One Tree Hill

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » tor nov 09, 2006 21:59

OTH är tillbaka. Mhm. :lovebunny:

4x06
Bra blandning av allt möjligt i det här avsnittet... basket, Naley, Peyton/Lucas/Derek, Brooke, Mouth, m.m. Även om några av grejerna inte var så intressanta, Brooke/läraren till exempel. Och det blir lite frustrerande när Nathan är så dum att han lånar pengar av den där Dante. Kan ju knappast sluta bra.

Jag gillar riktige Derek... han lyckas på nåt sätt vara sympatisk på ett icke-sympatiskt sätt. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav carre » tor nov 16, 2006 22:52

s4e07 jaha! här var det basket, otrohet, rädsla, pengaskulder, knarkmissbruk, fängelse, utpressning och kärlek i ett enda avsnitt, som vanligt då med OTH. aj lövs it!
jag gillar peytons riktiga brossa, han håller inte på att dalta med henne. bruden lider ju av grym förträngning, man kan tycka att hennes pappa borde skaffat hjälp till henne när hennes mamma dog, eller nån gång av alla de smärre katastrofer som har hänt i hennes liv efteråt men... tja..
jag älskar fortfarande Naley och jag hoppas det inte blir ngt med med den där Dante-snubben för då blir det bara uttjatat. och sltuligen så måste jag säga att jag gillar den nya Dan. det är intressant att han försöker ändra på sig bara för Karen ska älska honom... får mig att påminna om någon annan som var ond men sen skaffade sig en sj... ja... nog om det.
nu ska jag gå och lägga mig, det var nog det jag ville komma fram till!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav LWes » fre nov 17, 2006 13:49

4x07; Oj oj vilket bra avsnitt. Faktiskt helt fantastiskt... Serien har alltid varit bra, men så här bra har den nog aldrig varit utan Chris Keller IMO!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » fre nov 17, 2006 17:53

(spoiler 4.07) Nathan! :lovebunny:

Jävlar vad jag älskar honom. Självklart var det enormt dumt av honom att ta pengar av den där killen, och först så gillade jag inte det alls. Men att se honom lida över matchen, och det han behövde göra och det Lucas gjorde för honom. Loved it. Sen så är jag så enormt blödig när det kommer till just OTH, så jag älskade scenen med Nathan och ungarna också. Awww.

Brooke/Nick/Rachel. Nja. Gillade aldrig Nick speciellt mycket och jag vet inte jag, Rachel är en väldigt ojämn karaktär. Ibland tror jag att jag gillar henne, men oftast gör jag det inte. Här kändes det som om jag inte alls brydde mig. Brooke brukade vara min favoritkaraktär, det är hon inte längre, så mycket kan jag säga.

Mouth och Gigi, how cute. Gigi är underbar, det har jag nog inte påpekat nog många gånger tidigare.

Peyton gillar jag just nu. Hur hon desperat försöker bli starkare trots att allting mest känns jobbigt. Riktige Derek får dock en nja han också. Tyckte nog att det varit bättre om han hade stuckit, för precis som han sa så har ju Peyton Lucas och det är det jag vill ha. Men vi får väl se hur det utvecklas. Gillar dock inte Peytons nya rum så värst, det andra var ju så vackert.

Dan. Ja alltså, från början så fungerade inte riktigt hans karaktär för mig, nu menar jag typ första säsongen, men nu så är jag rätt svag för honom. "Guess Deb wont be making the game tonight", "So, which one of you whores is my ex-wife? Oh right, the old one on the end". Deb alltså, har jag väl aldrig gillat men nu är hon helt löjligt osympatisk och det känns som en rätt konstig karaktärsutveckling. Jag som brukar ha lätt att känna sympati för dom allra mest osympatiska känner absolut ingenting för henne. Scenen mellan Dan och Karen, när hon fick tillbaka Tric. Ja alltså, jag säger det igen, jag gillar det verkligen. eys jämförelse kanske förklarar ganska bra just varför jag gillar det, även om detta (säger väl förhoppningsvis sig självt) inte är någonstans i närheten av så bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav LWes » fre nov 17, 2006 19:47

The Buffster skrev: (spoiler 4.07) Mouth och Gigi, how cute. Gigi är underbar, det har jag nog inte påpekat nog många gånger tidigare..

Ja Gigi är så gullig. Dock lite skrämmande att han som spelar Mouth är 25 och hon som spelar Gigi är 15 :eek: :eek:
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » tor nov 23, 2006 21:39

(spoiler 4x08) "I Love you Lucas" :eek: :lovebunny:

Even if I want it so much (Leyton) .. this won't end well!!
Senast redigerad av HeY fre nov 24, 2006 0:10, redigerad totalt 2 gånger.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Off » tor nov 23, 2006 21:48

Tack för den...
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav poser » tor nov 23, 2006 22:03

Nice spoiler!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Glorificus » tor nov 23, 2006 23:06

Mm... :( Ångrar genast att jag gick in i tråden innan jag sett avsnittet.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » fre nov 24, 2006 0:10

OJ! Det var absolut inte meningen, jag glömde helt enkelt trycka på spoilertaggen när jag markerade texten :oops: :oops:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Peppe » tor nov 30, 2006 18:18

Jävlar vad bra det senaste avsnittet var :D Klart bättre än hela denna säsong.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » tor nov 30, 2006 20:36

(spoiler 4.09) Vilket jävla avsnitt. Jag är helt tagen. Lite svårt att få perspektiv på saker och ting men det här måste ändå vara ett av seriens bästa avsnitt. Damn, så bra. Från första sekund till sista. Först så lurade dom mig att the ravens skulle förlora, så då kändes allt så hemskt. En så dyster stämning över allt, trodde också att det var poängen, att man skulle se matchen och veta att det skulle sluta illa. Mest tyckte jag synd om min Nathan men såklart även Whitey, Lucas och Skills. Sen så blev jag helt livrädd att det skulle vara något allvarligt fel med Haley, men ordnade sig som tur var. Och sen visade det sig att radio grejerna i början var från när Dan spelade och hoppet återvände. Och så fick man en helt underbar basketmatch. Jag ÄLSKAR verkligen Nathan. Och att se Dan verkligen bry sig, så fint. Och så vinner dom och man känner sig helt lycklig. Scenen på plan när alla var så glada var helt underbar.

Oj så jag grät under avsnittet, först för att jag var glad, och sen för att det hemskaste som hade kunnat hända händer. HALEY! Världens underbaraste Haley (hon är förövrigt så vacker att jag ibland har svårt att förstå att det är sant). Och så har vi ju äntlig fått Peyton och Lucas, (tillbakablicken älskade jag) och så händer det här. Sen trodde man att inte mycket mer skulle hända, men jo, Nathan slår ihjäl Dante och Dan får imponera. När han slog handen i asfalten, ja alltså, jag älskar det. Och så en gråtande Nathan (Nathan!!) på slutet, samtidigt som vi får höra om matchen på radion. Det är helt jävla ofattbart hur mycket jag älskar det här. (Förmodligen ett rätt förvirrat inlägg, men det var så många känslor på en gång).

:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Off » tor nov 30, 2006 22:26

Nu beställer jag s01-3 på dvd. Det här avsnittet fick mig att vilja äga hela serien. Fy faaaaaaaaaaaaaaaan va bra.

4x09Men kunde det inte lika gärna varit kraschen som dödade Dante (RICK FOX!, det måste skrikas)? Jag var hela tiden orolig för att Lucas skulle åka på en hjärtattack men mot slutet kändes det ju ändå som att allt skulle sluta lyckligt. Fy fan vilken suckerpunch att bara slänga på skit de sista minuterna sådär...De kunde ju väntat till nästa avsnitt med Dantes hämnd iaf och bara ta Lucas nu.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav carre » tor nov 30, 2006 22:42

!

jag måste ha avsnittet nu. av nån anledning har jag glömt ladda ner tv-serier idag. det är jobbigt.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav poser » tor nov 30, 2006 22:48

OTH == ROLLERCOASTER!

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav carre » tor nov 30, 2006 22:50

poser skrev:OTH == ROLLERCOASTER!

meeen! jag måste gå och lägga mig innan mitt är nedladdat. JÄVLA JOBB!! orättvisornas orättvisa!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HeY » tor nov 30, 2006 23:08

(spoiler 4x09) Jag tror jag får en hjärtattack jag också!! Alltså herre gud!! Säg inte att detta var höstfinal och man ska behöva vänta i flera veckor på fortsättningen för i så fall kan man lika gärna avliva mig!! [söker efter datum till nästa avsnitt...] Åh tack gode gud att det är nästa vecka!!

Jag är alldeles för skackig nu för att kunna berätta mer vad jag tyckte om avsnittet, jag tror detta räcker som uppfattning:

:eek: :lovebunny: :eek: :lovebunny: :eek: :lovebunny: :eek: :lovebunny: :eek: :lovebunny: :eek: :lovebunny: :eek: :lovebunny: :eek: :lovebunny: :eek: :lovebunny: :eek: :lovebunny: :eek: :lovebunny:
Senast redigerad av HeY mån dec 24, 2007 4:21, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Buffster » tor nov 30, 2006 23:29

Off skrev:Men kunde det inte lika gärna varit kraschen som dödade Dante (RICK FOX!, det måste skrikas)?

Jag tänkte inte alls på det då, hörde bara Dans "you killed him son" och tänkte att, ja, så var det. Men du har rätt i att det är en möjlighet.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav Piraten » tor nov 30, 2006 23:32

(Spoiler 4x09)Bästa OTH avsnitt sen...ja kanske någonsin...
Ett av dom allra bästa någonsin. Är så mycket blandade känslor nu. Hade mitt i allt glömt bort att Lucas struntade i sin medicin.
Därför blev jag grymt överraskad just när han föll ihop (kanske borde sett det kommit?). Ska jag vara riktigt ärlig så känns väntan på nästa avsnitt grymt jobbigt.
Även om det bara är en vecka (som tur är). Inte typ sen Becoming pt 2 har det kännts så jobbigt att vänta på nästa avsnitt.
Vilken underbar serie. I Love It!

Det första som jag också tänkte på efter kraschen va att Dante likväl kunde ha dött av själva kraschen.
["Written on the wall"]
["WAS IT GOOD FOR YOU TOO"]
Användarvisningsbild
Piraten
Minion

Inläggav carre » fre dec 01, 2006 11:34

The Buffster skrev:
Off skrev:Men kunde det inte lika gärna varit kraschen som dödade Dante (RICK FOX!, det måste skrikas)?

Jag tänkte inte alls på det då, hörde bara Dans "you killed him son" och tänkte att, ja, så var det. Men du har rätt i att det är en möjlighet.

kanske hade mer med Dan att göra än med Nathan, men jag vet inte...

hursom. VILKET JÄÄÄÄVLA AVSNITT!! fy FAN vad jag älskar OTH, och åhh... Haley!!! man får inte döda Haley, det hade varit så fruktansvärt. Lucas skulle jag kunna ta, men inte Haley! och bebisen! och Nathan! fyyyy vad jobbigt, en hel vecka kvar tills nästa avsnitt! :cry:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav sp1keout » fre dec 01, 2006 13:49

Okej hörni, men ni tycker säkert jag är jätteknäpp nu men... jag har mer eller mindre valt att inte se den här serien för att favorisera OC

Men den här dramaserien har typ fler tittare nuförtiden eller hur? Och är bättre kanske rent av? Berätta lite för en som inte sett mer än 5 minuter av OTH.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Off » fre dec 01, 2006 17:24

sp1keout skrev:Okej hörni, men ni tycker säkert jag är jätteknäpp nu men... jag har mer eller mindre valt att inte se den här serien för att favorisera OC

Men den här dramaserien har typ fler tittare nuförtiden eller hur? Och är bättre kanske rent av? Berätta lite för en som inte sett mer än 5 minuter av OTH.

Den nuvarande säsongen är bättre än något som OC presterat. Jämnt skägg annars.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav HeY » fre dec 01, 2006 17:29

Off skrev:
sp1keout skrev:Okej hörni, men ni tycker säkert jag är jätteknäpp nu men... jag har mer eller mindre valt att inte se den här serien för att favorisera OC

Den nuvarande säsongen är bättre än något som OC presterat. Jämnt skägg annars.

Jag håller inte med att s4 varit bättre än något OC presterat, dock var 4x09 extremt bra. Ganska jämna serier håller jag dock med om att det är, men inget slår första säsongen av OC i den här typen av serier.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav carre » fre dec 01, 2006 17:41

ja alltså, jag gillar inte OC så mycket... :rolleyes:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav HeY » fre dec 01, 2006 17:51

ey skrev:ja alltså, jag gillar inte OC så mycket... :rolleyes:

Smaken är som... ;)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » fre dec 01, 2006 19:44

4x09
Haley!! Lucas!! Gaaaahhh!
Shit, shit, shit vilket bra avsnitt!!

Allt var suveränt bra, men det var detaljerna som knöt ihop allt som imponerade mest. T.ex. scenen efter matchen med Dan och Dante.
Dante: "Turns out the kid actually has a soul."

Efter det hoppades jag verkligen att han skulle låta Nathan vara. Och att skrämseltaktiken i avsnittet med Lucas hjärta och Haleys barn (son!) bara var en rökridå för ett lyckligt slut. Iiisch! Lucas brustna röst när han springer fram till Nathan och Haley som ligger på vägen... "What happened?!" Shitshitshit.

Hela avsnittet var som att de långsamt stack in en kniv i hjärtat på en och avslutade med att vrida om rejält. Aaajjj!! :eek: Vilken känslostorm... om de skulle vinna matchen eller inte, vilka konsekvenser en vinst eller förlust skulle få, Naley-scenen mitt i allt, Ravens som vänder matchen, alla snygga basketscener, jublet, Peyton och Lucas, Dante på läktaren, osv. osv.

OTH är så sjukt, galet, fantastiskt bra.
:lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » lör dec 02, 2006 0:22

4x09 - Jävlar vilket jävla avsnitt :o
Jag tänkte att avsnittet var mycket bra när matchen var slut och så, och jag trodde avsnitte var slut, men sen hände visst en hel del!!!
Ouch! Fan den där Rick Fox är jävligt mäktig. Älskar hans ansikte, han ser så cool ut.
Jag tror inte att Lucas eller Haley kommer dö, det skulle inte vara bra. Det skulle bara suga. Dante levde ju när Nathan drog ut honom ur bilen, och visst, han hade kanske dött även om Nathan inte anfallit honom, men jag tycker att Nathan dödade honom. Ett så allvarligt brott tycker jag dock inte att det var, med tanke på vad som just hänt.
Jag tror att Dan får smaka mer konsikvenser från det än vad Nathan skulle fått.
Nathan dkulle kunna hävda 'tillfälig galenskap' (vilket inte vore att ljuga) medan Dan inte riktigt lika giltigt motiv. Men det är verkligen trevligt hur han blivit god.

sp1keout: Jag tycker att The O.C. och One Tree Hill är ganska jämnbra, båda väldigt bra ibland, men jag tycker att One Tree Hill är bättre p.g.a. fler superba stunder totalt sett.
Medverkan av Tyler Hilton seals the deal, men även utan honom skulle resultatet vara det samma.
One Tree Hill har haft fler sånna där fantastiska minnesvärda mäktiga stunder/avsnitt än The O.C.
Bättre på drama och nästan lika (om inte lika) bra på komedi.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav The Buffster » lör dec 02, 2006 17:01

sp1keout: Om du går tillbaka i tråden så har jag gjort ganska många jämförelser mellan OC och OTH. Fast i och för sig är säkert endel av det spoilermarkerat så det kanske inte är så bra att du läser det. Men jag tycker att OC första säsongen slår allt OTH har gjort, för OC säsong 1 verkligen älskade jag. Men sen så tycker jag att OTH säsong 1 och 2 är bra mycket bättre än OC säsong 2 och 3 som jag verkligen inte gillade. Sen var OTH säsong 3 helt galet bra och säsong 4, särskilt förra avsnittet, har varit helt fantastisk. OC säsong 4 har i och för sig börjat starkt men jag tycker ändå att det har en bit kvar till OTH.

Nu blev det bara en massa säsongs jämförelser men det jag tycker är att OTH är mycket jämnare och jag bryr mig, som det är nu, mycket mer om karaktärerna och vad som händer dom. OC är roligare, bättre dialog och karaktärerna på topp är bättre. Men ja, du borde se OTH hur som helst för det är riktigt bra, eller som brukar sägas i tråden OTH = ROLLERCOASTER.

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav OTH » lör dec 02, 2006 18:33

Jag var ett riktigt stort fan av OC:s första säsong tills jag började se OTH. Tycker OC är överskattat med två dåliga säsonger, då talar jag om säsong 2 och 3 (med undantag av avsnitt 3.22). Har börjat ta igen sig nu under säsong 4.

Man kan tro att OTH och OC har samma fans men det är inte riktigt så, inte i USA i alla fall och det märktes på siffrorna då de båda sändes på samma dag.
Användarvisningsbild
OTH
Demon Fodder

Inläggav HeY » lör dec 02, 2006 21:39

Jag hade inga problem alls med säsong 2 av OC, och jämför jag OTH s2 med OC s2 tror jag att jag gilllat OC mer då jag tycker OTHs andra säsong blev lite alldeles för orealistisk ibland (mest tack vare Dan som nästan blev löjlig). Säsong 2 av OC är inte lika amazing som s1, men framför allt första halvan var fantastiskt, sedan tappade den lite och fick sen till ett jättebra slut. S3 började också bra den första halvan. Sen tappade den enormt och hämtade upp sig igen de sista avsnitten (fr.o.m min älskade S.A.).

OTH har aldrig tappat eller varit dåligt. Det är det som är bra med serien, den blir aldrig ointressant vilken OC tråkigt nog har blivigt vissa tillfällen. Det problemet jag däremot har med OTH är att vissa karaktärer och händelser kan ibland bli alldeles för orealistiska. Visst är det ju inte realistiskt att så mkt händer med OCs karaktärer heller, men de lyckas iaf få det att kännas något logiskt. Vissa storylines i OTH får mig att ibland höja ögonbrynen.

Jag älskar båda serierna och skulle aldrig säga nej till någon, så därför brukar jag inte jämföra dem alls (även om jag gjorde det nu). Jag tänker aldrig på den andra när jag ser den förra och om spikeout1 börjar se på OTH så tycker jag bara det är onödigt att sitta och jämföra med OC. Det är två helt olika serier som inte har något med den ena att göra, därför ska de heller inte jämföras när man tittar på dem. Så som svar på din fråga ifall du ska ge OTH en chans, gör det! Se på OTH och om det känns som en serie för dig, fortsätt titta. Kom dock ihåg att inte sitta och jämföra, även om det kan vara svårt. Hoppas du kommer gillar OTH!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film