A bear skrev:Maggie Gyllenhaal
Maggie!

Och jag måste se filmen. Dessutom, kanske Secretary ikväll? Det var så länge sen sist.
A bear skrev:Maggie Gyllenhaal
adolvsson skrev:Dessutom, kanske Secretary ikväll? Det var så länge sen sist.
caffeineaddict skrev:vi kanske hinner se den tillsammans någon gång nästa vecka?
caffeineaddict skrev:blev en av de bidragande orsakerna till att världens näst bästa TV-serie började suga innan den sedermera gick i graven.
noike skrev:caffeineaddict skrev:blev en av de bidragande orsakerna till att världens näst bästa TV-serie började suga innan den sedermera gick i graven.
Om man ska vara objektiv så var det nog inte hans fel egentligen, utan folket bakom, men jag håller med. Jävla honom.
caffeineaddict skrev: (spoiler Homicide S7) Det är en väl återberättad historia (oavsett hur sann den är) att Giancarlo kom till serien i tron att han skulle vara "stjärnan" nu när Braugher hade hoppat av, och blev ganska bitter när han insåg att han bara var "en i ensemblen" och därför var allmänt ganska oengagerad och grinig under sin korta tid där. Därför är hans prestation också ganska tunn i jämförelse med vad man ibland sett honom göra på film. Kommer ihåg hur upphetsad jag var och när jag först fick reda på att han skulle vara med, och hur besviken jag blev...
noike skrev:caffeineaddict skrev: (spoiler Homicide S7) Det är en väl återberättad historia (oavsett hur sann den är) att Giancarlo kom till serien i tron att han skulle vara "stjärnan" nu när Braugher hade hoppat av, och blev ganska bitter när han insåg att han bara var "en i ensemblen" och därför var allmänt ganska oengagerad och grinig under sin korta tid där. Därför är hans prestation också ganska tunn i jämförelse med vad man ibland sett honom göra på film. Kommer ihåg hur upphetsad jag var och när jag först fick reda på att han skulle vara med, och hur besviken jag blev...
Det hade jag faktiskt inte hört. Vilket rövhål. Om man har sett något av serien så vet man att det inte finns något huvudnamn alls.
noike skrev:Hoppas på bra manusförfattare och regissör också nu bara.
caffeineaddict skrev:Guy Pearce återvänder till Ed Exley för White Jazz?
caffeineaddict skrev: (spoiler L.A. Confidential-filmen) Sen ska det bli intressant att se hur de hanterar Ellroys mest berömde karaktär, Dudley Smith, också, med tanke på att de tog livet av honom i L.A. Confidential-filmen (om det här nu blir en "uppföljare" på det sättet, vilket väl samma skådis som Ed Exley skulle indikera), men i boken överlever han och går vidare till att spela en stor roll i White Jazz också.
noike skrev:caffeineaddict skrev: (spoiler L.A. Confidential-filmen) Sen ska det bli intressant att se hur de hanterar Ellroys mest berömde karaktär, Dudley Smith, också, med tanke på att de tog livet av honom i L.A. Confidential-filmen (om det här nu blir en "uppföljare" på det sättet, vilket väl samma skådis som Ed Exley skulle indikera), men i boken överlever han och går vidare till att spela en stor roll i White Jazz också.
Tja, han kan ha överlevt skadorna och tvingas gå runt med en andningsmask. "Ed, I am your mentor!"
RalfiParpa skrev:Men scenen då Borden plötsligt står i Sarahs lägenhet kändes som en giveaway, men sånt kan jag aldrig säga med säkerhet. Kändes så. Lite misstänksamma blev ni väl i alla fall?
RalfiParpa skrev:The Prestige: Så här ska en bokjävel filmatiseras. Vilket fyrverkeri till film. Hatten av för Christopher Nolan, som vanligt.
The Prestige
RalfiParpa skrev:Så du utbrast alltså "GOSH! WOW! IEEE!" när det avlslöjades?
RalfiParpa skrev:Fortfarande The Prestige, bitches
Har ni läst det här? Ganska intressant. Jag tänkte inte alls i de banorna eftersom det är entydigt att Teslas apparat faktiskt fungerar i boken.
Men det här är filmen vi pratar om och nu när jag tänkt på det känns det faktiskt rimligt och ger filmen en helt annan dimension.
Christopher Nolan vet vad han sysslar med.
noike skrev:Så den där saken avskriver jag som lalala-teorier av en person som inte är bekväm med att gilla saker som har övernaturligt i sig.
adolvsson skrev:Nja. Inga åsikter om teorin i sig än (mer än att det var intressant läsning), men personen ifråga postar senare att han gillar slutet och inte har problem med det övernaturliga. Däremot var det replik mot slutet och något Michael Caine sagt i intervju som fick in honom på det här spåret. Och ännu senare, efter omtitt, tar han tillbaka teorin helt och hållet.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare