Prison Break

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » sön feb 11, 2007 23:43

Nu har jag sett ikapp PB! :lovebunny:

2x16
Haywires slutscener var galet bra... Det återkommande temat om tragiska människoöden är en av de saker jag gillar mest med serien. Tweener som bara stulit baseballkort. Haywire som alltid behandlats illa. :(
"A way out? Out of this maze..?" Hur han levererar den repliken! Och så musiken. :lovebunny:

Det har blivit väl många avsnitt med non-stop action den senaste tiden, så det här kändes som en klar förbättring. Med ett tempo som lyfter serien snäppet högre. Många långsammare scener, men ändå lite action med jämna mellanrum.

Jag måste också nämna T-bag och familjen i bilen. Underbart!

Och den Michael/Sarah-scen jag gillade bäst (även om the kissing fick mig att småklappa händerna och ropa "romance!") var den i slutet precis innan de gick in i huset. "Me too." Och hur glasdörren användes när de filmade den scenen. Snygg regi över huvud taget i det här avsnittet! 8)

Fantastiskt bra! SUGOI! :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » lör mar 10, 2007 13:58

(spoiler 2.19) Detta gillade jag oerhört mycket. Bästa PB avsnittet på ett bra tag. Vändningarna fram och tillbaka som fungerade och den slutgiltiga lösningen av presidenten där hon mer eller mindre spottade på de som försöker styra henne.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav lilith » fre mar 16, 2007 20:49

Väldigt tyst i den här tråden?! :eek:

Såå dåligt är det inte ;)

Pga tidsbrist har jag inte kollat på PB sen uppehåller. Detta är ju en serie som lämpar sig alldeles utmärkt att streckse. Nåja, lyckades se två avsnitt idag.

2.14-2.15
Såklart dog han inte, det knarkande rövhålet. Having said that, så tycker jag rätt synd om honom nu.
C-note och Sucre är så tradiga att jag nästan spolar fram...
Haywire har mördat igen. Stackars tjejen. Jag vill se honom på flotten nu, seglandes iväg och landa på nåt spännande ställe. Han är ju lite som gubben i lådan.
Och jag vill se Sara och pretty-boy tillsammans nu. Undrar vad Kellerman ska göra nu. Ska han tro på presidenten? Eller vill han ha hämnd? Och vad händer när Sara och Kellerman möts?
T-bag är ju mest galen. Han verkar inte alls ha nån plan. Det tycker jag han borde ha, så länge som han väntat på det här.

Jag tycket det är rätt bra nu. Inte så många plot twists att jag blir yr i huvudet, men ändå smarta grejer som det där med tv-inspelningen och "lögnerna".
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav AKS » fre mar 16, 2007 21:21

Jag diskuterar PB på Tv-land. Det är en Tv-landserie för mig, precis som en del andra serier är bf-serier. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » fre mar 16, 2007 21:31

Jag är fortfarande redigt förtjust i PB. Storslagen underhållning, även om det aldrig kommer bli en av de riktigt stora serierna för mig.

(spoiler S2) Men jag undrar om de inte borde försöka avsluta det snart själva innan det dras aaaalldeles för långt. Hade hoppats att de skulle inse att två säsonger var lagom, men så verkar det ju inte bli...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » fre mar 16, 2007 21:39

caffeineaddict skrev: (spoiler S2) Men jag undrar om de inte borde försöka avsluta det snart själva innan det dras aaaalldeles för långt. Hade hoppats att de skulle inse att två säsonger var lagom, men så verkar det ju inte bli...

Medhåll. Men så här är det tydligen:

(spoiler för hur de har planerat serien (inget om handlingen)) The original conceit was coming out of the gate to go 44 episodes. And that was with the assumption that no one would ever watch the show. With increasing success, you have networks that have commodities, particularly a show like this that I believe is in 42 countries right now I think. For a corporation like FOX it's a cash cow, and that's not something you turn away from. And so the long and short of this is if Matt and I said, 'The show's over [after] 44 episodes.' They would go, 'You're over at 44 episodes.' So having faced that very real business aspect, we've kind of found what we feel is a really great middle ground which is - we preserve everything creatively from those first two seasons, close the door on those seasons as we originally intended and yet have the connective tissue that will allow us to turn a new card and evolve it in season three. So we feel really good about telling the original story in the 44 episodes but also platforming season three so I think it is the best of both worlds.
(Från http://www.thefutoncritic.com/rant.aspx?id=20070312_prison.)

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav LWes » fre mar 16, 2007 21:51

Jag tycker att det är jättebra att dom vill göra det bästa av situationen. Jag tycker att det vore fräscht om den tredje säsongen var en helt ny start med någon annan som ska ta sig ut ur fängelse, men fortfarande bygga på kontinuiteten även om allt inte skulle ha direkt att göra med dom två tidigare säsongerna.
Det enda problemet med det är väl dock att FOX förmodligen inte vill släppa Wentworth Miller eftersom han är så populär.
Dom skulle kunna börja på nytt, men ändå på något sätt ha kvar Michael och Linc i serien, för att låta tredje säsongen handla om dom... Ja, jag känner som er att det blir utdraget och vad skulle hända med dom som gör att det fortsätter vara lika bra?
Jag tycker fortfarande att serien är jättebra och tror mycket väl att den kan fortsätta vara det i tredje säsongen om dom kommer på något smart.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Simon » fre mar 16, 2007 22:07

@ LWes

Kan du inte bara se om serien och hålla för öronen och skrika "STEFAN!" och "OLLE!" och "KARIN!" och "TORD!" osv, osv, så fort de nämner namn?
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav LWes » fre mar 16, 2007 22:18

Gör det själv!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Simon » fre mar 16, 2007 22:54

Meh, JAG vill inte se samma serie en gång till med andra skådespelare! :O
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav LWes » fre mar 16, 2007 22:57

Simon skrev:Meh, JAG vill inte se samma serie en gång till med andra skådespelare! :O

Du följer väl Bones, och precis som CSI och dom andra liknande serierna är det ju typ samma sak varje avsnitt :o :o :o
Ah! Vad säger du nu då?!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre mar 16, 2007 23:35

LWes skrev:
Simon skrev:Meh, JAG vill inte se samma serie en gång till med andra skådespelare! :O

Du följer väl Bones, och precis som CSI och dom andra liknande serierna är det ju typ samma sak varje avsnitt :o :o :o
Ah! Vad säger du nu då?!

BITCHFAJT!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Simon » lör mar 17, 2007 0:11

Hahah!

Jamen jamen jamen.. Om David Boreanaz spelade Björne så skulle jag följa det också! :P
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav CheeseGuy » tis mar 27, 2007 18:53

2.21. Jag tycker de två senaste avsnitten har varit rätt lysande för att vara Prison Break. Det är inte lika spännande som slutet av säsong 1, men här finns å andra sidan faktiskt lite fungerande drama (tyvärr slarvas mycket bort eftersom de envisas med att göra billiga twistar eller spänningsmoment av allt). Framförallt Kellerman i det här avsnittet, även om självmordsförsöket hade mått bra av lite mer uppbyggnad (var han ens med i förra avsnittet?). Det var underbart när han klev in i rättssalen i slutet.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis mar 27, 2007 21:49

(spoiler 2.21) Jag måste säga att efter hans besatthet med Michaels plan så var det en underhållande och mörkt humoristisk twist att Mahone nu vill bli den som tjänar på de sista stegen av den. Inspirerat!

Ja, Kellerman. Fascinerande att han på något sätt nästan varit sympatisk hela säsongen fast han är ond som få. Det är faktiskt den här serien riktigt bra på, att skapa ordentliga Bad Guys som man av nån jäkla anledning ändå bryr sig om: T-Bag, Kellerman, Mahone. Mest bara Bellick av huvud-ondingarna som jag egentligen inte bryr mig om nåt särskilt på det viset (trots deras försök att visa att han var en stackars ensam alkoholist som bodde med sin mamma...). Men han är ganska underhållande ändå. Och nu antar jag att det är HAN som måste Prison Breakas av Michael. Så det kan gå...

Sen kan jag fortfarande tycka att Sucre är ett irriterande klantarsel och vara glad över att C-Note förhoppningsvis för alltid är ute ur serien, men men...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tomas » fre mar 30, 2007 17:05

T-Bag kommer till sci-fi mässan i Göteborg 28 - 29 april

http://propworld.nu/
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » fre mar 30, 2007 21:41

Wow! :eek: Synd att jag inte har råd att åka nånstans. Vartenda öre måste sparas till London-resan i sommar... :(

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tis apr 03, 2007 12:05

(spoiler 2.22) Vissa saker kändes ganska ansträngda, men det finns alla möjligheter till att det här ska fortsätta vara grymt underhållande i en säsong till. På det stora hela har S2 varit tokigt kul (vilket jag ju inte jämt tyckte S1 var). Men jag kommer sakna Kellerman. Och hoppas, hoppas, hoppas att Fichtner skrivit på för en hel säsong till: Alex Mahone har blivit en av de mer komplicerade och välskrivna "badguysen" i en sådan här slags serie (jämför t.ex. med varenda badguy någonsin i 24).

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » tis apr 03, 2007 21:19

Ev. spoiler om karaktär och S3 utifrån caffeines inlägg: Enligt Fichtner för nån vecka sen har FOX rättigheten att ta med honom i S3, men enligt honom (lurades han?) så hade han då ännu inte hört nåt om S3. Sjukt i så fall. De måste naturligtvis ha med honom om de har det i kontraktet. Men det faktum att han inte gick in i Sona samtidigt som Michael kanske betyder nåt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis apr 03, 2007 22:24

2x22 :o :o
Jag tyckte det var jättebra. Först hur allt löste upp sig med Paul och rättegången och ända till att dom var så gulliga på båten, och det var smart hur Michael satt dit Mahone och bra att T-Bag får fortsätta vara inlåst, och det var okej att Paul blev skjuten (dock kan man ju inte vara 100%, för man fick det ju aldrig bekräftat, han kanske blev räddad!) och avsnittet kändes så långt och jag var beredd på att det skulle ta slut när Agent Kim kom till båten. Tur att det inte tog slut där! Efter det började allt gå åt helvete, vilket ju inte är kul, men det är spännande :) och sen hur det slutade var mycket spännande, fan ta dom. Jag tänkte innan att det vore kul om Michael, Mahone, T-Bag och Bellick alla blev inlåsta i Foxriver, men det hade varit lite ologiskt att alla skulle skickas dit och om dom alla hamnar i Panamaniskt (det kan inte vara ett ord va?) fängelse kan det bli mycket spännande!
Det är så skönt att C-Note klarade sig iväg och är fri med sin familj, men vad ska hända med Sucre? Jag vet att alla klagar på att han är tråkig eller whatever, men jag tyckte så synd om honom i det här avsnittet när han var skadad och han ändå måste rädda sin tjej för att hon inte ska dö, och jag undrar verkligen vad som kommer hända med det, för den här serien är inte en som skulle bara lämna den tråden olöst. Sammtidigt kan dom inte hoppa i tiden nästa säsong (låta det börja några månader senare eller nåt) för då borde hon redan vara död. Jag tycker det vore bra om Sucre hittar henne och sen kastas i samma fängelse som dom andra, för jag tycker att han är en bra sidekick.
Nästa säsong kan bli jättebra, jag vet i alla fall att jag kommer följa den med spänning!!!

Den här serien är så bra som serier borde vara!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis apr 03, 2007 22:29

(spoiler 2.22) S3 måste typ starta bara dagen efter S2 eller nåt, annars är nog Bellick (och, för den delen, Sucre) redan körd. Han såg inte ut att ha blivit trevligt behandlad. Men så var det ju mellan S1 och S2 också, började bara minuter efter. Hela serien hittills ska väl inte ha tagit mer än några månader i "intern tid" va? Eller ännu kortare?

Sen störde jag mig lite på att det kom maskerade karlar från ingenstans och sköt ihjäl Kellerman, särskilt efter att han offentligt sagt att "de kommer döda mig". The Company borde naturligtvis låtit den uppenbart mutade vakten döda honom och köra samma "han försökte rymma"-story som med Mahone/Tweener. Hur fan ska de försöka få det där att vändas i medierna utan att de avslöjar sig själva?

Jag fick definitivt känslan av att Mahone också skulle vara inspärrad i Sona nu, om än inte på samma avdelning.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » ons apr 25, 2007 22:25

Glorificus skrev:Nu har jag sett ikapp PB! :lovebunny:

Det har inte jag kan ja lungt säga :rolleyes:

Jag följde ju PB på tv3 när det började - till avsnitt 11-12 eller ngt - sedan missade jag massor och kunde inte komma in i det igen. Då tog jag hem hela säsong 1 i somras och på datorn har det legat och tagit upp onödig plats. Men jag bestämde mig till slut för att se ikapp. De första avsnitten, som jag sett förr, var verkligen olidliga att ta sig igenom. Tyckte det var en bra serie första gången men detta bevisade att det är ingen DVD-inköps serie, eller reprisserie för den delen. Sedan kom det äntligen, jag var ikapp mig själv! Intresser för serien ökade genast pch den kändes mer intensiv och spännande, även om jag inte håller med kritikerna om att det är en sådan nagelbitande spänning så att man dör; den är verkligen inte uppe i den spänningsnivån som BtVS/Angel eller t.ex Alias har uppnått för mig. Men bättre blev den, mycket! Sedan växte karaktärerna mer och mer på mig också, mer än första titten.

Nu har jag tre avsnitt kvar av säsong 1 (eller ja, när jag sett klart 19 som jag ser på nu) och säsong 2 är på G och jag har helt enkelt en fråga. Jag har klasskompisar (som är minst lika besatta av PB som jag är av BtVS) och de säger att jag i säsong 2 kommer att bli övertygad av att detta är den bästa serien som producerats. Stämmer det? Är kvalitetsskillnaden stor, eller likartad?

Annars så kan jag väl kommentera lite allmänt om de senaste händelserna, om jag ändå "väcker" tråden igen så kanske det är kul för er att höra lite kommentarer:

Spoiler fram t.o.m avsnitt 1x19
Min första tanke i början av 19 var: ABRUZZI!! :eek:
Jag måste säga att T-bags min var oprisbar när han såg John komma gående. Jag tycker det är lite tråkigt att Stormare inte står med som regular utan som special guest, jag tycker nämligen att han är en väldigt intressant karaktär.
För att nämna ett annat "T-Bag moment" just i 19 så gillade jag också kommentaren när han tittade på när John bedde i matsalen: "I'm gonna need a blade!". Vi har nämligen inte så många komiska tillfällen i serien så man får göra vad man kan med den lilla man har. Hade dock hellre sett en lite mer komisk leverering av repliken.

Annars så kan jag knappt bärga mig till att de bryter sig ut ur fängelset. Det känns som om det är dags, jag hoppas det händer redan nu i 19 för jag är trött på fängelset (tror inte jag orkar många fler avsnitt där Scofield går omkring och tittar på massor av konstruktion och hittar problem) Det har blivigt lite ologiskt med alla problem som uppstått ur något som kändes så välplanerat i början (bara när han brände sig på ryggen på *exakt* på det stället där vägen ut var.) så lite utomgående action kan bli intressant. Dock är jag orolig på hur länge det kan funka, vet ngn hur många säsonger som är planerade?

Angående förra avsnittets olycka och mannen som hämtade Linc (hans möjliga pappa) så ska det bli riktígt intressant att se hur detta visar sig stå till. Är han ute nu och kommer Michael rymma utan Linc för han vet ju inte att han redan är ute?

Nu ska jag se klart på säsongen, jag förväntar mig en enorm cliffhanger (de är alltid kul) :D
Senast redigerad av HeY ons jun 27, 2007 21:56, redigerad totalt 3 gånger.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » ons apr 25, 2007 22:28

Säsong 2 börjar bra, men har en rejäl, extremt rejäl svacka, runt mitten. Jag älskade S1, men är inte ett fan av S2. Dock är det inte så illa att jag slutat se serien (som jag tex gjort med Veronica Mars som jag älskade långt mycket mer än PB under S1). Men... nja till S2. Det beror ju naturligtvis på vilken smak man har också.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » ons apr 25, 2007 22:45

AKS skrev:Säsong 2 börjar bra, men har en rejäl, extremt rejäl svacka, runt mitten. Jag älskade S1, men är inte ett fan av S2. Dock är det inte så illa att jag slutat se serien (som jag tex gjort med Veronica Mars som jag älskade långt mycket mer än PB under S1). Men... nja till S2. Det beror ju naturligtvis på vilken smak man har också.

En bra början låter bra, men en "extremt rejäl" svacka får mig nästan att rysa lite av fasa; det är ju aldrig kul att höra.
Däremot så älskar jag fortfarande Veronica Mars. Tyckte säsong 2 var minst lika bra och säsong 3 har haft en svacka men är långt ifrån dålig. Så kanske kommer jag ha en annan uppfattning av säsong 2 här också, jag hoppas faktiskt att jag har det också då en svacka aldrig är kul. Jag får helt enkelt vänta och se, men nu har jag åtminstående en åsikt som inte kommer från två tjejer med två inplastade "I Love WENTHWORTH" lägg på sina tröjor :D (såna kan man aldrig lite på!)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » mån apr 30, 2007 9:23

Chat med Robert Knepper (T-Bag) på aftonbladet.se idag!!!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav HeY » tor maj 10, 2007 16:57

Har sett fram till 2x07 nu - jag tycker hittils om S2 mer än S1 då jag tycker om att det är snabbare tempo. Men alla ologiska twistar och konstiga saker börjar göra mig tokig.

Sucre som stjäl pengarna t.ex. Det känns bara ... meh :?
Senast redigerad av HeY ons jun 27, 2007 21:59, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor maj 10, 2007 17:02

HeY skrev:Har sett fram till 2x07 nu - jag tycker hittils om S2 mer än S1 då jag tycker om att det är snabbare tempo. Men alla ologiska twistar och konstiga saker börjar göra mig tokig.

Sucre som stjäl pengarna t.ex. Det känns bara ... meh :?

2x08 - Ah, nu känns det bättre!

Bra att Surcre och Michael var i konspiration mot de andra. Mycket bättre! Det kändes så out-of-character att Sucre skulle förråda Michael.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » mån aug 13, 2007 23:01

Simon skrev:@ LWes

Kan du inte bara se om serien och hålla för öronen och skrika "STEFAN!" och "OLLE!" och "KARIN!" och "TORD!" osv, osv, så fort de nämner namn?

Det där var iofs väldigt roligt tyckte jag! :)

Såg just klart säsong 2. Strecksåg sista 7 avsnittena idag och jag måste säga att serien intresserar mig fortfarande väldigt mycket.

Slutet var om inte annat väldigt snopet möjligtvis.
Ser fram emot tredje säsongen, ska bli intressant.
Om än... kanske, det känns lite överdrivet från time to time.

Att Kellerman skulle ha blivit räddad och inte skjuten, den tanken slog mig inte ens. Jag är glad över att C-Note är borta, men att han fick ett lyckligt slut! Alla andra gick det verkligen åt helvete för, det som är så intressant

Caffe, jag skulle vilja säga att säsong 2 inte är längre än 3 veckor. Och då var det enda "One week later", spekulationer. Jag tog ett 9 månaders break, men andra halvan gick snabbt!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » mån aug 13, 2007 23:26

Jag ser jättemycket fram emot nästa säsong. Spännande serier är bäst. Jag älskar mina spännande serier.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tis aug 14, 2007 19:41

Spännande = Bra!
Dock så tycker jag att Prison Break är mycket överskattad. Jag tycker om det skarpt, men det har aldrig uppnått 24 eller Alias nivå när det gäller serier som lutar åt det här hållet av genre. Jag tror aldrig att jag t.ex kommer se fram emot PB mer än OTH men det är ju en smaksak. Jag ser i vilket fall fram emot säsong 3 väldigt mycket nu!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film