3.09:
Det här med våldtäktshistorien... Jag har tänkt att det skulle bli en bra arc och i varje avsnitt hoppats på att det skulle utvecklas och bli sådär bra som jag trodde det skulle bli. Men det blev det inte. Tyvärr. Jag menar...
brat skrev:"Unicorns, really? I'll definitely be needing some mood music. Techno has a bad reputation but I think it's undeserved. Groan if you disagree. Good, we're on the same page. It's unfortunate that when you wake up all you'll know is that your hair is gone. Because it's gonna be good. I'd wager your best ever. And it's a me-thing I'm sorry to say. I have no patience. If I'd met you in a bar, or at a party, I would have had you back here and on your back in an hour. But that's an hour of my life I would have never had back. An hour of listening to you talk. About unicorns and your high school boyfriend and how you hate the taste of beer. I'm just taking what you would have happily given. I mean, that's hardly a crime..."
Nej, det här höll inte. Men framför allt:
brat skrev:- Veronica är korkad. På vilket sätt var hennes plan någonsin bra? Jag ENSAM går för att rädda offret. Sen lägger jag mig i hennes säng istället för att hjälpa henne därifrån och ringa polisen. Sen springer jag lite som en rädd tjej ifrån han som jagar mig och när jag inte orkar springa mer än 200 m sätter jag mig ned på golvet. Seriöst.
Vad tänkte hon egentligen? Vansinnigt korkat. Jaja, hon är en vanlig människa och alla kan vara dumma men SÅ dumma? Självklart ville hon rädda tjejen i rummet från att bli våldtagen, men samtidigt förstår jag inte hur hon hade kunnat göra det på det där sättet.
Tyckte annars att avsnittet började starkt med Veronica springandes genom korridorerna (även om jag tycker det är korkat - igen - att inte banka på någon av dörrarna på vägen).
Och hann med att gråta när Logan gjorde slut med Veronica och grät igen under duschscenen och tyckte om båda dessa scener och även scenen när de ser varandra på festen. För jag tycker fortfarande, till skillnad från en del andra, att det fortfarande finns kemi mellan dem även om den inte kan mäta sig med hur det var tidigare. Samtidigt tycker jag det var bra att det tog slut och kanske kan det där magiska dyka upp igen. För jag håller fortfarande på dem, så det så. Och tyckte om scenen med Logan i häktet också även om det inte blev så mycket av den.
Blir Weevil misstänkt för mordet blir jag trött...
Äh. Jag är besviken.