Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons dec 20, 2006 23:56

Det pratas om att karaktärerna är väldigt viktiga och att detektivarbetet och mysteriet inte riktigt håller, och sen skylls det allt på arcen/hur serien är upplagd. Och om nu arcserier gillas, varför inte jobba på att göra den bra istället för att bara slänga ut den och göra en helt annan serie. Det går inte ihop för mig, för det låter inte som det egentliga felet är upplägget utan annat.

Det känns också väldigt trist (återigen) att den här tråden alltid ska spåra in på det enbart negativa, serien är så mycket mer än det, men de positiva sidorna dränks ned i all negativitet.

Nu tänker jag inte diskutera det här mer för det ger inget, det finns ingen mellanzon här där förslag diskuteras, allt är bara svart(vitt). Efter RT:s uttalande om stand alones har det diskuterats mycket fram och tillbaka på amerikanska forum och där är majoriteten negativ till en sådan utveckling för serien. Förhoppningsvis kan han ta åt sig av kritiken, och förslagen, det har ju hänt förut. På TWoP hade någon t ex en lysande idée om att göra ett riktigt noiravsnitt där karaktärerna är på 40-talet. Det skulle vara ett intressant stand alone, eller tvådelat avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » tor dec 21, 2006 0:04

Illyria skrev:Det pratas om att karaktärerna är väldigt viktiga och att detektivarbetet och mysteriet inte riktigt håller, och sen skylls det allt på arcen/hur serien är upplagd. Och om nu arcserier gillas, varför inte jobba på att göra den bra istället för att bara slänga ut den och göra en helt annan serie. Det går inte ihop för mig, för det låter inte som det egentliga felet är upplägget utan annat.

Det känns också väldigt trist (återigen) att den här tråden alltid ska spåra in på det enbart negativa, serien är så mycket mer än det, men de positiva sidorna dränks ned i all negativitet.

Nu tänker jag inte diskutera det här mer för det ger inget, det finns ingen mellanzon här där förslag diskuteras, allt är bara svart(vitt). Efter RT:s uttalande om stand alones har det diskuterats mycket fram och tillbaka på amerikanska forum och där är majoriteten negativ till en sådan utveckling för serien. Förhoppningsvis kan han ta åt sig av kritiken, och förslagen, det har ju hänt förut. På TWoP hade någon t ex en lysande idée om att göra ett riktigt noiravsnitt där karaktärerna är på 40-talet. Det skulle vara ett intressant stand alone, eller tvådelat avsnitt.

Jag håller med om det mesta du säger och tycker inte heller att arcen är problemet. Det som jag helst vill ska ändras - som nämnt innan - är att det ska vara mer fokus på karaktärena. Sedan skulle det inte skada om de tänkte igenom mysterierna ännu mer i detalj, men som sagt så är det inte ett så stort problem för mig. VM är riktigt högt på min rankningslista och jag tycker också det är tråkigt att just de negativa delarna ska diskuteras till så hög grad!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor dec 21, 2006 0:13

Jag önskar de inte behövde bry sig så mycket om budgeten, den ser jag som ett problem när det gäller interaktionen med karaktärerna, för det blir genast bättre när många/alla regulars är med. Nu har vissa bara kontrakt för ett antal avsnitt hit och dit och de måste alltid tänka på det när serien skrivs. Jämfört med andra serier är VM mycket billigare att producera, ge dem lite mer pengar så alla skådespelarna kan vara med mer. Det är bara tre personer/karaktärer som har kontrakt för alla avsnitten i säsongen. Veronica, Logan och Keith.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor dec 21, 2006 0:14

Illyria skrev:Och om nu arcserier gillas, varför inte jobba på att göra den bra istället för att bara slänga ut den och göra en helt annan serie.

Därför att serien har haft två och en tredjedels säsong på sig att jobba med arcen utan att det blivit bättre. Som jag har sagt. Jag skulle naturligtvis föredra, som jag också var inne på, en fungerande och skitbra övergripande storyarc, men jag tar mycket hellre välgjord stand alone än halvdassig arc. Det är mina prioriteringar.

Sen säger jag inte att arcen är det enda problemet, det har aldrig varit min mening, men dess utförande och inflytande har visat sig vara ett stort problem i S2 och S3, och jag är väldans nyfiken att se hur det blir om man tar bort den delen ur ekvationen. Tillräckligt för att defintivt komma tillbaka mot slutet av säsongen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tor dec 21, 2006 0:41

Illyria skrev:Jag önskar de inte behövde bry sig så mycket om budgeten, den ser jag som ett problem när det gäller interaktionen med karaktärerna, för det blir genast bättre när många/alla regulars är med. Nu har vissa bara kontrakt för ett antal avsnitt hit och dit och de måste alltid tänka på det när serien skrivs. Jämfört med andra serier är VM mycket billigare att producera, ge dem lite mer pengar så alla skådespelarna kan vara med mer. Det är bara tre personer/karaktärer som har kontrakt för alla avsnitten i säsongen. Veronica, Logan och Keith.

Jo det är tråkigt, speciellt när man inte får lära känna nya karaktärer ordentligt. Jag känner fortfarande att jag inte riktigt känner Dick. I princip jämt så är Dick en riktig dick och den enda gången man har fått en annan "dimension" (som jag pratade om innan ) var i 3x01 då han bröt ihop hos Logan. Tråkigt att serien inte har så mycket pengar, men grejen som förvirrar mig är; hade verkligen Firefly högre budget? För de hade ju iaf råd med att ha med alla nio regulars i princip varje avsnitt och samtidigt få serien att se riktigt snygg ut. VM däremot ser inte ut att kosta så mycket (vilket vad jag har läst den inte gör heller) och ändå har de nästan bara med kanske max 4-5 regulars i varje avsnitt. TV-världen kan vara..förvirrande :?

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » tor dec 21, 2006 0:50

Firefly var väl en kostsam serie att göra, bygga upp hela set:et t ex, och den kostade långt mer att producera vad jag vet. VM har en mycket mindre budget, den är vad jag vet CW:s minst kostsamma dramaserie att producera, vilket också säger mig att om de bara kunde få lite mer pengar till skådespelarna i alla avsnitt så skulle det genast vara en stor förbättring. Tycker inte några andra stora ensembleserier på CW har samma problem, där är alla med i alla avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav eriked » tor dec 21, 2006 1:02

För mig så funkar arcen bra. Stand-alones.. nja... Sen finns det endel små arcs som skulle kunna fungera bättre. Det stora problemet är att karaktärerna inte får agera så mycket tillsammans. Keith/Veronica har fungerat mycket bra i s3 tycker jag men i övrigt så...känns det lite halvt. Men det finns mycket kvar av s3 ännu så det kan nog bli riktigt bra.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav lilith » tor dec 21, 2006 14:05

adolvsson skrev:
lilith skrev:Jag förstår inte resonemanget rikitgt. Ni gillar inte senaste arcen, därför borde VM övergå till en stand alone-serie och helt överge arc-formatet? När just arc-formatet funkat så bra i de säsonger ni gillat?

Jag har kanske fel, och det är inte så ni resonerar?

Eftersom du säger ni, tar jag mig för att svara lite. Jag har aldrig tyckt att arc-formatet fungerat i VM. Älskar det, mer arcisoder var min högsta önskan under första säsongen, men det fungerar inte här. Jag hade överseende med det i S1, på grund av charm och karaktärer och allt det som faktiskt funkade. Det blev ett problem i S2 eftersom arcandet inte blev bättre, och eftersom mycket av den där charmen försvann. Och nu, efter S3:s första miniarc stod jag inte ut längre.
..............................
Och där har vi naturligtvis den stora skillnaden mellan dig och mig, eller mig och Illyria, eller Illyria och... nån annan. Ni tycker det fungerar. Tacka fanken för att man inte vill ändra på det då.
......................
Och Logan....... Missade du att han bestämmt sig för att verkligen hamna i häktet?

Nej, det missade jag inte, och som jag skrev hade den scenen potential. .........
................

Ja det var ju nästan riktat direkt till dig så. ;)

Ok, då förstår jag var du kommer ifrån. Du har a l d r i g gillat arc-utförandet i VM. Då förstår jag dina åsikter, även om jag naturligtvis inte håller med.

Eh, ja då missuppfattade jag ditt inlägg om Logan-scenen. Du var så negativ och använde inte alls ordet potential, så jag tolkade det som att du helt avskrivit att något intressant skulle kunna hända i den scenen eftersom Logan är "kastrerad". Jag håller ju inte med dig här heller, men nu förstår jag vad du egentligen menade iaf.
Håller med Illyria ovan
Skrivet: Ons Dec 20, 2006 22:56

Och det får räcka med det för tillfället. Ska bli spännande att se vilken väg det tar i resten av säsongen.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » fre dec 22, 2006 1:00

Nu tänker jag byta ämne, orkar inte gå in mer i denna diskutionen. Jag har kommit fram till att I<3VM och det är allt som räknas, ingen diskution kommer få mig att ändra mina åsikter om hur jag tycker att serien skulle förbättras vilket jag tycker jag redan fått fram nu (fler karaktärer, mer pengar!).

Iaf så undrar jag ifall det fortfarande inte har nämnts ngt om en svensk utgåva av VM på dvd. Jag tycker de har dröjt enormt länge nu och jag förstår inte varför de plågar mig såhär; är ju för lat för att börja krångla med utländska sidor (de är läskiga!) och sedan så förstår jag inte amazon ( :? ).
Är det någon som ens vet varför VM inte har varit en prioritet? Till och med Supernatural finns ute och den serien är ju nyare och ungefär lika stor serie i sverige. Vad prioriterar de egentligen (iofs kanske SPN-boxen är importerad men varför kan de inte importera VM?)?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » fre dec 22, 2006 1:24

Det ska komma en svensk utgåva, jag har mailat ansvarige utgivare och det enda de kunde ge som svar var "tidigt 2007", vilket väl borde vara snart. Svenska utgåvor beror ofta på när UK-utgåvorna kommer, och hellre där finns ju inte VM utgiven. Det har nämnts att det kan ha varit problem med musikrättigheterna, men det är bara en spekulation jag hört. Säsong 1 ska vara på väg ivarjefall.

Axelmusic är inte krånglig på något sätt, och den är dansk, nästan svensk då. Amazon är det tullrisk hos också, skulle aldrig beställa något där.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » fre dec 22, 2006 1:34

Illyria skrev:Svenska utgåvor beror ofta på när UK-utgåvorna kommer, och hellre där finns ju inte VM utgiven. Det har nämnts att det kan ha varit problem med musikrättigheterna, men det är bara en spekulation jag hört.

Det är väldigt möjligt att senheten beror på musiken. Inte nog med att det är olika avtal som behövs för tv och dvd, det är dessutom inte alltid så att samma bolag äger rättigheterna för USA och europa-releaser av skivorna. Vilket gör att det kan dra ut på tiden en hel del, speciellt om de ansvariga inte vill byta ut låtarna mot något annat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre dec 22, 2006 1:58

Det är Warner som ska ge ut VM för region 2 också och jag frågade specifikt om de skulle tvingas byta ut någon musik, men jag fick svaret att all originalmusik skulle vara med. Jag utesluter inte att musiken kan ha varit problemet, men det var inget de ville varken bekräfta eller förneka tydligen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre dec 22, 2006 2:01

Tråkigt med krångel (vilken krångel det nu än var) och fördröjning, men nu kommer den iaf :D
Ska absolut köpa den, då kan jag ju kanske äntligen få tillbaka lite plats på min hårdisk för just nu ligger alla VM avsnitten där och de tar inte lite plats kan jag inte påstå ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav noike » fre dec 22, 2006 2:06

Illyria skrev:Det är Warner som ska ge ut VM för region 2 också och jag frågade specifikt om de skulle tvingas byta ut någon musik, men jag fick svaret att all originalmusik skulle vara med.

Det var inte riktigt så jag menade. Det finns till exempel skivor som ges ut på Universal i USA för att sedan licensieras till Sony i Europa. Detta kan göra att det skär sig mellan R1/R2.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre dec 22, 2006 2:10

Jag förstod precis, men det är inte fallet för VM och borde därför inte ha gett upphov till någon försening.

Om det sen beror på musiken eller ej finns det inga bekräftade uppgifter om.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » fre dec 22, 2006 2:10

noike skrev:
Illyria skrev:Det är Warner som ska ge ut VM för region 2 också och jag frågade specifikt om de skulle tvingas byta ut någon musik, men jag fick svaret att all originalmusik skulle vara med.

Det var inte riktigt så jag menade. Det finns till exempel skivor som ges ut på Universal i USA för att sedan licensieras till Sony i Europa. Detta kan göra att det skär sig mellan R1/R2.

Det gäller kvalitet också eller? Jag har ju läst i ett antal trådar nu att kvaliteten är olika beroende på R1/R2 och att avsnitt tom kan fattas (som ngn nämnde om Twin Peaks S1 om piloten). Jag förstår inte varför de ger sig på kvaliteten, och t.ex förstör widescreen formaten genom att skära bort de svarta linjerna; varför gör de så? (läste att de gjort så på HIMYM R1 utgåva, det är upprörande tycker jag :x )

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Crashdummie » mån jan 15, 2007 0:30

med andra ord - det kan dröja ett tag innan man kan köpa VM DVD-box... bummer!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav CheeseGuy » ons jan 24, 2007 22:06

3.10: myspys som vanligt. Allt med Mac var härligt. Däremot undrar jag varför Veronica och Logan tvunget skulle bli tillsammans igen. Jag hoppades att de inte skulle vara det nu på ett tag nu, för båda är mycket roligare då. Och det kan vara för att jag var så inställd på det, men det kändes väldigt fel ändå, som om manusförfattarna plötsligt ångrade att de hade delat på dem. Märkligt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav HeY » ons jan 24, 2007 23:03

CheeseGuy skrev:3.10: myspys som vanligt. Allt med Mac var härligt. Däremot undrar jag varför Veronica och Logan tvunget skulle bli tillsammans igen. Jag hoppades att de inte skulle vara det nu på ett tag nu, för båda är mycket roligare då. Och det kan vara för att jag var så inställd på det, men det kändes väldigt fel ändå, som om manusförfattarna plötsligt ångrade att de hade delat på dem. Märkligt.

Avsnittet är klart om ca. 25 minuter här. Jag vill ju se nu!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » ons jan 24, 2007 23:13

(spoiler 3.10) Jag gillade iofs avsnittet mer än många andra i den här säsongen (mycket för att jag är en sucker för Mac), men det var ganska mysko hur det verkade som om skaparna ville att vi skulle känna med Piss (Pz? PEZ?) på slutet, skriver de inte den här serien främst för VeLo-människorna längre?

Så det var ett lite oväntat drag, men jag tyckte faktiskt det fungerade hyfsat. Och vid det här laget blir jag ganska glad och överraskad när VM fungerar hyfsat.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tor jan 25, 2007 0:52

3x10 Som vanligt ett bra avsnitt! Allt var bra och trevligt, ingenting var dåligt, men ingenting var helt superbt. Jo förresten, det var det. Humorn var lika superb som alltid. Men eftersom jag är en riktig sucker för Veronica Mars' arcer gillade jag bäst det med Keith och hans utredning. Själva ap-fallet var kanske inte så jätteintressant, men det är inte det som räknas, det är dialogen, och karaktärernas handligar och alla dom sköna grejerna som händer under fallet som räknas.
:lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tor jan 25, 2007 0:54

Jag kom ihåg att kommentera här också, så här kommer en copy 'n paste av mitt inlägg från Tv-land (vilket är baserat på vissa tidigare kommentarer där om något inte hänger ihop).

3.10 var ett riktigt bra avsnitt Härligt, mysigt och roligt.

Riktigt, riktigt bra avsnitt! Många härliga och roliga scener, och jag gillade verkligen CotW också. Oscar var bara för söt (seriöst, han var galet söt), synd han var med så lite, hade velat se honom klättra på Veronica! Tyckte det var ett bra fall och avslutning, bra att fokusera på något annat än allt annat på campus, och personligen gillar jag sådana frågor.

Med de sparsamma VO:s vi haft tidigare under säsongen är det trevligt att se några ivarjefall, speciellt med mer insikt i vad V tänker osv. Hoppas på än mer sånt framöver för det behövs och är en viktig del av serien (ivarjefall för mig). Och flashbacks, borde det ju användas för undersökandet av mordet på Cyrus. Äntligen ett riktigt fall för Keith också, det ska bli riktigt trevligt att följa. Tänkte hela tiden genom Keiths fiskande att såklart Landry vet vem Keith är, fd sheriff, boken om Aaron och Lilly osv. Jag gillar Landry. Och Veronicas uppsats HAR använts, yes! Hade blivit så otroligt besviken om det inte var så, men detta är perfekt. Älskar upptakten till det nya mysteriet här, verkar mycket lovande.

Och hur underbar är inte Mac. Söt och rolig med sina kommentarer (Club... Club. It's new. :D), och hon och Bronson verkar passa bra ihop, hoppas verkligen han är med mer framöver. Jag var tvungen att pausa och slå upp honom, kände igen från Invasion, gillade inte hans karaktär där, men här var han mycket bättre (och inte blond). Kanske vi kan få se mer av PHAT framöver då också, för jag har inget emot sånt prat alls. Hur söta och underbara Macassidy än var så är det slut, det tillhörde high school också, och jag gillade Bronson. Behövs ett bra nytt shipnamn här...

Att de hade Kanada som land var väldigt roligt, väldigt barskrapat. :P Tycker det är bra att Parker är med, de kan ju inte bara slänga ut henne efter första arcen, men Wallace behövs också. Väldigt mycket. Var är han?!

Veronicas och Piz konversation gillade jag verkligen också, men det var ju så tydligt att det var Logan hon pratar om, och Piz om Veronica, men äntligen fattade väl Veronica vad Piz pratade om (vid frukosten). När Piz är mer lugn och inte så hysterisk så kan jag mer se honom och Veronica, men i längden? Nej. Ett tag? Möjligen.

Anyway, jag gillade verkligen det här avsnittet, det enda som inte riktigt höll uppe var scenerna med Logan, Dick och surfingen som kändes utanför, gillade scenerna med bara Dick och Logan mer då. Dick var rolig där, men jag vill se mer av hur han hanterar allt på riktigt, mer om hur Cassidy påverkat honom osv.

Nu ska jag lyssna på podcasten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tor jan 25, 2007 16:36

Jag kräver mer Lamb!

Michael Muhney har precis sett klart firefly och ger kärlek till både serien och Joss:

http://community.livejournal.com/rack_o ... 96896.html
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » tor jan 25, 2007 19:39

3x10: Yay! Bra avsnitt!
Mycket Mac. Ny honey. Me likey.
Tror Piz känslor för Veronica blev uppenbara även för henne, där på frukosten. Stackars Piz. Move on!
Personligen gillar jag Veronica och Logan tillsammans. Och det var ju ganska uppenbart också hur olycklig han var där på stranden. Det där är inte för honom. Han har växt ifrån Dick kan man säga.
Jag vill veta vad som hände i cellen på slutet av förra avsnittet. Inget?? Det köper jag inte.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tinwiel » sön jan 28, 2007 18:31

3x10 Riktigt bra! Speciellt den andra halvan av avsnittet.
Jag älskade hela Mac/Bronson-grejen, och blev jätteglad när hon pussade på pojken där på slutet. Att Veronica och Logan fick ihop det igen gör inget, jag är ju lite av en shipper men håller med om att deras förhållande har varit lite tråkigt på slutet. Dock så vet man inte om det kan förändras nu, vem vet, kanske Veronica ändrar sig? Det kan bli bra om manusförfattarna bara anstränger sig lite.. eller ja, ni fattar.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Simon » tis jan 30, 2007 23:16

Sadly, Dawn Ostroff also announced that Veronica Mars will be going on hiatus for eight weeks, while the new reality series, The Pussycat Dolls Present: The Search for the Next Doll, airs during the Veronica Mars time slot. The hiatus will begin on March 6th and continue for eight weeks. However, when Veronica Mars comes back, it “will come back with five stand-alone episodes.” Each of the five episodes will work separately and run without hiatus for five weeks. Ostroff confirmed that the new stand-alone format for the final five episodes is not “an admission that the show is in a little more trouble” or that the network is “not happy with the numbers.” In fact, Ostroff repeatedly told reporters that the network has “been really happy with the quality” and that “the numbers have been better than they ever were in the history of the series. Ostroff went on to explain the reasoning for the stand-alone episodes, “it’s really just a way to experiment and see if we can make the show closed-ended so that people aren’t intimidated to come in. And it just is more accessible to viewers, and that’s really what’s motivating it.”

Inte jättefärskt, men känns ganska bra att höra orosstillande ord om orsakerna bakom beslutet.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav LWes » tis jan 30, 2007 23:19

Ja, det verkar inte så farligt. Jag vill väldigt gärna att det blir en till säsong, och om fristående avsnitt kan hjälpa till att få in nya tittare är det väl bara bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » tis jan 30, 2007 23:46

Att ändra seriens grund är inte bra. Det är en nisch-serie, som visserligen marknasförs dåligt även för CW, men den har en mindre publik. Räcker inte det leave it be. Dessutom kommer avsnitten visas så sent (i maj) att de redan måste ha bestämt sig om en fjärde säsong och det är inget alla de fem sista avsnitten kommer avgöra. Onödigt och det förstörde den plan RT hade för sista arcen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis jan 30, 2007 23:55

Illyria skrev:Onödigt och det förstörde den plan RT hade för sista arcen.

Men det är hans serie, han är showrunnern. Varför stod han inte på sig och sa "nej"? Visst, det finns en hel del skäl att inte säga nej, men det finns minst lika många för att göra det.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Simon » ons jan 31, 2007 0:01

Rob har själv uttalat sig om hur svårt det är att komma på ett engagerande fall av värde varje säsong utan att helt ändra på rollistan. Det blir ett evigt trampande och rundgång enligt honom, och han är helt med på att testa fristående avsnitt nu på slutet för att se om serien funkar i det formatet.

"Season 1 was built around the mystery. Veronica's best friend was dead. Every series regular was intertwined with the mystery. Without replacing the cast with each mystery and/or killing Wallace, I'm not sure we can devise enough personal connection to a case to keep the momentum we had in Season 1."
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film