Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » mån mar 05, 2007 23:41

gaspode skrev:jag är lite överraskad själv, det är ju skitbra tycker jag.
Men jag gillar att peta på småsakerna som stör mig.
"konstruktiv kritik" ;)

Ja, sånt är alltid bra:
Jag tycker att dom borde sätta lite mer ordning på allting istället för att flumma runt så mycket fram och tillbaka. Det vore bra om dom kunnde bygga upp mer av en hierarki för både dom "goda" och dom "onda", för det är så mycket karaktärer som känner till mycket och jobbar med varandra, men man vet inte vad dom håller på med eller vad deras positioner är innom det dom är del av. Jag skulle vilja ha "det här är en chef för den här avdelningen och dom här jobbar för honom" och sen gradvis avslöja mer av dom högre uppsatta karaktärerna och sammtidigt beta av dom lägre (låta dom dö efterhand som man jobbar sig uppåt), och speciellt med dom onda, som Linderman vore det bra och veta vad det är han vill, och om han t.ex. har supermän som jobbar för honom att man presenteras för dom "här är tre stycken karaktärer som har superkrafter och är onda" och sen låta dom slåss mot varandra och så dör folk, och sen får man veta att Linderman bara är en flunky åt någon ännu mäktigare som själv har någon farlig kraft som dom måste bekämmpa och sen till slut när dom gjort det får man reda på att den personen bara var en av sju jämnställda "bossar" o.s.v. och det behöver inte vara så att dom här är helt goda och dom här är helt onda, utan det får gärna vara sånna som är emellan, men jag vill ha en god och en ond sida.
Ja, jag vill att det ska vara som One Piece, jag erkänner att det är därifrån jag fått mina idéer om hur den ideella hierarkistrukturen byggs upp och avslöjas...
Det är min konstruktiva kritik. och "döda Niki. hon suger" :D
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » mån mar 05, 2007 23:47

Just det, jag glömde en viktig sak från avsnittet:
(spoiler 1x18) Vem var det Isaac ritade? Var det honom själv eller Peter som hade fått sin skalp kapad på hans målningar?
Fan, Isaac är så förstörd och förvirrad nu, jag undrar verkligen om han kommer överleva säsongen.

och anvående extraavsnitt som ni nämnde förut tror jag helt klart att Heroes har 23 avsnitt denna säsong, vilket är mycket bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Off » mån mar 05, 2007 23:48

Jag håller egentligen inte med dig LWes men som du sa det är så det fungerar i One Piece och därför måste det vara den ultimata lösningen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » mån mar 05, 2007 23:51

Ja, jag vet inte om jag riktigt håller med mig själv. Att ha det som plan innan man börjar en serie är GULD, men att sätta in det i något som redan är i rörelse som i Heroes är nog inte lika effektivt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Simon » mån mar 05, 2007 23:58

Ja, jag vet inte om jag riktigt håller med mig själv.

Det måste ju vara första tecknet på... något. :O

Hu, jag är fortfarande lite känslomässigt instabil efter förra avsnittet, men jag ska försöka våga titta vidare.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav gaspode » tis mar 06, 2007 0:16

Läste intressant på en torrentsida:

Previously on heroes i det här avsnittet var ju först Hiro på japanska, följt av ett montage utan den dåliga voice-overn som jag ondgjort mig över tidigare i tråden.

Enligt postaren på torrentkommentaren är det här studions sätt att göra previously-delen, men nbc har valt att lägga in sin egen, dummare, intro-grej istället.

Det här var ju den kanadensiska releasen, och de är inte lika korkade som nbc.
Senast redigerad av gaspode ons mar 14, 2007 22:18, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tis mar 06, 2007 0:19

gaspode skrev:Det här var ju den kanadensiska releasen, och de är inte lika korkade som nbc.

Tänk om NBC lägger ner Heroes nu, bara för att du kallade dom korkade. Tänk om dom blir alldeles lessna i ögonen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis mar 06, 2007 0:22

adolvsson skrev:
gaspode skrev:Det här var ju den kanadensiska releasen, och de är inte lika korkade som nbc.

Tänk om NBC lägger ner Heroes nu, bara för att du kallade dom korkade. Tänk om dom blir alldeles lessna i ögonen.

Fuck NBC. Tänk vad ledsen Martin skulle blivit efter att resten av forumet blev förbannade på honom för att han ensam såg till att serien lades ner.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis mar 06, 2007 0:24

:eek: :? :cry:

det var inte meningen!!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tis mar 06, 2007 0:34

gaspode skrev:det var inte meningen!!

Undo it! Undo it!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » tis mar 06, 2007 1:07

Så det är NBC:s fel när previously-delen är så usel att jag vill skrika. Ja, jag är med gaspode här. Korkat. Så skjut mig och skyll allt på mig om de lägger ner.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » tis mar 06, 2007 1:09

lilith skrev:Så det är NBC:s fel när previously-delen är så usel att jag vill skrika. Ja, jag är med gaspode här. Korkat. Så skjut mig och skyll allt på mig om de lägger ner.

yay, lilith!
tillsammans kan vi stå emot bf-mobben!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » ons mar 07, 2007 0:23

Heroes "will be off the air for a few weeks" enligt Greg Beeman.

Och det blir 23 avsnitt! Jag tyckte jag också att jag läst det nånstans, nångång. Ibland funkar hårddisken en trappa upp hos AKS också!

http://gregbeeman.blogspot.com/
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav The Ankh » ons mar 07, 2007 23:03

Är 108 ett dubbelavsnitt elelr så?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » tor mar 08, 2007 9:11

(spoiler tom 108) Jag älskar fortfarande. Är rädd att det ska falla som Lost & 4400 bara. Men än så länge mycket bra.

Blev lite irriterad på mig själv att jag inte hade räknat ut att hon den kortåriga tjejen var inblandad.

En annan grej... Varför pratar indierna engelska? Japanerna (som e helt underbara btw) pratar ju japanska med varandra. Konstigt tycker jag.

Är nyfiken på vad som ska visa sig med Nicki. schizofreni är la ingen superkraft eller.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav AKS » tor mar 08, 2007 9:29

Du behöver inte vara oroad för det som hittills sänts (18 avsnitt). Visst, finns svagare kort i denna serie också, men om du tycker att det finns bra avsnitt tidigare i säsongen så är det bara att säga "Chin, meet floor. Floor, meet chin." då det är dags för 1.17.

Men jag håller med ang Lost. Hoppas Heroes klarar andra säsongen och kommande säsonger bättre. Den serien var en fantastisk besvikelse (är väl fortfarande, men nu bryr jag mig i alla fall inte längre.)
Senast redigerad av AKS tor mar 08, 2007 10:38, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tor mar 08, 2007 10:27

The Ankh skrev:En annan grej... Varför pratar indierna engelska? Japanerna (som e helt underbara btw) pratar ju japanska med varandra.
Även om det inte är ordentlig dialekt, så snackar faktiskt vissa indier engelska med varandra. It's a whole colonization-thingy.
Senast redigerad av Rombat tor mar 08, 2007 17:12, redigerad totalt 1 gång.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » tor mar 08, 2007 14:48

1.18 Bra avsnitt. Igen.
Många överaksningar. Gillar inte sånadär shape-shifters förståss. Med såna inblandade vet man ju aldrig vad som egentligen hänt. Det känns som fusk. Jag känner mig lurad, på ett dåligt sätt.
Jag retade också mig på att Hiro inte bara tog svärdet direkt! Gah! Men nu har han det, och han tog Ando med sig in i framtiden. Det var väl första gången han tog någon med sig?
Vad försökte Mohinder göra? Vag gick det ut på? Och varför inte bara döda Sylar fort som fan? Kändes som det var dömt att misslyckas, när vi visste att Sylar rymde från Elaka Agencyn.
Niki/Jessica tycker t o m jag är lite tråkig nu. Men visst vet hennes man att Jessica spelar Niki? Han är väl inte så dum?

Beskrivningen ovan av LWes är precis så man ska göra för att få mig att helt tappa intresset. Ond och god sida, och tydliga hierarkier. Nej vad trist. Det är ju en av anledningarna till att jag gillar det här så mycket: Flytande gränser. Men så har jag inte sett One Piece heller ;)
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Zaxx » ons mar 14, 2007 15:21

Ep 1.14:
Oj oj, jag börjar komma ikapp er. Jag vill inte det. Det börjar ju bli så bra nu. Det känns lite som om vi närmar oss det som egentligen serien skall handla om nu. Lite fight och sådär. Yay!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav gaspode » ons mar 14, 2007 15:23

Zaxx skrev:Ep 1.14:
Oj oj, jag börjar komma ikapp er. Jag vill inte det. Det börjar ju bli så bra nu. Det känns lite som om vi närmar oss det som egentligen serien skall handla om nu. Lite fight och sådär. Yay!

Ransonera nu för fan, nästa avsnitt kommer inte förrän 23:e april.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Zaxx » ons mar 14, 2007 15:25

1 avsnitt / vecka, ja det låter ok.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Tinwiel » ons mar 14, 2007 15:52

23 april!! Det är ju... en hel evighet tills dess. Alltså, skitlänge. :( Hela mars... och nästan hela april..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » ons mar 14, 2007 17:42

Stoppa fördröjningarna på teveprogram! Fördröjningarna på teveprogram! Stoppa dem!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Tinwiel » ons mar 14, 2007 18:23

Rombat skrev:Stoppa fördröjningarna på teveprogram! Fördröjningarna på teveprogram! Stoppa dem!

Horprogrammen ja!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » ons mar 14, 2007 18:30

Tinwiel skrev:
Rombat skrev:Stoppa fördröjningarna på teveprogram! Fördröjningarna på teveprogram! Stoppa dem!

Horprogrammen ja!
Hor-House! :D

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Noam » ons mar 14, 2007 21:15

Rombat skrev:
Tinwiel skrev:

Horprogrammen ja!
Hor-House! :D

Horeos menar du? :P
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav The Ankh » ons mar 14, 2007 21:53

Yaips! Såg precis 111

Börjar få ångest över faktumet att det bara är 7 sända avsnitt kvar nu =(
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » ons mar 14, 2007 22:02

noike skrev:Det riktigt jobbiga med recap-rösten är att han gör antaganden om framtiden och ljuger tittaren rätt upp i ansiktet gång på gång. Och han gillar uttrycket "the face of evil" lite väl mycket. Både glasögonmannen och Sylar har varit det än så länge.

Åh gud som jag hatar de där recpsen. Låter som Drss man reklamen.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav lilith » ons mar 14, 2007 22:09

The Ankh skrev:
noike skrev:Det riktigt jobbiga med recap-rösten är att han gör antaganden om framtiden och ljuger tittaren rätt upp i ansiktet gång på gång. Och han gillar uttrycket "the face of evil" lite väl mycket. Både glasögonmannen och Sylar har varit det än så länge.

Åh gud som jag hatar de där recpsen. Låter som Drss man reklamen.

Och du är inte ensam! Galet dåliga.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav The Ankh » ons mar 14, 2007 22:16

Grattis Tittare: här kommer ett nytt avsnitt, snart i et köpcentrum nära dig"
Användarvisningsbild
The Ankh