House

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » ons feb 14, 2007 21:39

Jag vill inte vara efter med House! Jag vill vara ikapp med alla serier! Jag vill, jag vill, jag vill!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav gaspode » tor feb 15, 2007 1:51

3x14:
HAUS! strålande avsnitt. hoppas inte vi får nåt trist drama mellan Cameron och Chase nu, det är jag inte intresserad av. Cuddy och House däremot gillar jag. Hade gärna sett Cameron/House-drama, men det här verkar också lovande.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » tor feb 15, 2007 2:04

Jag såg precis mina två första avsnitt av House. Jag gillar. Jag har alltid gillat Hugh Laurie, och även om han är väldigt ICKE-Hugh Laurie här är han ju helt briljant. Småtrist gäng han har ikring sig, men det blir väl mer intressant med tiden hoppas jag - än så länge är det mest kul att se dem försöka interagera med House. Samtidigt gillar jag den lite mer seriösa tråden runt House själv, hur han nästan verkar försöka bota sig själv genom att bota andra... trots att han avskyr dem.
Patient's Mother: How can you just sit there?
Dr. House: If I eat standing up, I spill.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » fre feb 16, 2007 0:08

3.12 Bäst än så länge i hela hela serien även om jag håller med wyndham lite. Tro på Gud/inte tro på Gud-diskussionen i parken kändes lite underlig.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » fre feb 16, 2007 1:02

3.13 Nej. Det är inte så romernas renhetssyn fungerar, era idioter. Kunde de inte tagit en existerande religiös läkedom-är-ondskefullt-kult?

Så fort det är med en läkare i en serie så måste ett sådant här avsnitt vara med, och jag tycker ingen har lyckats göra något riktigt intressant av det. Kan de inte bara släppa det?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » lör feb 17, 2007 12:42

Enligt CHUD:

CHUD skrev:today, Fox picked up the Hugh Laurie medical drama for a fourth season.

Jag säger yay, för S3 av House har gjort mig fullkomligt tokig i en serie som jag tyckte var bra men inte så jättemycket mer under väldigt lång tid.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör feb 17, 2007 15:46

CHUD skrev:today, Fox picked up the Hugh Laurie medical drama for a fourth season.

IIIIIIH! Yesss...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Ruccola » lör feb 17, 2007 20:41

Grymt kul, men inte så oväntat med tanke på de sjuka tittarsiffror som serien haft den sista tiden.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav adolvsson » sön feb 18, 2007 6:35

Ruccola skrev:Grymt kul, men inte så oväntat med tanke på de sjuka tittarsiffror som serien haft den sista tiden.

Nej, trots att jag inte har koll på siffrorna, kändes det inte som någon större överraskning, men det känns alltför ont om positiva TV-nyheter (Studio 60 överskuggar allt, säger jag, allt), så här ska det banne mig hurras lite extra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Ruccola » sön feb 18, 2007 12:11

House hade 26 miljoner tittare förra veckan! Galet.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav adolvsson » sön feb 18, 2007 13:17

Hoppsan, hoppsan. 26. Det låter rejält tilltaget.

Varför har inte Studio 60 dom siffrorna? Orättvisa värld!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » fre feb 23, 2007 12:26

1.16 Jag gillar inte Vogler. Alls. Han är en skitstövel, bra så, men han är det så onyanserat och buffligt och korkat... Det är allt säkrast att det ligger något personligt bakom och att han inte bara är en idiot, för i så fall är det lite svårt att tro att han kunnat tjäna miljarder. Vem vet, House kanske kan hitta någon sällsynt bakterie som äter Voglers hjärna?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Glorificus » mån mar 12, 2007 22:23

3x15
"Luke N. Laura" :D General Hospital-referenserna får mig alltid att le och klappa händerna lite extra.

I övrigt ett intressant avsnitt. Först tyckte jag det var ett konstigt sätt att introducera en House-har-cancer-storyline, men när det visade sig vara ännu en House-bluff föll bitarna på plats. Men jag tyckte det var synd att de gjorde så... man köpte inte att House hade cancer, så när bluffen avslöjades kändes det inte lika mycket som det annars skulle ha gjort. Det vill säga om de skrivit det som om han verkligen hade cancer från början. Äsch, jag kanske bara är förvirrande nu. Hur som helst gillade jag i alla fall House/Wilson-scenen i slutet.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Ruccola » tis mar 13, 2007 12:29

3x15
Jag hade hoppats på en "Döda Poeters Sällskap"-reunion, med Wilson och pappan, men de träffades ju aldrig. Bra avsnitt, men som sagt, man trodde ju inte på att House hade cancer ändå.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav wyndham » ons mar 14, 2007 17:35

A bear skrev:1.16 Jag gillar inte Vogler. Alls. Han är en skitstövel, bra så, men han är det så onyanserat och buffligt och korkat...

Neeej! Han är en skitstövel på ett onyanserat, buffligt och alldeles... alldeles underbart sätt. Älskar vogler. Älskar säsong ett.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Tinwiel » tis mar 20, 2007 20:00

De första 7 avsnitten sedda. Mitt omdöme är att jag älskar karaktären Dr House, och jag tycker att Hugh Lauries minspel är underbart. Serien är välgjord osv men formatet med standalones funkar inte så bra tycker jag.. Jag blir uttråkad, när det bara är samma sak varje vecka. Så mycket bryr jag ju mig inte om patienterna och hur det går för dom så eftersom jag inte har fått nån relation till dom. Lite spännande är det utifrån nåt slags allmänt spänningsmoment, men inte på en känslomässig nivå. Jag tänker fortsätta se men jag hoppas på lite relationsdrama eller nåt mera karaktärscentrerat snart, och gärna involverande Dr House. Han är ju bara bäst. Tills vidare får jag hålla till godo med när han träffar patienter med fyndig dialog och...Hugh Laurie... :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tis mar 20, 2007 23:03

Serien blir, tycker jag, ständigt bättre och bättre, men svagheterna och styrkorna är desamma som de du nämner. Hugh Laurie och hans karaktär är nog tillräckligt för att hålla mig i ett stenhårt grepp, men de andra i serien växer självklart upp och blir bra karaktärer de också.

De senaste avsnitten nu i S3 har faktiskt inte varit lika mycket "vi testar fel saker så patienten blir sämre tills det är lagom kvar av avsnittet så vi kan komma på rätt sak" som tidigare, det är känslan jag har iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tis mar 20, 2007 23:05

Jag hade samma standalone-problem som Tinnie till kanske, eeeh, mitten av S2 nånstans? Då tyckte jag dels att serien fick trevligare överhängande karaktärshistorier och dels att standalone-fallen blev mer engagerande och bättre integrerade med karaktärshistorierna. Och S3 har sparkat mycket rumpa IMHO även om den kanske inte varit perfekt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tis mar 20, 2007 23:06

Jag skriver under på allt vad gaspode skriver och lägger till hur alldeles varm jag blir av att Tinwiel tar upp HAUS! Precis som LauraP och Heroes. HAUS! Heroes! Bra TV!

*myser*

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » tis mar 20, 2007 23:09

för min del kan jag inte peka på nån vändpunkt sådär.
Kanske för att jag älskade redan under S1, och att förbättringarna kommit smygande gradvis under seriens gång.
Och så har jag inte särskilt bra minne för såna detaljer. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » tis mar 20, 2007 23:11

Äsch, jag är precis som Martin igen. Freaky.

Förresten Hanna, hur klarar du äckelfaktorn då? Inte för att jag har någon koll på spyfaktorn sådär i början, men men... nyfikna sinnen frågar :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » tis mar 20, 2007 23:12

adolvsson skrev:Jag skriver under på allt vad gaspode skriver och lägger till hur alldeles varm jag blir av att Tinwiel tar upp HAUS! Precis som LauraP och Heroes. HAUS! Heroes! Bra TV!

*myser*

Jag försökte faktiskt få henne att ta the Office US före House, men det skedde lite intelligens-relaterade missöden som antagligen ledde till att hon förlorade förtroendet för mig. :)

Office och House är ganska likbra (om man nu ens kan jämföra) för mig, men jag ser klart mer fram emot nya Office-avsnitt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav wyndham » tis mar 20, 2007 23:13

Varför har fyran nån äcklig alternativ signatur som man vill spy av varje tisdag?
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav gaspode » tis mar 20, 2007 23:16

wyndham skrev:Varför har fyran nån äcklig alternativ signatur som man vill spy av varje tisdag?

Har de?! Hur kan de ens tänka tanken att förstöra House strålande signatur?

oh wait. det är TV4. glöm det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis mar 20, 2007 23:17

wyndham skrev:Varför har fyran nån äcklig alternativ signatur som man vill spy av varje tisdag?

Europa-rättighetsproblem om "Teardrop" tror jag. Har för mig att samma ersättare är på Canal+-visningarna också.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis mar 20, 2007 23:20

noike skrev:

Europa-rättighetsproblem om "Teardrop" tror jag. Har för mig att samma ersättare är på Canal+-visningarna också.

Hm. Nu blev man ju nästan nyfiken på hur det kan se ut. Usch och fy, älskar ju House-introt, men å andra sidan verkar ju introt ha försvunnit från det senaste USA-sända avsnittet också.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinwiel » ons mar 21, 2007 1:02

Teardrop-låten är underbar, jag ÄÄÄLSKAR den. Jag vet att jag säger det om många låtar, men jag menar det verkligen. Den är en gammal favorit och jag blev så glad när jag hörde den som vinjett till House.

adolvsson: Äckelfaktorn har gått rätt så bra hittills, det var nån grej för några avsnitt sen då jag såg lite spyor, men jag var jävligt snabb att blunda så jag anade bara vad som komma skulle, det jag hörde av ljudet sen (vilket också är äckligt men jag var inte lika snabb att hålla för öronen..) Jag antar att det kommer mera äckel sen, men jag är lite på min vakt i vissa typer av scener och jag hoppas att jag hinner blunda innan dom har fastnat alltför mycket på min näthinna.

Martin: enda anledningen till att det blev House framför The office US var ju att jag hade några House-avsnitt hemma redan och Office fick jag vänta hela dagen på slots..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » ons mar 21, 2007 1:05

Tinwiel skrev:Jag antar att det kommer mera äckel sen, men jag är lite på min vakt i vissa typer av scener och jag hoppas att jag hinner blunda innan dom har fastnat alltför mycket på min näthinna.

Det i avsnitt 6 har jag för mig är värst.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » ons mar 21, 2007 1:05

Tin: äsch, min historia var mer underhållande och en gnutta dramatisk.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinwiel » ons mar 21, 2007 9:48

noike skrev:
Tinwiel skrev:Jag antar att det kommer mera äckel sen, men jag är lite på min vakt i vissa typer av scener och jag hoppas att jag hinner blunda innan dom har fastnat alltför mycket på min näthinna.

Det i avsnitt 6 har jag för mig är värst.

Du menar hon som hmm.. blödde...? Det var den scenen då jag blundade snabbt som attans. Men jag fattar vad som hände för jag såg ju litegrann. Usch. :?

Varför hittar dom aldrig felet på folk i början av avsnittet? DET tycker jag är lite irriterande. Dom borde variera sig i upplägget på avsnitten snart..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film