av HeY » lör dec 02, 2006 21:39
Jag hade inga problem alls med säsong 2 av OC, och jämför jag OTH s2 med OC s2 tror jag att jag gilllat OC mer då jag tycker OTHs andra säsong blev lite alldeles för orealistisk ibland (mest tack vare Dan som nästan blev löjlig). Säsong 2 av OC är inte lika amazing som s1, men framför allt första halvan var fantastiskt, sedan tappade den lite och fick sen till ett jättebra slut. S3 började också bra den första halvan. Sen tappade den enormt och hämtade upp sig igen de sista avsnitten (fr.o.m min älskade S.A.).
OTH har aldrig tappat eller varit dåligt. Det är det som är bra med serien, den blir aldrig ointressant vilken OC tråkigt nog har blivigt vissa tillfällen. Det problemet jag däremot har med OTH är att vissa karaktärer och händelser kan ibland bli alldeles för orealistiska. Visst är det ju inte realistiskt att så mkt händer med OCs karaktärer heller, men de lyckas iaf få det att kännas något logiskt. Vissa storylines i OTH får mig att ibland höja ögonbrynen.
Jag älskar båda serierna och skulle aldrig säga nej till någon, så därför brukar jag inte jämföra dem alls (även om jag gjorde det nu). Jag tänker aldrig på den andra när jag ser den förra och om spikeout1 börjar se på OTH så tycker jag bara det är onödigt att sitta och jämföra med OC. Det är två helt olika serier som inte har något med den ena att göra, därför ska de heller inte jämföras när man tittar på dem. Så som svar på din fråga ifall du ska ge OTH en chans, gör det! Se på OTH och om det känns som en serie för dig, fortsätt titta. Kom dock ihåg att inte sitta och jämföra, även om det kan vara svårt. Hoppas du kommer gillar OTH!
"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09
"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee
Last.fm | Twitter | Tumblr