Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » ons jan 17, 2007 10:44

Ja! :D Enbart!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Lipton » ons jan 17, 2007 16:45

:D Ja och min mamma, men man kan ju inte förskjuta henne för det.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav HeY » tor jan 18, 2007 20:21

Dirt 1x01 - Jag gillar Courteney Cox men bortsett från henne så var serien riktigt ointressant. Kanske ger den något avsnitt till, läste i metro att Jennifer Anniston skulle vara med i ett avsnitt och det skulle vara kul att se; men annars så var det som sagt inte mkt som väckte intresse. :|

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » tor jan 18, 2007 23:49

Åååhh... :lovebunny:

= min reaktion när jag fick mail från en kompis med länk till denna Variety-artikel.

The Song of Ice and Fire som tv-serie! HBO-tv-serie! :D Iiihh!

Och George RR Martin bloggar om det.

Det lär väl dröja några år innan serien har premiär, men det är alltid kul att se något man verkligen ser fram emot växa fram. När jag nån gång har tänkt tanken på SoIaF som långfilm har det alltid tagit emot eftersom så mycket skulle gå förlorat då, men som tv-serie finns ju möjligheten att få med alla viktiga karaktärer och deras historier (optimistiskt, jag vet). En säsong per bok, det låter lagom. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » fre jan 19, 2007 0:05

Glory: jupp. Om de gör deet hela rätt kan det bli en HBO-serie att se fram emot. Av deras nya serier är inte det en vanlighet längre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre jan 19, 2007 0:24

FAN va ER är BRA!

Säsong 7-9:
Dom här säsongerna var faktiskt riktigt bra dom också!
Det sög att Malucci fick sparken och sen bara försvann, för han var så bra och rolig...
När man först började misstänka att Mark hade en hjärntumör var jag riktigt arg och tyckte att det var jättedumt, men sen började jag acceptera det, och sen blev han botad! Då blev jag så glad och allt var så bra! Sen kom den tillbaka! Det var hemskt. DÅ var jag arg. Han fick ett bra slut och serien fortsätter utan honom.
Allt det med Abby och hennes mamma och hennes bror har varit bra också. Jag gillar inte Carter så mycket. Eller, jo det gör jag, men det är något med honom jag inte gillar, så jag blev inte glad när dom två blev tillsammans till slut, men dom båda beter sig ju som jag vet inte vad...
Ett avsnitt som var superbt var när Carter, Abby, Luca, Susan (Just det, Susan kom tillbaka! Det blev jag absolut mycket glad över!!! Bra drag!) och Gallant blev tvungna att gå på någon kurs om sexuella trakaserier, och så kom inte läraren och så satt dom bara där och pratade och så. Helt fantastiskt avsnitt!
Sharif Atkins och Mekhi Phifer är mycket bra! Jag är glad att dom fortfarande är kvar, jag trodde dom redan skulle försvunnit.
Det var synd att Peter flyttade, för man hade ju fölt honom så mycket så länge, men jag hade trott att han skulle försvinna några gånger innan, så det var Ok.
Romano är BÄST. Han är helt bäst. Det var helt sjukt när hans arm skars av! :eek: Tur att han är kvar trots det!!!

Jag såg just avsnitt 10x02
LUCA LEVER! Jag tyckte verkligen att det sög i det föregående avsnittet att han bara hade dött off screen. Snacka om opersonligt och elakt mot karaktären, och min tro hoppade fram och tillbaka under det här avsnittet om han levde eller ej!
Hoppas att han inte blivit totalt störd utav händelserna där och att han kan bli vanlig (han har ju typ varit ganska... hemsk och otrevlig i en eller kanske t.o.m. säsonger)

Jag trodde att jag hade säsong 10 lagrad på en annan dator, men det hade jag inte så jag för se den allt eftersom avsnitten blir färdiga (det tar låååång tid). Att gå från 5-7 avsnitt om dan till 1 typ varannan dag är jooobiggt. Den här serien är så himmla bra!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre jan 19, 2007 0:31

LWes skrev:Säsong 7-9:
Ett avsnitt som var superbt var när Carter, Abby, Luca, Susan (Just det, Susan kom tillbaka! Det blev jag absolut mycket glad över!!! Bra drag!) och Gallant blev tvungna att gå på någon kurs om sexuella trakaserier, och så kom inte läraren och så satt dom bara där och pratade och så. Helt fantastiskt avsnitt!

Japp, det avsnittet är seriöst bra. Kul att du gillar ER, jag växlar en hel del fram och tillbaka i vad jag tycker, men jag fortsätter ju onekligen titta efter 12½ säsong, så det är klart jag gillar det...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » lör jan 20, 2007 10:08

LWes skrev:Flash Gordon som tv-serie på Sci-Fi Channel

http://www.comingsoon.net/news/tvnews.php?id=18411

COOL!!!!!!
NU ser jag detta. *Fanboy-Iiiiiiiiiiiih*

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Djehuti » lör jan 20, 2007 17:51

Jävligt häftigt att George RR Martins fantastiska A Song of Ice and Fire-bokserie ser ut att bli en HBO-serie på TV. Detta är stort. Enormt stort. http://georgerrmartin.com/news.html
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav noike » lör jan 20, 2007 17:57

Djehuti skrev:Jävligt häftigt att George RR Martins fantastiska A Song of Ice and Fire-bokserie ser ut att bli en HBO-serie på TV. Detta är stort. Enormt stort. http://georgerrmartin.com/news.html

Du är minst en handfull inlägg för sent ute.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Djehuti » lör jan 20, 2007 18:01

Ojdå, kollade igenom förra sidan för säkerhets skull. Måste ha råkat missa just det där inlägget. Nåja, en rolig nyhet hur som helst.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav sp1keout » lör jan 20, 2007 18:02

Illyria, missade jag helt, eller sa du aldrig vilken Snow Patrol låt som de skulle spela i första avsnittet?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tinwiel » sön jan 21, 2007 13:46

Jag har en bekant som vill att jag ska fixa Daybreak åt honom. Nån som har den på datorn och vill dela med sig? Det verkar vara svårt att hitta... förutom en torrent med flera avsnitt på en gång. Sånt är jobbigt. Me wants DC.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön jan 21, 2007 13:51

Tinwiel skrev:Jag har en bekant som vill att jag ska fixa Daybreak åt honom. Nån som har den på datorn och vill dela med sig? Det verkar vara svårt att hitta... förutom en torrent med flera avsnitt på en gång. Sånt är jobbigt. Me wants DC.

Söker du bara Daybreak? Eller Day Break också? För den heter det med mellanslaget och jag har iiiingen aning om det gör skillnad. Men det var en tanke. Som jag fick alldeles nyssens. I huvudet.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Tinwiel » sön jan 21, 2007 14:12

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Jag har en bekant som vill att jag ska fixa Daybreak åt honom. Nån som har den på datorn och vill dela med sig? Det verkar vara svårt att hitta... förutom en torrent med flera avsnitt på en gång. Sånt är jobbigt. Me wants DC.

Söker du bara Daybreak? Eller Day Break också? För den heter det med mellanslaget och jag har iiiingen aning om det gör skillnad. Men det var en tanke. Som jag fick alldeles nyssens. I huvudet.

Aha. Haha. Ja, se jag har ingen aning. Jag söker på Day Break då. Det är en tv-serie som har "måndag hela veckan" som tema. :) Tack!

...

Oh yes! Det funkar!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » sön jan 21, 2007 14:18

Tinwiel skrev:Aha. Haha. Ja, se jag har ingen aning. Jag söker på Day Break då. Det är en tv-serie som har "måndag hela veckan" som tema. :) Tack!

...

Oh yes! Det funkar!

BINGO!

*nöjd* :)

Du borde testa. Jag var lite svårflirtad dom första avsnitten, kändes som om dom lika gärna kunde kört man på flykten-temat utan gimmicken. Måndag hela veckan var bara ivägen, liksom. Fast det ändrade sig med... tredje eller fjärde avsnittet. Fjärde, tror jag. Då slutade gimmicken kännas som en gimmick.

Sedan gick det bara några få avsnitt till innan dom la ner serien.

Kanalen ska streama resten, och förhoppningsvis blir det DVD sen, så avsnitten kommer väl sen, men än så länge har bara serien hunnit ta sig halvvägs eller så.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » sön jan 21, 2007 14:21

Va! Har dom lagt ner serien? Undra om han vet det, han som ville ha avsnitten... vad tråkigt. :? Är det nån mening att se dom även fast det avslutas så snabbt?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » sön jan 21, 2007 14:25

Tinwiel skrev:Va! Har dom lagt ner serien? Undra om han vet det, han som ville ha avsnitten... vad tråkigt. :? Är det nån mening att se dom även fast det avslutas så snabbt?

Jättetråkigt, speciellt eftersom det tog sig ordentligt. Och har Adam Baldwin. Men ja, det är idé, för dom 13 avsnitten som finns (eller kommer) ska fungera som en avslutad historia. Dom var förutseende på det viset, ut i fall om att och så vidare, alltid trevligt.

Personligen skulle jag vänta tills alla avsnitt finns tillgängliga, för säkerhets skull. Fast dom ska komma, det ska dom.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » sön jan 21, 2007 14:28

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Va! Har dom lagt ner serien? Undra om han vet det, han som ville ha avsnitten... vad tråkigt. :? Är det nån mening att se dom även fast det avslutas så snabbt?

Jättetråkigt, speciellt eftersom det tog sig ordentligt. Och har Adam Baldwin. Men ja, det är idé, för dom 13 avsnitten som finns (eller kommer) ska fungera som en avslutad historia. Dom var förutseende på det viset, ut i fall om att och så vidare, alltid trevligt.

Personligen skulle jag vänta tills alla avsnitt finns tillgängliga, för säkerhets skull. Fast dom ska komma, det ska dom.

Ok. Ja, jag fixar hem dom här nu så får han resten sen. Jag ska informera honom om läget..
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » sön jan 21, 2007 14:33

Tinwiel skrev:Ok. Ja, jag fixar hem dom här nu så får han resten sen. Jag ska informera honom om läget..

Gör så. Och hälsa från mig!

I don't wanna seem rude, you know.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » sön jan 21, 2007 14:39

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Ok. Ja, jag fixar hem dom här nu så får han resten sen. Jag ska informera honom om läget..

Gör så. Och hälsa från mig!

I don't wanna seem rude, you know.

Haha. Det ska jag göra. Hälsa från Fredrik Adolvsson, på Buffyforum. The one and only!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » sön jan 21, 2007 14:41

Jag ser fram emot att se resten av avsnitten för jag tyckte att serien var väldigt bra faktiskt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön jan 21, 2007 14:48

Tinwiel skrev:Haha. Det ska jag göra. Hälsa från Fredrik Adolvsson, på Buffyforum. The one and only!

Yeah, baby! :D

Alla känner apan och apan känner alla... eller hur det nu var.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » sön jan 21, 2007 14:58

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Haha. Det ska jag göra. Hälsa från Fredrik Adolvsson, på Buffyforum. The one and only!

Yeah, baby! :D

Alla känner apan och apan känner alla... eller hur det nu var.

Haha. Nu kommer jag ihåg att jag råkade skriva apolvsson en gång på IRC. Slant lite på tangenterna.. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » sön jan 21, 2007 15:08

Tinwiel skrev:Haha. Nu kommer jag ihåg att jag råkade skriva apolvsson en gång på IRC. Slant lite på tangenterna.. :)

Så. Från det ena till det andra... vad tycker du om apor, då?

Nu måste jag ju avgöra om jag ska känna mig förolämpad eller inte. Is it my time to go all Drama Queen on your azzes?!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tinwiel » sön jan 21, 2007 15:21

adolvsson skrev:
Tinwiel skrev:Haha. Nu kommer jag ihåg att jag råkade skriva apolvsson en gång på IRC. Slant lite på tangenterna.. :)

Så. Från det ena till det andra... vad tycker du om apor, då?

Nu måste jag ju avgöra om jag ska känna mig förolämpad eller inte. Is it my time to go all Drama Queen on your azzes?!

Apor är ju fina! Jag har hört att apor kan vara lite aggro ibland, men jag gillar det där programmet "Monkey business" på Discovery. Intressant. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav adolvsson » sön jan 21, 2007 15:33

Tinwiel skrev:Apor är ju fina! Jag har hört att apor kan vara lite aggro ibland, men jag gillar det där programmet "Monkey business" på Discovery. Intressant. :)

:D

I'm good.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Glorificus » sön jan 21, 2007 18:05

Plockar över den här diskussionen om A Song of Ice and Fire från +/--tråden.
Nyx skrev:
Glorificus skrev:
Nyx skrev:Jag har redan börjat rollbesätta så smått i mitt huvud. Hoppas att de gör som jag tycker! :D

Jag tycker det är jättesvårt att tänka mig specifika personer för de olika rollerna... Tyrion? Jaime? Jon? Jag får inga spontana idéer. Men jag antar att det kommer bli som med Rome - mer eller mindre okända skådespelare.

Jo, Tyrion skulle kunna spelas av Danny Woodburn. Och eftersom jag är helt inne i BSG just nu så vill jag gärna se James Callis som Littlefinger men det lär väl inte bli av eftersom han har fullt upp med sin serie. Naturligtvis vill jag helst ha med de flesta från BtVS men jag har inte utarbetat i detalj än vem som ska spela vilken roll... ;)

Jag var tvungen att imdb:a Danny Woodburn, men det var ju han som var pokerdvärgen i One Tree Hill! En perfekt Tyrion!! :D Och James Callis skulle vara en utmärkt Littlefinger. JC har rätt look och person för att passa in i världen över huvud taget.

Det blir svårare med de yngre karaktärerna, som ju är ganska många. Framför allt Robb, Sansa, Arya, Bran, Rickon och Joffrey, Myrcella, Tommen. De är ju så starka karaktärer och viktiga, så man får hoppas att barn-castingen kommer att gå bra...

Undrar om några manusförfattare man känner till kommer att vara med på projektet... Om inte annat så hoppas jag att George RR Martin får vara med på ett hörn. Han har trots allt skrivit för tv tidigare, och ingen kan väl världen bättre än han.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » sön jan 21, 2007 18:22

Glorificus skrev:Undrar om några manusförfattare man känner till kommer att vara med på projektet... Om inte annat så hoppas jag att George RR Martin får vara med på ett hörn. Han har trots allt skrivit för tv tidigare, och ingen kan väl världen bättre än han.

Han borde i varje fall vara manuskonsult.

Men vem vet? De kanske gör den i LEGO(tm)! Barnskådespelare är ett gissel och det stora stora stora problemet med konverteringen från bok.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » sön jan 21, 2007 20:16

noike skrev:Men vem vet? De kanske gör den i LEGO(tm)! Barnskådespelare är ett gissel och det stora stora stora problemet med konverteringen från bok.

Ja, eller i PLAYMOBIL (tm)! Så det ser mer realistiskt ut.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film