså, Blue Velvet fungerar lite på samma sätt för mig. Överdrivet (men, IMHO, fungerande och effektivt) skådespeleri och på något vis jävligt läskigt och fruktansvärt roligt samtidigt. Jag älskar när en filmskapare lyckas med den balansen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tis apr 10, 2007 0:46

Har inte sett ACO på många år, men jag misstänker att jag fortfarande skulle tycka väldigt bra om den. Hur bra är svårt att säga. Definitivt över noike, antagligen under caffeineaddict, och jag hoppas inte det där ordvalet ger någon skrämmande mentala bilder nu.

Misstänker att jag inte skulle placera den i toppen av Kubricks filmer, dock.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis apr 10, 2007 0:47

Blue Valvet fungerar på det viset, det kan jag ge dig. Men Lynch har å andra sidan förmågan att ge personregi.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 0:48

adolvsson skrev:Misstänker att jag inte skulle placera den i toppen av Kubricks filmer, dock.

2001, now and forever. Om inte annat så för att det verkar reta en himla massa människor. ACO som tvåa dock. Strangelove eller Lyndon som trea. Det brukade vara Strangelove, men Lyndon växer ännu mer för varje omtitt (Lyndon är BTW också en film som fungerar lysande både som komedi och seriös film samtidigt).

EDIT: Det gör flertalet Kubrick-filmer nu när jag började tänka på det. Hälften åtminstone.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis apr 10, 2007 0:52

caffeineaddict skrev:2001, now and forever. Om inte annat så för att det verkar reta en himla massa människor.
Vad är det för människor du umgås med? Jag tycker jag retar upp mer människor genom att inte ha den som favorit bland hans filmer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 0:54

noike skrev:
caffeineaddict skrev:2001, now and forever. Om inte annat så för att det verkar reta en himla massa människor.
Vad är det för människor du umgås med? Jag tycker jag retar upp mer människor genom att inte ha den som favorit bland hans filmer.

Tror inte jag har träffat en person förutom syrran som inte himlar med ögonen och kallar den "astråkig" och "överskattad" varenda gång man nämner att man ens gillar den. Då låter jag bli att nämna att jag tycker det är en av de 20 bästa filmer som överhuvudtaget gjorts.

Damn, nu vill jag se om varenda Kubrick-film... länge sedan jag såg någon förutom Full Metal Jacket.
Senast redigerad av caffeineaddict tis apr 10, 2007 0:55, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tis apr 10, 2007 0:54

caffeineaddict skrev:2001, now and forever. Om inte annat så för att det verkar reta en himla massa människor. ACO som tvåa dock. Strangelove eller Lyndon som trea. Det brukade vara Strangelove, men Lyndon växer ännu mer för varje omtitt

2001 ligger högt upp, absolut. Strangelove likaså, förstås. Jag är svag för The Shining också, fast det kanske också beror mycket på hur jag såg den och hur rädd jag blev. Fast absoluta favoriten, min etta, är Lolita.

Lyndon har jag faktiskt inte tagit mig till att se än. Det känns skamligt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis apr 10, 2007 0:56

caffeineaddict skrev:Tror inte jag har träffat en person förutom syrran som inte himlar med ögonen och kallar den "astråkig" och "överskattad" varenda gång man nämner att man ens gillar den.

Det där Norrköping... Mysko ställe.

Jag hade tänkt se om the Killing idag. Det blev inte av. Imorgon!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 0:58

adolvsson skrev:Fast absoluta favoriten, min etta, är Lolita.

Håller inte med, men samtidigt kan jag fullständigt förstå det. Den är underbar. Alltså, jag tycker varenda Kubrickrulle förutom Spartacus och Killer's Kiss är rent guld. Spartacus och Killer's Kiss är silver. Jag är en sån extrem fanboy när det kommer till karln. Han är och förblir min favoritregissör genom tiderna.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Murnau » tis apr 10, 2007 1:23

Jag älskar Kubrick, men jag har efter flera omtittar fortfarande inte riktigt förstått mig på storheten med 2001. Den känns helt OK, men den är så fruktansvärt seg att den tar alldeles för lång tid att komma fram till någon som helst poäng. Som tur var finns det ju i alla fall en och annan poäng med filmen, så den är ju ändå så pass bra att jag trots allt känner för att se om den nån gång då och då. Men jag rankar den nog en bit ner bland Kubricks filmer. Barry Lyndon är ju också lite långsam, men den filmen tycker jag inte direkt lider av det på samma sätt som 2001 gör.

Och appropå 2001 förresten. Har ni Kubrickfans sett Dark side of the moon (Opération lune)? Jag tycker den är hysteriskt rolig! Speciellt Donald Rumsfeld är väldigt kul. Man kan ju nästan få för sig att karln har humor när man ser den här filmen. Förutsatt att han visste vad det var han medverkade i i och för sig.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 11:03

Murnau skrev:den är så fruktansvärt seg att den tar alldeles för lång tid att komma fram till någon som helst poäng.

Ja, jag tror det är det som är själva testet/grejen. Jag tycker inte filmen är seg. Alls. Bara första gången jag såg den, när jag var tretton, tyckte jag den var seg i en bit (stargate-sekvensen). Annars har jag aldrig tyckt det under det halvdussin (?) gånger jag sett den. Jag sitter som i en trans, det känns t.ex. som att lyssna på en bit musik man älskar (vilket det väl på sätt vis är under stora bitar, men dessutom med fantastiska bilder till).

Men den franska filmen har jag inte sett eller ens hört talas om. Måste kollas upp!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Murnau » tis apr 10, 2007 12:17

caffeineaddict skrev:Men den franska filmen har jag inte sett eller ens hört talas om. Måste kollas upp!

Det är alltså en mockumentary som i princip bygger på konspirationsteorin att den första månlandningen var ett pr-jippo från amerikanska staten som behövde tävla med Sovjet i rymdracet men inte hade råd eller möjlighet att faktiskt landa på månen. Man anställde därför Stanley Kubrick för att filma landningen i en studio. Han gick gärna med på det eftersom han då fick löfte från NASA om stort stöd i form av pengar och utrustning till den rymdfilm han själv planerade: 2001. Ett tag efter att fejkmånlandningsfilmen var klar började dock NASA få kalla fötter och var rädd att någon inblandad skulle skvallra. Så USA började skicka CIA-agenter efter alla som jobbat på filmen för att tysta dom för gott, inklusive Stanley...
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav sp1keout » tis apr 10, 2007 12:20

Do not create a television series about a group of people who crash-land on an island if you don't know where you're going with it. Don't just make it up as you go along, because if you do it's going to start sucking very quickly. - Seth MacFarlane

Din signatur var det bäst jag läst i mannaminne.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Murnau » tis apr 10, 2007 12:44

sp1keout skrev:Do not create a television series about a group of people who crash-land on an island if you don't know where you're going with it. Don't just make it up as you go along, because if you do it's going to start sucking very quickly. - Seth MacFarlane

Jag är inget stort Lost-fan. :)
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav MissKittyFantastico » tis apr 10, 2007 16:29

Murnau skrev:
sp1keout skrev:Do not create a television series about a group of people who crash-land on an island if you don't know where you're going with it. Don't just make it up as you go along, because if you do it's going to start sucking very quickly. - Seth MacFarlane

Akta dig så inte Ulrica får se den signaturen.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav caffeineaddict » tis apr 10, 2007 16:30

Han har ju haft den hur länge som helst, hon borde ha sett den vid det här laget tycker man. Han blir nog straffad förr eller senare. :P

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Murnau » tis apr 10, 2007 16:31

MissKittyFantastico skrev:
Murnau skrev:

Hmm... du har rätt. Det kan bli allvarliga konsekvenser av det.
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof

Inläggav noike » tis apr 10, 2007 16:33

Murnau skrev:
sp1keout skrev:Din signatur var det bäst jag läst i mannaminne.

Jag kan skydda honom. Lost är djävulen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » tis apr 10, 2007 17:50

noike skrev:
Murnau skrev:

you are my halfhero
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis apr 10, 2007 20:15

HippieSpellan skrev:
noike skrev:
Murnau skrev:

you are my halfhero

Lost var bra i ca 10 avsnitt, sen sög det. Ulrica gillar Lost för att Josh är med. :D Vi får väl köra google bildsök och posta en bild på Josh om Ulrica blir arg, för då blir hon nog gladare. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » tor apr 12, 2007 22:59

Glömde att jag sett pans labyrinth i norrlandsveckan, och den var faktiskt bättre än vad jag trodde. speciellt slutet, det kändes realistiskt.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film