Illyria skrev:Det pratas om att karaktärerna är väldigt viktiga och att detektivarbetet och mysteriet inte riktigt håller, och sen skylls det allt på arcen/hur serien är upplagd. Och om nu arcserier gillas, varför inte jobba på att göra den bra istället för att bara slänga ut den och göra en helt annan serie. Det går inte ihop för mig, för det låter inte som det egentliga felet är upplägget utan annat.
Det känns också väldigt trist (återigen) att den här tråden alltid ska spåra in på det enbart negativa, serien är så mycket mer än det, men de positiva sidorna dränks ned i all negativitet.
Nu tänker jag inte diskutera det här mer för det ger inget, det finns ingen mellanzon här där förslag diskuteras, allt är bara svart(vitt). Efter RT:s uttalande om stand alones har det diskuterats mycket fram och tillbaka på amerikanska forum och där är majoriteten negativ till en sådan utveckling för serien. Förhoppningsvis kan han ta åt sig av kritiken, och förslagen, det har ju hänt förut. På TWoP hade någon t ex en lysande idée om att göra ett riktigt noiravsnitt där karaktärerna är på 40-talet. Det skulle vara ett intressant stand alone, eller tvådelat avsnitt.
Illyria skrev:Och om nu arcserier gillas, varför inte jobba på att göra den bra istället för att bara slänga ut den och göra en helt annan serie.
Illyria skrev:Jag önskar de inte behövde bry sig så mycket om budgeten, den ser jag som ett problem när det gäller interaktionen med karaktärerna, för det blir genast bättre när många/alla regulars är med. Nu har vissa bara kontrakt för ett antal avsnitt hit och dit och de måste alltid tänka på det när serien skrivs. Jämfört med andra serier är VM mycket billigare att producera, ge dem lite mer pengar så alla skådespelarna kan vara med mer. Det är bara tre personer/karaktärer som har kontrakt för alla avsnitten i säsongen. Veronica, Logan och Keith.
adolvsson skrev:lilith skrev:Jag förstår inte resonemanget rikitgt. Ni gillar inte senaste arcen, därför borde VM övergå till en stand alone-serie och helt överge arc-formatet? När just arc-formatet funkat så bra i de säsonger ni gillat?
Jag har kanske fel, och det är inte så ni resonerar?
Eftersom du säger ni, tar jag mig för att svara lite. Jag har aldrig tyckt att arc-formatet fungerat i VM. Älskar det, mer arcisoder var min högsta önskan under första säsongen, men det fungerar inte här. Jag hade överseende med det i S1, på grund av charm och karaktärer och allt det som faktiskt funkade. Det blev ett problem i S2 eftersom arcandet inte blev bättre, och eftersom mycket av den där charmen försvann. Och nu, efter S3:s första miniarc stod jag inte ut längre.
..............................
Och där har vi naturligtvis den stora skillnaden mellan dig och mig, eller mig och Illyria, eller Illyria och... nån annan. Ni tycker det fungerar. Tacka fanken för att man inte vill ändra på det då.
......................Och Logan....... Missade du att han bestämmt sig för att verkligen hamna i häktet?
Nej, det missade jag inte, och som jag skrev hade den scenen potential. .........
................
Skrivet: Ons Dec 20, 2006 22:56
Illyria skrev:Svenska utgåvor beror ofta på när UK-utgåvorna kommer, och hellre där finns ju inte VM utgiven. Det har nämnts att det kan ha varit problem med musikrättigheterna, men det är bara en spekulation jag hört.
Illyria skrev:Det är Warner som ska ge ut VM för region 2 också och jag frågade specifikt om de skulle tvingas byta ut någon musik, men jag fick svaret att all originalmusik skulle vara med.
noike skrev:Illyria skrev:Det är Warner som ska ge ut VM för region 2 också och jag frågade specifikt om de skulle tvingas byta ut någon musik, men jag fick svaret att all originalmusik skulle vara med.
Det var inte riktigt så jag menade. Det finns till exempel skivor som ges ut på Universal i USA för att sedan licensieras till Sony i Europa. Detta kan göra att det skär sig mellan R1/R2.
CheeseGuy skrev:3.10: myspys som vanligt. Allt med Mac var härligt. Däremot undrar jag varför Veronica och Logan tvunget skulle bli tillsammans igen. Jag hoppades att de inte skulle vara det nu på ett tag nu, för båda är mycket roligare då. Och det kan vara för att jag var så inställd på det, men det kändes väldigt fel ändå, som om manusförfattarna plötsligt ångrade att de hade delat på dem. Märkligt.
Sadly, Dawn Ostroff also announced that Veronica Mars will be going on hiatus for eight weeks, while the new reality series, The Pussycat Dolls Present: The Search for the Next Doll, airs during the Veronica Mars time slot. The hiatus will begin on March 6th and continue for eight weeks. However, when Veronica Mars comes back, it “will come back with five stand-alone episodes.” Each of the five episodes will work separately and run without hiatus for five weeks. Ostroff confirmed that the new stand-alone format for the final five episodes is not “an admission that the show is in a little more trouble” or that the network is “not happy with the numbers.” In fact, Ostroff repeatedly told reporters that the network has “been really happy with the quality” and that “the numbers have been better than they ever were in the history of the series. Ostroff went on to explain the reasoning for the stand-alone episodes, “it’s really just a way to experiment and see if we can make the show closed-ended so that people aren’t intimidated to come in. And it just is more accessible to viewers, and that’s really what’s motivating it.”
Illyria skrev:Onödigt och det förstörde den plan RT hade för sista arcen.
"Season 1 was built around the mystery. Veronica's best friend was dead. Every series regular was intertwined with the mystery. Without replacing the cast with each mystery and/or killing Wallace, I'm not sure we can devise enough personal connection to a case to keep the momentum we had in Season 1."
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare