Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » fre jan 12, 2007 20:32

Rombat skrev:Demolition Man! Alltid Demolition Man! :lovebunny:
Ratburgers!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav wyndham » fre jan 12, 2007 20:54

madskellig skrev:
Tam skrev:Eftersom Shortbus var världens bästa film tog jag och såg John Cameron Mitchells tidigare film Hedwig and the Angry Inch. Råbra den med. Sorgsna exhibionister, glamrock och lite Östtyskland. 4/5.

Åh, jag älskar Hedwig and the Angry Inch. Påminde mig om att jag måste köpa den.

Firade min födelsedag igår med Hedwig, och sen dess har soundtracket gått på repeat. John Cameron Mitchell är en hjälte.

Han fick sig en Golden Globe-nominering för rollen när det begav sig men förlorade mot Gene Hackman (Royal Tennenbaums). Men lite hoppingivande är det iaf att branch-priserna kan uppmärksamma bra saker.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav madskellig » lör jan 13, 2007 20:29

Såg Art School Confidential ikväll. Inget jättespeciellt, huvudpersonen var ganska tråkig och man brydde sig inte så mycket. Men en del skratt, roliga karaktärer och bra skådisar lyfte filmen lite grann.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav poser » sön jan 14, 2007 0:17

The Departed

Grym, se den!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav caffeineaddict » sön jan 14, 2007 0:18

poser skrev:The Departed

Grym, se den!

I will! Snart! :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön jan 14, 2007 0:35

Veckans andra fenomenalt trevliga omtitt: Yi Yi. Bara en fin avslappnad film som jag älskar hela vägen in i själen. Den känns så... sann utan att försöka chocka och använda sig av överdrivna dramatiska grepp för att få tag i publiken. Den behöver bara karaktärerna, skådisarna och dialogen. Den är fint filmad iofs, men liksom i Raise the Red Lantern krävs inte ett bildspråk som skriker "TITTA PÅ MIG! TITTA PÅ MIG!". Den liksom bara flyter förbi och det mesta faller perfekt på plats och vissa scener rör mig så starkt och djupt. Visst har den ett småbarn som egentligen är alldeles för smart för att det ska vara trovärdigt, men han är så underbar i övrigt att jag inte bryr mig särskilt mycket alls.

4,5 / 5

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » sön jan 14, 2007 0:43

Grym, se den!

Broder, jag ordar den kommentaren. Ord!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sfinx » sön jan 14, 2007 3:33

Måste sluta bli deppig av HP filmer, glömmer alltid bort det, så glider jag omkring i en sorgmodig känsla efteråt, även om det är en av de sämre filmerna. Jag blir ju inte sån av böckerna, bara tokigt.
Undrar om det har nåt med att jag inte är trollkunnig?

Nåja, se Stranger than fiction, så blir ni glada.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav poser » sön jan 14, 2007 12:29

adolvsson skrev:

Grym, se den!

Broder, jag ordar den kommentaren. Ord!

Jag ordar dina ord om att orda mina ord. ORD!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » sön jan 14, 2007 14:53

The Long Goodbye
Nu har jag sett den, det var på tiden. Robert Altman. Elliott Gould gör den bästa Marlowe. Eller, alltså, jag älskar Bogart men det är nånting speciellt med Gould. Jag önskar att han hade gjort fler. It would have been okay with me.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » sön jan 14, 2007 16:21

Ooh, Long Goodbye! Den är finfin.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Off » sön jan 14, 2007 23:40

"The Best Scenes from The Wicker Man"

http://blogs.indiewire.com/reverseshot/ ... 12142.html
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » sön jan 14, 2007 23:52

Off skrev:
"The Best Scenes from The Wicker Man"

IRLG!

Sit-comversionen kommer bli sååå bra.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » mån jan 15, 2007 2:58

Lost In Translation

En sjua.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Lipton » mån jan 15, 2007 16:18

Jag har samlat på mig en hel del Johnny Deep filmer och den helt klart konstigaste av dem är Fear and Loathing in Las Vegas. Jag tror att jag satt och gapade och skakade på huvudet om vart annat genom hela filmen, några skratt blev det också. Många kända skådespelare dyker upp i små roller vilket är kul. Men jag vet fortfarande inte vad jag ska säga om den. Konstig.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav gaspode » mån jan 15, 2007 16:23

Fear and Loathing in Las Vegas! :lovebunny:

Depp är helt fantastisk i den, men den är helt klart annorlunda :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Lipton » mån jan 15, 2007 17:09

Ja han är en syn för sig med de där schortsen och de smala benen och absolut inte snygg. Det är det som är så härligt med Depp, han behöver inte framhäva hur han ser ut hela tiden och hävda sin manlighet genom sina roller, som tex Kalle och chokladfabriken där är han också helt underbar.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav Rombat » mån jan 15, 2007 17:40

This is bat-country!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » mån jan 15, 2007 17:41

:D ny signatur!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Lipton » mån jan 15, 2007 17:42

Rombat skrev:This is bat-country!

:D
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad

Inläggav adolvsson » mån jan 15, 2007 18:35

Såg Ghost Dog igår, en av två filmer (den andra In the Mouth of Madness) som jag köpte på stark och våldsam (ajajajajajaj) inrådan av en björn på göteborgsträffen i november. Och ja, jag älskade den. En sådan där film som känns som poesi. Forest Whitaker äger, förstås.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav A bear » mån jan 15, 2007 18:56

adolvsson skrev:Såg Ghost Dog igår, en av två filmer (den andra In the Mouth of Madness) som jag köpte på stark och våldsam (ajajajajajaj) inrådan av en björn på göteborgsträffen i november. Och ja, jag älskade den. En sådan där film som känns som poesi. Forest Whitaker äger, förstås.

Yay!

Men jag antar att det var R2-utgåvan? Vackert så, även om den saknar det bästa extramaterialet jag varit med om...

möjlighet att se hela filmen som stumfilm, med bara RZAs musik och Whitakers ansiktsuttryck.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sp1keout » mån jan 15, 2007 18:57

sp1keout skrev:Lost In Translation

En sjua.

Så ingen här tycker jag är puckad som tycker såhär?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » mån jan 15, 2007 18:58

sp1keout skrev:
sp1keout skrev:Lost In Translation

En sjua.

Så ingen här tycker jag är puckad som tycker såhär?

Nej, vi är ganska accepterande mot folk med felaktiga åsikter.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sp1keout » mån jan 15, 2007 19:00

caffeineaddict skrev:Nej, vi är ganska accepterande mot folk med felaktiga åsikter.

Jag ville att folk skulle säga att jag är dum och knäpp i huvut som tycker den är "bra"!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » mån jan 15, 2007 19:01

sp1keout skrev:
caffeineaddict skrev:Nej, vi är ganska accepterande mot folk med felaktiga åsikter.

Jag ville att folk skulle säga att jag är dum och knäpp i huvut som tycker den är "bra"!

Här kommer du mer troligen springa in i folk som tycker den är bättre än vad du tycker. Men inte att du är dum och knäpp i "huvut" därför.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » mån jan 15, 2007 19:04

A bear skrev:Yay!

Men jag antar att det var R2-utgåvan? Vackert så, även om den saknar det bästa extramaterialet jag varit med om...

Well, you know what they say about assuming things... Nej, det är R1:an, as per din inrådan. Jag kunde inte annat.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » mån jan 15, 2007 19:05

Ghost Dog är så bra! Gillar RZAs musik också.

Okej, som alla (hrm...) vet så har jag haft en "24"-binge i två veckor. Att komma ner från min Jack Bauer-high visade sig dock vara svårt och igår då jag var hemma hos föräldrarna letade jag fram en gammal VHS (inspelad under fotbolls-VM 1994 visade det sig då jag såg reklamen) med Flatliners/Dödlig puls (med Kiefer Sutherland). Ända sen jag var tonåring har denna film fascinerat mig. Jag och några kompisar hade diskussionsklubb och diskuterade saker som karma och reinkarnation så denna film passade som handen i handsken på den tiden. Det är också en av de filmer jag sett flest gånger i mitt liv. Detta var antagligen tionde gången. Jag vet inte varför, men jag finner att den fungerar utmärkt som se om-film.

Vad tyckte jag då denna gång då det i alla fall är 4-5 år sedan sist? Jodå, jag gillade den lika mycket som tidigare, men hela filmen igenom så fattar jag inte varför. :) Jag tycker om den, tycker den är bra, men det är ju ingen Aliens/Heavenly Creatures/Terminator 2/A Streetcar Named Desire direkt. Men fascinerande. Plus att Sutherland är med, det är ju alltid trevligt även om jag inte riktigt fattat hur bra han är förrän en del mer... lugna scener i 24.

Filmen har två stora nackdelar:
1. Julia Roberts. Kräver ingen förklaring, IMO.
2. En viss fixering vid stil som inte alltid känns motiverad. Ett sjukhus med nästan helt mörklagda korridorer? Obduktioner i ljuset av typ.. stearinljus (känns det som)? Överanvändning av blå toner. Jag förstår vad tanken är, men det blå används för mycket och de där mörka salarna så... onödiga. Ja, ja... jag vet vad Schumacher vill, men jag gillar det inte.

Slutbetyg? Solid 7 av 10. Eller svag 4/5.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » mån jan 15, 2007 19:19

adolvsson skrev:
A bear skrev:Yay!

Well, you know what they say about assuming things... Nej, det är R1:an, as per din inrådan. Jag kunde inte annat.

Dubbelyay!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav sp1keout » mån jan 15, 2007 19:29

Caffe:

Äh, Lost In Translation må ha haft ett nytänkande koncept men kändes ändå som en alldeles för kort medioker historia som inte hann utvecklas till en kärlekshistoria som ex. Top Gun, nog för att filmen i sig hade väldigt djupa detaljer så kände jag mig inte rörd och jag kände inte med karaktärerna i filmen alls. Dock, ska jag nog se om den en gång till...

Jag satt hela filmen och tänkte på en tjej som satt i samma rum som mig, och vad vi skulle kunna prata om för någonting när filmen var slut. En mindre lyckad kärlekshistoria, i skillnad från den i LiT.
Inte så enkelt att vara öppen för sån omöjlig kärlek om man inte är klar i "huvudet"!

(Efteråt när vi pratade nämnde hon förövrigt att hon gillade filmen jättemycket och att hon hade sett den ett par gånger tidigare, så det är typ därför, ända anledningen att jag ska se om den... + att det är våran kompis Bill i huvudrollen, såklart)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film