Smallville

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » lör jan 20, 2007 23:51

lilith skrev:Sluta nörda dig noike

Men han har ju rätt...

Och Chloe blir kallad side kick :D .

Yes, medhåll, det var en skön liten grej där.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » lör jan 20, 2007 23:59

Never!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » sön jan 21, 2007 1:56

noike skrev:

Never!
Det är rätt! Ge dig aldrig! Jag backar dig till 150% på den saken.
Och ärligt talat så tyckte jag inte det var hälften så bra som det kunde ha varit. Vilket iofs är typiskt Smallville.

Jag håller dock mest med Tomas: Jag saknar med JLU! :(

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » sön jan 21, 2007 22:35

Rombat skrev:
noike skrev:

Never!
Och ärligt talat så tyckte jag inte det var hälften så bra som det kunde ha varit. Vilket iofs är typiskt Smallville.

Äh, jag gillar ju nörderiet :D Skojade bara.

Men, var det hälften så bra som det kunde varit? Menar ni med de förutsättningar man har med manusförfattare/regissör/casting i just detta avsnitt? Eller är det rent önsketänkande utifrån hur mycket ni gillar den grafiska novellen? Och är det en rättvis jämförelse? Kan en nörds dröm någonsin uppfyllas på denna punkten?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » mån jan 22, 2007 3:16

lilith skrev:
Rombat skrev:
noike skrev:

Never!

Men, var det hälften så bra som det kunde varit? Menar ni med de förutsättningar man har med manusförfattare/regissör/casting i just detta avsnitt? Eller är det rent önsketänkande utifrån hur mycket ni gillar den grafiska novellen? Och är det en rättvis jämförelse? Kan en nörds dröm någonsin uppfyllas på denna punkten?
Jag menar att potentialen för JL är större än att ha med två av de riktiga orginalmedlemmarna (När den viktigaste ända har varit med i ett avsnitt) och sedan två medlemmar vars personligheter är ganska off från orginalet (vilket inte är jättefel om det blir bra, men Aquaman ska ju vara en skitsur fan) och en riktigt töntig robotsnubbe. Sen tycker jag att Flash ska heta Flash och det ska vara Wally, inte Barth. Men det gör inte mycket.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eynosh » mån jan 22, 2007 13:19

Just Flash konfunderade mig; varför kallades han inte för flash, vad är det för stil och ge han ett annat nick?
Och Rombat; just det du pekar på att det är övernördigheten som gör att du inte blir nöjd.. Sålänge karaktärerna är väl förklarade i serien, på vilket sätt som helst, måste det anses vara godkänt. Det hade varit mycket sämre ifall vi inte hade stött på någon av dom innan..

Annars kan vi ju klaga på varför Pete i dom första säsongerna var mörkhyad...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav adolvsson » mån jan 22, 2007 13:36

eynosh skrev:Just Flash konfunderade mig; varför kallades han inte för flash, vad är det för stil och ge han ett annat nick?

Barry Allen, Wally West. Dom har båda varit Flash. Bart Allen, Barrys sonson, var Impulse. Sedan blev han Kid Flash. Eller om han började som Kid, det vet jag inte. Just nu är allt lite annorlunda i serietidningarna, men Bart kallas Impulse för det var hans kodnamn under en lång, lång tid.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Rombat » mån jan 22, 2007 16:22

Jag skiter i om det kallas övernördighet eller om det finns etablerade blablabla. Man. Har. Inte. Justice. League. Utan. J'onn. J'onzz. PUNKT.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » mån jan 22, 2007 16:32

Vad han sa, med större emfas.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » mån jan 22, 2007 17:39

Rombat skrev:Jag skiter i om det kallas övernördighet eller om det finns etablerade blablabla. Man. Har. Inte. Justice. League. Utan. J'onn. J'onzz. PUNKT.

Ok. Man kan väl sammanfatta med: Det är roligare att se Smallvilles JLom man inte läst serien förut.

Jag tänkte att lite spoilermarkeringar för 6x11 kanske är på sin plats.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » mån jan 22, 2007 19:40

lilith skrev:
Rombat skrev:
noike skrev:

Never!

För att få svar på din fråga från en som inte vet någonting om DC/Marvel eller serietidningar över huvudtaget; det vill säga en utomstående som bara tittar för serien. Jag tycker det var ett riktigt bra avsnitt, nog bäst i säsongen än så länge; även om 6x01 var väldigt bra också. Men detta är nog bäst, riktigt bra för Smallvilles standard. Jag som inte vet ngt om deras historia heller stor ju mig inte på eventuella byten i namn, hudfärg, personlighet etc; jag ser fram empot framtida Justice Leage avsnitt, hoppas bara de inte väntar för länge. Till och med Clark funkade i avsnittet, vilket inte är ofta för mig då Clark är ganska Zzzzz som karaktär.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav eynosh » fre jan 26, 2007 14:02

6x12
Efter 5 minuter:
Rip off....
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Rombat » fre jan 26, 2007 18:15

6.12.

Efter 8 minuter!

J'onn! JAAAAAAAA! Det var han! Det måste ha varit han!

EDIT:JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » fre jan 26, 2007 20:45

Rombat skrev:6.12.

Efter 8 minuter!

Jag hade tänkt dumpa Smallville rakt av efter förra avsnittet.

Men kanske ett till då.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Garim » fre jan 26, 2007 21:03

6x12: Visst var det en ripoff, men jag tyckte det var klart bra genomfört. Bättre än väntat. Och jag vill absolut se mer av de ni spoilermarkerat :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav lilith » fre jan 26, 2007 21:08

Argh! Jag råkade titta utan att ha tittat!

Känndes inte sååå spoilrigt tack och lov...
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » fre jan 26, 2007 22:09

eynosh skrev:6x12
Efter 5 minuter:
Rip off....

Jag efter 5 minuter:

Rip off! För det var väl BtVS ni syftar på?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » lör jan 27, 2007 1:26

Rombat skrev:6.12.

Efter 8 minuter!

Så det var han? Vad kan han göra då? Är han kryptonier?
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » lör jan 27, 2007 1:30

lilith skrev:Så det var han? Vad kan han göra då? Är han kryptonier?

Nej, han är från Mars ju. Marsianske människojägaren! Och han kan ändra form och vara stark och flyga och äta oreos och gillar inte eld. Fast han gillar Fire (Beatriz DaCosta, hon brinner grön eld).
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » lör jan 27, 2007 1:37

noike skrev:

Nej, han är från Mars ju. Marsianske människojägaren! Och han kan ändra form och vara stark och flyga och äta oreos och gillar inte eld. Fast han gillar Fire (Beatriz DaCosta, hon brinner grön eld).
Och vara osynlig! Och tuff! Och cool! Och MYSIG!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » lör jan 27, 2007 1:41

Rombat skrev:
noike skrev:

Och han vågar skämmas för sina vänner även om vissa av dem får honom att säga att han aldrig träffat dem och att han hävdar det oavsett vad folk gör med honom.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » lör jan 27, 2007 1:46

Rombat skrev:
noike skrev:

*höjt ögonbryn med illa dolt förakt* Neeeh, han var ju tråkig.
Finns inget liv på mars. Helt overkligt ju ;)

Jaja, han dyker väl upp igen, så man får se mer av vem han är. Det är ju spännande med nya karaktärer. Men än så länge förstår jag inte what the fuzz is about.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav sp1keout » lör jan 27, 2007 2:22

Okej, jag ska försöka komma igång igen, speciellt efter alla lovord om säsong 6. Hmm.

603 - Bra!
Intressant hur lite supernatural det var, och hur mycket relationer. Kärlek överallt, förutom hos Clark. And I like it. Oliver Queen-delen var extra intressant.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav gaspode » lör jan 27, 2007 2:27

jag har inte sett dagens avsnitt, bara hört om handlingen, men det är lite kul att första posten i tråden säger:
Såg gårdagens avsnitt, och där var det en ung cheerleader som behövde kyssa människor för att suga ut livskraften ur dom så hon själv inte vart gammal. (Ring a bell anyone? Xander? Inca Mummy?)

och sen skummade jag nedåt i tråden och kom in på den klassiska Lestat-diskussionen :D good times!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » lör jan 27, 2007 14:15

6x12
Jag tror knappast att Buffy var den första serien att göra ett sånt avsnitt. Känns som man har sett det massvis av gånger.
Men jag tyckte att dom gjorde det bra och jag tyckte att "John Jones" var coool! Jag blev dock lite besviken på hur lite han var med, men just för att han var med så lite måste han ju vara med igen, så det är väl OK! Jag tyckte att dom valt rätt skådis, det skulle vara dåligt om han varit typ mellan 20-30 år.
Nu undrar jag dock om nästa avsnitt kan vara något att ha, när Oliver är borta och John Jones förmodligen inte kommer tillbaka så snart, kan det då vara något att ha?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » lör jan 27, 2007 14:26

Okej, 6x04 var kanske ett av de bästa avsnittena någonsin. Satt :eek: :eek: :eek: genom hela avsnittet.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » sön jan 28, 2007 14:51

Kul att läsa vad ni alla skrev angående 6x05.
(spoiler 605) Shit vilken bra tillbakablick, man blev helt trollbunden!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sp1keout » ons jan 31, 2007 2:53

606 Raya!!! :-(
607 Mysig Thanksgiving
608 Oreos! Proposal!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Noam » lör feb 03, 2007 0:52

6x13
Scenen mellan Lana och Clark på loftet. Första gången i serien som jag gillade Lana på riktigt. "I've stood in this spot so many times.." ..man verkligen hör gråten i rösten. Hon levererar flera lines på rad där med riktig känsla. Härligt.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Garim » lör feb 03, 2007 10:33

6x13: Jag tycker Smallville fortsätter att leverera bra avsnitt.

Flera bra scener. Clois, Clana, Chloe/Jimmy. Slutet där Lana hittat verktyget som höggs in i Clark - öppnar upp för en del intressanta saker framöver. Mer tvivel i relationen Lexana. Och, Lex snack med doktorn på tun man hand? "This is not a normal pregnancy"... Vad snackar dom om?! Det börjar ju nästan bli lite arc i avsnitten :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film