Mer skådis-spotting!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tor mar 01, 2007 0:13

Rombat skrev:Skådisfisting!

I think I broke him...

...with my fist!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Crashdummie » tor mar 01, 2007 16:58

Ngn har säkert nämnt det i föregående inlägg, men Alyson Hannigan i "How I met your mother". Gick på 3:an & som vanligt reagerade jag för starkt o mina kompisar kollade på lite konstigt på mig...

Yupåp, I'm taking the Ruby weirdness to another level - correction, another dimension!!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav noike » tor mar 01, 2007 17:02

Crashdummie skrev:Ngn har säkert nämnt det i föregående inlägg, men Alyson Hannigan i "How I met your mother".

Eh, hon är en fast karaktär där. Det är inte så mycket spotting över det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Crashdummie » tor mar 01, 2007 23:32

noike skrev:
Crashdummie skrev:Ngn har säkert nämnt det i föregående inlägg, men Alyson Hannigan i "How I met your mother".

Eh, men jag spottade ju (icke ka-twi) henne när min kompis zappade mellan kanalerna - svårt att avgöra vem som e gästskådis och vem som e fast karaktär... 8)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav A bear » tis mar 06, 2007 0:23

Mark Metcalf i en gammal Seinfeldrepris. Hade inte The Master varit mycket roligare om han dirigerat Mozart utan byxor?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sp1keout » tis mar 06, 2007 0:25

Crashdummie skrev:
noike skrev:

Eh, men jag spottade ju (icke ka-twi) henne när min kompis zappade mellan kanalerna - svårt att avgöra vem som e gästskådis och vem som e fast karaktär... 8)

Hur visste du att det var HIMYM om du bara zappade förbi då? ...och samtidigt inte veta att Alyson är main-char? :p låter knasigt.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Crashdummie » tis mar 06, 2007 10:11

sp1keout skrev:låter knasigt.

DU, ja!

Nej, ok korta versionen är: jag e knasig.

Den långa versionen e att när min kompis zappade genom kanalerna och jag såg henne skrek jag till och sa STOPP för jag ville se klart serien. Och så kollade jag upp på text-tv vilken serie det var och skrev här.

inte så mystiskt när man tänker efter :D

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Crashdummie » tis mar 06, 2007 10:15

Uuuuuh Alan Tudyk i gårdagens CSI (S7 avn 6).

Föredrog nog honom i Serenity

I am a leaf on the wind - watch how I soar

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav sp1keout » tis mar 06, 2007 12:19

Crashdummie skrev:Uuuuuh Alan Tudyk i gårdagens CSI (S7 avn 6)

adolvsson berättade precis hur mycket han gillade honom ^^ (Han och K-Fed, fniss)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Crashdummie » tis mar 06, 2007 12:35

sp1keout skrev:
Crashdummie skrev:Uuuuuh Alan Tudyk i gårdagens CSI (S7 avn 6)

adolvsson berättade precis hur mycket han gillade honom ^^ (Han och K-Fed, fniss)

Ah, de skulle bli ett sött par. Alan & K-Fed menar jag. Adolvsson skulle bli ett sött par med vem som helst *fnissx2*

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav adolvsson » tis mar 06, 2007 13:00

Crashdummie skrev:Ah, de skulle bli ett sött par. Alan & K-Fed menar jag. Adolvsson skulle bli ett sött par med vem som helst *fnissx2*

Och allra sötast är jag med mig själv. Jag och min spegel, ett osedligt vackert par.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Crashdummie » tis mar 06, 2007 13:56

adolvsson skrev:
Crashdummie skrev:Ah, de skulle bli ett sött par. Alan & K-Fed menar jag. Adolvsson skulle bli ett sött par med vem som helst *fnissx2*

Och allra sötast är jag med mig själv. Jag och min spegel, ett osedligt vackert par.

Det kan jag tänka mig Narcissus lilla… :D

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav A bear » sön mar 11, 2007 15:14

Trailer för "Waitress"

Ser småmysig ut. Kul för Nathan Fillion. Trist för Adrienne Shelly.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 11, 2007 18:53

OK, jag har inte läst igenom 57 sidor, men det lär inte många andra ha orkat med heller. Två iakttagelser:

Ted, Joyce Summers pojkvän en kort period, är John Dorians pappa i Scrubs.

Kommissarien och sedermera kommungubben David Acaveda i The Shield dyker upp som bov i ett Firefly-avsnitt.

Annars tycker jag nästan Alyson Hannigan OCH Charisma Carpenter i Veronica Mars blir lite väl mycket. Det blir så uppenbart vilken serie som studerat väldigt noga när de gjorde den liksom. Alyson och en liten blond tjej i skolmiljö – sett det förut?

Typ så här: http://www.youtube.com/watch?v=GkDYQt-wRVM

Inget ont om VR annars.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion

Inläggav caffeineaddict » mån mar 12, 2007 13:15

I fredagens avsnitt av Homicide på Kanal 9 ("Bop Gun", 2.04 efter min avsnittsräkning) gör inte bara Robin Williams sin bästa roll i någonting någonsin, utan den här gången insåg jag dessutom att hans son spelas av en pyttepytteliten Jake Gyllenhaal!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån mar 12, 2007 14:28

caffeineaddict skrev:I fredagens avsnitt av Homicide på Kanal 9 ("Bop Gun", 2.04 efter min avsnittsräkning) gör inte bara Robin Williams sin bästa roll i någonting någonsin, utan den här gången insåg jag dessutom att hans son spelas av en pyttepytteliten Jake Gyllenhaal!

Avsnittet regisserades av Stephen Gyllenhaal. Nepotism!

Men jo, jag håller definitivt med om Williams. Och din avsnittsräkning stämmer med deras avsnittsräkning. Levinson/Fontanas alltså -- och det är ju deras som räknas.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån mar 12, 2007 21:49

Dushku Returns To FOX for 'Nurses'

Ännu ett Grey's Anatomy?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån mar 12, 2007 21:59

Illyria skrev:Dushku Returns To FOX for 'Nurses'
Ännu ett Grey's Anatomy?

Låter som om de satsar på mer humor iofs. Och bara utifrån en så kort och ytlig redovisning är inte jag beredd att dra upp en massa x = y-ekvationer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » mån mar 12, 2007 22:03

Det gjorde Grey's i början också, och den serien ska dessutom få en spinoff, och sen finns ER, går det mer åt komedi finns Scrubs. Sjukhus är inte intressanta som grund, hade hellre sett henne i något annat.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » mån mar 12, 2007 22:09

Jag håller med om sjukhusserier i allmänhet. Det finns för många och den viktigaste (hej green wing!) är nerlagd. Vore väldigt kul med något som inte har med läkare och sjukdomar alls att göra.

Having said that: ReGenesis har säsongspremiär om tre veckor. Som inte alls är som anda sjukdomsserier.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » mån mar 12, 2007 22:49

Finns det ingen annan miljö än sjukhus, polisstationer och rättssalar som tv-serier kan utspela sig i? Lite nytänkande hade inte varit fel. Jag gillar sjukhusserier (E.R är en gammal favorit, och jag gillar Greys och Scrubs, sen har jag sett ströavsnitt av bra många andra..) men det hade varit roligt med nåt nytt. Speciellt när Eliza är med. Jaja.. :rolleyes:
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Crashdummie » tor mar 15, 2007 17:46

Tinwiel skrev:Finns det ingen annan miljö än sjukhus, polisstationer och rättssalar som tv-serier kan utspela sig i? Lite nytänkande hade inte varit fel.

Som varrå? Kaffeodlare i colombia? Eller vingård i Province? eller varför inte bollhavsansvarig i ngn kryssningsfartyg!

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav noike » tor mar 15, 2007 18:10

Crashdummie skrev:eller varför inte bollhavsansvarig i ngn kryssningsfartyg!

Jag är emot. Jag gillar bollhav och tycker inte att det ska finnas på kryssningsfartyg -- förutom att det är äckligt mycket vatten omkring så blir det för lite plats för att kombinera bollhavet med gokart.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tor mar 15, 2007 18:14

Jag har ett traumatiskt minne från när jag var två år och för liten för att leka i bollhavet på färjan till Gotland. :( Istället fick jag stå och titta på när min syster lekte där.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Crashdummie » tor mar 15, 2007 20:11

Glorificus skrev:Jag har ett traumatiskt minne från när jag var två år och för liten för att leka i bollhavet på färjan till Gotland. :( Istället fick jag stå och titta på när min syster lekte där.

Awwwww det där kan ju ärra ett barn mer än kliande vattenkoppar! :lovebunny:

jag tror jag håller med dig nioke - vad sägs om att ha en gocart bana runt hela däcket på fartyget, och fylla hela kabinutrymmet med färgranna plastbollar?

Vatten dilemmat löser vi genom att köra en sandkryssning i Sahara istället. Om man kan köra snowboard o åka skidor på sand istället för snö, varför inte ha fartyg. Borde gå tycker jag...

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Binchy » tor mar 15, 2007 20:30

Crashdummie skrev: vattenkoppar! :lovebunny:

Pst, det är inte koppar=muggar utan koppor=hudutslag/sår.

:lovebunny:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Crashdummie » fre mar 16, 2007 12:24

Binchy skrev:
Crashdummie skrev: vattenkoppar! :lovebunny:

Pst, det är inte koppar=muggar utan koppor=hudutslag/sår.

:lovebunny:

Waterpain, that's what they are!
Chickenpox låter dock roligare... :D

Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Inläggav Binchy » fre mar 16, 2007 12:35

Tur i alla fall att du inte har smallpox, smittkoppor. Det dör man av...
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » sön mar 18, 2007 14:54

Gwen Raiden (okej då, Alexa Davalos) i Raines 1x01!

Mycket trevligt. Hon är fin.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Binchy » sön mar 18, 2007 15:25

Satt i godan ro och tittade på Blast from the Past, när Nathan Fillion helt plötsligt dyker upp som skitstövel/ex-pojkvän till Alicia Silverstone. :eek:

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film