Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » tis jan 02, 2007 18:36

RalfiParpa skrev:Christopher Nolan verkar ha tagit sig ganska stora friheter men visst är det min älsklingsbok från förra året du beskriver. Förväntningarna är höga.

Allt som ens har en ack så liten del av en Christopher Priestbok i sig får automatiskt höga förväntningar. Det känns instinktivt som om att den här kommer göra mig lite besviken, men jag är å andra sidan inte säker på om det är en dålig sak ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » tis jan 02, 2007 18:42

Note to self: utgå alltid från att noike har läst boken du skriver om.

Är lite orolig över hur Nolan hanterar:
The Prestige, fast boken
Övergången till steampunk, fantasy eller vad man nu ska kalla det. Du vet ju vad jag menar.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » tis jan 02, 2007 18:57

RalfiParpa skrev:Note to self: utgå alltid från att noike har läst boken du skriver om.

Nejnejnej, gör inte det. Mycket av det i boktråden har jag till exempel inte läst. (En stor del vill jag nog inte läsa heller, men det är detaljer.)

Jag håller med om det du skrev under spoilerblocket. Det finns en hel del saker i den boken som bara fungerar i skrivet format, vilket innebär att Nolan måste ha gjort en hel del större förändringar. Vilket inte är ett problem i sig, filmatiseringar som inte tar sig friheter för att göra något eget brukar vara usla. Förändringar i första halvan påverkar andra halvan och jag är orolig om han gjort rätt val. Jag hoppas att han har det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » tis jan 02, 2007 19:57

noike skrev:
Zaxx skrev:Såg Kalle och Chockladfabriken nu precis.. har inte sett den förut.

Tyckte den var ojämnare och mer sentimentalt sockersötad än förra filmatiseringen. Trots bättre skådespelare.

Jag håller inte på och jämför sådär. Kan iofs bero på att jag inte sett den förra i detta fallet...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav sp1keout » tis jan 02, 2007 22:19

Cellular (Final Call)

wow, jag trodde den skulle vara dålig, den började väl ganska kasst, växte, intressant, spännande, och helt okej!!! :) söta karaktärer också, framförallt.
Desperate Housewives-Karl bland andra! Hah! :D
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav gaspode » ons jan 03, 2007 16:01

Såg Little Miss Sunshine igår, blev lite besviken faktiskt, men jag hade höga förväntningar.. den var bra och så, men nådde inte ända in i mig så att säga :)

wyndham skrev:Vi får även se en bekant, type-castad uber-bitch i Beth Grant (från bl.a. Angel).

haha, precis vad jag tänkte när hon dök upp, jag kan inte placera vart jag sett henne, men man visste precis hur hon skulle vara, och hon gör det ju bra..

Skrämmande värld att tänka sig, de där skönhetstävlingarna. :?

imdb skrev:Abigal Breslin wore a fat suit for the part of Olive.

Det här var lite uppenbart ibland tyckte jag, hennes mage såg inte naturlig ut. men nitpick. :)

ganska stabila 7/10
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav adolvsson » ons jan 03, 2007 21:54

Såg Shopgirl i går. Den gick från sådär till jävligt bra på... en liten stund. Kanske att slutet höll på lite för länge, jag tänkte mig att det hade varit bäst om dom klippt av rullen i galleriet, när Steve Martin med date kommer in och ser Claire Danes, och dom tittar på varandra och ler. The End. Och skippat deras sista konversation. Det tror jag hade varit bättre.

Men det är en sådan där småsak. Gillade verkligen filmen, väldigt mycket. Ville egentligen skriva mer nu, men min hjärna är trött.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » tor jan 04, 2007 11:25

Eftersom min farsa skaffat hemmabio, och vår sattelitmottagare gått isöndorr så har han hyrt väldigt många filmer under den perioden som jag har varit hemma. Men eftersom min fader är fysiskt inkapabel till att hyra filmer som han eller någon annan tycker om så har det blivit en massa skit. Idag tittade jag dock på Straight Into Darkness, som jag först trodde skulle vara Children of the Corn, fast med andra världskriget istället för majs. Det visade sig inte vara fallet, som tur var. En halvhyfsad film, med amatörmanus och amatörmässiga stämningseffekter som ändå lyckas berätta en mörk liten historia som dock slutar otillfredställande. Säkert nånting för er filmgluffsare där ute.
Senast redigerad av Rombat tor jan 04, 2007 15:09, redigerad totalt 1 gång.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav wyndham » tor jan 04, 2007 14:13

RalfiParpa skrev:Är väldigt sugen på The Prestige, läste till och med boken när jag var ute och reste i somras och den gjorde en oändlig, olidlig tågresa ganska trevlig.
Christopher Nolan verkar ha tagit sig ganska stora friheter men visst är det min älsklingsbok från förra året du beskriver. Förväntningarna är höga.
Ja, egentligen skulle det vara en fråga riktad till dig här men jag glömde bort vad det var jag skulle fråga om när jag skrev inlägget. Nåt var det i alla fall.

Höga förväntningar brukar ställa till det ganska ordentligt för mina filmupplevelser. Men här njöt jag verkligen av filmen även om den inte var det mästerverk jag hade förhöppningar om. Jag är nog glad att jag inte hade läst boken innan eftersom ovissheten var en stor del av filmen. Men den största njutningen är ändå kläderna, miljöerna och tidsandan, som gör filmen mycket lämpad för en biosallong.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav wyndham » tor jan 04, 2007 14:20

noike skrev:Det finns en hel del saker i den boken som bara fungerar i skrivet format, vilket innebär att Nolan måste ha gjort en hel del större förändringar. Vilket inte är ett problem i sig, filmatiseringar som inte tar sig friheter för att göra något eget brukar vara usla. Förändringar i första halvan påverkar andra halvan och jag är orolig om han gjort rätt val. Jag hoppas att han har det.

Det låter som att ni som läst boken iallafall får en intressant filmupplevelse. Själv tänkte jag på hur mycket i historien som absolut inte kan ha fungerat i skriven form, och själva ämnet trolleritrick är ju väldigt lämpat för film.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » tor jan 04, 2007 19:01

Tror jag ska använda kvällen till att se om båda Kill Billarna. Köpte båda för en hundring på COOP i julas och har inte sett dem sedan de gick på bio. Det ska bli kul. :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » lör jan 06, 2007 22:29

Idiocracy. Bara att hålla med de tidigare; trevligt budskap, men ganska klumpigt utfört, inte sådär väldigt kul, och med en story som till större delen berättas av berättarröst... Sympatiskt, men högst förglömligt.

EDIT: Denna film i fem ord: "Demolition Man" utan Wesley Snipes.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav eriked » sön jan 07, 2007 3:09

Har nog varit ute ett tag nu men: Gillar den senaste (?) trailern till Grindhouse. Bara inte det ligger nått i ryktet att filmen skulle delas i två utanför USA.
http://movies.yahoo.com/feature/grindhouse_hd.html

Kurt ftw!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav sp1keout » sön jan 07, 2007 18:49

Monster In Law (2005)

Ganska smårolig och trevlig film.
Många extra plus till Wanda Sykes som var outstanding.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Isabella » mån jan 08, 2007 1:14

Skriver en kort kommentar om de senaste filmerna jag sett:
Djävulen bär Prada: Väldigt lik Ugly Betty (Eller tvärtom?) och bättre än Betty också. Fast inget som jag skulle vilja se fler gånger.
Deja Vu: En bättre film än jag trodde. Jag var lite skeptisk till handlingen men det fungerade bra. Vissa känslor man fick påminner mycket om de i "Crash". Jag rekommenderar den iaf.
Little Miss Sunshine: Hade knappt hört talas om den innan jag såg den. Den var rolig (Och jag gillade slutet :D)
Släkten är värst: Rolig, men inte lika rolig som "Familjen är värre".
Isprinsessan: M Trachtenberg vill bli en konståkerska. Den var okej. Inget jag vill se fler gånger iaf.
Ett Päron till farsa firar jul: Det sen man såg den och den var inte lika rolig heller :/. Men helt klart den bästa av "Ett päron till farsa"-filmerna.
Ett päron till farsa i Las Vegas: Trååååkig. Den är sämst.
Edward Scissorhands: Alla säger att den är så sorlig men den var ju inte det :O Blev ärligt talat lite besviken på den.
High School Musical: Jag förväntade mig inte särskilt mycket av den här musikalen och det var väl tur det.
American Pie 5: Alla säger att denna är bättre än 4:an. Jag vill inte se 4:an iallafall. Slösa inte bort tiden på en sånn här usel film

Korta kommentarer var det ja, men jag orkar inte skriva särskilt mycket för jag är trött.
Isabella
Scooby

Inläggav noike » mån jan 08, 2007 15:07

Började Herzog-tittningen med Heart of Glass -- den där alla ska agera under hypnos.

Den börjar med berättarröst till gryniga naturbilder och inzoomande vattenfall. Ibland tror jag till och med att någon håller upp en tavla framför kameran.

Men jo, en del ser ut att vara högare än Henrik Berggren i Broder Daniel medan andra förefaller vara amatör- eller riktiga skådespelare styrda av en galen regissör (vilket inte är helt felaktigt). Det är en stor spännvidd på dem. Och alla rör på sig riktigt saktfärdigt.

Hur som helst jävligt stiliserat. Det är en sjukt snygg scen en kvart in där kameran går igenom glasblåsarhuset. Kanske fem personer totalt rör på sig, de övriga tjugo står helt stilla i olika ställningar. Fullständigt vansinne, men snyggt är det, och bra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » tis jan 09, 2007 18:26

Nu ska jag se 40 Year Old Virgin, hoppas den är bättre än Date Movie, den orkade jag inte ens se klart :/

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » tis jan 09, 2007 18:35

Jag gillar 40 Year Old Virgin även om den version jag har (uncut eller nåt annat löjl) är för lång. Go Steve Carell!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis jan 09, 2007 18:45

Jag tyckte att den var sådär, men helt ok underhållning för en stund. Date Movie har jag inte sett, men jag gillar inte såna filmer så jag kan tänka mig att den var osebar.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tis jan 09, 2007 18:57

Date Movie är fantastiskt usel.
man häpnar genom hela filmen över hur dålig den är.
Hur kunde du Aly?

40 YO hann jag bara se halva innan jag fick dra från min kusin där jag kollade. det har blivit att jag inte sett klart den av nån anledning, men den var ljusår bättre än Date Movie.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Glorificus » tis jan 09, 2007 19:24

AKS skrev:Jag gillar 40 Year Old Virgin även om den version jag har (uncut eller nåt annat löjl) är för lång. Go Steve Carell!!

Ja, jag måste se om den, jag somnade i slutet. Men det var inte filmens fel, den gillade jag... Det var i somras och jag hade varit och badat, så jag hade somnat om det så varit E.T. vi såg.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » tis jan 09, 2007 20:09

Date Movie är verkligen genomgående dålig.

40 Year Old Virgin och andra sidan var riktigt härlig! Kändes inte långtråkig eller utdragen heller trots sin längd på 1 timme och 45 minuter (det kan inte varit extended/uncut va?)

Vad ska jag nu se mina vänner? ^^

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav AKS » tis jan 09, 2007 20:12

Min version är 2h 07 min. Jag har sett filmen två gånge roch tyvärr båda gångerna har det varit denna. Man får antagligen inte se porrbruden med tuttarna (som talar till oskulden i en fantasi då han ska ta på sig själv litegrann) i originalversionen? Har funderat på att sälja min kopia och köpa den kortare versionen, men jag hittade inte den då jag ville köpa 40YOV för några veckor sedan och uncut var så billig att jag slog till.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tam » ons jan 10, 2007 4:11

Sett två bra filmer. Brick var stilig. Ger den lite väl strängt 3 av 5 möjliga. Shortbus var än bättre. Den var inte särskilt porr. Blir full poäng för den faktiskt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Tam » ons jan 10, 2007 11:22

Eftersom Shortbus var världens bästa film tog jag och såg John Cameron Mitchells tidigare film Hedwig and the Angry Inch. Råbra den med. Sorgsna exhibionister, glamrock och lite Östtyskland. 4/5.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav madskellig » ons jan 10, 2007 16:17

Tam skrev:Eftersom Shortbus var världens bästa film tog jag och såg John Cameron Mitchells tidigare film Hedwig and the Angry Inch. Råbra den med. Sorgsna exhibionister, glamrock och lite Östtyskland. 4/5.

Åh, jag älskar Hedwig and the Angry Inch. Påminde mig om att jag måste köpa den.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor jan 11, 2007 12:05

Såg om Zhang Yimous Raise the Red Lantern igår för första gången på sex-sju år. Det är en så perfekt liten film, ohejdligt vacker (rent fotomässigt tycker jag nog det är bland det vackraste som gjorts, minst lika otrolig visuellt som hans senare Hero men långt ifrån lika over-the-top i bildspråket och Lantern skriker inte "TITTA PÅ DET HÄR! TITTA PÅ DET HÄR!". Skönheten bara finns där, i varenda bild).

I och med att allt bara utspelas på en enda plats och med rätt få karaktärer så får man lite teater-känsla, men inte på det där stela, tråkiga viset utan bara för att filmen verkligen skapar ett litet mikrokosmos, en helt egen värld med helt egna regler. Sen så är det ju Gong Li i huvudrollen och henne älskar jag alltid (förutom möjligen i Miami Vice), inte bara för att hon är strålande vacker som någon kan vara, utan för att hon kan växla mellan sårbarhet och att vara ogenomtränglig som en stenmur på en sekund.

4,5 av 5, nästan så att det är lågt faktiskt. Oerhört nära full poäng.

Tam och mad: Hedwig såg jag när den var ny, och tyckte den var skitbra. Vill se Shortbus nu!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tor jan 11, 2007 17:26

Jag vet att då jag var yngre och tänkte vilka filmer som är de bästa från 90-talet och som jag kommer att komma ihåg så var Raise the Red Lantern en av dem. Jag har inte sett den på kanske tio år, men jag kommer ihåg den som fantastiskt bra. Den skulle nog hamna på topp 10 över 90-talets bästa filmer för mig. Antagligen Cyrano the Bergerac också. Och Terminator 2 naturligtvis. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Veidit » tor jan 11, 2007 18:42

Pirates 3 promobilder kan hittas här.
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav Rombat » tor jan 11, 2007 18:49

AKS skrev:Jag vet att då jag var yngre och tänkte vilka filmer som är de bästa från 90-talet och som jag kommer att komma ihåg så var Raise the Red Lantern en av dem. Jag har inte sett den på kanske tio år, men jag kommer ihåg den som fantastiskt bra. Den skulle nog hamna på topp 10 över 90-talets bästa filmer för mig. Antagligen Cyrano the Bergerac också. Och Terminator 2 naturligtvis. :)
Demolition Man! Alltid Demolition Man! :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film