Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » ons dec 06, 2006 17:54

fripp21:

Jag tror att Sylar kom på hur han skulle göra för att använda sina krafter trots "skydden" som fanns, vad de nu var.. Hans egna kraft är ju att se hur saker funkar, så jag väntade bara på att han skulel ha räknat ut hur det fungerade..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Ruccola » ons dec 06, 2006 18:00

fripp21 och gaspode:

Jag diskuterade detta med en kollega, och vi teoriserade att Sylar väntade på henne, för att det var hennes kraft han ville åt.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav fripp21 » ons dec 06, 2006 18:06

Ruccola skrev:fripp21 och gaspode:

Jag diskuterade detta med en kollega, och vi teoriserade att Sylar väntade på henne, för att det var hennes kraft han ville åt.

Rimligt och scary
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav Garim » ons dec 06, 2006 18:52

fripp21 skrev:
Ruccola skrev:fripp21 och gaspode:

Rimligt och scary

Jag tror också att han väntade på henne. Sylar har väl visat prov på telekinesis tidigare? Min teori är att Sylar använde sin telekinesis för att kasta henne genom fönstret... Synd att bli av med henne, för jag tror verkligen att hon är död. Hon sköt ju sig själv för att Sylar inte skulle kunna stjäla hennes kraft.

Ja, Hiro äger! Hans "if, then" statement var så bra.

Det blir en lång väntan nu tills 22 januari... :(
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav gaspode » ons dec 06, 2006 19:03

(spoiler 1x11) Visst är hon död, kan inte se hur det skulle kunna vara på annat sätt.
Och ja, visst använde han telekinesis och krossade glaset med Eden så att säga.
Problemet var ju att i början när GÖM var där så sa han ju att "your powers don't work here" typ. Annars hade de ju varit försiktigare än såhär med honom.. Min teori är att han listade ut hur krafterna blockades och lyckades arbeta runt det, och sen väntade på nån, vem som helst, att komma in så han kunde utnyttja det. Möjligen att han väntade på Eden för hennes krafts skull, men jag tycker inte att han verkar som typen som väntar instängd en sekund om han kan ta sig ut. Hellre ut och sen leta rätt på Eden.
Dessutom kunde han ju inte veta vare sig att Eden skulle komma eller vara säker på att hon när hon kom inte skulle använda sin kraft på ett sätt som hindrade honom från att göra det han gjorde..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » ons dec 06, 2006 19:31

gaspode skrev: (spoiler 1x11) Visst är hon död, kan inte se hur det skulle kunna vara på annat sätt.

Nej, om hon inte hade dött när hon skjöt sig hade Sylar dödat henne och tagit hennes kraft. Jag tror verkligen inte att han fick hennes kraft. Det skulle inte vara kul.
och det kanske var så att Eden disablade vad det nu var som blockerade krafterna så att hon själv kunde använda sina mot honom, och hon trodde att hon var stark nog att hantera det.
Han visste inte förns hon använde sin kraft att han kunde använda sina igen. Kanske.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav sp1keout » ons dec 06, 2006 19:40

Heroes 111 var inte fy skam någonstans. Jäklar vad bra!

Jag hoppas jag slipper Eden och Nici eftersom de var mina motsatsen till favoritkaraktärer.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav gaspode » ons dec 06, 2006 19:40

LWes skrev:och det kanske var så att Eden disablade vad det nu var som blockerade krafterna så att hon själv kunde använda sina mot honom, och hon trodde att hon var stark nog att hantera det.
Han visste inte förns hon använde sin kraft att han kunde använda sina igen. Kanske.
nej, kan hon ha varit så dum, det tror jag inte, jag tror att hon kunde använda sin kraft för att hon var utanför cellen..
Om hon skulle disablat det som blockade är jag säker på att vi hade fått se det onscreen. Hon vet ju vad Sylar är kapabel till, hon hade aldrig stängt av det som blockade utan att isåfall direkt ge honom "kommandot" att hålla sig passiv så att säga..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » ons dec 06, 2006 20:42

gaspode skrev:
LWes skrev:och det kanske var så att Eden disablade vad det nu var som blockerade krafterna så att hon själv kunde använda sina mot honom, och hon trodde att hon var stark nog att hantera det.
nej, kan hon ha varit så dum, det tror jag inte, jag tror att hon kunde använda sin kraft för att hon var utanför cellen..
Om hon skulle disablat det som blockade är jag säker på att vi hade fått se det onscreen. Hon vet ju vad Sylar är kapabel till, hon hade aldrig stängt av det som blockade utan att isåfall direkt ge honom "kommandot" att hålla sig passiv så att säga..

Det är nog sant...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » ons dec 06, 2006 20:45

Garim skrev: (spoiler 1x11) Jag tror också att han väntade på henne. Sylar har väl visat prov på telekinesis tidigare?

Om inte annat såg vi ju förra veckan att det var den allra första kraften han stal. Från CSI:s David, rättsläkarassistenten, dessutom.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » tor dec 07, 2006 0:50

Men det är ju så bra! Helt lycklig blir man. :)
En stor del av anledningen till att jag tycker så mycket om den här serien är nog att alla drama-scener känns så äkta. Speciellt alla scener med Peter.
Skulle ni säga att det är manus, regi eller hela skådespelarensemblen som gör det så sjukt bra? Eller blir man lite lurad av att det är så snyggt ;) Fast det tror jag inte.

Fantastiskt avsnitt. Igen. (spoiler 1.11) Gillade inte att Zach fick minnet raderat, men den Haitiska överaskningen gör ju att det kan få en poäng. Stackars mamman i familjen som tydligen fått minnesraderingar ett antal gånger. Kanske därför hon är lite "lalala"....
Så det är Peter som sprängs och inte en bomb. Damn! Var kommer hans drömmar ifrån? Sylar? Är de hans egen kraft? Och varför är han så sjuk och blek nu, är det pga att ögonblicket för explosionen närmar sig?
Det var koolt med dinosaurien. Det behöver inte ens följas upp tycker jag :D . " need to find that sword" :D
Först nu börjar jag tycka att konstnären (Scott?, jag och namn...) har fått en karaktär. Bra, gillar honom nu när han är så entusiastisk och vill rädda världen.

Förresten, jag gillar hur namnet på avsnittet visas. Målat på marken t ex. Fiffigt.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » tor dec 07, 2006 0:54

lilith: Isaac heter konstnären.. tänk Hiro, "mister isaac!"
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » tor dec 07, 2006 1:32

gaspode skrev:lilith: Isaac heter konstnären.. tänk Hiro, "mister isaac!"
Jaaa, så var det. Namn.... :rolleyes:
"mister scott!" Nä det går ju inte, låter helt fel.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » tor dec 07, 2006 1:37

lilith skrev:
gaspode skrev:lilith: Isaac heter konstnären.. tänk Hiro, "mister isaac!"
Jaaa, så var det. Namn.... :rolleyes:
"mister scott!" Nä det går ju inte, låter helt fel.

Jag menar det!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sp1keout » tor dec 07, 2006 1:38

Isaac är grym!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav fripp21 » tor dec 07, 2006 4:53

Hiro är grym!
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas

Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby

Inläggav Tinwiel » tor dec 07, 2006 8:24

Han som spelar Hiro spelar också en labbtekniker i Scrubs.
Och nej, jag har fortfarande inte kommit över den där Zach-grejen. Undra om det går att "reverse the spell" på honom..
Senast redigerad av Tinwiel tor dec 07, 2006 17:54, redigerad totalt 1 gång.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tor dec 07, 2006 13:33

Tinwiel skrev:Han som spelar Hiro spelar också en labbtekniker i Scrubs.

Och gör special effekter på ILM.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » tor dec 07, 2006 13:36

Och nej, jag har fortfarande inte kommit över den där Zach-grejen. Undra om det går att "reverse the spell" på honom..
oj vilken tid det tog innan jag fattade att det inte var Zach Braff du pratade om.

(spoiler 1x11) Jag har iaf hittillls tänkt att det inte skall gå att återställa minnena, men jag vet inte riktigt varför.. Det har känts som att de inte varit blockade utan borttagna så att säga. Jag har andra problem än just att jag tycker det är tråkigt för Zach/Claire-förhållandets skull med sånt här. Hur ogenomtänkt är det inte att ta bort minnen från personer på det här sättet? Zachs andra kompisar då? kommer de aldrig nämna att han hängt med Claire?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav LWes » tor dec 07, 2006 15:55

gaspode skrev:

oj vilken tid det tog innan jag fattade att det inte var Zach Braff du pratade om.

(spoiler 1x11) Zachs andra kompisar då? kommer de aldrig nämna att han hängt med Claire?

Som dom sa tidigare har dom bara varit vänner i två veckor, men ändå, jag håller med, det vore bra om han stannar kvar i serien.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav gaspode » tor dec 07, 2006 16:00

LWes skrev:
gaspode skrev:

(spoiler 1x11) Zachs andra kompisar då? kommer de aldrig nämna att han hängt med Claire?

Som dom sa tidigare har dom bara varit vänner i två veckor, men ändå, jag håller med, det vore bra om han stannar kvar i serien.
Men vadå, om jag vore en av Zachs kompisar och han hängt i två veckor med en supersöt tjej och sen bara slutade igen så hade jag nog fan iaf pratat med honom om det nån gång ibland :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav lilith » tor dec 07, 2006 16:35

gaspode skrev:Men vadå, om jag vore en av Zachs kompisar och han hängt i två veckor med en supersöt tjej och sen bara slutade igen så hade jag nog fan iaf pratat med honom om det nån gång ibland :)

Håller med! Dåligt genomtänkt plot. Kunde man inte bara ha tagit bort minnena av själva superkraften? Jag kan se problemen med det (varför skulle de annars hänga?), men ändå.
Och stackars Claire förlorade sin bästa kompis. :(
Och nu måste hon låtsas ha glömt allt också, så Zach är väl ute ur bilden?? Hoppas inte.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » tor dec 07, 2006 16:44

Jag tror inte de har skrivit ut Zach på det här sättet, han kommer säkert att förekomma mer. Men å andra sidan så borde våra hjältar börja koncentrera sig på att rädda världen snart, och då kanske Zach ändå inte har så mycket plats i serien... Vore väldigt tråkigt, så det tror jag inte på.. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor dec 07, 2006 16:53

gaspode skrev:Jag tror inte de har skrivit ut Zach på det här sättet, han kommer säkert att förekomma mer. Men å andra sidan så borde våra hjältar börja koncentrera sig på att rädda världen snart, och då kanske Zach ändå inte har så mycket plats i serien... Vore väldigt tråkigt, så det tror jag inte på.. :)

Tror inte jag heller på. Det är för mycket personlig fokus för att rädda-världen-tjafset ska ta över och bli hela seriens existens. Men Zach var, sist jag kollade, en del av världen så...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor dec 07, 2006 17:30

möjlig spoiler angående Zachs framtid:
http://www.comingsoon.net/news/tvnews.php?id=17873
Senast redigerad av LWes tor dec 07, 2006 18:06, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor dec 07, 2006 17:57

Oj. Såg nu att jag inte hade spoilermarkerat mitt inlägg ovan.. oops. Har gjort det nu, men inlägget finns ju citerat, det kanske inte var nån stor spoiler..

Det är inte så konstigt att du tänkte på Zach Braff, gaspode. Han är ju kung!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sp1keout » fre dec 15, 2006 0:33

http://www.imdb.com/features/rto/2007/globes
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television
Nominees:
Thomas Haden Church for "Broken Trail" (2006) (mini)
Jeremy Irons for Elizabeth I (2005) (TV)
Justin Kirk for "Weeds" (2005)
Masi Oka for "Heroes" (2006/II)
Jeremy Piven for "Entourage" (2004)

GO HIRO!

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » fre dec 15, 2006 0:42

sp1keout skrev:http://www.imdb.com/features/rto/2007/globes
Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Series, Mini-Series or Motion Picture Made for Television
Nominees:
Thomas Haden Church for "Broken Trail" (2006) (mini)
Jeremy Irons for Elizabeth I (2005) (TV)
Justin Kirk for "Weeds" (2005)
Masi Oka for "Heroes" (2006/II)
Jeremy Piven for "Entourage" (2004)

GO HIRO!

Masi i all ära men PIVEN! PIVEN! PIVEN!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sp1keout » fre dec 15, 2006 0:54

noike skrev:Masi i all ära men PIVEN! PIVEN! PIVEN!

Okej, Entourage vinner säkerligen... :)

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav noike » fre dec 15, 2006 0:56

Jag hoppas däremot att Heroes vinner Drama-klassen eftersom allt annat där är skräp. Nåja, Big Love var inte dåligt men inget wohoo-vad-bra. Tyvärr kommer väl uruselheterna vinna.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film