Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » tor jan 25, 2007 17:52

adolvsson skrev:
lilith skrev:Verkade det inte som Niki blev lite superstark helt utan personligheten Jessica, där i fängelset när hon bröt batongen? Eller så skiftade hon väldigt snabbt från den ena till den andra personligheten.

Hon skiftade. Riktigt hur snabbt råder det delade meningar om i mitt huvud, men jag tror Jessica spelade Nikki lite kort där.

Ja, men det är ju möjligt att Niki också är superstark, bara det att hon aldrig hamnat i någon situation då hon visat det? Jag tycker i vilket fall som helst att hon fortfarande är laaaaaaame. Hon känns så orelevant jämfört med alla andra som försöker ta reda på vad som pågår o.s.v. Speciellt nu när hon är inlåst. Som Jessica kommer hon säkert förr eller senare fly, men Niki kommer då fortfarande vara under Jessicas våld, och jag kan inte se hur det skall lösa sig på ett sådant sätt att Jessica försvinner och Niki är kvar och är god och är med dom andra hjältarna o.s.v. För om det blir så skulle jag nog kunna gilla henne, om hon var med alla dom andra.
Coolt forresten att GM (Glasögonmannen) tog upp frågan om att Mohinder kanske var med på listan. Det vore mycket bra, jag har hela tiden tänkt att han är en vanlig person som ska hjälpa dom andra, men om han själv är en av dom är det bättre!
Och hur bra var det inte att Claire försökte bli kompis med sin kompis igen, och typ lyckades, det vet jag att många av er nog är glada åt!
och jag älskar den haitiska mannen, han är så cool.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Djehuti » fre jan 26, 2007 22:21

1x08

Så... Eden tycks också ha kraft, att få folk att göra som hon vill?

Polisen och atommannen har båda samma märke och det har förmodligen många av de andra med. Antar att den... regeringsbransch (?) som glasögonmannen arbetar för har låtit, jag antar installera ett slags spårningschip (?) i de "mutanter" de hittat. Frågan är bara varför kraften aktiverades i samband med detta, för några få månader sedan. Är krafterna evolutionära eller på något sätt framkallade?

Mohinder får kontakt med en drömgångare i sömnen, den där lilla pojken.
Han verkar dock inte så värst pratglad...

Sylar dödade en till, den där tjejen med megaminne. Jag gillade henne, hoppas Hiro räddar henne. Fast det är lite tråkigt om han bara kan åka tillbaka i tiden och rädda folk hur som helst. Måste fixa pizza, sen nytt avsnitt.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav Djehuti » lör jan 27, 2007 14:31

1x11

Häftigt avsnitt! Sylar dödade Eden och smet, inte bra. Hennes kraft i hans händer...

*får inte spoilertaggarna rätt när jag quotar, fast här quotar jag Gaspode*
"Och ja, visst använde han telekinesis och krossade glaset med Eden så att säga.
Problemet var ju att i början när GÖM var där så sa han ju att "your powers don't work here" typ. Annars hade de ju varit försiktigare än såhär med honom.. Min teori är att han listade ut hur krafterna blockades och lyckades arbeta runt det, och sen väntade på nån, vem som helst, att komma in så han kunde utnyttja det.
"

Först tolkade jag det som att pistolen var grejen, det enda hårda föremålet som inte liksom satt hårt åtskruvat i väggen, och att han därför kunde greppa tag i pistolen med telekenesi och krossa fönstret med den. Fast i.s.f. så skulle han ju likagärna kunna kasta runt GÖM direkt, om hans krafter ändå kunde sträcka sig utanför fönstret. Och han verkar inte bara kunna manipulera metall som magneto, han har väl flyttat porslinskoppar och så? Ett annat förslag är att GÖM helt enkelt haft haiti-killen i närheten varje gång som han besökt Sylar, vilket Eden inte hade.

Haiten var cool, vad vill han? När han inte raderade minnet på Claire, handlade han då på någon högre (än Clairs farsa) order eller var det på eget bevåg? Vad vill han? Men han är cool som fan och definitivt en tillgång om han skulle joina de andra hjältarna.

Hiro slåss mot en T-rex (eller vad det nu var) med samurajsvärd? Whats up with that? Kommer någon öppna en portal från krita till vår tid, eller försöker Hiro hoppa tillbaka ett år i tiden men råkar av misstag hoppa tillbaka 85 miljoner år? Det senare låter väl "rimligare".

Snyggt när de läste varandras tankar! Kommer Peter att komma i kontakt med atommannen och bli riktigt förbannad så att han exploderar? Eller blir det någon slags reaktion när två atommänniskor befinner sig på samma ställe? Han och Claire är fina tillsammans! Varför är Peter svag och faller omkull? Eller var det bara en engångshändelse p.g.a. att han fick profetisk dröm-grej?
Djehuti
Minion

Inläggav Djehuti » lör jan 27, 2007 16:09

Claire gillar visst Veronica Mars...
http://www.myspace.com/clairebennet :)

Föresten, Isaacs tavlor... Finns det att köpa kopior av dem? Eller åtminstånde planscher? De är skitsnygga.
Djehuti
Minion

Inläggav HeY » sön jan 28, 2007 15:40

Om Hiro:
Jag måste säga att jag tycker inte alls att Hiro är underhållande längre. Han är bara jobbig och totalt orealistiskt barnslig. Hela grejen med svärdet känns mest löjlig, jag tror att "mina krafter funkar inte förräns jag hittat mitt svärd" grejen bara sitter i hans huvud. Han har fått för sig att hans krafter inte funkar längre, han tror inte på sig själv och blockerar därför sina krafter. Nej, det är bara jobbigt!
Sedan att han är så hysterisk hela tiden är kul en stund, men i längden är det jobbigt. De behöver lägga mer djup i karaktären och mogna upp honom lite för att jag ska orka med honom i fortsättningen; förstår inte hur hans vän står ut med honom.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » sön jan 28, 2007 15:46

HeY:
Å andra sidan har väl Hiro hela tiden "känt på sig" saker utan att det funnits nån rimlig förklaring, så det kändes inte helt orimligt med svärdet. dessutom hade det ju symbolen på sig, så det kan ju stämma som han tror, hur ologiskt det än är.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » sön jan 28, 2007 15:49

gaspode skrev:HeY:
Å andra sidan har väl Hiro hela tiden "känt på sig" saker utan att det funnits nån rimlig förklaring, så det kändes inte helt orimligt med svärdet. dessutom hade det ju symbolen på sig, så det kan ju stämma som han tror, hur ologiskt det än är.

Jag tycker ändå det känns konstigt. Mina krafter har funkat hela tiden men rätt som det är får jag reda på att mitt framtida jag har en ninja svärd och då funkar de inte längre förrän jag har mitt svärd :?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Djehuti » sön jan 28, 2007 20:14

1x12

Ok, vad är grejen med Mr Linderman? Precis allt verkar vara kopplat till honom på ett eller annat sätt. Och svärdet hade den där symbolen...

Mystiskt.
Djehuti
Minion

Inläggav LWes » tis jan 30, 2007 17:39

1x13: Fantastiskt avsnitt igen
Det var så coolt när hennes mamma tände elden! och att det var Hiro's pappa! och när Micah tog ut alla pengar, och att den osynliga mannen har lärt andra också!
Men annars var det ganska mycket ett "rese"avsnitt.
Vad jag inte förstår är varför så många personer får sina krafter just nu, medan andra, som osynligmannen, eld-mamman, och dom osynligmannen tränat hade krafter tidigare, för det är ju inte så att krafterna kommer vif en viss ålder eller så, för alla huvudpersonerna är ju väldigt spridda i åldrar, o.s.v. Det är ganska konstigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis jan 30, 2007 21:15

1x13
Fantastic :D

Håller med LWes, lite av ett transportavsnitt, men fortfarande väldigt bra. Har regissören regisserat för Heroes tidigare? För det som haltade, tyckte jag, var personregin vid vissa tillfällen. Personer som brukar kunna hålla tillbaka bättre, typ.

Men det är småsaker. Fortfarande väldigt bra.

Och mitt första utrop i det här inlägget var i första hand en Doctor Who-referens. Eccleston FTW!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tam » ons jan 31, 2007 1:23

1x13
Claire har en mamma! Och hon har eldkrafter! Och det var en stor brand dom var i 14 år sen! Det bara skriker "vilket ironiskt sammanträffande!" Spännande ska det bli. Gillar Jessalyn Gilsig, som spelade mamman, från Nip/Tuck.

Föräldratema. Hiro också. Och en gravid. Och så den där familjen. Mohinder är alltid i pappas fotspår. Nån fler som jag inte minns kanske.

Eccleston gör en Rocky och blir pappa till Peter. Om man tar och letar efter mer på samma tema, även om det inte finns.

Bra.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav HeY » ons jan 31, 2007 2:14

LWes skrev:1x13: Fantastiskt avsnitt igen
Det var så coolt när hennes mamma tände elden! och att det var Hiro's pappa! och när Micah tog ut alla pengar, och att den osynliga mannen har lärt andra också!
Men annars var det ganska mycket ett "rese"avsnitt.
Vad jag inte förstår är varför så många personer får sina krafter just nu, medan andra, som osynligmannen, eld-mamman, och dom osynligmannen tränat hade krafter tidigare, för det är ju inte så att krafterna kommer vif en viss ålder eller så, för alla huvudpersonerna är ju väldigt spridda i åldrar, o.s.v. Det är ganska konstigt.

Kanske beror krafternas upptäckt mer på emoinellt läge; det vill säga hur pass utvecklad individen är för att krafterna ska utvecklas? Jag håller med att det är lite underligt, men jag har faktiskt inte tänkt på det. Undrar om vi kommer att få en förklaring, eller om det bara kommer struntas i!?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » ons jan 31, 2007 18:36

Heroes fortsätter vara riktigt bra (spoiler 1x13) Claire fortsätter vara min favorit, spännande med hennes biologiska mamma nu. Skönt att Zack verkar få vara med ett tag till också. Nikki är fortsatt tråkig tyvärr, men Hiro blir bara bättre och bättre, även om jag verkligen inte fattar varför hans krafter helt plötsligt inte funkar. Roligt att mannen var Hiros pappa (Sulu från Star Trek!)

Och Eccleston får en :lovebunny:
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Garim » ons jan 31, 2007 20:55

1x13: Det här är så bra... Jag gillar allt som händer nu.

Alla karaktärer bara växer, och de för in nya så bra. Mamman till Micah. Invisible man. När jag trodde att Junior Petrelli hade flugit iväg, så hade han blivit osynlig istället. Detta kan bli hur bra som helst! Och, vad ska det bli av Sylar, nu när han är fri...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav lilith » ons jan 31, 2007 22:11

1x13: Det fortsätter vara riktigt bra!
Det enda som är sämre i detta avsnittet är Hiro. Han är för fjantig. Kanske beror det på regin, som adolvsson säger.
Folk klagar på Nikki, men jag gillar henne skarpt. Man känner verkligen att man kan identifiera sig. Det ska bli spännande att se vad psykiatern ska få fram. Hur ska hon reagera, när Jessica verkligen dyker upp? Kommer hon att förstå att det verkligen är två personer hon pratar med? Micas pappa är ganska mesig, "jag klarar inte det här, du måste hjälpa mig". Buhu! Nikki sitter inne för fanken.
Är det så säkert att vissa har haft sina krafter längre än andra? Kan inte se att det måste vara så. Vi får väl se. Annars kan man kanske tänka sig att det sker "generationsvis" på nåt sätt. Vart 14:e år eller nåt.

(spoiler Doctor Who) Tyckte Ecclestone påminde om den gode Doctorn. "Lets steal a cab, Come on!" Fast jag har inte sett så mycket at Doctor Who :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » ons jan 31, 2007 22:18

lilith skrev: (spoiler Doctor Who) Tyckte Ecclestone påminde om den gode Doctorn. "Lets steal a cab, Come on!" Fast jag har inte sett så mycket at Doctor Who :)

Och han sa fantastic! Det fick mig att le såhär brett -> :D

Yes, I'm a really big nerd, why're you asking?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » ons jan 31, 2007 22:31

lilith skrev:1x13:
Man känner verkligen att man kan identifiera sig [med Niki]

Jag har aldrig varit tvungen att förtränga en ond personlighet med egen vilja, så jag kan inte uttala med om det :P :) :o :D

lilith skrev:Är det så säkert att vissa har haft sina krafter längre än andra? Kan inte se att det måste vara så.

Ja, om den osynliga mannenverkligen har tränat flera andra med krafter så har väl det hänt under en längre tid än ett par månader eller hur länge det nu varit sen dom här karaktärerna upptäckt sina krafter.
Sen är det ju så att Claire's mamma var i den där brannden, vilket tyder på att hon haft sin kraft längre, och i så fall att kanske även Claire har det eftersom hon överlevde, och det som är väldigt intressant är att GÖM förmodligen visste om detta och därför adopterade Claire.
Desseutom kan man även gissa att Sylar haft sin kraft längre, eftersom han alltid haft ett öga för hur saker och ting fungerar.
Jag skulle gissa att det har något att göra med personligheten av varje person och att krafterna uppstår på det sättet som vi pratat om tidigare.
Att i så fall individer med denna gen får den kraft som dom behöver.
Som att Claire helar sig själv för att hon skulle överleva branden, och Matt som är polis och "behöver" (kanske snarare "skulle vilja kunna")höra andras tankar, och man kan ju hitta på teorier om hur varje person "behövt" eller önskat sig sin kraft, som att Niki ville att hennes syster skulle komma tillbaka, vilket hon gjorde, och att den osynliga mannen ville vara osedd, eller liknande, lite som i Buffy med osynliga flickan...
Det är vad jag tror på som anledning till varför dom har dom krafter dom har, men hur dom aktiveras är ett stort mysterium...
Hoppas att dom har några bra förklaringar att ge oss innan säsongen är slut, för det vore inte kul om man får vänta flera år med just dom här frågorna.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » ons jan 31, 2007 23:22

lilith skrev:1x13: Det fortsätter vara riktigt bra!
Det enda som är sämre i detta avsnittet är Hiro. Han är för fjantig. Kanske beror det på regin, som adolvsson säger.
Folk klagar på Nikki, men jag gillar henne skarpt. Man känner verkligen att man kan identifiera sig. Det ska bli spännande att se vad psykiatern ska få fram. Hur ska hon reagera, när Jessica verkligen dyker upp? Kommer hon att förstå att det verkligen är två personer hon pratar med? Micas pappa är ganska mesig, "jag klarar inte det här, du måste hjälpa mig". Buhu! Nikki sitter inne för fanken.
Är det så säkert att vissa har haft sina krafter längre än andra? Kan inte se att det måste vara så. Vi får väl se. Annars kan man kanske tänka sig att det sker "generationsvis" på nåt sätt. Vart 14:e år eller nåt.

(spoiler Doctor Who) Tyckte Ecclestone påminde om den gode Doctorn. "Lets steal a cab, Come on!" Fast jag har inte sett så mycket at Doctor Who :)

Äntligen någon som verkar vara mer i mitt tankestånd om Heroes. Hiro irriterar mig mer för varje avsnitt, han var kul i början men gud vad fjantig och orealistisk han känns nu.
Nikki tycker jag också om, vilket inte många verkar göra. Det är hundra gånger lättare att identifiera sig med henne än t.ex Hiro.

Sedna så är jag heller inte så förtjust i Mohiner eller Peters bror. De är tämligen tråkiga och de känns så högmodiga!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eriked » fre feb 02, 2007 13:38

1x12 Whoah! Trevligt.
Jag som hade för mig att Sylar rymde. Kom nog ihåg fel..

Borde inte Matt snart förstå att det är den där halvbusiga typen som stör hans försök att läsa andras tankar...

Jag gillar det, fortfarande spännande

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Noam » lör feb 03, 2007 0:55

1x13 holy shit
Mamman med elden. Fan vad coolt.
Älskar fortfarande den här serien!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Tob » lör feb 03, 2007 19:23

(spoiler 1.12-1.13) Jag gillar Claire. Att hon tvingar Zack att bli hennes vän igen för att hon klarar inte av att gå runt och bära på allting själv. Avslutningen med mamman och elden. Jag rös, så stämningsfullt. Jag håller med andra här om att det vore bra om man tog tag i det där att förklara hur aktiveringen av krafterna går till exakt, hoppas man gör det rätt snart för det är rätt intressant. Tycker inte heller så fasligt illa om Nicki. Tycker hennes storyline är bra och inte alls tråkig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön feb 04, 2007 1:11

1.12: Ojdå, riktigt tråkigt avsnitt förutom de sista fem minuterna som i stället var riktigt bra. Spejsade dock ut några gånger under avsnittets gång, inte alls samma tempo som tidigare.

Introduktionen av Christopher Ecclestons karaktär väckte upp mig rejält! Så kul att han är osynlig. Ska bli spännande att se var vi hamnar med den karaktären vad det lider.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CheeseGuy » sön feb 04, 2007 12:16

Nu har jag sett ikapp. Jag såg det första avsnittet för länge sen (innan det visades tror jag), och var inte jätteförtjust, men sen när vettigt folk började säga att det var bra har jag alltid tänkt hoppa på den igen. Och det var bra att det inte blev av förrän nu, för den här serien vinner nog väldigt mycket på att ses i ett högre tempo.

Det var länge sedan jag såg något övernaturligt på tv, så det var kul. (spoiler lite allmänt) Och överraskande nog tycker jag fortfarande att krafterna är riktigt häftiga och bra gjorda, liksom arcen och skurkarna. Och det beror nog mest på att jag gillar karaktärerna så mycket.

Men det är lite väl tunt och spretigt (det har dock blivit bättre) för att vara en lysande serie. (För min del hade de gärna fått dumpa Niki (som är okej till skillnad från de andra som bra), och lägga den tiden på att ge mer djup åt de andra karaktärerna.) Men bra är det. Om inte annat är det löjligt underhållande.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » sön feb 04, 2007 21:03

1.13: Ytterligare ett zzzzz-avsnitt. Två på raken. No good. Nästa måste verkligen bli bättre.

Enda bra: Claire-scenerna.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön feb 04, 2007 23:23

AKS: Knepigt. Jag uppfattade inte alls 1.12 och 1.13 som tråkigare än tidigare avsnitt. Tvärtom kom jag på mig själv om hur mycket jag tycker om serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön feb 04, 2007 23:33

Nej, jag vet inte... Tycker tempot var himla långsamt eller så är det nåt med handlingen som inte tilltalar mig längre. Jag hoppas dock att det bara är en svacka och att det inte är så at jag tappat intresset för serien som sådan.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » mån feb 05, 2007 0:44

Jag tyckte att avsnitten var bra, men dom var ändå lite mellanavsnitt. Håller med om att Claire-scenerna var bäst, det har dom varit ända från första början. Speciellt relationen till ni-vet-vem (inte Voldemort!).
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » mån feb 05, 2007 1:49

ja, de senaste avsnitten har inte varit sådär :eek: som heroes kan vara.

Claire är bäst. Hiro har blivit irriterande. please utvecklas och bli lite trovärdig. Niki är rätt så bra nu, jag tycker hennes del känns riktigt engagerande..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tinder » mån feb 05, 2007 2:40

Håller med gaspode. Det är fortfarande bra men tappat lite fart.

Misstänker att det kan fortsätta med några till lite långsamma avsnitt nu fram till de bundit ihop endel av karaktärerna klart. Hoppas bara de lyckas hålla upp tempot och historien ändå. Sedan så måste Hiro utvecklas, han var en av favoriterna i början men kan nog lätt bli lite jobbig i längden känns det som.
Claire är fortfarande en av de roligaste att följa och Niki har på nått sätt blivit intressantare. Bara inte hennes historia står still för länge nu i det läget som hon befinner sig i just nu.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav HeY » mån feb 05, 2007 5:09

gaspode skrev:ja, de senaste avsnitten har inte varit sådär :eek: som heroes kan vara.

Claire är bäst. Hiro har blivit irriterande. please utvecklas och bli lite trovärdig. Niki är rätt så bra nu, jag tycker hennes del känns riktigt engagerande..

Håller med dig om allt du skriver om karaktärerna. Att 1x13 var lite segare håller jag med de flesta om, 12 tycker jag dock var riktigt bra.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film