Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » tor feb 01, 2007 20:07

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Men jag tyckte så innan du tyckte så men jag orkade inte skriva det. Man kan läsa mellan raderna på mitt inlägg som jag skrev alldeles nyss.

Inte jag. Jag är en riktigt tjuv. Kristen, kom och ta fast mig! Rawr...

ah, är det så det går till?

Jag vinner ändå alltså!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » tor feb 01, 2007 20:11

Inte över mig! Men eftersom vi är överens om vad vi tycker och är sams och det är så fint så kan vi vara glada åt det.

adolvsson också. Det tycker han med, gissar jag på. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » tor feb 01, 2007 20:14

Tinwiel skrev:Inte över mig! Men eftersom vi är överens om vad vi tycker och är sams och det är så fint så kan vi vara glada åt det.

Ja*, Jag med också!

*Jag är uppenbarligen obrottsligt lojal HVB:are. Whoddathunkit?!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » tor feb 01, 2007 20:30

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Inte över mig! Men eftersom vi är överens om vad vi tycker och är sams och det är så fint så kan vi vara glada åt det.

Ja*, Jag med också!

*Jag är uppenbarligen obrottsligt lojal HVB:are. Whoddathunkit?!

Och gaspode fick också vara med på ett litet hörn. Fint. Han blir så glad för såna småsaker. Vara med i gemenskapen liksom.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tor feb 01, 2007 20:32

Tinwiel skrev:Och gaspode fick också vara med på ett litet hörn. Fint. Han blir så glad för såna småsaker. Vara med i gemenskapen liksom.
yay, det är nästan som att ha vänner!

men nu får ni sluta spamma VM-tråden med sånt här trams.
så att jag kan koncentrera mig på att kolla på 3x11.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tor feb 01, 2007 20:33

Tinwiel skrev:Och gaspode fick också vara med på ett litet hörn. Fint. Han blir så glad för såna småsaker. Vara med i gemenskapen liksom.

Och vi kan kännas som jääättesnälla storsinta personer som tillåter honom. Det är fint.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tor feb 01, 2007 20:34

gaspode skrev:men nu får ni sluta spamma VM-tråden med sånt här trams.
så att jag kan koncentrera mig på att kolla på 3x11.

NEJ!

DU, ja.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Simon » tor feb 01, 2007 20:37

CheeseGuy skrev:...ha fristående avsnitt...

Hahah, ja jisses, jag känner din smärta. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav CheeseGuy » ons feb 07, 2007 11:55

3.12. Det var väl okej. Nu hoppar jag nog av.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons feb 07, 2007 18:25

3.12 var inte okej.

Bättre eller sämre än förra veckan, det är frågan... Gillade inte alls CotW igen, det var tråkigt, och jag tycker verkligen de borde lämna allt rörade våldtäkter, postituerade, drogningar och graviditeter bakom sig för en lång tid framöver. Jag har inget emot första arcen, men nu går det till överdrift (och speciellt efter förra veckan med hookers), HCR-arcen plus efterdyningar av den räcker mer än väl. Återigen hade avsnittet en väldigt off takt också, och det kändes som det slutade väldigt plötsligt och lämnade mest ett jaha.

Vi kommer ingen vidare vart med mysteriet heller, uppsatsen nämns inte alls, och jag avskyr previously on:s där en gästskådespelare avslöjas och hela dealen med att Keith skulle komma in i O'Dells hus för att hitta... ägg på bilen eller? Väldigt långtsökt.

LoVe orkar jag knappt kommentera, det hade varit så mycket bättre om de bara hade gjort slut, den här vändan var enbart onödig. Och för andra avsnittet i rad så saknades stora delar av casten, och det märks mer än vanligt.

Vad jag gillade: massor med VO:s! Hoppas de stannar kvar framöver. Scenerna med Tim, vill se mer Tim, och när V ber Weevil krossa bilen. Stalker-delen var rätt okej också, mycket pga VO:s och att Mac nämndes. Referenser till saker som hänt i s1-2 är plus, och Keith och Veronicas korta sammarbete.

Men överlag var det inte mycket att hurra för, hoppas verkligen nästa veckas avsnitt är bättre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tor feb 08, 2007 11:57

Veronica Mars 3x10
Fan, det här var mördande tråkigt. Stängde av efter halva avsnittet.
Veronica har gått från att vara den coolaste, sötaste, smartaste, fräckaste TV-hjältinnan till att vara ett irriterande våp och seriens utveckling är likartad. Är inte ens likgiltig till de här karaktärerna längre, numera ogillar jag nästan hela bunten. Sitter och tänker "fan, vilka irriterande typer" halva tiden. Och sånt är ju inte bra. Det enda jag gillar med serien är Parker. Hon är söt och rolig. Men det räcker inte.

Blah blah blah blah etc. osv. Egentligen sprack den här bubblan för länge, länge sedan men jag har antagligen inte märkt det förrän nu. Jag gillade trots allt S2 mycket mer än de flesta här men nu går det inte att försvara den här sorgliga sörjan längre.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » tor feb 08, 2007 14:32

3.10 var riktigt underhållande med bra CotW och jag hoppas kommande avsnitt är mer åt det hållet än de två senaste, som hade värdelösa CotW.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ruccola » tor feb 08, 2007 16:33

3x12

Tyckte det var sådär. Det känns lite som om man kollat upp vad folk gillar med serien, och sen tagit bort det... Jag vill ha mer wallace, mac, piz, bättre case m m. Och som Illyria sa, mindre rapes, droger och sånt plz.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav LWes » ons feb 14, 2007 19:13

JAG TYCKTE ATT 3x13 VAR SUPERBRA! :o

Logan och den lilla tjejen var bra, och veckans fall var också bra och det verkar ju som det kommer fortsätta nästa gång! Det var kul när Dick var i Las Vegas.
Och en del spännande framsteg Keith's fall!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons feb 14, 2007 19:15

(spoiler 3.13) Åååh, "What's Left of Me"... Ankhsaknad x 1000!

Annars ett helt okej avsnitt. Precis som vanligt, not too bad, not too good...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » ons feb 14, 2007 19:34

3.13 var verkligen otroligt bra, min tanke är att helt ignorera de två senaste avsnitten och låtsas om att de inte existerar, för det här är det VM jag gillar. Riktigt bra CotW plus massa mysterium is the shit.

Min utläggning på Tv-land är extremt mycket längre och mer lär det bli när jag ser om avsnittet. Det fanns så många härliga detaljer i det här avsnittet som jag skulle kunna (positivt) nitpicka i all evighet. :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » ons feb 14, 2007 20:27

3.13 var nog ett av de bättre avsnitten denna säsong. (spoiler 3.13) Riktigt bra Cotw som dessutom verkar spänna över två avsnitt. Det är väl lite så jag har menat när jag har försvarat fokuseringen man vill göra på Cotw. Men fortfarande ingen Wallace direkt. Mac var knappt med något heller. Jag tycker det är förbaskat tråkigt att man inte utnyttjar de karaktärer som jag gärna vill se mer av i serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav eynosh » ons feb 21, 2007 18:13

3x14
Nooooooooooooooooooooooooooooo!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Tomas » ons feb 21, 2007 19:47

3x14 Det där hade jag inte väntat mig. Ska bli intressant att se vad det leder fram till.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Ruccola » ons feb 21, 2007 22:10

3x14

Michael Muhney som spelar Sheriff Lamb har bloggat om att han har varit på audition för en pilot, så jag anade att han var på väg bort. Trist, han är ju rolig! Bra avsnitt för övrigt, Mac är alltid bra.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav adolvsson » ons feb 21, 2007 22:22

Ruccola skrev:3x14

Michael Muhney som spelar Sheriff Lamb har bloggat om att han har varit på audition för en pilot, så jag anade att han var på väg bort.

Hur? Spoila mig! Och rent spontant tycker jag det är En Bra Sak(tm), för hey, jag rådiggade också mannen ifråga, men han har ju inte precis varit överanvänd i serien (om dom inte verkligen boostade upp honom i den här andra arcen, något som jag baserat på era kommentarer betvivlar), och som jag sagt förr är det bättre att klippa karaktärerna än hålla fast dom utan att använda.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » ons feb 21, 2007 22:28

adolvsson skrev:
Ruccola skrev:3x14

Michael Muhney som spelar Sheriff Lamb har bloggat om att han har varit på audition för en pilot, så jag anade att han var på väg bort.

Hur? Spoila mig! Och rent spontant tycker jag det är En Bra Sak(tm), för hey, jag rådiggade också mannen ifråga, men han har ju inte precis varit överanvänd i serien (om dom inte verkligen boostade upp honom i den här andra arcen, något som jag baserat på era kommentarer betvivlar), och som jag sagt förr är det bättre att klippa karaktärerna än hålla fast dom utan att använda.

adolvsson: (spoiler 3.14) Han är stendöd i slutet av 3.14. Unless he isn't... men de hävdar iaf det, men det sa dem om Bobby Ewing också.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons feb 21, 2007 22:30

caffeineaddict skrev:adolvsson: (spoiler 3.14) Han är stendöd i slutet av 3.14. Unless he isn't... men de hävdar iaf det, men det sa dem om Bobby Ewing också.

Ok. Död. Det förklarar vad, men inte hur. Gief me moore plix! :)

Allt kanske bara är en ursäkt för att få visa herr sexig skådespelare naken i en duschscen, hm?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » ons feb 21, 2007 22:33

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:adolvsson: (spoiler 3.14) Han är stendöd i slutet av 3.14. Unless he isn't... men de hävdar iaf det, men det sa dem om Bobby Ewing också.

Ok. Död. Det förklarar vad, men inte hur. Gief me moore plix! :)

Allt kanske bara är en ursäkt för att få visa herr sexig skådespelare naken i en duschscen, hm?

(spoiler 3.14) Ihjälslagen av (och jag skrattar nu för att det knyts samman med den fantastiska listan i Ankhans dagbokstråd) Richard Grieco! Som sedermera blir ihjälskjuten av han den andra sheriffen, Zaxx. Allting är på något vis knutet till hela "Vem dödade rektor"-arcen som pågår, men fråga mig inte riktigt hur. Och den lite lovande utvecklingen är ofc att Keith Mars är sheriff nu.

Det var BTW ett riktigt underhållande avsnitt på det stora hela.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons feb 21, 2007 22:38

caffeineaddict skrev: (spoiler 3.14) Ihjälslagen av (och jag skrattar nu för att det knyts samman med den fantastiska listan i Ankhans dagbokstråd) Richard Grieco! Som sedermera blir ihjälskjuten av han den andra sheriffen, Zaxx.

BWAHAHAAAH! Richard Grieco.

Okej, måla mig nyfiken på avsnittet. Sounds like FUN! :D

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » tor feb 22, 2007 6:32

3.13 "What's Left of Me." LOL.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav LWes » tor feb 22, 2007 13:05

FAN 3x14 VAR JU HUR BRA SOM HELST! :o
Det var så bra och spännande! Det roligaste var när Veronica skulle släppas ut och ropade "I DO! I DO!"
Men allt var bra, och dom flesta karaktärerna var med!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tor feb 22, 2007 15:25

LWes skrev:FAN 3x14 VAR JU HUR BRA SOM HELST! :o
Det var så bra och spännande! Det roligaste var när Veronica skulle släppas ut och ropade "I DO! I DO!"
Men allt var bra, och dom flesta karaktärerna var med!

Håller med! Förmodligen bäst i säsongen :D :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » tor feb 22, 2007 23:05

Måste se ikapp. Snart. Varför är jag så här efter? :(

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Tinwiel » tor feb 22, 2007 23:20

eriked skrev:Måste se ikapp. Snart. Varför är jag så här efter? :(

Jag är också efter.. det är Greys fel...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film