Studio 60 on the Sunset Strip

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav madskellig » tis jan 23, 2007 23:33

Som jag misstänkte: Min förra kommentar tas härmed tillbaka, har sett om piloten och sett de efterföljande tre avsnitten och detta är helt enkelt underbart :D
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav gaspode » tis jan 23, 2007 23:38

madskellig skrev:Som jag misstänkte: Min förra kommentar tas härmed tillbaka, har sett om piloten och sett de efterföljande tre avsnitten och detta är helt enkelt underbart :D

yay!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis jan 23, 2007 23:40

One of us! One of us! Thihihi! One of us!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis jan 23, 2007 23:42

madskellig skrev:Som jag misstänkte: Min förra kommentar tas härmed tillbaka, har sett om piloten och sett de efterföljande tre avsnitten och detta är helt enkelt underbart :D

DU är underbar. Det är ju helt uppenbart nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav madskellig » tis jan 23, 2007 23:47

adolvsson skrev:

DU är underbar. Det är ju helt uppenbart nu.

:D :lovebunny:

Det var vansinne av mig att tro att jag någonsin skulle kunna motstå the Sorkin.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav eriked » tor jan 25, 2007 22:48

1x12 Betyg: Niiice!

Eller jätte bra var det inte men det är så roligt att det har kommit igång! Oh just det, en purken skådespelare och en purken manusförfattare! Kan sluta illa!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav madskellig » fre jan 26, 2007 2:52

(spoiler 1X11) Mycket bra! Gillade verkligen Andy (A kid in the hall!) och Nazi -santa diskussionen var jättebra. Plus:

Danny: Where did you get that from?
Andy: Virginbirthsdebunked.org

:D

(spoiler 1x12) Också mycket bra, Jack har blivit en underbar karaktär. Scenen med honom och den kinesiska affärsmannen var väldigt underhållande. Gillar Danny's "I should have recommendations" men liiiiiite creepy stalker blev det nog allt ;) Men samtidigt gillar jag att han sa nej i slutet.

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » mån jan 29, 2007 13:41

1.13

Bäst hittils (som vanligt alltså, nästan), och så var det bara första delen av ett dubbelavsnitt, dessutom.

Det kändes lite väl typiskt att Tom skulle ljuga för Lucy och bli avslöjad på festen (och jag förstår inte hur han och Simon resonerar), men det fungerade rätt bra ändå ("Aren't you supposed to wait until you've slept with me to start acting like a creep?").

Danny fick nog lite mer att göra än i vanliga fall, vilket är bra, för han känns ofta underanvänd. Bradley Whitford är bäst.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » mån feb 05, 2007 12:19

(spoiler 1.14) Det är en bra början när man halvdör redan efter tjugo sekunder:

"Previously on Studio 60..."
"There's a poisonous viper in the building!?"
*Kalle ligger på golvet och skakar av skratt*

Alltså, jag väntade mig en oerhörd massa av Studio 60 innan det började. Men vad jag faktiskt inte inte väntade mig var att det skulle vara den bästa diskussion om förhållanden och kärlek och alla dess oundvikliga idiotier och komplikationer jag tror jag har sett. Den börjar utifrån de klassiska romantisk komedi-påhitten (baseball-trät, internet-budgivningen, de personliga rekommendationerna) ...och förklarar och analyserar sedan på ett rörande och underfundigt och ibland extremt roligt sätt varför det inte fungerar så i verkliga livet (eller gör det kanske det ibland, Danny och Jordan?). Matt och Harriets scener tidigt i det här avsnittet, särskilt om man känner till allt skvaller kring Aaron Sorkin och Kristin Chenoweth, kändes så ohyggligt äkta för att de förmodligen VAR det. Och p.g.a. det tycker jag ibland lite synd om Kristin nu när Aaron använder en TV-serie som ses av miljoner människor runt om i hela världen som sin personliga terapi-session, men det ändrar inte kraften i orden och scenerna.

Och som en person som lider av kraftig scenskräck var Matts tillklantade skämt nästan olidligt plågsamt. Väntade mig halvt om halvt att han skulle glömma Harriets namn, bara som pricken över i. Precis sådär känner jag mig varje gång jag måste tala inför folk i skolan eller dylikt. Usch...

Dessutom: "It's fun." :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » mån feb 05, 2007 13:08

Jag blir alltid så glad när nya avsnitten finns att se på måndag då det står tisdag i min kalender :).
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » mån feb 05, 2007 16:20

Så bra att jag får spader. caffe har redan skrivit det mesta.

"It's fun."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis feb 06, 2007 0:03

1x14
Allt ägde, men alla scener mellan Matt och Harry ägde allt annat. Kan folk verkligen fortsätta tycka illa om Sarah Paulson efter det här? Makalöst. Spader, var det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » tis feb 06, 2007 1:00

1x14
Jag tycker nog annorlunda, för jag tyckte att scenerna mellan Jordan och Danny var guld men Matt och Harriet engagerar mig inte alls, även om diskussionerna kring förhållandet kändes äkta, det håller jag med om. Jag visste inte heller om att deras förhållande var baserat på Sorkin och hans ex heller, då hade jag kanske engagerat mig mer om jag hade vetat det. Problemet är väl att jag inte tycker att det finns nån kemi mellan Matt och Harriet och då tycker jag att dom kan gå vidare nu, göra slut på riktigt och hitta nya love interests. Men Danny och Jordan. Yay!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tis feb 06, 2007 1:06

(spoiler 1.14) Tycker Danny/Jordan-sakerna var lite bättre för det gick framåt. Matt/Harriet är fortfarande lite stillastående på samma ställe som för flera veckor sedan. Men det var skitbra ändå.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tis feb 06, 2007 1:07

Tinnie: (spoiler 1.14) Det som gör Studio 60 lite extra fascinerande för oss Sorkin-maniker är att det är som att läsa en självbiografi eller en blogg eller nåt, bara att det är en TV-serie istället. Sorkin verkar knappt bry sig det minsta om att dölja likheterna mellan hans liv och hans serie: Sorkin är en vitsig, liberal TV-författare som dessutom är arbetsnarkoman och tidigare missbrukare. Kristin Chenoweth är en blond skådespelerska kanske främst känd för sin komiska talang, sin sångröst och att hon är en troende kristen som stöder kristna föreningar. För ett tag sedan gjorde hon även ett utvik, inte långt därefter kom avsnittet där Matt får spel när Harriet gjorde ett utvik.

När jag kommer och tänka på det är det lite ironiskt att Sorkin är så anti-dokusåpa, det är ju nästan vad han håller på med förutom att han själv får skriva alla repliker och se till så att allt blir som han vill. ;)

(Ja, mycket ironi i det sista stycket. Hetsa inte upp dig, noike.)
Senast redigerad av caffeineaddict tis feb 06, 2007 1:14, redigerad totalt 1 gång.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tis feb 06, 2007 1:10

caffeineaddict skrev:Hetsa inte upp dig, noike.

Pfffft! Det är Studio 60, jag vibrerar av vällust bara jag tänker på det. Jag har ingen objektiv rationalitet alls om serien längre. Den är FANTASTISK!

Edit: glömde ju :o
Senast redigerad av noike tis feb 06, 2007 1:18, redigerad totalt 1 gång.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis feb 06, 2007 1:14

noike skrev:Pfffft! Det är Studio 60, jag vibrerar av vällust bara jag tänker på det. Jag har ingen objektiv rationalitet alls om serien längre. Den är FANTASTISK!

:D

Jag instämmer till fullo och svamlar i takt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » tis feb 06, 2007 1:41

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Hetsa inte upp dig, noike.

Pfffft! Det är Studio 60, jag vibrerar av vällust bara jag tänker på det. Jag har ingen objektiv rationalitet alls om serien längre. Den är FANTASTISK!

Edit: glömde ju :o

I R L G!

edit: och jag måste ju se avsnittet nu. jävla liv som gör att jag måste vänta tills sena natten innan jag kan kolla på serier! :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav gaspode » tis feb 06, 2007 3:48

(spoiler 1x14) "It's Fun."

Hade på känn att han kunde engelska, han är lurig gubben, men det var så jäkla kul när han bara sa "It's fun." som svar :D
"Did you understand all of those words?"

Ja, Jordan/Danny är mer engagerande, även om jag gillar Matt och Harriet så känns det inte som att det utvecklas på ett engagerande sätt just nu.
I det här avsnittet kändes det verkligen inte som att de borde vara tillsammans. Det känns dock helt klart som att serien kommer bygga mycket på deras relation och att sista ordet inte kommer vara sagt på länge. Danny/Jordan (Dandan?) känns mer som att den behandlas som en sidostory av nån anledning. Kanske är i mitt huvud bara.
Gillade att Tom lyckades lösa sina problem med Lucy såpass enkelt och snyggt iaf.

"It's okay with me if the animals die!"
"It's okay with me if SHE gets seriously injured."

bra avsnitt var det!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis feb 06, 2007 3:54

gaspode skrev: (spoiler 1x14) Dandan?

Dandan. Det är enda namnet som gäller.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » fre feb 09, 2007 12:27

:cry: Har fortfarande inte sett 1x14. Trodde den låg på datorn men nej.. kanske var på andra datorn.

Såg iaf 1x13 Good shit!
men varför förklarade inte Tom den uteblivna dejten till Lucy från början, kunde åtminstone sagt att Jack tvingade honom att göra en "grej".

Inget favoritavsnitt men ändå bra

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav The Buffster » fre feb 09, 2007 14:10

(spoiler 1.14) Hade ju egentligen en massa skola jag hade behövt göra men så verkade alla ha gillat 1.14 så mycket att jag inte kunde hålla mig ifrån att se det längre.

Och ååååhh så bra det var. Danny och Jordan älskar jag för att dom är så söta och så underbara. Härligt att se att det äntligen gick framåt. Matt och Harriet scenerna gillade jag av helt andra anledningar. Jag vet inte ens om jag vill att dom blir tillsammans, så där gör det verkligen inget att det inte går framåt, snarare gillar jag det som det är nu.

Sen är jag ju lite småkär i Jack, och han var bra som alltid. Jag får inte glömma Cal heller, han är nästan för underbar. Lucy var enormt söt i sin blå klänning också.

Som noike redan sagt, den är FANTASTISK :o !

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav eriked » fre feb 09, 2007 19:35

(spoiler 1x14) Detta gillade skarpt! Bäst hittills? Cal är hur rolig som helst! Danny och Jordan hur söta som helst! Matt och Harriet.. snyft! Sen finns det två storylines till. :D

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav wyndham » fre feb 09, 2007 22:38

noike skrev:
gaspode skrev: (spoiler 1x14) Dandan?

Dandan. Det är enda namnet som gäller.

Jordan och Danny blir ju Jonny. Trodde jag. Men nu är jag down with Dandan.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » mån feb 12, 2007 19:43

1.15

"Are you for real?"

Flashbacks på det här viset brukar inte fungera, och det gör de inte här heller, egentligen, men jag bryr mig inte. Jag kan låtsas att det gjort mer än att sätta på Matthew Perry en keps.

Hursom 3: Matts depression -- som jag antar bara börjat -- kändes som en väldigt bra vändning. Mer djupgåenda drama! Yay!

Allt annat var precis som jag har vant mig, det vill säga riktigt bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis feb 13, 2007 10:46

1.15

Undrar om han börjar punda ordentligt igen för att Harrie ska tycka synd om honom eller för att han tycker synd om sig själv. Eller både och.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » tis feb 13, 2007 11:02

(spoiler 1.15) Rombat: Jag tror inte det är en strategi på det sättet, men däremot kan det komma att fungera så. Anyway, trevligt med ett lite allvarligare avsnitt. Synd att slösa bort en fin karaktärsskådis som Stephen Tobolowsky på en sån liten kliché-karaktär dock och jag hade hoppats på att få se Wes igen. Inte ett av de bästa, men fortfarande outrageously bra och jag gillar utvecklingen. Men Danny MÅSTE ju ha märkt vad som pågår, han känner honom bäst och är dessutom gammal knarkare själv. Hade väntat mig att han DIREKT hade snackat allvar med honom. Eller ville han faktiskt vänta tills veckans sändning var klar, och så kommer det nästa vecka?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tam » tis feb 13, 2007 12:18

Jag ser Studio 60 & House tillsammans med lillebror och det brukar gå ett tag innan vi sätter oss ner och ser. Så när det börjas skriva om nya avsnitt blir jag svartsjuk jag inte själv kan se det. Jag har det sannerligen jävligt svårt asså.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » tis feb 13, 2007 14:13

caffeineaddict skrev: (spoiler 1.15) Hade väntat mig att han DIREKT hade snackat allvar med honom. Eller ville han faktiskt vänta tills veckans sändning var klar, och så kommer det nästa vecka?

Det hade inte jag väntat mig för det hade verkligen blivit dålig tv av det hela där allt rymns inom avsnittet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » tis feb 13, 2007 15:16

noike skrev:
caffeineaddict skrev: (spoiler 1.15) Hade väntat mig att han DIREKT hade snackat allvar med honom. Eller ville han faktiskt vänta tills veckans sändning var klar, och så kommer det nästa vecka?

Det hade inte jag väntat mig för det hade verkligen blivit dålig tv av det hela där allt rymns inom avsnittet.
Men det märktes att både Danny och Harrie fattade vad som hände. Men med tanke på att avsnittet utspelade sig över väldigt kort tid är det kanske inte konstigt att det inte togs upp direkt.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film