adolvsson skrev:Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Jag är inte helt säker på att jag sett om den, hela, sen första gången när filmen först dök upp. Kommer ihåg att jag älskade den redan då, men vad jag glömt eller kanske faktiskt inte upptäckt förrän nu, är hur olidligt vacker den faktiskt är. Härligt att kunna upptäcka en film på nytt även andra eller tredje gången man ser den.
Adapation, och Spike Jonze, i all ära men av Charlie Kaufman-filmatiserade historier är det här min favorit. Ja. Mäktigt.
A bear skrev:Bilderna är snygga, men... något saknas.
Ruccola skrev:Japp, Children of Men är helt lysande. Några scener tar helt andan ur en!
Glorificus skrev:Little Miss Sunshine
Helt underbar film! Alla skådespelarna, karaktärerna, allt...
Härligt med en historia där det hela tiden finns humor trots de allvarliga ämnena. 9/10
caffeineaddict skrev:Men om du tycker om den kan ju du och jag ha en riktig fejd om något på söndag natt eftersom jag tycker The Departed är överlägsen Little Miss Sunshine även om jag tycker om LMS en hel del med. Tänk vad roligt det vore!
noike skrev:caffeineaddict skrev:Men om du tycker om den kan ju du och jag ha en riktig fejd om något på söndag natt eftersom jag tycker The Departed är överlägsen Little Miss Sunshine även om jag tycker om LMS en hel del med. Tänk vad roligt det vore!
Inte mycket till fejd. Jag har beslutat att det vore kul ifall Scorsese vann och fick hjärtattack. Så jag hoppas på the Departed också trots filmen i sig.
noike skrev:caffeineaddict skrev:Men om du tycker om den kan ju du och jag ha en riktig fejd om något på söndag natt eftersom jag tycker The Departed är överlägsen Little Miss Sunshine även om jag tycker om LMS en hel del med. Tänk vad roligt det vore!
Inte mycket till fejd. Jag har beslutat att det vore kul ifall Scorsese vann och fick hjärtattack. Så jag hoppas på the Departed också trots filmen i sig.
RalfiParpa skrev:Du ogillar verkligen Martin Scorsese, eller hur?
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare