Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » tis dec 26, 2006 2:02

Kunde ha svurit på att AKS skrev något här nyss om en uppsats hon skrivit om Fight Club? :eek: Ser jag spök-poster?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis dec 26, 2006 2:06

caffeineaddict skrev:Kunde ha svurit på att AKS skrev något här nyss om en uppsats hon skrivit om Fight Club? :eek: Ser jag spök-poster?

Nej. Jag såg det också. Öl och whisky kanske gör underliga saker, men jag brukar inte hitta på fyllefantisera om uppsatser.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis dec 26, 2006 2:08

Hm, jag kan inte minnas det... Ni har båda blivit gaaalna!

Nej, skämt å sido så fann jag mitt utlägg så tråkigt att jag tog bort det. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tis dec 26, 2006 2:09

AKS skrev:Nej, skämt å sido så fann jag mitt utlägg så tråkigt att jag tog bort det. :)

Så kan du ju inte hålla på! Tänk om jag hade gjort det, jag hade legat någonstans kring 2000-3000 inlägg! :eek:

Hur länge har du hållt på såhär, och hur många inlägg hade du haft egentligen?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tis dec 26, 2006 2:09

Jag skrev en uppsats om Fight Club en gång. Fast det var en A-kurs. Och Filmvetenskap. Helt apropå.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis dec 26, 2006 2:13

caffeineaddict skrev:
AKS skrev:Nej, skämt å sido så fann jag mitt utlägg så tråkigt att jag tog bort det. :)

Så kan du ju inte hålla på!

The goddess moves in mysterious ways.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis dec 26, 2006 2:22

caffeineaddict skrev:

Så kan du ju inte hålla på! Tänk om jag hade gjort det, jag hade legat någonstans kring 2000-3000 inlägg! :eek:

Hur länge har du hållt på såhär, och hur många inlägg hade du haft egentligen?

Ja, tyvärr har jag blivit tvungen att ta bort alla spontana inlägg då jag förklarar hur kär jag är i dig, caffeine. Jag kan inte stå emot att posta dem, men sen blir jag rädd att jag ska skrämma bort dig... Det är så svårt att vara AKS ibland.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sp1keout » tis dec 26, 2006 2:33

Haha, man hinner glömma bort hur värdelöst Harry Potter är mellan gångerna man ser de.
Hur kan folk vara så puckade? Är det för att de är trollkarlar och dylikt?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav gaspode » tis dec 26, 2006 2:51

Tycker nog att Howl's Moving Castle var den minst fantastiska Miyazaki jag sett hittills (lite för spretig, lite mycket magi-flum som ibland kändes som att det kom från ingenstans och inte hade någon intern logik. Blir iofs lite rädd över att en del av det kan ha gått förlorat i översättningen till svensk text.) men likväl en härlig upplevelse, precis som all Miyazaki. 4 av 5.

Howl's Moving Castle gillade jag verkligen.
Intern logik är inget jag tycker att Miyazakis filmer är särskilt starka i eller beroende av heller.

Min Miyazaki-lista:

1. Spirited Away (starka 9/10)
2. Howl's Moving Castle (8/10)
3. My Neighbor Totoro (7/10)
4. Kiki's Delivery Service (7/10)
5. Porco Rosso (5/10)

Har beställt Nausicaä of the Valley of the Winds, så den kommer väl i dagarna gissar jag.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sp1keout » tis dec 26, 2006 2:58

Kul lista gaspode. Vi pratade lite Miyazaki för några veckor sedan... :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » tis dec 26, 2006 3:31

AKS skrev:Ja, tyvärr har jag blivit tvungen att ta bort alla spontana inlägg då jag förklarar hur kär jag är i dig, caffeine. Jag kan inte stå emot att posta dem, men sen blir jag rädd att jag ska skrämma bort dig... Det är så svårt att vara AKS ibland.

*fniss*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav adolvsson » tis dec 26, 2006 3:43

A reality is just what we tell each other it is.

In the Mouth of Madness. En björn talade så gott om filmen på senaste göteborgsträffen att jag var tvungen att inhandla (tillsammans med bland annat Ghost Dog, som också var hans förtjänst). Glad att jag gjorde det. Riktigt bra, fantasifull, småruggig, galen rulle. Varför nämns den inte oftare i diskussioner som tar upp John Carpenters namn? Innan Göteborg hade jag inte ens hört talas om den. Det, om något, är galenskap.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » tis dec 26, 2006 3:45

Jag gillade också Howl's Moving Castle, minns inte om den hade svensk eller engelsk textning när jag såg den på bio men det kändes inte som något gick förlorat och den var riktigt bra. Inte lika bra som Spirited Away som är en 10/10-film för mig, men den fungerade också ännu bättre vid en omtitt. Har även sett My Neighbor Totoro som var riktigt söt och Nausicaä som jag tyckte var okej/bra. Det kändes dock som en sån film jag gillat än mer när jag var yngre och sedan fortsatt gilla av nostalgiska skäl, men den kändes inte lika stark som andra filmer. Betyget drogs ned av att jag tvingades se den med engelskt tal också. Sen har jag även sett Pincess Mononoke och den var jag inte lika förtjust i.

Har några Gihbli-filmer på lager som jag ska se i veckan, bl a Kiki's Delivery Service.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis dec 26, 2006 3:50

adolvsson skrev:Varför nämns den inte oftare i diskussioner som tar upp John Carpenters namn?

För att det är en bra film och det är mer populärt att kasta skit på Carpenter. Sedan är det en sådan där lusig film som försvann utan förklaring så snabbt att många Carpenterfans inte hann lägga märke till den.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis dec 26, 2006 3:53

noike skrev:För att det är en bra film och det är mer populärt att kasta skit på Carpenter. Sedan är det en sådan där lusig film som försvann utan förklaring så snabbt att många Carpenterfans inte hann lägga märke till den.

Galenskaper.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tis dec 26, 2006 10:06

Håller med. Det är en bra film, med riktigt intressant handling och härlig (i brist på bättre ord) stämning. Hoppas den kommer ut på hyr-DVD snart. Det är dags att se om den.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tis dec 26, 2006 11:41

AKS skrev:Ja, tyvärr har jag blivit tvungen att ta bort alla spontana inlägg då jag förklarar hur kär jag är i dig, caffeine. Jag kan inte stå emot att posta dem, men sen blir jag rädd att jag ska skrämma bort dig... Det är så svårt att vara AKS ibland.

:D

:lovebunny:

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis dec 26, 2006 11:56

gaspode skrev:Intern logik är inget jag tycker att Miyazakis filmer är särskilt starka i eller beroende av heller.

Så sant, men Howl gick ännu lite längre över gränsen för mig. Den var ju ändå ordentligt bra som sagt. Men, bah, en 5/10 till Porco Rosso?! Den är ju hur charmig som helst! :D

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » tis dec 26, 2006 12:53

caffeineaddict skrev:
gaspode skrev:Intern logik är inget jag tycker att Miyazakis filmer är särskilt starka i eller beroende av heller.

Så sant, men Howl gick ännu lite längre över gränsen för mig. Den var ju ändå ordentligt bra som sagt. Men, bah, en 5/10 till Porco Rosso?! Den är ju hur charmig som helst! :D

DU är.. en femma av tio :p

Nej men skall man klaga på Howl's Moving Castles bristande logik så är den här filmen helt utan handling och röd tråd..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tis dec 26, 2006 17:25

gaspode skrev:DU är.. en femma av tio :p

Yay! :) Martin tycker jag är godkänd.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Rombat » tis dec 26, 2006 17:50

caffeineaddict skrev:

DU tycker att du är godkänd. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » tis dec 26, 2006 19:28

Rombat skrev:
caffeineaddict skrev:

DU tycker att du är godkänd. :D

Nja, knappt. ;) "Finns utrymme för förbättring" skulle nog vara mitt omdöme.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » tis dec 26, 2006 20:02

caffeineaddict skrev:Nja, knappt. ;) "Finns utrymme för förbättring" skulle nog vara mitt omdöme.

Jomen... ligger man bara på en godkändnivå finns det ju defintivt utrymme för förbättring. Så båda varianterna kan stämma bra. Värre om du hade varit perfekt, då finns det bara utrymme för försämring.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » ons dec 27, 2006 1:55

Haha, Blue Streak, fyfan vad den e bra den filmen alltså... kan inte motstå att älska :]

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav wyndham » ons dec 27, 2006 18:03

Genom filmhistorien har tre giganter lyckats med bedriften att på samma år Oscarnomineras för både bästa manus och bästa huvudroll. Charlie Chaplin, Orson Welles och Sylvester Stallone. Tänkte bara skänka er lite perspektiv så att ni inser vem den enda sanna levande filmkonstnären är.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » ons dec 27, 2006 20:14

Oscarn har inte så mycket med konst att göra som studiopolitik, så jag gissar på att största konstnären är Richard Simmons.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » ons dec 27, 2006 23:26

Köpte Mrs Henderson Presents på rean på MovieLine (59 spänn, helt ok utgåva). Den innehåller den enda godtagbara anledningen (i mina ögon) till att tjejer ska ta av sig kläderna på scen - killarna ska offra sina liv nere på kontinenten inom ett par dagar (i andra världskriget). Då är det rätt ok att tjejerna offrar sin "ärbarhet" för att pojkarna ska få se en naken tjej på riktigt innan de dör för sitt land...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Peppe » ons dec 27, 2006 23:56

Yes! Nu skavi få se pattar för att mörda folk!
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav A bear » fre dec 29, 2006 1:55

A Scanner Darkly. Detta kan alltså vara Keanu Reeves bästa rollprestation någonsin... så är han ju tecknad också.

Upptäckte precis att David Cronenberg faktiskt har en liten roll i filmen, och det känns vettigt, för detta verkar mer Cronenberg än "A History of Violence" gjorde. Så jäkla subjektivt att man aldrig kan vara säker på vad som händer - och folk som förvandlas till skalbaggar, förstås. Allt är animerat på skådespelarna, vilket hade kunnat bli en billig gimmick om det inte faktiskt spelade en roll i berättandet; det är lättare att köpa en tecknad film än en helt dataanimerad, tycker iaf jag.

Dessutom är det en Philip K Dick-filmatisering som inte får ett påklistrat sockrigt slut. Kors i taket.

Och Robert Downey Jr är återigen briljant.

Komplext, oerhört snyggt och lagom mörkt... men tänk så bra det hade kunnat bli med riktiga skådisar i st f Reeves och Ryder i huvudrollerna. Svag 4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » fre dec 29, 2006 2:02

A bear skrev:Upptäckte precis att David Cronenberg faktiskt har en liten roll i filmen, och det känns vettigt, för detta verkar mer Cronenberg än "A History of Violence" gjorde.

Fullt förståeligt med tanke på att Cronenberg är ett stort Dick-fan.

Fast jag tyckte nog att AHoV var väldigt Cronenberg-mässig. Avskalad och rensad från många av de yttre kännetecknen, men väldigt fokuserad på det interna. Oerhört tydligt att den är gjord av samma person som gjorde Spider, M Butterfly och Dead Ringers.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film