Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör dec 16, 2006 22:45

Den har inte kommit till min hemstad än. :( Kommer den upp här lär jag se den på bio och annars hyr jag den så fort den kommer ut. Jag ser verkligen fram emot att se SC i den rollen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör dec 16, 2006 23:08

Det var en sån film jag önskar jag hade sett på bio, hade definitit varit värd pengarna, men jag uppskattade den lika mycket nedladdad. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Glorificus » sön dec 17, 2006 19:38

The Lost Room del 1
Det här gillade jag riktigt mycket. Enkelt berättat, snyggt gjort och med Peter Krause som är lika bra som alltid. Och jag tyckte väl att flickan som spelar hans dotter var en Dakota Fanning-kopia - undrade ett tag om Sci-fi Channel äntligen kommit på hur man klonar barnskådisar - men det visade sig att hon spelas av Elle Fanning. ;)

Vissa delar kändes lite billiga, som hela inbrottscharaden då de lyckades fly i sista sekunden (även om jag rycktes med och tyckte det var spännande). Men jag gillar idén om föremålen och hur de på ett eller annat sätt förstör ägarnas liv. Lite "The One Ring"-vibbar, fast i nutida setting. Och igen, Peter Krause gör mycket för att höja allt. Tog mig ett tag att känna igen han som spelar Weasel (me likes him!), men det är ju apotekar-George från Desperate H. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » tis dec 19, 2006 20:36

Hogfather del 1 (av 2). Jag är inte klar men det här är faktiskt rätt bra. Sparkar häck med Pratchetts animerade serier och Sci-Fi Channel borde definitivt snegla på den här när de gör miniserier och tv-filmer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis dec 19, 2006 20:37

Ah! En av enbart två Discworld-böcker jag läst! Har läst om serien i SFX. Var hittade du den?

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis dec 19, 2006 20:39

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tis dec 19, 2006 20:43

...och jag vill tacka noike, för utan honom hade inte mitt katastrofala misslyckande på mattetentan varit möjligt!

nej, jag är stark, jag kan ladda ner det här utan att titta på det förrän på fredag!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis dec 19, 2006 20:45

gaspode skrev:...och jag vill tacka noike, för utan honom hade inte mitt katastrofala misslyckande på mattetentan varit möjligt!

Jag ser det så här: jag lyckades inte, då ska inte någon annan heller göra det. One for all, fall for me och det där.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis dec 19, 2006 20:48

noike skrev:I eztv-feeden.

http://www.eztvefnet.org/

Merci beaucoup!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis dec 19, 2006 20:51

Jag har ingen aning om vad Hogfather är, men jag ska ge första delen en chans.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis dec 19, 2006 20:57

Illyria skrev:Jag har ingen aning om vad Hogfather är, men jag ska ge första delen en chans.

The Hogfather wears a red, fur-lined cloak, and rides a sleigh pulled by four wild boars (or, in modern portrayals, cute pink piggies) named Gouger, Rooter, Tusker and Snouter. In earlier times he gave households pork products, and naughty children a bag of bloody bones.

Kort sagt, en filmatisering av en bok av Terry Pratchett.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tis dec 19, 2006 21:03

Hogfather är en av mina favorit-Pratchetts, så den måste jag absolut se.

Nu ska jag däremot se sista delen av The Lost Room. Del två var också bra. Vissa saker var mindre bra, men överlag gillade jag det. Men det märks att de tänker mer långserie än miniserie.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav madskellig » tis dec 19, 2006 21:09

Jag såg första delen av The lost room igår, jag tyckte det var i överlag rätt bra Gillade verkligen upplägget med de olika objekten, speciellt de som inte gjorde något vettigt som klockan som kokade ägg :D Och killen med bussbiljetten var smått fantastisk. Men jag är inte förtjust i varken Peter Krause eller hans karaktär. Han som spelade Weasel var dock underbar.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav adolvsson » tis dec 19, 2006 22:18

Glorificus skrev:Hogfather är en av mina favorit-Pratchetts

Samma här. Tillsammans med, hm, Soul Music och Mort. Tror jag. Längesen jag läste Pratchett nu. Skäms mig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » tis dec 19, 2006 22:26

adolvsson skrev:
Glorificus skrev:Hogfather är en av mina favorit-Pratchetts

Samma här. Tillsammans med, hm, Soul Music och Mort. Tror jag. Längesen jag läste Pratchett nu. Skäms mig.

Jag har inte läst något efter Night Watch, vilket är riktigt dumt med tanke på hur bra jag tyckte den var.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tis dec 19, 2006 22:31

noike skrev:Jag har inte läst något efter Night Watch, vilket är riktigt dumt med tanke på hur bra jag tyckte den var.

Nu låter du som jag.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » tis dec 19, 2006 22:38

adolvsson skrev:
noike skrev:Jag har inte läst något efter Night Watch, vilket är riktigt dumt med tanke på hur bra jag tyckte den var.

Nu låter du som jag.

Så mycket böcker, så lite pengar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav herdware » tis dec 19, 2006 22:39

noike skrev:
adolvsson skrev:

Nu låter du som jag.

Så mycket böcker, så lite pengar.

Plus att det är för få timmar på dygnet...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons dec 20, 2006 9:51

Jag tror inte att "at long last" räcker... SEX ÅR efter att S1 släpptes på DVD är det officiellt, den 10 april:

Bild

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav LWes » ons dec 20, 2006 17:46

Åååååååååååååååå! Verkligen?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » ons dec 20, 2006 17:47

JAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag antar att det blir ett återsläpp av säsong 1 också. Eller ett paketsläpp med hela säsongen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » ons dec 20, 2006 18:03

Tob skrev:Jag antar att det blir ett återsläpp av säsong 1 också.

Det skulle jag inte vara så säker på iofs, men man vet aldrig. Hoppas åtminstone att de på något sätt släpper piloten i samband med detta, den fanns ju inte med i R1-versionen av S1 (som bl.a. Undertecknad äger) och på R2 är den av märkbart sämre kvalitet än resten av säsongen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » ons dec 20, 2006 18:04

caffeineaddict skrev:Jag tror inte att "at long last" räcker... SEX ÅR efter att S1 släpptes på DVD är det officiellt, den 10 april:

NEEEEEEEEEJ! Du jinxade det!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav caffeineaddict » ons dec 20, 2006 18:05

A bear skrev:
caffeineaddict skrev:Jag tror inte att "at long last" räcker... SEX ÅR efter att S1 släpptes på DVD är det officiellt, den 10 april:

Förmodligen, men det är jag ju långt ifrån ensam om isf. Och "official word" har vi faktiskt aldrig haft förut, bara en herreschablans massa rykten.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » ons dec 20, 2006 18:11

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:

Förmodligen, men det är jag ju långt ifrån ensam om isf. Och "official word" har vi faktiskt aldrig haft förut, bara en herreschablans massa rykten.

Jinxen inträder först när jag får reda på någonting. Jag måste vara out of the loop för att sånt här ska komma (ex: Neil Young började inte släppa sina jävla Archives förrän jag slutade hänga på Rustlist).

Men blir det av - och det blir det förstås inte, men OM - så är jag en mycket happy camper.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » ons dec 20, 2006 19:32

Det passar bäst här trots allt:

http://blog.wired.com/monkeybites/2006/ ... unces.html

(något nerkortat i mitten)
Azureus, the BitTorrent client software developer, has announced its first content distribution partnership. BBC television shows and original productions will be distributed to users of Azureus' new Zudeo file-sharing service in the United States.

This is the first ever content distribution partnership for the BBC.

Azureus mentions these BBC titles in its press release: Red Dwarf, Strange, Invasion Earth, Little Britain, Doctor Who, Fawlty Towers (starring John Cleese of Monty Python), Coupling, Keeping Up Appearances, League of Gentlemen and Ideal. No word on the full line-up just yet.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » ons dec 27, 2006 15:06

Jag har börjat titta på första delen av Hogfather och jag tycker den är lite väl svår att komma in i. Är det lönt att fortsätta, blir det bättre? Eller är det bättre att läsa? Det är inte själva världen det är fel på utan mer presentationen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons dec 27, 2006 15:16

Illyria skrev:Jag har börjat titta på första delen av Hogfather och jag tycker den är lite väl svår att komma in i. Är det lönt att fortsätta, blir det bättre? Eller är det bättre att läsa? Det är inte själva världen det är fel på utan mer presentationen.

Det där var faktiskt något hade tänkt ta upp, men glömde. Jag antar att du inte är bekant med Discworld sen innan? För det fanns tillfällen, några få, då jag reagerade och tänkte att det här fattar jag för att jag har läst böcker som behandlade t ex Susan, Death och deras relation - hur känns det för någon som är ny i den här världen?

Det mesta verkade berättas i repliker ändå, fast utan någon ordentlig introduktion eller vidare förklaring.

Som sagt, för en annan som är väl bekant med Discworld är det ju inga problem, men om vidare filmatiseringar hänger på tittarsiffror hade det kanske varit klokt att göra Hogfather åtminstone lite mer vänlig för nytillkomna.

Å andra sidan kanske jag överdriver den risken. Det är inte helt lätt för mig att se.

Å tredje sidan; börja läsa Discworldböckerna är en stående rekommendation, hur du än väljer att göra med Hogfather.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons dec 27, 2006 17:22

Är inte bekant med Discworld och det är förvirrande, tror jag får backa och försöka se om en del. Just nu känns det som en väldigt lång introduktion som inte riktigt kommer nånstans och dessutom förklaras dåligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » ons dec 27, 2006 20:29

adolvsson skrev:Som sagt, för en annan som är väl bekant med Discworld är det ju inga problem, men om vidare filmatiseringar hänger på tittarsiffror hade det kanske varit klokt att göra Hogfather åtminstone lite mer vänlig för nytillkomna.

Den är gjord för England. Du vet, där Pratchett säljer massor och oftast har en egen hylla i bokhandlarna.

För övrigt verkar den vara gjord på samma sätt som han skrivit de senare böckerna: ingen repetition av tidigare saker annat än i nödfall. Det från det förflutna som behövs vetas refereras snabbt och koncist för den som är uppmärksam med en replik här och en fotnot där allt eftersom.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film