The O.C.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav LWes » sön nov 05, 2006 17:53

2 avsnitt nästa vecka och inget veckan därpå verkar det som.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » tis nov 07, 2006 13:51

402 finns uppe på webrip

Moral-schmoral. Det kändes som att man på något vis hejade på att Ryan skulle hitta Volchok, och att Seth var en tönt som stoppade honom och sånt.
Kändes fel, och man längtade tillbaka till Tijuana-avsnittet.
Hur ska det gå mellan Seth och Summer, när hon på någotvis verkar ha gått vidare?
Vad ska Ryan och Julie göra?
Kaitlin är cool, och Taylor är knasig.

Hur ska detta sluta?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » ons nov 08, 2006 14:25

4x02
Om det fanns något tvivel förra veckan, har jag inget nu, The O.C är tillbaka. Välkommen, kreativa topp. Älskade donkey show-dialogen (referens till Clerks II, kanske?) och jag kan inte sluta dyrka Summer.
God, have you ever tried sleeping outside? The'se so much grass and you can't turn of the stars.

Underbart.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav sp1keout » fre nov 10, 2006 12:10

Som förväntat, 2 avsnitt denna vecka. 403 finns uppe!
(och går att hämta på bland annat http://thepiratebay.org/tor/3554645/the ... v.xvid-xor.[VTV].avi , går snabbt att ladda dessutom)

403
Seth - Who here has not seen Battlestar Galactica season 1?
Random bum - I missed the season finale.

Taylor - Im no longer religious, but as a child I went to Bible school and all these qoutes just kind of ERRRR stuck with me
Kaitlin - You are a total freakshow... it is so awesome
Taylor - Isnt though? (Gemensamt fniss)

Inge mera Volchok, och inge mer Julie Cooper Nichol Robert <3 Neil Roberts. Det verkade som att lite saker gick mot en ljuspunkt, men ännu mer gick åt helvete. Jag ställer mig frågan igen: Hur ska detta sluta?

Bara jag, eller hände det nästan lika mycket som under första Thanksgiving? O.C är hur suveränt som helst just nu!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » fre nov 10, 2006 14:41

Ohh då blir det 4x03 ikväll. Såg 02 innan och det känns å gött att OC är tillbaka. Donkey show!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » fre nov 10, 2006 22:22

OC har inte varit bättre sen s01. Visst fanns det toppar i de andra säsongerna men nu är det jämn kvalitet. I love it like a pimp loves hoes.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » fre nov 10, 2006 23:08

Jag har mer att säga, mycket mer, men tills jag är klar med kvällens övriga TV-avsnitt vill jag bara inflika ett par punkter:

sp1keout skrev:Taylor - Im no longer religious, but as a child I went to Bible school and all these qoutes just kind of ERRRR stuck with me
Kaitlin - You are a total freakshow... it is so awesome
Taylor - Isnt though? (Gemensamt fniss)

Jag dyrkade den scenen, eller det stycket ur den scenen. Dom två tillsammans har potential till många underbarheter i framtiden.

Off skrev:OC har inte varit bättre sen s01. Visst fanns det toppar i de andra säsongerna men nu är det jämn kvalitet. I love it like a pimp loves hoes.

Ord, broder. Ord!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » lör nov 11, 2006 0:49

4x03
Jag är alldeles salig, jag tror nog att OC är topp 1 av mina favoritserier som fortfarande sänds nu. Jag älskar VM och det har varit där länge och jag absolut älskar det, men sorglighetsgraden som OC kommer till tycker jag inte att VM någon gång har varit i.

Jag kan inte lägga ut favoritscener och ögonblick just nu men jag tycker att absolut alla gjorde ett sånt jäkla bra jobb. Taylor är en utav de bästa och knasigaste karaktärena i TV någonsin och hon och Kaitlins korta men fantastiska dialog var fantastisk. Slutscenen mellan Ryan och Julie var så extremt fin och jag vet att killar ska vara tuffa, men vem bryr sig; mina tårar var inte långt ifrån att komma.

EDIT: Ska det verkligen vara en OC/Grey's Anatomy crossover eller var det bar en shoutout? För mig skulle denna crossover bara kännas .. akward :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » lör nov 11, 2006 13:46

(spoiler 4.02 och 4.03) Det är verkligen bra igen, och jag är så glad. Trodde kanske att första avsnittet var en lyckträff och att det snabbt skulle vara tillbaka i samma gamla idiotiska storylines som man inte bryr sig om alls eller rent av hatar. Men inte, dom här två avsnitten var lika bra dom. Gillade framför allt det med att man tog upp Summers sorg, för hittills har jag knappt ens tänkt på att hon antagligen är lika ledsen som Julie och Ryan. Det var riktigt bra.

Och Julie alltså, hon har alltid varit en favorit hos mig men nu är hon bättre än någonsin. Många helt fantastiska scener, kanske framför allt i 4.03. När Summer kom till huset och hon satt ensam vid middagsbordet. När hon stod tårögd utanför dörren när Sandy öppnade och såklart "tell me about her". Ojojoj så jag grät. Saknade Marissa något enormt trots att jag aldrig direkt var något fan.

Sen så älskar jag såklart också Taylor, och scenen med henne och Kaitlin var, som alla redan nämnt, helt underbart fantastisk.

Battlestar Galactica referenser dyker upp i var och varannan serie, och jag älskar det.

Jag hoppas verkligen att det får fortsätta såhär, för just nu är det verkligen SÅ bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav fanimej » sön nov 12, 2006 0:03

03x4

Varför hade Summer en tshirt med en bild av misha barton som var överkryssat? Eller såg jag helt fel?
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion

Inläggav HeY » sön nov 12, 2006 0:14

LWes skrev:2 avsnitt nästa vecka och inget veckan därpå verkar det som.

Enligt Fox, spoilerfix och epguides så är det OC även nästa vecka. Jag tänker lita på dem :D ;)
Senast redigerad av HeY sön nov 12, 2006 14:50, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » sön nov 12, 2006 13:52

HeY skrev:EDIT: Ska det verkligen vara en OC/Grey's Anatomy crossover eller var det bar en shoutout? För mig skulle denna crossover bara kännas .. akward :?

Jag har ingen aning om vad du menar, men det lär knappast vara en crossover mellan serierna då dom visas på olika kanaler.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön nov 12, 2006 14:42

LWes skrev:
HeY skrev:EDIT: Ska det verkligen vara en OC/Grey's Anatomy crossover eller var det bar en shoutout? För mig skulle denna crossover bara kännas .. akward :?

Jag har ingen aning om vad du menar, men det lär knappast vara en crossover mellan serierna då dom visas på olika kanaler.

Jo jag tycker också det skulle vara konstigt. Men jag har hört rykten om det som jag tyckt låtit helt knäppa, men nu när Neil sade att han fått ett jobberbjudande på "Seattle Grace Hospital" så blev jag alldeles konstig i hjärnan.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » mån nov 13, 2006 2:36

Som utlovat, baserat på mina anteckningar, omskrivet och utan omtanke om tidigare kommentarer här. Jag presenterar:
4x03
Upptäckten att det var Volchok på telefon gav mig faktiskt rysningar och det var länge sen den här serien gav mig rysningar. Volchok var dessutom bara här mer intressant än under hela förra säsongen tillsammans. Kreativ topp, absolut, mycket bra gjort med den karaktären. Scenen med honom och Ryan i motellrummet kan vara en av dom bästa i hela serien. Och det var dessutom ett möte dom inte drog ut på mer än nödvändigt, tre avsnitt kändes precis lagom, cred för det.

Taylor har också vuxit rejält till den här säsongen. Att hon faktiskt gömde sig under sängen, i köket tillsammans med Kirsten, reaktionen efter mötet med mamman, hon och Kaitlin tillsammans. Härliga människa.

Apropå härliga människor - Summer. Underbar som alltid. Behövde knappast tilläggas, men jag ville. Underbar.

Humorn är verkligen tillbaka också. Mycket skrattande på sistone, trots sorgen efter Marissas död, vilket om något är ett gott bevis för seriens återkomst, att dom kan balansera mellan drama och humor ordentligt igen. Jag gillade Marissa, som karaktär och jag tycker om Mischa Barton, fast hennes död och avhopp var det bästa som hänt serien på väldig länge.

Och så sista scenen då, när Ryan pratar med Morsan om Marissa. Tja, mina ögon var inte helt torra. Dödsfall, till och med egna släktingars, ger sällan starka känslomässiga reaktioner hos mig, det är andra människor sorg som verkligen kan gripa tag, och det här var inget undantag. När dom verkligen lät sig själva visa sin sorg, det var starkt, väldigt starkt.

Underbart.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav fanimej » sön nov 19, 2006 20:46

The hotness är tillbaks på tv.. :D Willa holland och Autumn reeser. The oc är grymt bra just nu.

4x04

Hoppas det blir något mellan Ryan och Taylor dels för att jag vill att han ska bli glad igen (iaf lite) sen vill jag se mer av henne :) Sista scenen med dem och kyssen var fina. Bra att Summer och Seth verkar ha löst sina problem och insett att folk förändras typ.. Gillar introt med Summer, lite olikt O.C. Men vad är O.C utan drama? Undrar just ifrån vilket håll det kommer komma nu? Nu verkar det mesta ha jämnat ut sig iaf.
Xander: Nice. Look who's got a bad case of Dark Prince envy.
Dracula: I have no interest in you. Leave us.
Xander: No, we're not going to (imitates Dracula's accent) leave you. And where'd you get that accent Sesame Street? One, two, three — three victims. Mwah, ha, ha, ha!
Buffy: Xander, I'm pretty sure that's Dracula.
Xander: Wow, really? Hey, sorry, man, I was... just jokin' around.
Användarvisningsbild
fanimej
Minion

Inläggav sp1keout » mån nov 20, 2006 0:51

404:
Taylor är lik Idol-Felicia

I alla fall om man utgår ifrån sneluggen, och sminket hon hade i senaste avsnittet. Samt att deras leenden och en massa annat är lika, typ allt, jag vet inte, jag är trött... kanske ser i syne. De är ögongodis i alla fall, thats for sure.

Kaitlin & Taylor fortsätter dominera

Dagens Taylor
Tonfaller i Taylors "Whats your favourite fruit?"

Dagens Kaitlin
(Julie: Men drama, who needs it?) "Hey that guy looks pretty hot, nice six pack" (Julie: Where?) "Gotchááh"

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Glorificus » lör dec 02, 2006 23:17

4x05
Härligt avsnitt!

Någon måste ju ha kommit på idén om Ryan/Taylor, och jag är glad att de hade den här visionen och än så länge kunnat leverera den. Underbara scenen dem emellan! Jag fick skratta högt en massa gånger, följt av några "awwww". Och sista kyss-scenen var fin.

Summer med kaninen var söt. Och Seth som är duktig och inte ringer på en hel vecka. :D

Och jag måste säga att jag gillar scenerna med Lukes lillebröder.

Kul att vi får tre till avsnitt innan juluppehållet! 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinkerbelle » sön dec 03, 2006 13:02

Jag gillade också 3x05!

Taylor och Ryan är så himla söta tillsammans! Hela Taylors sleep therapist-grej var sjukt rolig, speciellt när hon skulle sova i Ryans säng! :D

Kaitlin och Taylor är också undrbara tillsammans! Och Willa Holland är så jävla snygg! Jag kan inte fatta att hon faktiskt är 2 år yngre än mig, hon ser ut att vara åtminstonde 17-18.

Om Summer och kaninen har jag bara en sak att säga: :lovebunny:
Tinkerbelle
Big Bad

Inläggav LWes » sön dec 03, 2006 19:06

Jag tyckte att 4x05 var ett störtskönt avsnitt. Mycket bra! :o ;) :lovebunny:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » sön dec 03, 2006 21:41

Säsong 4:

2 avsnitt sedda och jag är försiktigt positiv. Det är inte galet bra på något sätt, men det har ju fortfarande Seth, Summer och Sandy Cohen!

Jag har ju inte sett senare delen säsong 3 eftersom jag lessnade, men jag har officiellt förhoppningar nu! :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sp1keout » sön dec 03, 2006 21:58

Det här avsnittet var... helt fantastiskt.
Såhär många bra qoutes i ett avsnitt har jag inte funnit sedan... ja, första 2 avsnitten. Humor på hög nivå.

(spoiler s4) Kaitlin x Taylor är fortfarande min "favoritdrabbning" om man får säga så. Åh, jag blir så kär.

Och ja, Kaitlin är helt sjukt snygg, orka att hon liksom fyllde 15 i somras. I... I... I... just dont understand.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav poser » fre dec 08, 2006 23:54

406

Riktigt bra avsnitt, riktigt roligt. Me likes.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav HeY » fre dec 08, 2006 23:59

4x06 - I absolutley, totally, truly, honestly, sincerely, seriosly LOVE The O.C!
I want more, MORE, MORE, MORE, MORE!! :lovebunny:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » lör dec 09, 2006 3:17

406

Man skrattade, man log, man njöt... Fenomenalt. Alla relationer, så mycket som händer. Varje avsnitt är en gåva från ovan, jag svettas av excitement. W O W!

Jag ska seriously gifta mig med Kaitlin om typ... 10 år.

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav HeY » lör dec 09, 2006 14:56

sp1keout skrev:406

Get in line! Bara ett års skillnad mellan oss, lätt att vi kan bli ett par 8)
Aja, om du tar Kaitlin så nöjer jag mig lätt med Taylor; Summer får ingen röra!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör dec 09, 2006 23:34

4x06
Härligt när man får skratta och aww:a några gånger i varje avsnitt nu för tiden. Och i det här kände man verkligen av den där O.C.-energin. :)
Me likes!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav adolvsson » lör dec 09, 2006 23:48

Glorificus skrev:4x06
Härligt när man får skratta och aww:a några gånger i varje avsnitt nu för tiden. Och i det här kände man verkligen av den där O.C.-energin. :)
Me likes!

Jag hade tänkt skriva nåt eget men, äh, vafan... det här så sant att jag drar till med ett medhålles. Medhålles!

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » sön dec 10, 2006 13:09

Jävlar vilket bra avsnitt det var! Serien börjar bli lite väl knasig och det är fantastiskt!
Nu tycker jag att The OC är bättre än One Tree Hill. Helt Klart. OC är roligare och knasigare.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » sön dec 10, 2006 17:21

LWes skrev:Jävlar vilket bra avsnitt det var! Serien börjar bli lite väl knasig och det är fantastiskt!
Nu tycker jag att The OC är bättre än One Tree Hill. Helt Klart. OC är roligare och knasigare.

Medhåller! :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » sön dec 10, 2006 23:13

HeY skrev:
sp1keout skrev:406

Get in line! Bara ett års skillnad mellan oss, lätt att vi kan bli ett par 8)
Aja, om du tar Kaitlin så nöjer jag mig lätt med Taylor; Summer får ingen röra!

Jag är fyra år äldre, tror hon kan vara bli kär i mig utan problem, först måste vi träffas bara.
Taylor - Haha! Hon är ju bara för snygg, den där flickan.
Du kan ju alltid satsa på någon av Lukes bröder, ena skådisen är ju född 1990

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film