24

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad är Jack Bauer??

As Coool!!!
6
15%
Grymm!
9
23%
Snygg!
1
3%
Häftig!
1
3%
Töntig!
7
18%
Ful!
4
10%
Mesig!
6
15%
Absolut den bästa agenten som finns!
6
15%

Antal röster : 40

Inläggav RalfiParpa » tis apr 25, 2006 18:50

Nu väcker jag den, i och med att vi börjar närma oss slutet.
Jag hoppas att CheeseGuy, LWes, Tob, caffeineaddict och resten alltjämt följer serien. Jag gör i alla fall det och älskar den fortfarande. Den där ofrånkomliga svackan kom ändå men nu är serien tillbaka i full vigör och det känns som att vi närmar oss ett jävla klimax.

24 5x19
Okej, så Logan tar order ändå. Jaja, jag köper det väl, om än motvilligt. Jag är fortfarande lite skeptisk till det hela men hoppas givetvis att författarna knyter ihop alla trådar på ett tillfredsställande och förhoppningsvis inte alltför OLOGISKT sätt.

Kim Raver, liksom. Ge kvinnan några Emmys. Nu. Edie Falco har ändå fått för många.
Gregory Itzin kan få en han också.

Chloe. Hon lyser upp hela serien. Men det vet ni ju redan.

Det här var ett intensivt avsnitt.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tis apr 25, 2006 19:26

Ralfi: Jag följer, men lär aldrig bli lika lyrisk som du. Fortfarande alldeles för många logiska glapp och mallar som används om och om igen och snarlika, endimensionellla karaktärer med snarlik, endimensionell dialog. Men det är riktigt god underhållning för det.

Just nu saknar jag bara Aaron Pierce. Seriens bästa karaktär. Missade jag vad som hände honom? Dog han?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » tis apr 25, 2006 21:02

Jag tycker fortfarande att serien är riktigt bra och spännande!
Men James kan ju inte ha dött! Folk kan väl överleva att köra ner en bil i vatten?
Jag tycker att dom där som presidenten pratar är intressanta.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis apr 25, 2006 21:18

5.19:Glömde att nämna hur kul det var att se Paul McCrane, även om hans karaktär verkar som en rätt standard 24-skurk. Robert Romano forever!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CheeseGuy » tis apr 25, 2006 21:30

RalfiParpa skrev:Nu väcker jag den, i och med att vi börjar närma oss slutet.

Tack för det. Och jag håller med om allt under spoilermarkeringen, nästan.

Tror nästan att jag gäspade när man fick reda på att ett företag eller något sånt ger Logan order. Jag gillade det här avsnittet riktigt mycket, precis som hela säsongen hittils, men jag är faktiskt lite oroad för avslutningen.

Vilken svacka förresten? Alla avsnitt har inte varit lika bra, men jag kan ärligt talat inte se någon svacka. Men så var det förra säsongen också, så det är nog bara jag som inte har förmågan att vara särskilt kritisk mot 24...

LWes: jag kan också tänka mig att Heller överlever, men det där BORDE man dö av. Tror jag.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » tis apr 25, 2006 22:45

Visst följer jag 24 fortfarande. Tycker väl också att säsongen har dalat en del under mitten, men det har inte så mycket med att det har varit dåligt utan att inledningen var så vass. Jag har också stora förhoppningar om avslutningen.

5.19
Heller dör? är det femte karaktären som har haft en större roll i serien som dör nu? Om han nu dog? Det känns tveksamt, lite synd att i så fall att han inte fick en större roll nu i slutet, han var ju skitbra i förra avsnittet.

Jag gillar att presidenten blir styrd av någon. Känns mer intressant att USAs president, blir styrt av ett företag eller organisation än att han bara var "ond". Även om jag från början var jäkligt tveksam till att Logan var inblandad överhuvudtaget, är väl det fortfarande, men jag tror att man faktiskt kan få ihop detta på ett vettigt sätt.

caffe:
Jag tror inte det har framgått vad som har hänt med Aaron Pierce. Tycker också han är en av de bättre karaktärerna i serien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis maj 02, 2006 11:24

5.20Bra avsnitt igen. Humor i 24, vem kunde tro det?
You don't have much of a personality, do you, Justin?

I just called the president of the United States a son of a bitch, no reaction? He must have some kind of law against that.
Vet inte om det var avsiktlig metahumor respektive en gliring mot den riktiga presidenten, men kul var det. Chloe med elstötsgrejen fick mig också att skratta.

Vadå slå någon medvetslös mitt bland passagerarsätena på ett flygplan utan att någon reagerar? Lalalalala-lalalalala-lalalala...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » tis maj 09, 2006 18:08

5.21 Mycket bra
Fyfan vad bra första halvan av avsnittet var. Briljant klippteknik, användning av musik, rappa dialoger osv. Längesedan jag verkligen tänkte på hur jäkla spännande det egentligen är.

Heller överlevde. Jag är nog postiv till det.

Kim Raver är så bra, Audreys scener med Jack är så bra.

Scener mellan Logan och Mike är så bra.

Jag var ganska skeptisk till att Logan skulle ligga bakom mycket av vad som har hänt, men nu i efterhand när man ser hur det har utvecklat sig så tycker jag upplägget är skitbra.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis maj 23, 2006 13:06

5.23-24 Jag älskar 24, och tycker att den här säsongen har varit riktigt bra, men jag hade ändå inte så höga förväntningar på avslutningen. Men jäääävlar vad bra det här var. 5.24 alltså (5.23 var "bara" väldigt bra). Seriens bästa avsnitt? Det är tveklöst topp 3, i alla fall.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » tis maj 23, 2006 21:24

5.23-5.24 Gaahhh!
Båda avsnitten bättre än 5.22 som jag tyckte var en rejäl nedgång mot avsnitten från 5.15 nånting till 5.21. Jag hade inte heller några större förväntningar på avslutningen, utan räknande väl med ett gansak slätstruke avslutning i still med den onda ryssen får på nöten och Jack räddar världen osv.

Men från och med att man gör klart att Jack skall konfrontera Logan är det galet bra och slutrepliken i avsnitt 23....as far as i have to...eller något sådant var helt underbar. Jack skall alltså på ett eller annat sätt tortera USAs presiden, världens mäktigaste man, jag ryser av bara den tanken.

Avsnitt 24 var som CG redan sagt, sinnesjukt bra, ett av de bästa 24 avsnitten någonsing. Konfrontationscenen mot Logan var hänsynlös mot mig, engagerande, jo minst sagt. Vändningen mot slutet då Logan trots allt blir avslöjad, och sen, ytterligare en twist då kineserna plockar Jack....please kill me.

Nä, ge mig nästa säsong nu, nu!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor maj 25, 2006 12:32

5.24:Jag vet att han är ond och så, men är det inte liiiite taskigt att presidenten börjar ha sex klockan 05:58, och då har de knappt börjat få av sig kläderna än, och sedan klockan 06:03 är de redan klara och nästan helt påklädda? :D

Och sen tar det inte tio minuter för kineserna att kidnappa Jack, misshandla honom, få ombord honom på ett gigantiskt skepp och få ut skeppet till havs. Effektivt!

Men det är klart, skulle man gnälla på alla gånger som saker händer onaturligt fort i 24 skulle man inte ha så mycket annat för sig.

BTW är (som jag sagt tidigare) Aaron Pierce seriens bästa karaktär och romansen mellan honom och Martha den bästa de någonsin försökt sig på i den här serien... deras sista scen ihop... *suuuuck*

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav CheeseGuy » ons okt 25, 2006 0:15

Trailer för säsong 6 (spoilers förstås, antagligen för ett par avsnitt)

Okej, samma gamla vanliga grejer (misstänker att det bara är jag som inte gäspar...), men ändå: gåshud. Jag ser knappt någon action nu för tiden, så skottlossning, biljakter, helikoptrar, missiler och explosioner känns faktiskt kul som omväxling, och där levererar ju 24 riktigt mycket och bra för att vara TV. Och så kan man ju alltid hoppas att de gör något nytt den här gången också...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tob » ons okt 25, 2006 8:33

CG: Jag gäspar inte. Jag bara sitter och småler mig genom hela trailern. Och oja, gåshud, ny 24 säsong gör mig alldeles exentrisk. Så är det. Det får vara hur mycket dumaction som helst.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav The Ankh » ons okt 25, 2006 10:22

Jag o Karroluttan såg de 3 första avsnitten av säsiong 5 i går. Vilken jävla början! Vilken jävla serie 24 är. Finns ingen annan serie som är drog på samma sätt.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav LWes » ons okt 25, 2006 12:15

Jag har aldrig tyckt att 24 är något annat än skitbra, och den där trailern... :o Fantastisk!
TV i vår kommer att bli enormt bra när 24 och Traveler börjar!
Senast redigerad av LWes sön nov 19, 2006 13:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eriked » sön nov 19, 2006 12:49

5x24 whiii...!Nu har jag äntligen sett klart s5. Tog tid.. Bra säsong! Precis efter att presidenten blivit bortförd tänkte jag: Jack har inte blivit torterad denna säsong va? Jag tänkte också under avsnittets gång på om de skulle göra något om Jacks kinesproblem. Lite fånigt om det inte togs upp. Men båda mina problem med säsongen löste sig i slutet, hihi. Ser framemot s6. Jack in China.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav CheeseGuy » tis dec 05, 2006 20:34

Den där miniavsnitt-prequel-bilreklam-grejen inför säsong 6 går att få tag på nu. Det positiva är väl att dumheterna i alla fall var rätt komiska... Och den kändes klart mer meningsfull än den förra året, i alla fall under den lilla stunden jag kunde ta det på någon form av allvar.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » sön jan 07, 2007 15:02

Jag har den senaste veckan (eller två veckorna hoppas jag) sett hela S3 och snart hela S4. Hade tänkt att vänta till slutet av S4 innan jag skrev om båda säsongerna , men blir bara tvungen att kommentera avsnitt 4.20.

(spoiler 4.20) Wow! Slutscenen, alltså så snart kinesen blev skjuten så förstod jag vartåt det lutade, men det gör ju inte slutscenen sämre. :eek: Stackars Jack! Hatade hans tjej innan och hatar henne ännu mer nu. Jag förstår hennes känslor, men har tyckt att karaktären svikit Jack mer än en gång denna säsong så det färgar väl min reaktion

Återkommer förhoppningsvis i kväll då jag sett klart S4 och skriver en övergripande kommentar om S3 och S4. (Jag slutade alltså att se S3 efter ca 11 avsnitt då serien visades på TV4 och enda anledningen att jag gett serien ännu en chans är att jag hört att S5 ska vara bra. Tyvärr är jag också spoilad eftersom det är svårt att undvika spoilers för sånt som visats i USA för över ett halvår sedan.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön jan 07, 2007 15:14

Vad roligt AKS! S5 är imo defintivt bättre än S3 och S4, kanske även bättre än S2 och S1 men det är inte lika säkert.

Avslutningscenen i 4.20 är defintinvt med bland dem allra bästa scenerna i 24. Så jävla intensiv....
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav CheeseGuy » sön jan 07, 2007 15:29

Jag håller med Tob förstås. Och angående den där scenen så är det nog mycket det där som gör att jag fortfarande gillar 24 mer än Prison Break -- det kan vara mörkt, brutalt och intensivt på en helt annan nivå.

De fyra första säsong 6-avnitten finns ute, förresten. Men själv väntar jag nog en vecka tills de visas ändå.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » sön jan 07, 2007 15:57

Fyra nya 24-avsnitt på XBOX:n, en kopp te och ett paket ballerinakex. Game on, Jack Bauer.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tob » sön jan 07, 2007 17:04

CheeseGuy skrev:Och angående den där scenen så är det nog mycket det där som gör att jag fortfarande gillar 24 mer än Prison Break -- det kan vara mörkt, brutalt och intensivt på en helt annan nivå.

Det där var faktiskt att slå huvudet på spiken litegrann.

Apropå preair så har jag efter lite resonerande med mig själv bestämt att se första avsnittet ikväll. Kvaliten verkar ju vad man har läst vara väldig bra.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » sön jan 07, 2007 17:15

Jag kan inte ens jämföra 24 och Prison Break på det viset... De är helt olika serier och PB är ju helt klart, och har varit från början, mer camp och mer lättsam underhållning. De går på samma kanal, har en speciell setup men annars så finner jag personligen ingen större anledning att ställa just dessa två serier mot varandra. Jag föredrar helt klart PB, men jag föredrar även The Office US framför PB så det är så olika liksom.

Har två avsnitt kvar av S4 nu... Mina ögon är snart fyrkantiga. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön jan 07, 2007 19:04

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK!

En artikel på Expressen.se spoilade mig totalt för slutet av S5 som jag inte hade en aning om. Varför läste jag den?! Satan! Serien har ju visats i Sverige, men jag tänkte inte på att S5 visats här också fast att jag vet det.

Spoilern Jack blir tillfångatagen av kineserna i slutet.

Usch, jag mår illa. Jag trodde att jag var spoilad för alla säsongens stora grejer och så går jag och gör så här. Satan.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eriked » sön jan 07, 2007 19:14

Tacka vet jag BF här slipper man alltid (nästan) bli spoilad. Övriga världen verkar inte bry sig så mycket.. grr

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav AKS » sön jan 07, 2007 20:03

Ja, vi är duktiga på spoilermarkeringar här. Yay for us!

Säsong 3 + säsong 4

Jag har lite svårt att avgöra vilken säsong av dessa som jag föredrar. De är bra, och dåliga, på helt olika sätt.

Som jag sa tidigare så slutade jag se säsong 3 runt halvtid. Då jag började se S3 för en-två veckor sedan så kunde jag inte riktigt förstå varför. Jag tycker den börjar tajt och bra. Men sen blev jag påmind. Salazar(sp)-bröderna och Claudia är ju snoozers. En av de tråkigaste strylinesen nånsin typ. Det var avsnitt runt 3.09-3.12 då jag ibland insåg att jag inte tittat på TV:n på fem minuter utan typ tittat på julgranen i stället. Så jag förstår varför jag slutade titta en gång i tiden. Den storyn har inte blivit ett dugg bättre efter en andra chans. Men så snart handlingen flyttas över till USA och hotellgästerna blir infekterade så är S3 riktigt jäkla bra om än inte ända fram till absoluta slutet.

Så har vi då S4. Här tycker jag inte att det finns ett enda avsnitt som är svagt på samma avsnitt som ca fyra avsnitt av S3 var. *Men* de är heller inte så bra där i början. Hatar Jacks tråkiga flickvän där i början och Azar(?)-familjen var på nåt konstigt vis både intressanta och tråkiga samtidigt. I slutändan var jag uttråkad av deras storyline och då mamman dog och pojken lämnats bort (undras var han är nu?) så var det bara glädjedans som gällde. Slutet av S4 är riktigt jäkla stark. Sista avsnittet tycker jag fungerar mycket väl för att man på en gång ska vilja se S5 (tyvärr har jag den nedladdad så det lär inte bli nåt hälsosamt avbrott för mig). Jack har verkligen all min medkänsla på slutet och jag tyckte tom lite synd om hans jobbiga "flickvän".

Nu ska det bli intressant att se tidsperspektivet för detta. Har det gått några dagar nästa gång? Tre år? 1½ år? Ser fram emot att få veta.

Karaktärer:
Jack: Värsta superhjälten. Har vissa problem med karaktären -- att han är så jävla fantastisk, men särskilt i S4 tycker jag att Kiefer Sutherland spelade honom på ett så bra sätt att jag nästan blev lite fangirl. :)

Michelle: Trevlig karaktär, men inget speciellt.

Tony: En bra karaktär, men jag har inte riktigt kunna förlåta att han satte Michelle framför alla andra amerikaner i S3. Enligt mig fick han precis vad han förtjänade då han hamnade i fängelse. Sen dess ser jag helt klart på honom som lite... svag. Säkert totalt orättvist, men there you go.

Chloe: Love her!! Hon har ju helt klart nåt fel (och division-chefen säger ju nåt om "personality disorder" i ett S4-avsnitt), men hon är en lagom comic relief i denna typ av serie. Hennes lojalitet med Jack är rörande, men sen klampar hon på med gigantiska träskor och bara trampar på folks känslor hela tiden. Efter Jack är hon min favoritkaraktär. Hur bra så som helst då hon efter att ha skjutit ihjäl terroristen säger: "I hope I'm not some kind of psychopath." :D

EDIT: Har nu sett 5.01 och tycker det är en mycket bra inledning på säsongen. Men jag börjar bli less på att Jack skjuter ihjäl människor som att han är sin egen domare och jury. Snubben på slutet är en kallblodig mördare, ja visst. Han erkände mordet på Palmer. Men han hade ingen chans att försvara sig och han hade inte fått nån rättegång och Jack skjuter ihjäl honom. Det gör Jack till en mördare vad mig anbelangar. Och detta är ju inte första gången heller. Annars blev jag besviken då jag såg vad-hon-nu-heter (Kim Raver?) i rollistan och senare i avsnittet. Finner både karaktären och skådespelerskan irriterande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav anjaladu » sön jan 07, 2007 22:32

De fyra första avsnitten (och de första 11 minuterna på avsnitt fem) av säsong 6 var ju sjukt bra iaf! Tror denna säsong kommer att bli ruskigt bra!
Användarvisningsbild
anjaladu
Demon Fodder

Inläggav RalfiParpa » mån jan 08, 2007 0:08

And we're back. Bör väl nämna att jag överhuvudtaget inte kan bedöma 24 kritiskt längre. Förvänta er med andra ord inga "terroristporträtten är stereotypa och karaktärerna är endimensionella" eller "va? det där är ju helt ologiskt!"

Det är 24. Det är Jack Bauer. Det är tillbaka.

24 6x04
Oj!
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Tob » mån jan 08, 2007 2:03

RalfiParpa skrev:Det är 24. Det är Jack Bauer. Det är tillbaka.

Medhåll.

Jag har förövrigt sett alla 4 avsnitten, det gick inte riktigt att stå emot när man väl hade sett första avsnittet. Bra start på säsongen och..... (spoiler 6.04) slutet av avsnitt 4, Curtis Mannings död (antar jag), jäklar....
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » mån jan 08, 2007 17:32

24 ÄR HUR BRA SOM HELST!!!!!!!!!!!!!

(spoiler 6x01-6x04) OMG OMG OMG OMG: ERIC BALFOUR! HAN ÄR BÄST! Jag blev så glad och tappade hakan när man hörde hans röst och fick se honom. Han är så cool. 24 har så många coola karaktärer och skådespelare!
Allt är så bra, som den onda gubben. Han ser så häftig ut, med sin breda käke och höga käkben. Det är bra. Och han den snälla terroristledaren med skägg. Han ser också väldigt häftig ut, som om dom designat alla karaktärer, det är så bra.
Det enda som var knäppt var att Jack skjöt Curtis så där - om har dör d.v.s., för att han var tvungen att skydda skägg-gubben är klart, för att han kan ju förmedla fred och rädda massvis av personer som annars skulle dött, men att döda Curtis (på det sättet!!!!) skulle suga. Om dom ville döda honom, kunde dom inte göra det på något produktivt sätt, speciellt efter dom gjort en grej av att "dö för något" eller "dö för ingenting", så om han dör för ingenting är det dåligt. Varför gör 24 så ganska ofta? En del (som Mason) dog för något, men Tony (har jag för mig) dog helt onödigt. Michelle dog bra, det var nödvändigt, och David Palmer också, trots att det skulle vara lika bra (om inte bättre) om det visat sig i slutet i säsongen att han inte var död, bara skadad, och att dom låtit det verka som om han var död så att terroristerna inte skulle anfalla igen eller nåt.
I alla fall, det var mycket bra att Milo kom tillbaka, eftersom det är bäst när karaktärer från början kommer tillbaka. Som att Mandy gjorde det också. Nu behöver Rudolf Martin komma tillbaka, för hans karaktär fick inget slut i säsong 1!
och Keith Szarabajka's roll i säsong 4 var konstig, för han fick heller inget slut. Hoppas att dom två kommer tillbaka den här säsongen!

24 ÄR KANSKE BÄTTRE ÄN PRISON BREAK!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film