gaspode skrev:...och jag vill tacka noike, för utan honom hade inte mitt katastrofala misslyckande på mattetentan varit möjligt!
Illyria skrev:Jag har ingen aning om vad Hogfather är, men jag ska ge första delen en chans.
The Hogfather wears a red, fur-lined cloak, and rides a sleigh pulled by four wild boars (or, in modern portrayals, cute pink piggies) named Gouger, Rooter, Tusker and Snouter. In earlier times he gave households pork products, and naughty children a bag of bloody bones.
Glorificus skrev:Hogfather är en av mina favorit-Pratchetts
adolvsson skrev:Glorificus skrev:Hogfather är en av mina favorit-Pratchetts
Samma här. Tillsammans med, hm, Soul Music och Mort. Tror jag. Längesen jag läste Pratchett nu. Skäms mig.
noike skrev:Jag har inte läst något efter Night Watch, vilket är riktigt dumt med tanke på hur bra jag tyckte den var.
adolvsson skrev:noike skrev:Jag har inte läst något efter Night Watch, vilket är riktigt dumt med tanke på hur bra jag tyckte den var.
Nu låter du som jag.
noike skrev:adolvsson skrev:noike skrev:Jag har inte läst något efter Night Watch, vilket är riktigt dumt med tanke på hur bra jag tyckte den var.
Nu låter du som jag.
Så mycket böcker, så lite pengar.
Tob skrev:Jag antar att det blir ett återsläpp av säsong 1 också.
caffeineaddict skrev:Jag tror inte att "at long last" räcker... SEX ÅR efter att S1 släpptes på DVD är det officiellt, den 10 april:
A bear skrev:caffeineaddict skrev:Jag tror inte att "at long last" räcker... SEX ÅR efter att S1 släpptes på DVD är det officiellt, den 10 april:
NEEEEEEEEEJ! Du jinxade det!
caffeineaddict skrev:A bear skrev:caffeineaddict skrev:Jag tror inte att "at long last" räcker... SEX ÅR efter att S1 släpptes på DVD är det officiellt, den 10 april:
NEEEEEEEEEJ! Du jinxade det!
Förmodligen, men det är jag ju långt ifrån ensam om isf. Och "official word" har vi faktiskt aldrig haft förut, bara en herreschablans massa rykten.
Azureus, the BitTorrent client software developer, has announced its first content distribution partnership. BBC television shows and original productions will be distributed to users of Azureus' new Zudeo file-sharing service in the United States.
This is the first ever content distribution partnership for the BBC.
Azureus mentions these BBC titles in its press release: Red Dwarf, Strange, Invasion Earth, Little Britain, Doctor Who, Fawlty Towers (starring John Cleese of Monty Python), Coupling, Keeping Up Appearances, League of Gentlemen and Ideal. No word on the full line-up just yet.
Illyria skrev:Jag har börjat titta på första delen av Hogfather och jag tycker den är lite väl svår att komma in i. Är det lönt att fortsätta, blir det bättre? Eller är det bättre att läsa? Det är inte själva världen det är fel på utan mer presentationen.
adolvsson skrev:Som sagt, för en annan som är väl bekant med Discworld är det ju inga problem, men om vidare filmatiseringar hänger på tittarsiffror hade det kanske varit klokt att göra Hogfather åtminstone lite mer vänlig för nytillkomna.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare