Sämsta Buffy/Angel avsnittet? (varning för spoilers)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Sämsta Buffy/Angel avsnittet? (varning för spoilers)

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 15:07

Vilket är det sämsta Buffyverse avsnittet någonsin och varför?

Jag tycker Doublemeat Palace 6x12 är i toppen av de sämsta, avsnittet har inte så mycket story som annars.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav JRT » ons maj 05, 2004 15:22

Min röst landar på - Where the Wild Things Are, Buffy säsong 4. Uselt avsnitt. Visserligen finns det lite rolig dialog, men det gör det trots allt i alla avsnitt och det stoppar mig inte från att stoppa avsnittet i ett litet hål och glömma det. Riley och Buffy och deras "sexathon" - usch.

Övriga avsnitt som är dåliga nog att nämnas här:
I Robot You, Jane säsong 1
Trist, visserligen finns det flera avsnitt i första säsongen som är lite tveksamma, men det får anses OK under första säsongen. Det här är dock värst.

Inca Mummy Girl, säsong 2
Ett par stora saker talar emot det här avsnittet - Angel saknas helt och hela avsnittet bara stinker "säsong 1". Vad jag förstår var det tänkt som ett avsnitt för första säsongen och det märks. Karaktärerna beter sig precis som då. Storyn med mumien kändes oinspirerande och rätt tråkig. Nämnde jag att Angel inte är med?!

Beer Bad, säsong 4
Avsnitt som tjatar om Parker och Buffys relation, snarare icke-relation, till honom. Det finns ljusglimtar, men snubbarna som blir grottmänniskor (eller apor, kan man nästan tänka sig) är bara irriterande.

The I In Team, säsong 4
Usch. Tråkigt. Mer Initiative och Riley - nej tack!

Doublemeat Palace, säsong 6
Tunn och ganska förutsägbar story.

Help, säsong 7
Helt enkelt ett tråkigt avsnitt. Man kände karaktären Cassie alldeles för dåligt för att bry sig om hennes öde över huvud taget.

Him, säsong 7
Det här avsnittet har sina poänger - säger bara, rocketlauncher! Alltid kul när gamla grejer dyker upp igen. Det är ändå trist och inkonsekvent. En jacka som attraherar tjejer/kvinnor, men tydligen inte alla. Eh...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav jonas. » ons maj 05, 2004 15:34

Beer bad är det vidrigaste, sämsta, dåligaste, usla Buffy avsnitt som gjorts. jag har sett avsnittet två gånger och man spyyyyyyyyr ju rent utsagt.

Att dom har mage göra öl till en dålig sak. :P
Användarvisningsbild
jonas.
Minion

Inläggav Zaxx » ons maj 05, 2004 15:45

vågade mig in i tråden.. men vågar inte läsa ngt .. hehe

Tror jag vågar mig på att säga att I robot... you Jane från S1 är sämst.. faktiskt...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav caffeineaddict » ons maj 05, 2004 16:18

Reptile Boy. I Robot har åtminstone en del ordentliga skratt (och Jenny Calendar), men RB är bara stentrist och förutsägbart.

Teacher's Pet, The I In Team och Goodbye Iowa är helt åt helvete de med.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JRT » ons maj 05, 2004 17:04

Ja, Goodbye Iowa får självklart vara med också. Mer Riley...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav Off » ons maj 05, 2004 17:45

Teachers pet, Doublemeat palace och Him
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 17:52

jag tycker Reptile Boy är ok men gillar inte Dead Man´s Party, dock har även den ljusglimtar men gillar inte storyn.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav -Emelie- » ons maj 05, 2004 18:35

sus@n: Som slutet, tex, väldigt bra spelat av allihopa..
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion

Inläggav Zaxx » ons maj 05, 2004 18:45

håller fortfarande på I robot.. toppar dock med :

Doublemeat palace

och

Teachers Pet..
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav sus@n » ons maj 05, 2004 19:36

-Emelie- skrev:sus@n: Som slutet, tex, väldigt bra spelat av allihopa..

precis.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Teo » ons maj 05, 2004 19:57

Beer bad är Braaaaa! Men tillexempel håller jag inte 1x1 welcome to hellmouth högt.
Senast redigerad av Teo ons maj 05, 2004 20:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad

Inläggav Sparvid » ons maj 05, 2004 20:10

Men Doublemeat Palace har ju Buffy i söt kort frisyr :P

Antingen I Robot... eller Reptile Boy, har inte sett någon av dem på ett bra tag, så jag kan inte bestämma mig vilken som är sämre av dem.
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 22:07

Jag har sagt det förrut I robot, you Jane är det sämsta Buffy avsnittet ever. Att blanda in internet i serier är i princip dödsdömt (jag är mycket tacksam för att de används så lite som det gör som en plot device i Buffy) och att sedan ta med en stor töntig robot är ju droppen...

Doublemeat palace är riktigt, riktigt uselt det också den enda bra scenen är när Spike försöker att övertyga Buffy om att sluta, den är hjärtskärande...

Ett annat dåligt är Go fish som är ytterligare ett i raden av hyllningar till gamla skräckfilmer, "The creature from the Black lagoon" i det här fallet, men det här stinker verkligen... den enda fina scenen är när Cordelia säger hur mycket hon älskar Xander även om han är en fisk :)

Older and far away är ett avsnitt som jag tycker är himla tråkigt också... Dawn är sällan mer irriterande än i det här avsnittet, det är ruskigt synd att första mötet mellan Spike och Buffy efter misshandeln i Dead things tydligen har skett off-screen. Bra grejor är Buffy-Spike-Tara scenen (a cramp in your pants?) och Tara-försvarar-Willow-scenen men allt som allt väldigt crappigt.

Jag förstår inte varför alla gnäller så mycket på Him, jag tycker att det avsnittet är helt okej... visst pinsamhetsfaktorn i början av avsnittet är inte så kul men sedan hade jag roligt hela vägen (Xander och Spikes plan var ju för underbar).

Jag gillade även Help som jag tror att någon sågade här ovan... hon som spelade Cassie var supercharmig och hade gärna, gärna fått bli Dawns bästis. Sedan var det fina scener med Spike på slutet när han räddar Cassie trots chipet...
Senast redigerad av VelocityBoy ons maj 05, 2004 22:12, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Off » ons maj 05, 2004 22:09

Håller med om att Help är bra
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Matt » ons maj 05, 2004 22:15

Håller med om att Help är bra
Håller med om att Double meat är dåligt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav sharatec » ons maj 05, 2004 22:17

Anser personligen att Doublemeat Palace förmodligen är det sämsta avsnittet, men det var länge sedan jag såg säsong 2 nu, så det kanske kan finnas något bottennapp där...

Ett avsnitt som jag inte riktigt förstår att alla avskyr är faktiskt I Robot... Jag tycker inte att det är särskilt bra, men jag skulle till exempel inte få för mig att hoppa över det om jag tittade igenom säsong 1. Jag är nog den ende i världen som faktiskt är lite förtjust i Moloch och hans löften om kärlek...

Ett mer problematiskt avsnitt är Him; jag blir nästan illamående av hur pinsamt det är ungefär halva tiden, men sedan får jag några av de värsta skrattattackerna under serien. "I can work around that!" är en obetalbar kommentar, och scenen med raketgeväret slår det mesta...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 22:23

sharatec skrev:Ett avsnitt som jag inte riktigt förstår att alla avskyr är faktiskt I Robot... Jag tycker inte att det är särskilt bra, men jag skulle till exempel inte få för mig att hoppa över det om jag tittade igenom säsong 1. Jag är nog den ende i världen som faktiskt är lite förtjust i Moloch och hans löften om kärlek...

Att Moloch frestar Willow är ju rätt så intressant men att han laddas upp på internet är ju urbota dumt...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav sharatec » ons maj 05, 2004 22:31

VelocityBoy skrev:Att Moloch frestar Willow är ju rätt så intressant men att han laddas upp på internet är ju urbota dumt...

Jag håller med om att det inte är någon vidare idé, absolut. Däremot gillar jag ursprungsidén med demoner som fängslas i böcker, men det är ju synd att det spårade ur med den där inscanningen...

Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav Off » ons maj 05, 2004 22:39

Ett mer problematiskt avsnitt är Him; jag blir nästan illamående av hur pinsamt det är ungefär halva tiden, men sedan får jag några av de värsta skrattattackerna under serien. "I can work around that!" är en obetalbar kommentar, och scenen med raketgeväret slår det mesta...

Det är pga pinsamheterna jag inte klarar av avsnittet. Det kändes som någon slags dålig klockan 15 på 5an serie då.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav monkeyboy » ons maj 05, 2004 22:42

Alltså nu kommer jag säkert ha en lynchmobb knackandes på dörren inom en timme men jag tycker inte att Riley är så ohyggligt hemsk så långt som jag har sett (this years girl)...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 22:42

Off. För mig är det inte så farligt... visst man blir obekväm av att se det men det rör ju sig bara om två scener.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav Langtry » ons maj 05, 2004 22:44

monkeyboy skrev:Alltså nu kommer jag säkert ha en lynchmobb knackandes på dörren inom en timme men jag tycker inte att Riley är så ohyggligt hemsk så långt som jag har sett (this years girl)...

Vänta bara till säs 5...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Langtry » ons maj 05, 2004 22:51

Glömde ju lämna mitt lilla bidrag till sämsta, eller som jag vill säga mindre bra (för att Mr God 2005 gör är ju underbart :) ) avsnitt: Superstar.
Har bara sett det en gång och det var i somras så om jag ser om det kanske det inte är så mindre bra som jag minns men just nu platsar det på min lista.

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 22:52

monkeyboy skrev:Alltså nu kommer jag säkert ha en lynchmobb knackandes på dörren inom en timme men jag tycker inte att Riley är så ohyggligt hemsk så långt som jag har sett (this years girl)...

Jag är med dig Apan, han har oförtjänt dåligt rykte...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav sharatec » ons maj 05, 2004 22:53

Off skrev:Det är pga pinsamheterna jag inte klarar av avsnittet. Det kändes som någon slags dålig klockan 15 på 5an serie då.

Olika toleranströskel. :) Jag kan inte nog understryka hur vedervärdiga de scenerna är (du syftar väl på det i början, va?), men när man nu har sett avsnittet en gång kan man åtminstone spola förbi dem...

monkeyboy> Jag lär också bli lynchad, men ändå: Riley är definitivt inte så hemsk som folk påstår. Jag kanske också kan tycka att han är en av de mer irriterande karaktärerna emellanåt, men jag tycker å andra sidan att det är få som brukar vara störande. Hans grundmurat dåliga rykte är dock enligt mig oförtjänt.

Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Inläggav VelocityBoy » ons maj 05, 2004 22:56

Langtry skrev:Glömde ju lämna mitt lilla bidrag till sämsta, eller som jag vill säga mindre bra (för att Mr God 2005 gör är ju underbart :) ) avsnitt: Superstar.
Har bara sett det en gång och det var i somras så om jag ser om det kanske det inte är så mindre bra som jag minns men just nu platsar det på min lista.

Jag tycker också att det är ganska menlöst...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons maj 05, 2004 23:08

Langtry skrev:

Vänta bara till säs 5...

Tror jag har sagt det förr, men jag säger det igen: Riley blir bara BÄTTRE i S5!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Langtry » ons maj 05, 2004 23:17

caffeineaddict, nu är du väl ändå lite förvirrad??
=)

Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav sharatec » ons maj 05, 2004 23:22

caffeineaddict skrev:Tror jag har sagt det förr, men jag säger det igen: Riley blir bara BÄTTRE i S5!

Han blir i alla fall ganska intressant som karaktär, tycker jag... Om det är en förbättring är en annan sak. :)

Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS