Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 0:50

tror det hade vart lite annorlunda om de första säsongerna hade visats i svensk tv i samma utsträckning som tex helgonet..
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » mån mar 26, 2007 0:52

HippieSpellan skrev:tror det hade vart lite annorlunda om de första säsongerna hade visats i svensk tv i samma utsträckning som tex helgonet..

Och inte undanknuffade klockan tre på en lördagseftermiddag på ZTV? Jag tror du har rätt. Delvis i varje fall.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » mån mar 26, 2007 0:54

noike skrev:
HippieSpellan skrev:tror det hade vart lite annorlunda om de första säsongerna hade visats i svensk tv i samma utsträckning som tex helgonet..

Och inte undanknuffade klockan tre på en lördagseftermiddag på ZTV? Jag tror du har rätt. Delvis i varje fall.

ztv fanns väl inte då heller =DD
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Peak » mån mar 26, 2007 0:56

Jag såg på varenda avsnitt när de gick på ZTV. Jag blev förgrymmad när de efter några säsonger började om från början igen. Före det hade jag sett på en del inspelade avsnitt från TV 1000 (som faktiskt var de första som visade Doctor Who).

Tyvärr visade båda bara säsong... 12-13 eller så (De började iaf med "Planet of the Spiders", sista avsnittet i säsong 11, och jag tror att de slutade med "Pyramids of Mars", men de visade avsnitten i lite fel ordning. Vilket gör att jag är lite osäker.

För mig personligen spelar det inte så stor roll om Doctor Who får stora tittarskaror i Sverige, huvudsaken är ju att de får stora tittarskaror i England. Risken finns ju dock att vi inte får se mer än säsong 1 av serien här ifall den tankar alltför mycket.

Jag vill se på "The Chrismas Invasion" på julafton!!!
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav Peak » mån mar 26, 2007 13:37

Nördiga tittarsiffror... So far:

1x01 - Rose: 155 000 (Män: 75 000/Kvinnor: 85 000)
1x02 - The End of the World: 125 000 (Män: 70 000/Kvinnor: 55 000)
1x03 - The Unquiet Dead: 145 000 (Män: 60 000/Kvinnor: 80 000)
//Peak

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav AKS » mån mar 26, 2007 18:00

Den verkar i alla fall behålla en ganska stor del av första avsnittet-tittarna. Hittills i alla fall. Synd att serien förtjänar tokigt många fler tittare dock... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peak » tor mar 29, 2007 17:39

Säsong 3-trailer!!!onene!!!eleven11

http://freemaagyeman.com/news/2007/03/2 ... ideo-clip/

I andra nyheter, så tog jag mig en titt på årets Hugonomineringar som nyss släpptes:

Dramatic Presentation, Short Form
Battlestar Galactica, “Downloaded.” Writers Bradley Thompson and David Weddle. Directed by Jeff Woolnough. (NBC Universal/British Sky)
Doctor Who, “Army of Ghosts” and “Doomsday.” Written by Russell T. Davies. Directed by Graeme Harper. (BBC Wales/BBC1)
Doctor Who, “Girl in the Fireplace.” Written by Steven Moffat. Directed by Euros Lyn. (BBC Wales/BBC1)
Doctor Who, “School Reunion.” Written by Toby Whithouse. Directed by James Hawes. (BBC Wales/BBC1)
Stargate SG-1, “200.” Written by Brad Wright, Robert C. Cooper, Joseph Mallozzi, Paul Mullie, Carl Binder, Martin Gero, and Alan McCullough. Directed by Martin Wood. (Double Secret Productions/NBC Universal)
//Peak

Peak
Minion

Inläggav AKS » tor mar 29, 2007 18:06

Oh, skådespelare: JOHN SIMM!!!!!!!!!!!!!!!!!! Visst var det han? :lovebunny:

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peak » tor mar 29, 2007 18:08

Japp.
//Peak

Peak
Minion

Inläggav AKS » tor mar 29, 2007 18:44

Wiiie!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sp1keout » tor mar 29, 2007 22:13

Jag såg Doctor Who idag, hahaha, vilken festlig serie!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HippieSpellan » tor mar 29, 2007 22:17

på tv? vi zappade förbi det idag, så det kanske var precis samtidigt som du tittade. scary hade inte det vart då
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav sp1keout » tor mar 29, 2007 22:43

HippieSpellan skrev:på tv? vi zappade förbi det idag, så det kanske var precis samtidigt som du tittade. scary hade inte det vart då

"huh? i cant understand..."
Jag såg det på ettan tror jag. Var ganska sjukt, och knasigt. Men roligt... och bitvis riktigt underhållande.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HippieSpellan » tor mar 29, 2007 22:44

du såg det alltså på tv, det var det enda jag menade.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Garim » fre mar 30, 2007 8:39

HippieSpellan skrev:såg det alltså på tv

Knasigt...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Peak » fre mar 30, 2007 11:08

Fortsätter med nördiga tittarsiffror:

1x04 - Aliens of London: 165 000 (Män: 80 000/Kvinnor: 85 000)
//Peak

Peak
Minion

Inläggav AKS » fre mar 30, 2007 11:19

YAY! Det går uppåt. Trevlig trend. (Hoppas det är en trend bara... :))

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Peak » fre mar 30, 2007 11:23

Tyvärr går det väldigt långsamt uppåt, men det är serierekord i alla fall.. :D
//Peak

Peak
Minion

Inläggav Illyria » fre mar 30, 2007 12:01

Antikrundan är ju slut nu och slukar inte 2 miljoner tittare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peak » fre mar 30, 2007 12:20

Nix, men jag förundras över att ett matprogram tydligen kan få 740 000 tittare (Konkurrenten Saras Kök)
//Peak

Peak
Minion

Inläggav HippieSpellan » fre mar 30, 2007 13:55

Garim skrev:
HippieSpellan skrev:såg det alltså på tv

Knasigt...

I know, det var därför jag tyckte det hade vart scary om han hade kollat EXAKT då vi råkade zappa förbi... det hade vart som ett tecken
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav noike » sön apr 01, 2007 4:30

3.01 Business as usual. jag brukar tycka att Russellskrivna avsnitt är lite svagare än de andra och i sådana fall är vi inne för en sjujävlar säsong.

Och jag läste titlarna på avsnitten på http://www.tvrage.com/DoctorWho_2005/episode_list/ och nu är jag i extas, svårt att vänta för jag vill ha allihopa redan imorgon. Lysande avsnittsnamn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HippieSpellan » sön apr 01, 2007 4:46

jag känner mig ganska värdo... satt halva dagen igår (minst halva) och kollade i listan över tvserier för dagen och missade totalt att drwho hade kommit. läser inte bara selektivt utan kasst också.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » sön apr 01, 2007 4:52

3x01
Martha! Inte för att jag tvivlade på henne som kompanjon, har trots allt en massa tilltro till RTD, men det var ändå en positiv överraskning. Jag gillar verkligen karaktären, vad hon kan komma att tillföra, och att hon känns helt annorlunda från Rose.

noike skrev:jag brukar tycka att Russellskrivna avsnitt är lite svagare än de andra och i sådana fall är vi inne för en sjujävlar säsong.

Kommer du ihåg hur vi förra året diskuterade att Russels 3 sista manus för S2, dess kraftigt förhöjda kvalité, lovade gott inför framtiden? Jag tror inte vi behöver vara oroliga. Det känns verkligen som om han hittat sin DW-form.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » sön apr 01, 2007 9:45

Men va fan!! Detta avsnitt fanns inte listat hos MyEpisodes och då är jag helt körd!!

Ah, just det! Kom ju på att jag sett alla avsnitt i efterhand och kom inte ihåg att jag inte lagt till den till Myeps. Ja, ja... nu är det ordnat och nu ska jag bara ladda ner.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön apr 01, 2007 10:53

3.01: Wiiieee! Så, så , SÅ bra!!

Aww, the Doctor! Vad jag saknat honom! Så förbaskat charmig. Och Martha var riktigt bra hon med. Känns som att detta kan bli en riktigt, riktigt bra säsong.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HippieSpellan » sön apr 01, 2007 12:32

3.01
Jag trodde verkligen inte att det skulle bli så bra men det var det faktiskt, både manus och utförligt.
är det meningen att de ska ha ett kärleksförhållande nu när hon blev så till sig? Jag trodde verkligen inte att jag skulle gilla martha men hon fungerar absolut. fast jag gillade rose med.
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav adolvsson » sön apr 01, 2007 13:45

HippieSpellan skrev:är det meningen att de ska ha ett kärleksförhållande nu när hon blev så till sig?

Nah. Eller, jag vet förstås inte, men jag tror att dom bara retades. Lite med varandra och mest med publiken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav wyndham » sön apr 01, 2007 23:25

3x01
Jaaaa! Doctor Who! Man blir så glad. Martha är läkarstuderande. Tycker om Martha. Billie Piper var once in life time, så det går inte att jämföra. Men jag ser förbaskat mycket fram emot den här säsongen.

Angående RTD så tycker jag att hans svagare stunder tillhör undantagen. Trots att han inte gjort så många av dom bästa avsnitten så slår han lätt genomsnittet.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav HippieSpellan » sön apr 01, 2007 23:28

adolvsson skrev:
HippieSpellan skrev:är det meningen att de ska ha ett kärleksförhållande nu när hon blev så till sig?

Nah. Eller, jag vet förstås inte, men jag tror att dom bara retades. Lite med varandra och mest med publiken.

de gjorde ju något liknande med rose med... det är så svårt. jag vills e det som bara varmt och vänligt,men om man ser på de som har varit resekamrater tidigare så är det ju swooning, men inte så jättemkt bitch"you stole my man" eller så
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film