av Illyria » ons feb 07, 2007 18:25
3.12 var inte okej.
Bättre eller sämre än förra veckan, det är frågan... Gillade inte alls CotW igen, det var tråkigt, och jag tycker verkligen de borde lämna allt rörade våldtäkter, postituerade, drogningar och graviditeter bakom sig för en lång tid framöver. Jag har inget emot första arcen, men nu går det till överdrift (och speciellt efter förra veckan med hookers), HCR-arcen plus efterdyningar av den räcker mer än väl. Återigen hade avsnittet en väldigt off takt också, och det kändes som det slutade väldigt plötsligt och lämnade mest ett jaha.
Vi kommer ingen vidare vart med mysteriet heller, uppsatsen nämns inte alls, och jag avskyr previously on:s där en gästskådespelare avslöjas och hela dealen med att Keith skulle komma in i O'Dells hus för att hitta... ägg på bilen eller? Väldigt långtsökt.
LoVe orkar jag knappt kommentera, det hade varit så mycket bättre om de bara hade gjort slut, den här vändan var enbart onödig. Och för andra avsnittet i rad så saknades stora delar av casten, och det märks mer än vanligt.
Vad jag gillade: massor med VO:s! Hoppas de stannar kvar framöver. Scenerna med Tim, vill se mer Tim, och när V ber Weevil krossa bilen. Stalker-delen var rätt okej också, mycket pga VO:s och att Mac nämndes. Referenser till saker som hänt i s1-2 är plus, och Keith och Veronicas korta sammarbete.
Men överlag var det inte mycket att hurra för, hoppas verkligen nästa veckas avsnitt är bättre.