Glorificus skrev:Nu har jag sett ikapp PB!
Det har inte jag kan ja lungt säga
Jag följde ju PB på tv3 när det började - till avsnitt 11-12 eller ngt - sedan missade jag massor och kunde inte komma in i det igen. Då tog jag hem hela säsong 1 i somras och på datorn har det legat och tagit upp onödig plats. Men jag bestämde mig till slut för att se ikapp. De första avsnitten, som jag sett förr, var verkligen olidliga att ta sig igenom. Tyckte det var en bra serie första gången men detta bevisade att det är ingen DVD-inköps serie, eller reprisserie för den delen. Sedan kom det äntligen, jag var ikapp mig själv! Intresser för serien ökade genast pch den kändes mer intensiv och spännande, även om jag inte håller med kritikerna om att det är en sådan nagelbitande spänning så att man dör; den är verkligen inte uppe i den spänningsnivån som BtVS/Angel eller t.ex Alias har uppnått för mig. Men bättre blev den, mycket! Sedan växte karaktärerna mer och mer på mig också, mer än första titten.
Nu har jag tre avsnitt kvar av säsong 1 (eller ja, när jag sett klart 19 som jag ser på nu) och säsong 2 är på G och jag har helt enkelt en fråga. Jag har klasskompisar (som är minst lika besatta av PB som jag är av BtVS) och de säger att jag i säsong 2 kommer att bli övertygad av att detta är den bästa serien som producerats. Stämmer det? Är kvalitetsskillnaden stor, eller likartad?
Annars så kan jag väl kommentera lite allmänt om de senaste händelserna, om jag ändå "väcker" tråden igen så kanske det är kul för er att höra lite kommentarer:
Spoiler fram t.o.m avsnitt 1x19
Min första tanke i början av 19 var: ABRUZZI!!
Jag måste säga att T-bags min var oprisbar när han såg John komma gående. Jag tycker det är lite tråkigt att Stormare inte står med som regular utan som special guest, jag tycker nämligen att han är en väldigt intressant karaktär.
För att nämna ett annat "T-Bag moment" just i 19 så gillade jag också kommentaren när han tittade på när John bedde i matsalen: "I'm gonna need a blade!". Vi har nämligen inte så många komiska tillfällen i serien så man får göra vad man kan med den lilla man har. Hade dock hellre sett en lite mer komisk leverering av repliken.
Annars så kan jag knappt bärga mig till att de bryter sig ut ur fängelset. Det känns som om det är dags, jag hoppas det händer redan nu i 19 för jag är trött på fängelset (tror inte jag orkar många fler avsnitt där Scofield går omkring och tittar på massor av konstruktion och hittar problem) Det har blivigt lite ologiskt med alla problem som uppstått ur något som kändes så välplanerat i början (bara när han brände sig på ryggen på *exakt* på det stället där vägen ut var.) så lite utomgående action kan bli intressant. Dock är jag orolig på hur länge det kan funka, vet ngn hur många säsonger som är planerade?
Angående förra avsnittets olycka och mannen som hämtade Linc (hans möjliga pappa) så ska det bli riktígt intressant att se hur detta visar sig stå till. Är han ute nu och kommer Michael rymma utan Linc för han vet ju inte att han redan är ute?
Nu ska jag se klart på säsongen, jag förväntar mig en enorm cliffhanger (de är alltid kul)