sämsta serien (nolbergs officiella humortråd)(spoilers!)

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav noike » fre jan 26, 2007 1:55

A bear skrev:EN LIVE-ACTION DR SNUGGLES AV RIK MAYALL OCH ADE EDMONDSON? VAR? NÄR?

(Och om svaret är "bara i noikes hjärna" blir jag Very Cranky.)

Ingen ska vara glad den här fredagen.*

* NBC och deras "nej inget Scrubs denna vecka"-idiotis fel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » fre jan 26, 2007 2:11

Rombat skrev:Ja, om jag inte är förberedd. För killen som ska slåss mot den fjortonåriga flickan lär vara beredd.

Farsan blev en gång utmanad av nån jäkla karatetjej eftersom han inte kunde hålla truten på fyllan. Efter att hon hade givit honom ett par slag lyfte han helt enkelt upp henne och kastade iväg henne. Hon bröt benet, så det är ingen historia som skryts med direkt. Det gör den inte mindre sann.

Ett stort problem med hela självförsvarsgrejjen är att det ger folk ett alldeles för stort ego. Ja, du kan säkert försvara dig bättre än någon som inte gått på någon form av kampsort, men du är inte osårbar. Det finns fall av tjejer som stannat och försökt slåss istället för att springa därifrån när chansen gavs tack vare att de överaskade sin motståndare med att kunna försvara sig från hans första anfall.

Jag sa ju faktiskt väl skolad kampsportare. Dvs en tjej tränad att verkligen döda med sina bara händer, om man nu ska jämföra med Buffy (som var vad jag hade i tanken, en expert med mycket kunskap fast liten vs en stor okunnig man).

Den där tjejen din pappa träffade på ger jag inte mycket för faktiskt. Låter extremt oseriöst att umana nån sådär. Så gör man helt enkelt inte. Är klubben seriös (som mina varit) får man lära sig att springa i första hand.....Dessutom klarade hon sig så dåligt att jag dömmer ut hennes kunskaper också. Det var inte en sån tjej jag pratade om. Låter som en kaxig brud som tränat ett tag och därför tror hon klarar allt. Har man tränat längre vet man att det inte är så.

Annars håller jag med dig om att många tror de kan mer än de egentligen gör, och att därför utsätter sig för onödiga risker. Man ska definitivt ta det där tillfället att springa som man skulle få bara genom att överraska en överfallare med att slå tillbaka. Tjejerna jag berättade om där ovan var ju i mästarklass förståss. Om det nu inte är en skröna...

Ett problem är faktiskt också att även om man kan sin teknik väl, kan man inte testa den i praktiken. Förrän det gäller liv eller död. Om 14-åringen (eller vem som helst för den delen) skulle skoj-slåss mot en större motståndare skulle hon förlora. Man kan ju inte ta i så mycket som skulle krävas, det skulle vara för farligt. Frågan är om man skulle kunna t ex sticka tummen hårt i nåns öga, även om det gällde liv eller död. Nej, som sagt, det är inte den vanlige karatetjejen jag tänkte mig, det är en killing-machine jag menade. En liiiten killing-machine vs stor klump till bodybuildare. Tror fortfarande att han omöjligt har en chans.
Ni måste hålla med om att det inte nödvändigtvis måste vara ett orealistiskt scenario att hon vinner!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » fre jan 26, 2007 2:16

Jo, men att matcha en liten svartbältare i sjutusen kampsorter mot en stor okunnig man, det är som att matcha Detroit Red Wings mot Osby Hockey. Det säger inte ett skit egentligen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav lilith » fre jan 26, 2007 2:22

Rombat skrev:Jo, men att matcha en liten svartbältare i sjutusen kampsorter mot en stor okunnig man, det är som att matcha Detroit Red Wings mot Osby Hockey. Det säger inte ett skit egentligen.

What?
Jag som trodde det var poängen.... :rolleyes: Att en liten tjej visst kan ha en chans, t o m en stor chans, att vinna. Och inte som Toblerone sa: helt orealistiskt, för att han var mycket större (och 10 år äldre, vad nu det skulle ha med saken att göra).
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Rombat » fre jan 26, 2007 3:03

Att säga att en liten tjej i en småstad som möter en stor man som anfaller henne men ändå är helt utan erfarenhet av våld, plus att hon är en slagsmålsmaskin är till stor del ganska orealistiskt faktiskt. :P

Men chansen finns, det ger jag dig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eynosh » fre jan 26, 2007 10:45

Vem fan är Toblerone? Vi har en politiktråd för sånt..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Daimone » fre jan 26, 2007 14:50

Rombat skrev:
lilith skrev:
Rombat skrev:Njaee... Tror inte en fjortistjej hade kickat en bodybuilder. Iaf inte om han har suspensoar.

På huvudet? Hmmm? Det tänkte du inte på!
Det är lätt att trycka in ett näsben i hjärnan, om man har rätt teknik. Eller slå sönder ett adamsäpple. Skitenkelt faktiskt (yes, be very afraid, I know about the stuff).
Krävs mer kraft än man tror dock. Människokroppen är ganska robust. Saken är den att hon måste få in flera slag eller ett väldigt precist och hårt slag. Han behöver i regel bara få in ett för att hon ska bli stilla och sen är det bara att...

Rombat: Snubbe som ger bruksamvisning på internet till hur man misshandlar fjortonåriga flickor.
Ja,se hur lågt jag har fått er att skunka alleredan och jag har bara varit här sen den 18 januari. Hur många länder har skitserien visats i igentligen? Kina, Fillipinerna, Ryssland,Sverige? Vilka fler? Jaja sex och våld säljer. Whats new whit that?
Daimone
Minion

Inläggav A bear » fre jan 26, 2007 14:54

Daimone skrev:jag har bara varit här sen den 18 januari.

19:e, för oss som klarar av att läsa innantill. Men jag håller med, det är synd att du inte kom hit tidigare. :lovebunny:
Senast redigerad av A bear fre jan 26, 2007 14:54, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » fre jan 26, 2007 14:54

Daimone skrev:Hur många länder har skitserien visats i igentligen? Kina, Fillipinerna, Ryssland,Sverige? Vilka fler? Jaja sex och våld säljer. Whats new whit that?

Jag bara måste fråga: vilka tvserier tycker du är bra då?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Daimone » fre jan 26, 2007 15:21

noike skrev:
Daimone skrev:Hur många länder har skitserien visats i igentligen? Kina, Fillipinerna, Ryssland,Sverige? Vilka fler? Jaja sex och våld säljer. Whats new whit that?

Jag bara måste fråga: vilka tvserier tycker du är bra då?
Vet inte. Jag tittar nästan bara på Buffy och Angel och så en massa naturprogram också.
Daimone
Minion

Inläggav Ai » fre jan 26, 2007 15:23

Vi har en ny nollbergare!! *kramar chokladbiten*

flygplanschokladbiten skrev:Ja,se hur lågt jag har fått er att skunka alleredan

Luktar vi mer illa än vanligt nu?

Om det var "sjunka" du menade, så nej. Vad jag kan se har vi inte sjunkit en millimeter djupare än vi redan var. Snarare måste jag säga att det har varit väldigt artikulerat och näst intill moget i den här tråden sen du började skriva. Fläckvist är det ju till och med on topic! *gasp* Vart ska detta sluta!? Kommer det att skrivas avhandlingar näst?

Du verkar dessutom ha sett hela serien och gjort små försök att analysera den. Menar du verkligen att du har så mycket tid över att du ser en sju säsonger lång serie som du tycker är skit? Och sen dessutom går igenom en process utav att söka upp ett svenskt forum, registrara dig och spendera tid med att skriva inlägg också. Jag vill ha ditt liv! Jag behöver också sån tid att slösa bort!! Fan vad orättvist!!!

Välkommen förresten. Har du skrivit i presentationstrådarna än?

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav A bear » fre jan 26, 2007 15:24

Naturprogram? Huga. Det om något är väl våld och porr? Lejon som äter antiloper och parar sig på savannen...

STOPPA DJURSEXET I TV NU!

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Binchy » fre jan 26, 2007 15:25

Du tittar på saker du tycker är dåliga? Varför? Livet är kort nog ändå med alla måsten, på fritiden ska man väl göra saker man tycker är roliga (försåvitt det inte är brottsligt eller kan skada folk).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Daimone » fre jan 26, 2007 15:26

eynosh skrev:Alltså, vad jag tänkt på: Om Buffy är jättejättestark, varför knyter hon inte bara näven och drar den i huvudet på demonen? Alltså som en extrem som runk-rörelse. Det borde ju vara klart effektivast och även mest överraskande.
Eller stampa på tårna. Iofs är det svårt ifall dom har hovar, men ändå.
Äh! hon blir väl upphetsad av att spöa Demoner och Vampyrer.
Daimone
Minion

Inläggav eynosh » fre jan 26, 2007 15:38

Daimone skrev:
eynosh skrev:Alltså, vad jag tänkt på: Om Buffy är jättejättestark, varför knyter hon inte bara näven och drar den i huvudet på demonen? Alltså som en extrem som runk-rörelse. Det borde ju vara klart effektivast och även mest överraskande.

Vem blir inte det?

Förresten Daimone, jag tycker du är gullig.. Har du lust och ta en kopp kaffe någon gång med mig?
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav lilith » fre jan 26, 2007 19:55

eynosh skrev:
Daimone skrev:

Vem blir inte det?

Förresten Daimone, jag tycker du är gullig.. Har du lust och ta en kopp kaffe någon gång med mig?

Akta dig Tobl....jag menar Daimone. Eynosh är en stalker. Fast han är jättegullig, så det är mest positivt. Beroende på hur du ser på sånt.

Förresten, vissa här tycks ha bestämt sig för att Daimone är en han. Utan en tanke på att det lika gärna kan vara en hon. Det tycker jag är sexistiskt.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Ai » fre jan 26, 2007 20:33

Jag tycker att vi i rättvisans namn ska neutralisera könet här och resolut besluta att Flygplanschokla...Tobl....Daimone är ett "Det" tills motsatsen bevisats. För att inte förolämpa nån liksom.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » fre jan 26, 2007 20:36

Är inte Daimone femininformen av Daimon?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » fre jan 26, 2007 20:41

lilith skrev:Förresten, vissa här tycks ha bestämt sig för att Daimone är en han. Utan en tanke på att det lika gärna kan vara en hon. Det tycker jag är sexistiskt.

Min första instinkt var en hon. Nu säger alla han. Fredrik Adolvsson blir jätteförvirrad.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » fre jan 26, 2007 21:06

noike skrev:Är inte Daimone femininformen av Daimon?

Aha, ungefär som noike är femininformen av noik?

Nu blev jag jätteförvirrad.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » fre jan 26, 2007 21:16

lilith skrev:

Daimon/Daimone är ett riktigt ord. noike är bar bokstavsbajsande från början till slut.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » fre jan 26, 2007 21:22

noike skrev:
lilith skrev:

Daimon/Daimone är ett riktigt ord. noike är bar bokstavsbajsande från början till slut.

Säger du det. Jag har ju inte stött på namnet Daimon tidigare, så det var same same för mig.

Förresten, uttalas det "nåjjke" eller kanske "nojkii", ditt bokstavsbajsande? Eller är det fritt val?
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav noike » fre jan 26, 2007 21:29

lilith skrev:Förresten, uttalas det "nåjjke" eller kanske "nojkii", ditt bokstavsbajsande? Eller är det fritt val?

Den officiella stavningen enligt anonyma juiocedrickare borde det vara "noh-ijk-ah", men jag är inte helt säker. De kan ha sluddrat.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » fre jan 26, 2007 21:31

noike skrev:
lilith skrev:Förresten, uttalas det "nåjjke" eller kanske "nojkii", ditt bokstavsbajsande? Eller är det fritt val?

Den officiella stavningen enligt anonyma juiocedrickare borde det vara "noh-ijk-ah", men jag är inte helt säker. De kan ha sluddrat.

Litar inte på såna där drickare. De måste sluddrat.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tinwiel » lör jan 27, 2007 1:03

Daimon/Daimone är riktiga ord tror jag, demon typ på nåt språk... så det borde vara en femininform. Men vilken kön vår Daimone är det spelar inte så stor egentligen.. jag blir mest sugen på choklad när ni pratar om Toblerone hela tiden och jag har ätit NOG med choklad och annat godis idag..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » lör jan 27, 2007 1:15

Tinwiel skrev:jag har ätit NOG med choklad

Jag förstår orden var för sig, men meningen är obegriplig.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » lör jan 27, 2007 1:17

Tinwiel skrev:jag blir mest sugen på choklad när ni pratar om Toblerone hela tiden och jag har ätit NOG med choklad och annat godis idag..

lägg av, no such thing.
åh, choklad hade vart fint nu. :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » lör jan 27, 2007 1:24

A bear skrev:
Tinwiel skrev:jag har ätit NOG med choklad

Jag förstår orden var för sig, men meningen är obegriplig.

Det är en förkortning, Några Ordentliga Gram. Dvs inte tillräckligt alls.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tinwiel » lör jan 27, 2007 1:40

Ni har så rätt, så jag åt lite till.. och lite till och lite till. Är helt fascinerad av hur mycket mat som faktiskt får plats i min mage.. vi snackar choklad, ca 5 frukter, massor med mandel, russin, solroskärnor, m.m.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » lör jan 27, 2007 1:44

Tinwiel skrev:Är helt fascinerad av hur mycket mat som faktiskt får plats i min mage.. vi snackar choklad, ca 5 frukter, massor med mandel, russin, solroskärnor, m.m.

Det låter som en bra mage. Effektiv. Inte bara där för att ligga och producera magsyra, utan faktiskt vara bra till något. Som att fyllas. Lite nötter nu hade inte varit fel. Kanske har vi nån frukt hemma?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS