noike skrev:Ai skrev:1x08
Hur jag än försöker kan jag inte hitta nån sympati med Harriet här. Jag håller helt med Matt: You are a homophobe! Hon är feg och inkonsekvent i sina åsikter. Det gör också att kemin med Matt blir lidande för mig.
Tyckte snarare att det här gav hennes karaktär mer djup, just på grund av att det hon sa och när hon sedan försökte förklara det inte stämde överrens alls. Folk är inkonsekventa och ruskigt operfekta -- även i vad vi gillar och attraheras av. Matt är inte höjden av tolerans han heller, jag tror inte Sorkin ens funderar på att manipulera tittaren till sympatier för en karaktär för det vore för lätt.
Men det ena tar ju inte ut det andra? Att vara feg och inkonsekvent är ju hennes karaktär - och jag kritiserade inte manuset.
Hennes karaktär hade redan det här djupet tyckte jag iofs, det blev bara lite mer tydligt. Men det betyder inte att jag kan finna sympatier i henne för det. Som karaktär gillar jag henne fortfarande. Hennes religiositet ger intressanta vinklingar i serien.
Men precis som i verkliga världen har jag svårt att förstå när en person fortfarande är attraherad utav en annan trots att den har skrämmande åsikter.
Men det är ju min hang-up.
Jag har väldigt låg toleranströskel för ignorans.