Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis feb 27, 2007 2:23

gaspode skrev:
noike skrev:
gaspode skrev: (spoiler 1x17) Så sorgligt och bra... vem var det Haitiern pratade om som han hade fått order från när han sa att han inte raderat Claires minne förresten?

Så som jag tolkade det: Spöket. Eller någon denne arbetade med utanför firman.

Spöket? Är det "Claude" det eller?
Jag funderade på om det var George Takeis karaktär annars..

Ja, Claude. Jag såg en massa avsnitt idag och är fortfarande lite skakig med de nya namnen. George Takei är inom företaget och verkar vara rätt högt uppsatt. Sättet Haitiern sa "in your daughters life" på frågan "in this company?" vilket jag tolkade som om att det var någon som inte hade någon som helst kontakt med företaget.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis feb 27, 2007 2:28

noike skrev:Ja, Claude. Jag såg en massa avsnitt idag och är fortfarande lite skakig med de nya namnen. George Takei är inom företaget och verkar vara rätt högt uppsatt. Sättet Haitiern sa "in your daughters life" på frågan "in this company?" vilket jag tolkade som om att det var någon som inte hade någon som helst kontakt med företaget.

Namnet kollade jag upp :D
men ja, jag håller med dig om det där med Takei, fast jag vet inte om jag tror att det var Claude för det. Är han så viktig att han kan ge haitiern order? det tror jag inte, han verkar mer vara vigilante. tror snarare på nån ny. Linderman?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis feb 27, 2007 2:34

gaspode skrev:Namnet kollade jag upp :D
men ja, jag håller med dig om det där med Takei, fast jag vet inte om jag tror att det var Claude för det. Är han så viktig att han kan ge haitiern order? det tror jag inte, han verkar mer vara vigilante. tror snarare på nån ny. Linderman?

Sneaky att googla så där.
Jag tror inte Claude är så ensam som det verkar. Flashbacksen tyder på annat tycker jag. Annars har vi bara sett honom med Peter -- och han litar inte på honom fullt ut. Vilket är förståeligt med tanke på var han kommer från.

Linderman har jag inte riktigt bestämt mig om, men en del i min hjärna skriker ut "company boardmember!" Den andra delen har fött för sig att Linderman är något gammalt som vill påskynda mänsklig utveckling i och med att hans namn dyker upp i samband med den där symbolen. Men jag har inte mycket bas till någon av dessa teorier.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis feb 27, 2007 2:47

noike skrev:Sneaky att googla så där.
Jag tror inte Claude är så ensam som det verkar. Flashbacksen tyder på annat tycker jag. Annars har vi bara sett honom med Peter -- och han litar inte på honom fullt ut. Vilket är förståeligt med tanke på var han kommer från.

Linderman har jag inte riktigt bestämt mig om, men en del i min hjärna skriker ut "company boardmember!" Den andra delen har fött för sig att Linderman är något gammalt som vill påskynda mänsklig utveckling i och med att hans namn dyker upp i samband med den där symbolen. Men jag har inte mycket bas till någon av dessa teorier.

Mm, du kan ha rätt i att han inte är så ensam. T.ex. vet vi inte varför han egentligen ändrade sig om att hjälpa Peter. Men jag tycker att han har känts ganska äkta i sin ensamhetsroll.

Det här sista avsnittet väckte helt klart intressanta frågor.
Finns det en organisation bland "mutanterna" som samarbetar med AWI (Agency Without Initials, som jag tycker var en listig förkortning som jag hittade när jag googlade)? För de pratade ju om att GÖM behövde en partner som var en av mutanterna för att de skulle lita på dem. Kanske har spelreglerna ändrats sen dess...

Linderman känns ju inte som en självklar misstänkt som mutantöverhuvud, mycket för att han verkat vara ganska ond så här långt, och det är inte till en såns klor vi hoppas att Claire är på väg.
Haitiern har ju verkat sympatisk nog. Galet att han låtsats vara stum i 15 år förresten. Nej, vem Linderman är får vi nog inte reda på på ett tag.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tam » tis feb 27, 2007 4:30

Att "Claude" heter Claude är ju också sådär lite lagom riktigt eftersom det kommer från hans "I'm the invisible man, I'm Claude Rains" så han får ett namn men fortsätter vara anonym. Snyggt och heroesigt gjort.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tis feb 27, 2007 5:16

Allvarligt talat, hur kan någon i hela vida världen inte tycka att Heroes är det bästa på TV efter veckans avsnitt? Mållös, det är vad jag är.

Heroes är på god väg att armbåga sig in i det absoluta toppskiktet bland TV-serier. För min del i alla fall, och det efter bara en säsong. Tim Kring hävdar att alltihopa är en listigt uttänkt epos som ska omfatta fem säsonger och om vi vågar tro honom har Heroes alla förutsättningar att bli allrab est.
Förväntar mig stora saker av den här serien i framtiden, det gör jag.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » tis feb 27, 2007 8:46

Jag tycker inte att det är det bästa på TV. Kan komma på tre TV-serier jag tycker mer om. Men det förhindrar inte att avsnittet var oerhört bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis feb 27, 2007 9:12

RalfiParpa skrev:Tim Kring hävdar att alltihopa är en listigt uttänkt epos som ska omfatta fem säsonger och om vi vågar tro honom har Heroes alla förutsättningar att bli allrab est.

Is he going B5 on our asses? Sweet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Garim » tis feb 27, 2007 11:43

Måste bara flika in att jag håller med om alla ovationer för 1x17. Galet bra och snyggt gjort.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » tis feb 27, 2007 11:47

Ja. Wow.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav madskellig » tis feb 27, 2007 12:19

Jag kan bara stämma in i hyllningarna, fantastiskt avsnitt Jag fortsätter vara imponerad av effekterna, det brinnande huset och hur Claire läker då hon kommer utgående därifrån var väldigt snyggt gjort. Jag gillade flashback scenerna väldigt mycket, och skoj att få lite backstory på Claude. Riktigt sorgligt slut dessutom.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Zaxx » ons feb 28, 2007 2:48

Heroes ep1-8:
Har sett dessa 8 avsnitt på två dagar här nu. Jag måste säga att jag är ytterst imponerad. Trodde inte alls det skulle vara en serie av denna kalibern. Det jag gillar absolut bäst med alltihop är att det är så många huvudkaraktärer. Det känns egentligen inte som om någon är en biroll. Alla är inblandade på något sätt och vis. Skönt, det kommer bli lättare att föra historien vidare då, utan att det blir för mkt upprepningar på vägen.

Det blir ett bra kompliment detta, till den avtagande lusten för Lost. Nu blir det iallfall lite mer att se på, och det kanske håller hoppet uppe för andra serier också.

Detta kan bli kalasbra!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Simon » ons feb 28, 2007 4:18

1x17
Blääääähähähähöööhöhöhäääää!!

Något så vansinnigt sorgligt kan jag knappt dra mig till minnes alltså. Jag är helt förstörd där jag sitter halv fyra på morgonen helt rödflammig i hela ansiktet av projektilgråt. När Bennet säger "go deep" kopplar jag som "undercover", men sen bara slår det mig vad han menar och.. blää nu kommer återfallslip här.

USCH USCH USCH. Jag får nog ta mig en återställare i form av Scrubs eller nåt, annars kommer jag inte kunna sova ordentligt.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Tob » ons feb 28, 2007 10:09

(spoiler 1.17) Claires bitar har redan från början varit dem som har varit mest engagerande för mig. Så ett avsnitt med i princip bara kretsade kring hennes storyline, flashbacks med information, en slutscen som satt som gjuten. Detta är serien bästa avsnitt (hittils). Fantastiskt!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav qarlsson » ons feb 28, 2007 14:55

RalfiParpa skrev:Tim Kring hävdar att alltihopa är en listigt uttänkt epos som ska omfatta fem säsonger och om vi vågar tro honom har Heroes alla förutsättningar att bli allrab est.

Den där infon fick det att bubbla dödsskönt i tv-seriekistan! Finns det möjligen någon länk till intervju att tillgå?

Heroes har för mig blivit oumbärlig. En av fåtal, för tv-säsongen, nya serier som jag följer slaviskt och redan sett om samtliga avsnitt 2-3 gånger. Det är sablans tajt och bra över hela spektrat. 1x17 förstärkte bara den sköna känslan ytterligare.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav The Ankh » mån mar 05, 2007 16:41

tom 102
shit... vilken serie. Vill se den här serien med nån så man kan marvla tillsammans över.. ja allt. Beskrev den nyss för karro som 4400 möter x-men. Hoppas känslan håller i sig!

Och.. hoppas Milo klipper sig...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » mån mar 05, 2007 20:02

1.18 Vissa saker känns väldigt logiskt så här i efterhand...

Till exempel det där om vem Claires mystiska beskyddare var. Blod tjockare än vatten och det där.

Och Lindeman! Malcolm McDowell! Karaktären måste vara ond på riktigt. Jag skulle dock tro att han spelar större roll i år 2 än nu.

Fyra avsnitt kvar av säsongen! Gmnnnn! Och en sjujävla lång väntan till slutet av april och nästa avsnitt. KUK!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån mar 05, 2007 20:20

Skulle inte Heroes få ett extraavsnitt? Eller var det nån annan serie? Hm...

1.18: Riktigt bra avsnitt, men den nya karaktären med kort kjol är ruskigt dåligt spelad. Usch, de där "elaka" leendena är bara patetiska. Synd att hon lär vara med en hel del framöver. Ali Larter är mycket bättre och jag är inget fan av hennes skådespelartalang heller. Irriterar mig dessutom på att Peregrym är underligt lik Hilary Swank i vissa lägen.

Hiro... skittrist som vanligt. Längtar tills han lugnar ner sig några kilo à la Hiro som Peter mötte på tunnelbanan.

Om det ska vara långt uppehåll nu så var det ingen bra cliffhanger. Naturligtvis klarar Peter sig! Och Sylar. Eventuellt lite tveksamt vad gäller Mohinder, men jag bryr mig inte om honom så whatever.

Blir lite less på att alla är med på det hela. Först Hiros pappa och nu Peters och what's-his-names mamma. Heroes: The Early Generation? Hittills känns det bara tråkigt att det är så, men vem vet? Kanske blir bra till slut.
Senast redigerad av AKS mån mar 05, 2007 20:35, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån mar 05, 2007 20:35

AKS skrev:Skulle inte Heroes få ett extraavsnitt? Eller var det nån annan serie? Hm...

1.18: Riktigt bra avsnitt, men den nya karaktären med kort kjol är ruskigt dåligt spelad. Usch, de där "elaka" leendena är bara patetiska. Synd att hon lär vara med en hel del framöver

Kanske det, jag vet inte om det var den här som fick ett extraavsnitt. Det är en lång paus ändå.

Inte helt säkert på att hon den nya kommer överleva, eller Mohinder heller. Det känns mer och mer som om att det borde bli ett rejält bortfall i slutet. Borde betyder givetvis inte att det händer men jag hoppas.

Om Mohinder dör, så skulle det var en indikation på att människor inte bör komma mellan krafter -- precis som Simone. Och då möjligtvis Ando RSN. Det om något borde ta ner Hiro från espresso-kicken han konstant varit på.

Jag tycker cliffhangers är ett smådumt påfund över huvud taget så jag stör mig inte alls över hur ospännande det här var.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » mån mar 05, 2007 22:46

Vadå är det långt uppehåll på Heroes också? Jag blir GALEN! Jag tyckte i alla fall att 1x18 var jättespännande och jag vill inte vänta. Då kommer man ju ur "stämningen", det är inte bra. Hmf.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » mån mar 05, 2007 23:00

Det är INTE okej med ett långt uppehåll nu. :(
(spoiler 1x18) Som cliffhanger var den ju inte sådär grymt välvald, men man vill ändå se fortsättningen nu på en gång, eller åtminstone om en vecka.

Mycket bra avsnitt!.
Håller med om att det börjar bli lite fånigt med alla som vet saker nu..

Har väl alltid hållit Nathans och Peters morsa som lite misstänkt för nåt, så det kom inte som nån större chock. Mötet med Linderman var väl lite av en besvikelse, väldigt odramatiskt, men han blir nog intressantare med tiden.

Niki-Jessica-rutinen börjar bli gammal.
gör nåt åt det där nu.

Var det inte nån som sa att olika författare skrev olika karaktärers scener? Den som skriver Hiro-bitarna borde slås med ett trubbigt föremål snart. Så mycket uppenbara dumma saker han gör för att förlänga och göra mer spännande. Han var FÖR HÈLVETE UPPE VID DET JÄVLA SVÄRDET. ta svärdet och stoppa tiden! nej, då går han ner och väntar på att, ojojoj, Ando skall komma. vilken tur att han inte gjorde det naturliga och tog svärdet. ARGH! Dessutom är själva karaktären outhärdligt jobbigt skriven.

Sylar-mohinder-biten var faktiskt bra, och lite oväntad, tills han var fantastiskt korkad och underskattade en massmördare med superkrafter.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån mar 05, 2007 23:07

gaspode skrev: (spoiler 1x18) Mötet med Linderman var väl lite av en besvikelse, väldigt odramatiskt, men han blir nog intressantare med tiden.

Jag tyckte den biten var skitbra. Inte nog med att Lindeman var Malcolm "International Bad Guy (tm)" McDowell utan den var så lågmäld och att han egentligen skiter i att han har en pistol i ansiktet. Det var så långt ifrån alla klichéer serien har skapat inom sig för att presentera nya karaktärer.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » mån mar 05, 2007 23:11

jag såg att man kunde ha den åsikten, om du förstår vad jag menar, men jag blev inte så imponerad själv... :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » mån mar 05, 2007 23:16

1x18
Mohinder/Sylar var asbra! och jag tyckte det slutade väldigt spännande! Visst kommer Peter inte dö sådär, men ändå! Hoppas att Mohinder inte dör!
och jag tycker att Missy Peregrym var cool i sin roll. och hon är snygg

Jag är faktiskt förvånad över hur mycket klagomål ni kan komma på, jag menar, med Lost kan jag förstå ganska mycket klagomål, men HEROES ÄR JU FAN SUGÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » mån mar 05, 2007 23:19

jag är lite överraskad själv, det är ju skitbra tycker jag.
Men jag gillar att peta på småsakerna som stör mig.
"konstruktiv kritik" ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » mån mar 05, 2007 23:32

Om man kan sitta och hitta fel ochvända på saker och ting samtidigt som man ändå tycker att det är skitbra, då är det en serie som är värdig ens tid.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » mån mar 05, 2007 23:33

Om jag inte får peta på småsaker så byggs det upp ett litet orosmoln av frustration inom mig. Och det är ju inte bra. Va! NEJ!

Jag håller med gaspode. Jag ville bara kliva in i rutan och slå Hiro hårt i huvudet när han inte tog svärdet direkt, vilket pucko han är. Om man ska vara hjälte så kan man inte vara så dum!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » mån mar 05, 2007 23:33

1x18
Jag tyckte manuset haltade en del, rent... tekniskt. Är väl ordet. Är jag ensam om att tycka det? Dialogen, vissa lösningar, kändes inte som det skrevs av en person med speciellt mycket talang. Med det sagt gillade jag ändå dom enskilda bitarna, vad dom ville få fram, vad vi fick veta, vart det kan leda. Mycket matnyttigt. Vilket gör att jag ändå skriver under på riktigt bra avsnitt och lång väntan blir alldeles för lång.

Jag hade kunnat acceptera att Mohinder inte hajjade vem han hade med sig, för det kan vara svårt att se skog för träd och för att han verkligen ville ha någon på sin sida, men att han spelade dum var ännu bättre. Jag tycker om Mohinder, scenerna mellan honom och Sylar efter förgiftningen var ruskigt bra.

Nathan, åh Nathan. Mjuk inne, hård utanpå, vart ska hända nu?

Jag gillar Hiro, fortfarande. Förstår gaspodes invändningar, men nej, han är skön. Jag köper.

Claire. Jag längat efter scener med henne och Peter (som också hade ruskigt intensiva scener i avsnittet, jag vet bara inte hur jag ska kommentera dom rättvist, mer än att... fler scener med Peter åt folket!). Jag kände mig inte speciellt överraskad över Peter och Nathans morsas inblandning, det är väldigt mycket familjekopplingar över det här med krafterna. Kommer, tror jag, hjälpa till att förklara ödesgrejen, varför alla dragits till varandra, på ett tillfresställande sätt. Inte för att jag tvivlade innan, men ändå.

Nyfikenheten kommer spräcka mig.

Och FBI-agenterna, dom som Jessica sköt, hette förresten Quesada och Alonso. Joe Quesada är serietecknare och för närvarande chefredaktör på Marvel. Axel Alonso har också position som redaktör, om än på något lägre nivå (fast med allt mer ansvar, grabben är grymt duktig med lång erfarenhet i branchen (tidigare på DC/Vertigo), och det skulle nog inte förvåna någon om han blir näste chefredaktör efter Quesada, sanna mina ord). Det var kul att upptäcka.

Dessutom: Malcolm McDowell. Två tjocka tummar upp.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav adolvsson » mån mar 05, 2007 23:36

Tinwiel skrev:Jag håller med gaspode. Jag ville bara kliva in i rutan och slå Hiro hårt i huvudet när han inte tog svärdet direkt, vilket pucko han är. Om man ska vara hjälte så kan man inte vara så dum!

Egentligen håller jag med, han borde tagit svärdet, men jag tycker om Hiro för mycket för att slåss. Slå kan jag göra någon annan. Hm. Den där Hitler, t ex, han är dum i huvvet har jag hört.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » mån mar 05, 2007 23:40

adolvsson skrev:[(fast med allt mer ansvar, grabben är grymt duktig med lång erfarenhet i branchen (tidigare på DC/Vertigo), och det skulle nog inte förvåna någon om han blir näste chefredaktör efter Quesada, sanna mina ord).

OH! Awsome. Då kanske Marvel kan få den fungerande imprint-revival med MAX-liknande saker de förtjänar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film