Ruccola skrev:Är det bara jag som har problem med att ljudet är helt värdelöst i de senaste avsnitten? Det brummar
lilith skrev:3.18
Ny mystiskt snubbe som spelar spel och är filosofisk. Kul. Och Lee ska hjälpa till i försvaret av Baltar. Jättekul.
De senaste två avsnitten har varit riktigt bra.
AKS skrev:Boomer och Athena... som ni vet, men kanske glömt bort, har jag alltid hatat denna cylonmodell. Boomer för att hon är Boomer och jag har ingen sympati för henne. Athena för att jag hatar det faktum att alla litar på henne och hon tycker att hon är värd att litas på. Hallå?! Hon kan fortfarande vara en sleeper!! Det skulle inte ens hon själv veta om.
Helo... Kär i en cylon. Har tyckt illa honom sen Caprica-tiden pga detta..
AKS skrev:. Blir hon dödad i ett uppdrag hamnar hon per automatik på ett cylonskepp där de kan tortera henne. .
AKS skrev:Sen så är cylonerna helt klart inte mänskliga utan maskiner. Det betyder inte att de är mindre värda per automatik bara att de inte är människor. Sen så menar jag här inte att de inte beter sig som människor för de gör de uppenbarligen. Vilket väl i slutändan innebär att jag håller med noike. Typ. :)
AKS skrev:Problemet är väl att ingen *vet*. Det är mitt problem. Galactica-peepsen borde inte vara säkra på om hon inte är sleeper -- hur skulle de kunna vara säkra på det? Det är mitt problem.
noike skrev:De är ingen åtskiljd ras förutom i uppfostran. Typ.
AKS skrev:Det finns hur många som helst av dem, men bara 12 (13?) personer egentligen på så sätt att de har lika minnen och i stort beter sig lika.
lilith skrev:Så ser jag inte på det alls. De är helt olika personer, med sina egna medvetanden och minnen. Fast lika personlighet från "födseln" (lite som enäggstvillingar). Vi har ju redan sett, att trots att samma modell har samma personlighet, träffar de individuella val. Jag tänker mig att de utvecklar en egen identitet utifrån sina egna erfarenheter och unika minnen, liksom människor.
Sharon-Athena är här ett problem i den teorin, med minnena från Boomer. Jag ser det som en manus-miss (se diskussion tidigare i tråden), då det inte stämmer alls med de andra modellernas mönster.
AKS skrev:Det med minnena har jag alltså fått från Sharon-Boomer, men var har vi fått veta att det inte förekommer hos de andra. Jag menar, de kanske inte delar alla minnen, men några? Jag ifrågasätter alltså inte det hela utan undrar när de fastställt att de inte delar minnen och att Sharon/Boomer alltså är unikum
AKS skrev:Jag tänkte också på att överföringen kunde ske iom att de "återföds", men precis som du sa så stämmer inte den teorin.
Får de olika versionerna insikt i sleeper agentens ageranden kanske? För att kunna "sätta igång" dem vid rätt tidpunkt så har de koll på just de klonerna? Hm, låter komplicerat det med.
noike skrev:Och fick inte Lucy Lawless karaktär vara ensam om att behålla sina minnen efter en återuppväckning?
.
AKS skrev:Inte för att jag tror vi sett det sista av Katie Sackhoff(sp?), men nog skulle BSG klara sig utan Starbuck alltid. Det har de två senaste avsnitten visat.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare