Studio 60 on the Sunset Strip

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Ai » tis nov 14, 2006 0:56

noike skrev:
Ai skrev:1x08
Hur jag än försöker kan jag inte hitta nån sympati med Harriet här. Jag håller helt med Matt: You are a homophobe! Hon är feg och inkonsekvent i sina åsikter. Det gör också att kemin med Matt blir lidande för mig.

Tyckte snarare att det här gav hennes karaktär mer djup, just på grund av att det hon sa och när hon sedan försökte förklara det inte stämde överrens alls. Folk är inkonsekventa och ruskigt operfekta -- även i vad vi gillar och attraheras av. Matt är inte höjden av tolerans han heller, jag tror inte Sorkin ens funderar på att manipulera tittaren till sympatier för en karaktär för det vore för lätt.

Men det ena tar ju inte ut det andra? Att vara feg och inkonsekvent är ju hennes karaktär - och jag kritiserade inte manuset.

Hennes karaktär hade redan det här djupet tyckte jag iofs, det blev bara lite mer tydligt. Men det betyder inte att jag kan finna sympatier i henne för det. Som karaktär gillar jag henne fortfarande. Hennes religiositet ger intressanta vinklingar i serien.

Men precis som i verkliga världen har jag svårt att förstå när en person fortfarande är attraherad utav en annan trots att den har skrämmande åsikter.

Men det är ju min hang-up.

Jag har väldigt låg toleranströskel för ignorans.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 1:04

Ai skrev:Men precis som i verkliga världen har jag svårt att förstå när en person fortfarande är attraherad utav en annan trots att den har skrämmande åsikter.

Jo, men Matt är precis lika intolerant mot religiösa om inte mer.

Utöver det så anser jag att människor och känslor är helt irrationellt. Sedan så separerade de för att just för att de inte kom över varandras åsikter i vissa frågor så...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Buffster » tis nov 14, 2006 2:09

noike skrev:Jo, men Matt är precis lika intolerant mot religiösa om inte mer.

Klockan är ett och jag borde egentligen gå och lägga mig, men istället så kan jag inte låta bli att lägga mig i diskussionen. Jag kommer säkerligen inte förklara det jag menar speciellt bra, men... jag tycker inte att Matts intolerans mot religiösa är att jämföra med Harriets/andra religiösas intolerans mot exempelvis homosexuella. Hennes intolerans skadar människor och det är just det som gör att han är intolerant. Detta kanske bara låter som svammel, men ja, jag tycker att det är stor skillnad.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 2:15

The Buffster skrev:
noike skrev:Jo, men Matt är precis lika intolerant mot religiösa om inte mer.

Klockan är ett och jag borde egentligen gå och lägga mig, men istället så kan jag inte låta bli att lägga mig i diskussionen. Jag kommer säkerligen inte förklara det jag menar speciellt bra, men... jag tycker inte att Matts intolerans mot religiösa är att jämföra med Harriets/andra religiösas intolerans mot exempelvis homosexuella. Hennes intolerans skadar människor och det är just det som gör att han är intolerant. Detta kanske bara låter som svammel, men ja, jag tycker att det är stor skillnad.

I just den här frågan, ja, då har Matt rätt. Men det berättigar inte allt annat han kastar på dem under seriens gång. Jag hade antagligen gjort samma sak som Matt, eftersom jag tenderar ibland att vara likadan, men det berättigar inte beteendet.

Harriet svarade på en fråga där hon uppenbarligen är kluven -- kolla på scenerna där hon stakar sig igenom förklaringarna -- och inte vet riktigt hur hon ska svara så hon tog till med det hon var uppfostrad med. Det var ogenomtänkt och politiskt korrekt fel, och egentligen tycker vi att folk här och nu borde veta bättre än att rapa upp dogmer men det gör inte folk. (I varje fall inte jag, det finns säkert en vagnslast med "fel" värderingar i mina 80 kilo som jag fått av min uppväxt. Och jag tror inte att jag är det minsta unik på den punkten.)

Matt tänker igenom sitt och sedan ställer sig och mer eller mindre predikar (för det är envägskommunikation han gör). Det gör hans beteende lite värre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » tis nov 14, 2006 18:33

Jag utlovade mig själv ett dubbelavsnitt idag men.. det blir nog svårt.. aja. har sett 1x07 iaf. Jag gillar den. Måste säga att jag tycker tiden försvinner väldigt fort när man ser denna serie. Efter 1x01 kommer jag ihåg att jag extrakollade om avsnittet verkligen var 40min.

Härlig scen när NBS o co. kommer instormande till polisstationen, haha.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav caffeineaddict » mån nov 20, 2006 15:48

1.09: Kanske mitt favoritavsnitt hittills. Allting flöt på mycket smidigare och alla historier var intressanta och utvecklade serien åt ett bra håll (spoiler 1.09) (förutom om det betyder att Evan Handler och Carlos Jacott redan är helt ute ur bilden, men det betyder isf kanske mer Lucy Davis och det kommer jag INTE klaga på).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån nov 20, 2006 15:59

caffeineaddict skrev: (spoiler 1.09) (förutom om det betyder att Evan Handler och Carlos Jacott redan är helt ute ur bilden, men det betyder isf kanske mer Lucy Davis och det kommer jag INTE klaga på).

Snacka om bitterljuvt. För det är framför allt Evan Handler (som bekant diggar jag mannen rejält) jag kommer sakna, å andra sidan känns Lucy redan som hon passar in mer, som hon har mer att ge serien.

Jag tyckte nog dom senaste två eller tre avsnitten var snäppet bättre än det här, men nej, serien är absolut inte på väg åt fel håll. Det här är riktigt bra skit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » mån nov 20, 2006 16:19

caffeineaddict skrev:1.09: Kanske mitt favoritavsnitt hittills. Allting flöt på mycket smidigare och alla historier var intressanta och utvecklade serien åt ett bra håll (spoiler 1.09) (förutom om det betyder att Evan Handler och Carlos Jacott redan är helt ute ur bilden, men det betyder isf kanske mer Lucy Davis och det kommer jag INTE klaga på).

Ditto. Fast jag vill egentligen ha med Carlos och Evan samtidigt som med av Lucy. Varför kan jag aldrig få som jag vill?!

Underbar kameraföring under walk-n-talkscenerna med med Danny och Jordan.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » tis nov 21, 2006 23:31

jag ser varje avsnitt två gånger... jag är kär i den här serien. jepp!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » tis nov 21, 2006 23:32

Lövely, Carmen. :) Det påminner om hur jag känner om WW, måste jag säga.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » tor nov 23, 2006 0:18

1x09 var lätt det bästa hittills enligt mig, även om jag också håller med om det ni skriver angående Rick and Ron, men som avsnitt! strålande!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tor nov 23, 2006 0:20

Ang. 1.09 måste jag bara nämna att "Bartlet for America"-postern på väggen i studion gav mig ett litet glädjeskutt. Har inte sett den tidigare men den kanske har hängt där hela tiden?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » tor nov 23, 2006 0:23

Kom just på en sak som jag störde mig på :D

eftersom de har en klocka på väggen i kontoret så måste de hålla lite koll på den när de gör avsnittet.

kollade inte noga, men i större delen av avsnittet var det 6 dagar 22 timmar och så vidare, men när de gick ut ur kontoret på slutet var det 6 dagar och 23 timmar.. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav carre » tor nov 23, 2006 0:30

lägg av martin, du har glömt din sko på coop forum!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » mån nov 27, 2006 16:47

Jag älskar den här serien. Det är som att sitta under en filt i ett småkallt rum och dricka varm chokladmjölk medan en liten svag lampa lyser upp ena hörnet medan små lätta snöflingor gör marken vit utanför fönstret och från högtalarna så hörs Gillian Welchs skiva Time (the Revelator).

Redan 1.10 förresten. Känns bisarrt. Den började ju nyss.

(spoiler 1.10) Lucy och Darius vid bordet, långt bort från Matt.

Och Albert, världens allvarligaste och sakliga författaren någonsin.
"Yeah, that's what tanking feels like."
"It's usually the 26th take on something that's good."
"I'll just sit in the dark and weep."

"Thank you... Thank you... Thank you... Thank you... Thank you... Thank you... Thank you... Thank you... Thank you..."

Gravid-Amanda sköttes liiiiite bättre än i den där andra serien jag inte kommer ihåg namnet på just nu med Gravid-Charisma.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » mån nov 27, 2006 18:28

Fenomenalt avsnitt, tycker de här två senaste avsnitten har haft ett annat flyt än de tidigare och det känns mer som att serien börjar inse hur den ska fungera i det långa loppet.

(spoiler 1.10) Albert var en helt fantastisk karaktär. Och jag minns att där fanns en oneliner som fick mig att asgarva så att jag helt tappade koncentrationen på resten av världen, men nu kan jag inte för mitt liv komma på vilken det var.

Dessutom verkar ju Lucy Davis bli en "riktig" karaktär nu, och för det kan jag inte annat än vara lycklig.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Ruccola » mån nov 27, 2006 21:07

Håller med de två föregående talarna om det senaste avsnittet. Fantastisch!

Skrattade mer än vad jag brukar göra. Det är bra.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav gaspode » tor nov 30, 2006 2:30

Kanske var detta ännu ett bästa avsnittet hittills?
grymt starkt de senaste två avsnitten, och jag börjar känna att jag är där jag kanske hoppades vara redan för några avsnitt sen när jag uttryckte mig avvaktande.. :)

(spoiler 1x10) Gillade Andy, och Harriet som inte kunde dra ett skämt var också lysande. Kan säkert plocka ut en del avsnitt till som jag älskade. Skrattade högt många gånger. Pregnant-skämten med Matt och Danny var roliga, men kändes i efterhand lite för ditplacerade när det kom fram att de bara var setup för att Jordan var gravid..
Lite störande att de kör ännu ett uppfuckad tidslinje-avsnitt så snart efter det förra. det är ett kul grepp, men inte varannat avsnitt kanske.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tor nov 30, 2006 2:44

Jag tycker det är jävligt ondskefullt att efter nästa vecka är det juluppehåll. Jag vet inte hur jag ska överleva utan min dos av Studio 60.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor nov 30, 2006 3:09

När jag såg senaste avsnittet tänkte jag mig att Tom Lenk hade passat in där nånstans. Författare eller något sånt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor nov 30, 2006 3:11

Hollywood håller uppenbarligen inte riktigt med mig på den här punkten, men Tom Lenk passar in överallt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor nov 30, 2006 3:53

Det känns visserligen sant, men jag fick en känsla av att han skulle passa in extra bra just här, och jag vet inte ens vad som fick mig att tänka på det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Ruccola » tor nov 30, 2006 19:23

NBC är hyfsat nöjda med tittarsiffrorna: http://www.variety.com/article/VR111795 ... id=14&cs=1
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav gaspode » fre dec 01, 2006 15:18

noike skrev:Jag tycker det är jävligt ondskefullt att efter nästa vecka är det juluppehåll. Jag vet inte hur jag ska överleva utan min dos av Studio 60.
enligt myepisodes.com så är det två avsnitt kvar till juluppehållet.. men de kanske har fel, bara ett avsnitt till upplagt på tv.com iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » fre dec 01, 2006 15:23

gaspode skrev:
noike skrev:Jag tycker det är jävligt ondskefullt att efter nästa vecka är det juluppehåll. Jag vet inte hur jag ska överleva utan min dos av Studio 60.
enligt myepisodes.com så är det två avsnitt kvar till juluppehållet.. men de kanske har fel, bara ett avsnitt till upplagt på tv.com iaf.

Då har den sista lagts till nyligen, den var inte där när jag skrev det där. Jag hoppas det stämmer, annars kommer jag gråta.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eriked » lör dec 02, 2006 20:02

Jag har sett: 1x09. Verdict: yeah man!

Härligt flyt. Delvis pga kameraarbetet, men dialogerna var nog nästan bättre än vanligt.

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav caffeineaddict » mån dec 04, 2006 13:21

(spoiler 1.11) Brad Whitford är min favoritskådis på att spela förälskad och förvirrad, både här och i WW. Han förmedlar perfekt den där känslan av att man inte riktigt vet vad fan det är som händer, och att samtidigt veta *precis* vad som händer. Att först inte våga tänka på det eller erkänna det för sig själv, men när man väl kommer över den tröskeln så börjar en evig spiral av större eller mindre galenskaper. Att göra bort sig och göra så fåniga saker som man trots allt gör för att man inte kan hjälpa det. Att konstant ha de känslorna i bakhuvudet så att de påverkar allt man gör, även om man håller på med något helt annat. Att ofta göra mindre än vad man skulle vilja göra och känna sig helt hjälplös (som att sitta och dunka handen i skrivbordet, älskade den scenen :D ). Och ibland, bara ibland, ha en stund när det känns som att man gör precis det man borde göra, oavsett om det hjälper eller inte i slutändan (sista scenen, fenomenal).

Även om man sällan själv är i närheten av lika charmig, rolig eller rörande när man håller på så, så klart.

Resten av avsnittet fortsatte seriens golden streak. Det närmar sig WW-kvalitet mer och mer för varje vecka.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån dec 04, 2006 15:57

1.11. Jag tror jag vågar mig på en sådan här om serien :lovebunny: . Jo det gör jag, så här kommer den: :lovebunny:

Lucy Davis i grön tröja! För att inte tala om känslan i skrivarrummet i helhet. För övrigt tycker jag det är underbart att Mark McKinnley fortfarande är med. (Med tanke på att han var med i och skrev Kids in the Hall, agerade på SNL och skrev ett Sports Night-avsnitt känns det som om han fullbordar en cirkel.) "Let's do the year in review and screw christmas."

Och Jacks förståeliga raseri över att de får böta för att någon skrek "fuck" på direktsända nyheter i en krigszon där sakerexploderar.

Nazisttomte-diskussionen! Jag höll på att dö. För att inte tala om hur Tom och Simon förstörde julidéerna. Sarah Paulson i julkläder! Fan, jag börjar gilla jul nu. Amanda Peet med mat i kinderna. Jag kan inte forma meningar längre.

Och alla scener som innehöll antingen Bradley Whitford eller Timothy Busfield.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav carre » mån dec 04, 2006 17:03

s1e11 <3<3<3
vilket jävla avsnitt!

och alltså, kokosnöten i bordet var fantastiskt. jag asgarvade.

annars har nog de andra två över mig skrivit det mesta bra med avsnittet, förutom killen som spelade trumpet. jag börja nästan gråta så vackert han spelade, helt allvarligt. sen är jag lite svag för jullåtar med min körbakgrund. men ÅH! vilket avsnitt!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav eriked » mån dec 04, 2006 17:04

Hoppsan, en lovebunny. Det trodde jag inte. Men jag får inte läsa vad som gömmer sig under spoilern, inte sett 1x11.

Däremot såg jag 1x10 imorse. Bra, mycket bra. Jag gillade tidshoppningarna (eller vad man ska kalla det om man inte vill skriva svengelska). Scriptdoktorn eller writerdoctorn (nu blev det lite språkblandning iaf) var mycket bra! Hoppas han fortsätter. däremot förstod jag inte riktigt slutet. Varför mådde Jordan dåligt? Var det stress eller... föresten det var kanske smitten.. kanske borde listat ut det innan jag började skriva ... jaja. Bra var avsnittet iallafall. Gillar Danny och Jordans scener också.

Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film